Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter whippetvalper

Kristinh

Recommended Posts

• Svar 247
  • Created
  • Siste svar
Gratulerer! Nydelige er de! Du får bare si i fra etterhvert om det er en eller annen søtnos som ingen vil ha ;-) *smelt*

Hei sann så koselig av deg at du likte valpene:) kan si at det er noen igjenn ennå ja:) du er alltid velkommen vet du...he,he

Takk for at du tar så godt vare på vakkre Leon gutten, han er strålende vakker prinsen din.

Klem til godgutten

fra "Beste mor" som er veldig stolt av Leon gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt bilder i dag av valpene og tenkte dere ville se hvor fine barn vi har hær hjemme. Er jo så stolte av de og alt går veldig flott med både barn og mor.

Kos dere med bilder og ønsker dere alle samtidig en riktig godt helg.

Valpene 5 dager

arwengutter.jpg

arwenjentene.jpg

arwenv4.jpg

arwenv5.jpg

arwenv6.jpg

arwenv7.jpg

arwenv8.jpg

arwenv9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei NEI NEI. jeg takkler ikke mere bilder. dette kan ende i "hastetur" til trodheim, og en pissesur sambo som venter hjemme og kan se laaangt etter sin side av senga, da der det før lå 2 hunder vil det da ligge TRE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei NEI NEI. jeg takkler ikke mere bilder. dette kan ende i "hastetur" til trodheim, og en pissesur sambo som venter hjemme og kan se laaangt etter sin side av senga, da der det før lå 2 hunder vil det da ligge TRE!

Ikke noe problem, kjøp en XL seng eller bygge på sengen.. :icon_redface: Og en whippet elsker å ligge i fotenden også... he,he kjempe flott fotvarmer er den også vet du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke begynn...:icon_redface: har forelska meg heeeelt i denne fantastisk flotte rasen. og en whippet skal det bli.... kanskje ikke akkuratt nå, men en gang i fremtiden. traff en turgåer på stranda med en, og jeg spurte og gravte sånn at stakkars maen må jo tro jeg her helt syk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen nydelige valper du har der Kristin! Kunne godt tenkt meg et en av de flyttet inn sammen med mitt sedate beinrangel av en whippet :-) Zumo hadde garantert elsket det! Sukk...

Ja Zumo hadde hatt godt av en lekekompis skal jeg si deg, ofte hjelper dette på matlysten når de får mere konkurranse i matfatet. Men klart det skal jo passe inn med en til også. Har vært mange ganger inne på bloggen din og lest om alle de flotte turene og ikke minst sett på de fantastiske bildene dine,, kunne ønske jeg var like flink. Men,men.

Zumo og deg det var dere jeg møtte sånn tilfeldig på en beninstasjon på vei til Værdensutstillinga det? Ja det var jo et koselig møte det.. ja og dere satt vell sammen med oss på utstillinga også:icon_redface: Kjempe hyggelig:)

Så morro at du likte valpene mine da:) Ja jeg liker de veldig godt selv også.

Kos Zumo fra meg da:)

Mange gode klemmer

Kristin

(og du må gjerne legge meg til på Msn om du har det.courtborne@hotmail.com koselig å skrive med flere som har samme rase)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt bilder i dag av valpene og tenkte dere ville se hvor fine barn vi har hær hjemme. Er jo så stolte av de og alt går veldig flott med både barn og mor.

Kos dere med bilder og ønsker dere alle samtidig en riktig godt helg.

Valpene 5 dager

arwengutter.jpg

arwenjentene.jpg

arwenv4.jpg

arwenv5.jpg

arwenv6.jpg

arwenv7.jpg

arwenv8.jpg

arwenv9.jpg

Det går fortsatt strålende med de små :)

Hærlige vapan vårres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Zumo hadde hatt godt av en lekekompis skal jeg si deg, ofte hjelper dette på matlysten når de får mere konkurranse i matfatet. Men klart det skal jo passe inn med en til også. Har vært mange ganger inne på bloggen din og lest om alle de flotte turene og ikke minst sett på de fantastiske bildene dine,, kunne ønske jeg var like flink. Men,men.

Zumo og deg det var dere jeg møtte sånn tilfeldig på en beninstasjon på vei til Værdensutstillinga det? Ja det var jo et koselig møte det.. ja og dere satt vell sammen med oss på utstillinga også:P Kjempe hyggelig:)

Så morro at du likte valpene mine da:) Ja jeg liker de veldig godt selv også.

Kos Zumo fra meg da:)

Mange gode klemmer

Kristin

(og du må gjerne legge meg til på Msn om du har det.courtborne@hotmail.com koselig å skrive med flere som har samme rase)

Må si du har en god hukommelse!

Og Zumo hadde garantert satt pris på litt selskap ja. Så noen tips til å overtale mannen mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My god Kristin, nå må du slutte å legge ut bilder.. Jeg får noia av de! De er så sinnsykt søte! Sjøpølsewhippeter av høy klasse :yes::P

Men på bildene så ser det ut som om noen av de er nesten helt grå/sorte på flekkene.. Er det bildene som lyver eller er de det? Og om de er det, tror du de holder seg sånn, eller vil de bli mer brindle etter hvert?

(Grå og Sorte whippets er bare dritlekkert;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My god Kristin, nå må du slutte å legge ut bilder.. Jeg får noia av de! De er så sinnsykt søte! Sjøpølsewhippeter av høy klasse :P:yes:

Men på bildene så ser det ut som om noen av de er nesten helt grå/sorte på flekkene.. Er det bildene som lyver eller er de det? Og om de er det, tror du de holder seg sånn, eller vil de bli mer brindle etter hvert?

(Grå og Sorte whippets er bare dritlekkert;))

Hei sann ja vist er de lekkre:) tusen takk for flotte ord.

De er nok litt brindle i seg ja. Så de blir nok grå med sorte brindler. Men det er nå vell så lekkert syns nå jeg;) Og jeg må nok skuffe deg med at flere bilder blir det.. :P Så gled deg:)

Ha en strålende natt og valpene er såååååååååå vakkre og alt går bare strålende med de små. Arwen er bare så flink med de små barna sine.

Klem

Fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Nå klarte jeg ikke å "ignorere" denne tråden lengre :PMåtte bare inn og titte på valpebildene :P De er jo bare nydelige :yes:

Håper at alt står bra til med de små og mamma :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er flere enn meg nå som tripper etter nye bilder... Kristin, hører du ;-) Er ikke småttisene 10 dager gamle nå? Skikkelig bra alder for en liten foto-shoot, spør du meg :D Nå har naboen vår også fått seg whippet... det SMITTER!! Hehehe... verdens beste rase, om jeg nå må få komme med en HELT objektiv bemerkning :D:rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er flere enn meg nå som tripper etter nye bilder... Kristin, hører du ;-) Er ikke småttisene 10 dager gamle nå? Skikkelig bra alder for en liten foto-shoot, spør du meg :lol: Nå har naboen vår også fått seg whippet... det SMITTER! Hehehe... verdens beste rase, om jeg nå må få komme med en HELT objektiv bemerkning :ahappy::rolleyes::yes:

Hehe,, ja tenkte jeg skulle pine dere helt til Mandag for da er valpene 2 uker gamle.. Så dere får smøre dere med litt tolmodighet enda ja..he,he

kanskje har de fått opp øynene til da:) Så da er det jo enda mere spennende.

Oj har naboen fått seg whippet valp også,, jøss Leon kan å sjarmere han.

Men han er jo også veeeeeeeeeeeeeeeeldig vakker og et sjarmtroll uten like.

Kos Leon gutten fra "bestemor"da.. og ha en stråååååååålende helg alle sammen. Valpene er så vakkre at jeg tror jeg skal beholde alle sammen selv;) he,he..

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva jeg leser fra den teksten alene, uten noen annen informasjon, er at valpen er understimulert og finner på ting fordi hun ikke vet hva hun skal gjøre. Min tolkning og mitt svar er selvsagt farget av mine egne erfaringer, og må ikke tas som noe annet enn et subjektivt innspill til vurdering.  Jeg tror hun trenger sterkere lederskap, aka mer veiledning. Valper ikke bare trenger, de ønsker veiledning. "Do this instead," er en fin huskeregel, men det er også å henge litt bakpå. Ideelt sett ligger du frempå med bare "do this" ved å gi henne arbeidsoppgaver(*) før hun finner på noe av seg selv.  *) Lydighetsøvelser samtidig med husarbeid er en fin måte å skvise inn nødvendig kvalitetstid mellom hund og fører i en travel hverdag, mener jeg, og jeg synes ikke en skal vente med å påbegynne lydighetstrening fordi: "Valper skal bare leke mens de er så små." De valpene jeg har hatt, de har tatt treningen som interessant lek og absorbert læring som små svamper.  Jeg ser altså ikke noen grunn til å ikke påbegynne bakpartskontroll og fri ved foten første uka. Gradvis, gjennom å bryte ferdig øvelse ned i å gripe, slippe, bære, lære å apportere ting for levering til deg eller bære noe fra kjøkkenet til vaskerommet for deg, sitt/dekk/stå, innkalling, fremsending til objekt, sitt/dekk/stå med fører ut av syne. Bare begynn. Canis.no hadde vel en masse fine gratis videoer om klikkertrening og gode bøker om både hverdagslydighet og konkurranselydighet. Det er også lettere å "gå tur" om det er helt konkrete oppgaver å fokusere på mens en går.  .. synes jeg
    • Tja, en mellomting hadde vært å foretrekke. Men vi jobbet mye med det på trening, så han vet at mange hundemennesker har godbiter på seg 😆 Har begynt å ha de andre på trening på banen som forstyrelse når vi trener, greit om han ikke trenger å hilse på dommer, banemannskap og publikum hver gang vi er på stevne. Ja han får ofte kommentar om at han er stevnes gladeste hund, lykkelig er han i allefall. 
    • Herlig fine bilder av glad og superfin hund i farta 
    • Gøy at han gikk fra å være reservert til å løpe til alt og alle ! Virkelig søt! 
    • Trist å se sånne innlegg uten ett eneste svar.  Selv planlegger jeg ikke så veldig. Etter sosialisering/miljøtrening av valp, som planlegges så detaljert som råd er - resten av verden er jo ikke under min kontroll - for å legge grunnlaget for en trygg og veloppdragen hund, så tar jeg ting mer på sparket som det passer seg. Ikke setter jeg tidsfrister for mestring av bestemte øvelser, starter eller opprykk, og ikke planlegger jeg mer detaljert enn noen løse skisser i tankene rett i forkant av hver økt.  På bakgrunn av trenerkurs og praktisk erfaring med barneidrett, så tenker jeg du er på veldig riktig spor med morsomme øvelser. Jeg har sett hvordan en kan kvele idrettsglede ved å sette fokus på teknikk og fremtidige mål, med krav og forventninger. Uten å ha fokus på glede i treningen her og nå kan en bare glemme å sette seg mål med barn og dyr. Om du mente hvordan gjøre LP-øvelser morsomme er jeg ikke mye til hjelp, for jeg synes LP har blitt ganske kjedelig. Om du mente overraskende innimellom-øvelser for å skape forventninger som holder motivasjonen oppe, så er det vel individuelt hva hundene liker å gjøre. De beste øvelsene er de hunden selv opplever stor mestring i og er stolt av pga den genuine begeistringen det utløser i deg. For noen er det å mestre "sitt", for andre er det å hoppe kanin baklengs i åttetall.  Jeg husker en episode hvor min hund ble gjenstand for et utbrudd fra en annen hund på trening. Vi var bare der for rekreasjon, ikke noen ambisjoner utover quality time sammen. Vi hadde hatt enorme utfordringer med andre hunder i hverdagslige situasjoner, og banen var en arena hvor han ikke fryktet de andre hundene, jeg fryktet ikke hans fryktaggessive utfall, vi opplevde begge senkede skuldre, gjensidig glede, mestring og stolthet der - ikke fordi vi var en feilfri ekvipasje, men fordi han i mine øyne var veldig flink, så min respons til hunden var som om alt han gjorde stod til 10'ere, og han struttet accordingly, som om han eide stedet. Vi begge elsket det, uten noen mål utover å ha det fint sammen her og nå. Øvelser var aldri noen issue å mestre, så jeg stilte aldri noen krav han ikke opplevde å innfri. Ekvipasjen som gikk bak oss den dagen var en annen type. Uten å ha mer innblikk enn kjappe, overfladiske observasjoner, så virket det som krav og forventinger var høye, og hunden struttet ikke av glede og selvtillit, hans egen fører stilte krav han ikke opplevde å innfri tilfredsstillende nok til å utløse begeistring, mens den lille dritten foran ham hadde en fører som bare var glad og fornøyd og så på ham med hjerter og stjerner i øynene i en tykk eim av: "Du er verdens flinkeste, jeg elsker alt du gjør!" hele tiden. Det endte med at den unge goldenhannen bak oss plutselig gjorde et dominansaggressivt bakholdsangrep på min - i ren misunnelse og frustrasjon, tror jeg, fordi hans egen fører var for kjip og stilte for høye krav til ham. ..for min var så liten, det virket rart at en så mye større golden bare ville informere min lille om hans plass i det sosiale hierarkiet. Jeg TROR han var ektefølt misunnelig og frustrert fra sin egen førers krav til seg. ... Om det ene eller andre var årsaken til angrepet, poenget med historien var: Husk å ha det gøy, fordi alvor og ambisjoner kan ødelegge for nettopp de ambisjonene.  "Set up for success, not failure," er en god regel. Bryt ned alle øvelser i enkle nok momenter å trene på til at hunden mestrer every step of the way, og ha samtidig så lave forventninger til hva den skal få til at du blir *genuint* og ektefølt glad og begeistret av alt den mestrer, så blir alle øvelsene straks mer morsomme   Edit: Selvsagt planlegger jeg også. Jeg starter med å se for meg det endelige resultatet jeg ønsker oppnå, analyser det for å vurdere om det er realistisk og gjennomførbart, og bryter det i den prosessen ned til så små delmomenter som jeg tror er nødvendige for å bygge opp til det endelige målet med. Progresjon kan jeg ikke forutse. Kanskje har jeg bommet på vanskelighetsgrad i delmomenter, hunden/barnet mister motivasjonen midt i en økt og vil bare dra derfra. Kanskje tar det et halvår istedenfor den uken jeg så for meg for å lære inn noe jeg tenkte skulle være utgangspunkt for å lære en hel masse annet, og hele planen om opprykk neste sesong går i vasken på den ene ferdigheten jeg ikke klarte lære hunden i tide. Det er da det gjelder som mest å ikke ødelegge hundens motivasjon og treningsglede med sin egen skuffelse over egen utilstrekkelighet ifht egne forventninger. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...