Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter whippetvalper


Kristinh

Recommended Posts

arwenhage.jpg

Her er Seregon Arwen som er mor til de ventede valpene. Hun har 2 cert og flere bis plasseringer som valp og en som voksen + gruppeplasseringer.

Kommer til å oppdatere med bilder av foreldrene hennes også slik at dere får se hvordan de også ser ut.

kanskje ikke det beste bildet av henne siden hun står litt bakpå ..Men de som kan ekstriør ser jo kvalitene i henne. Hun er mort til flere hunder hær inne som f.eks Felix til Tonje, og Whilma som er avbildet på denne tråden.

Arwen er 1 ukers drektig i dag og er i kjempe flott form.

Ha en super dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

*sukk*

Whippetvalper er noe av det søteste innen hundevalper, med lange sine snuter, bedårende øyne og flappsette ører rett ut :D For meg er dette den fineste fargen også - lys brindle med hvitt.

Satser på effektiv bildespaming om 7 uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippet oppdaget jeg ikke før en venninne av meg kjøpte seg en, og for noen grasiøse herlige skapninger. Og enda bedre i levende live enn bilder, selv om bildene heller ikke skremmer noen. Herlig rase og morsomme ikke minst. Her skal jeg fortsette å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger og hær fortsetter dagen med en ny hund som også ligger på stamtavalen til de ventede valpene.

Rascal_Herning_web.jpg

Dette er en flott herre mann som kommer Airescot kennel, han heter Multi Ch Airescot Ruby Rascal, også en av mine favoritter på stamtavlen. Han bor nå fortiden i England hos June Mines som er både dommer og oppdretter på rasen. Etter min mening en Whippet som har hatt veldig stor betydning for rasen.

Han er far til Scarnbro`s Dream Devine. Og for å bare tillføye en ting til er at jeg var den første som brukte han i avl. og han er far til mit Ra kull Som f.eks NSuch Nord-Uv02 Courtborne Rawhins(avbildet med hode bilde i profilen min) og bror, en storvinner som jeg også har som heter Int Nord Kbhv-06 Nv-07, Sbis Courtborne Ramazotti. For å bare skryte ennå litt mere ble den sistnevnte hunden Bir i Sverige av 250 Whippets av hunder fra både Italia, England, Norge, Sverige, Danmark, Latvia, USA, Canada,Frankriket, Nederland... ( og kanskje noen flere).På whippetcongressen ble det også invitert de mestvinnende whippetene rundt om i Norden og med 3 kjenete oppdrettere som dommer, ble han også der best in show:) Derfor syns jeg han må få en plass under hær.

erosbir.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo.jpg

Courtborne Jazz-Legolas er far til Arwen

courtborne_skarleth.jpg

Mor av Courtborne Jazz-Legolas

Hennes navn er N S uch Courtborne Skarleth og hadde før hun ble to år 14 cert og flere cacib og har gjort det også stort i ustsillings ringen med flere bis plasseringer.

og Far er Fin, Nor, Swed, Can & Am Ch, DC, FCh, SC, ROMX Sporiting Fields Jazz Fest og kommer fra USA Kjent for sine utrolig flotte bevegelser

rory.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er Arwen 3 uker og 3 dager på vei og hun er i kjempe form;) så nå venter vi bare på å se om magen snart begynne å vokse og at det er små barn der inne.. kjempe spennende dette altså..

Ellers var vi litt uheldig hær om dagen og en cokcer spaniel kom løs og skulle ta mine hunder når vi gikk tur. Det var ingen hyggelig opplevlese, hverken for meg eller hundene. Mine prøvde fortvilet å komme seg unne denne glefse bikja. Jeg ropte til eiern at hun måtte komme å ta denne hunden og at hunden min var drektig.. Men dette sier jo hvor godt gemytt jeg har på mine hunder at det ikke ble noen slåsskamp heldigvis. Carmen saluki skulle tydeligvis forsvare de små whippetfrøknene og mønstret opp og ga hunden klar beskjed "at rør de ikke." Gikk jo heldigvis bra til slutt.. puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Da er Arwen 3 uker og 3 dager på vei og hun er i kjempe form;) så nå venter vi bare på å se om magen snart begynne å vokse og at det er små barn der inne.. kjempe spennende dette altså..

Ellers var vi litt uheldig hær om dagen og en cokcer spaniel kom løs og skulle ta mine hunder når vi gikk tur. Det var ingen hyggelig opplevlese, hverken for meg eller hundene. Mine prøvde fortvilet å komme seg unne denne glefse bikja. Jeg ropte til eiern at hun måtte komme å ta denne hunden og at hunden min var drektig.. Men dette sier jo hvor godt gemytt jeg har på mine hunder at det ikke ble noen slåsskamp heldigvis. Carmen saluki skulle tydeligvis forsvare de små whippetfrøknene og mønstret opp og ga hunden klar beskjed "at rør de ikke." Gikk jo heldigvis bra til slutt.. puh!

Uff, det hørtes ikke ut som en hyggelig opplevelse, verken for deg eller hundene. Hvordan står det til med den vordene mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger og hær fortsetter dagen med en ny hund som også ligger på stamtavalen til de ventede valpene.

Rascal_Herning_web.jpg

Dette er en flott herre mann som kommer Airescot kennel, han heter Multi Ch Airescot Ruby Rascal, også en av mine favoritter på stamtavlen. Han bor nå fortiden i England hos June Mines som er både dommer og oppdretter på rasen. Etter min mening en Whippet som har hatt veldig stor betydning for rasen.

Bestefaren til min Zoey jo :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja se der ja:)

Han ligger nok bak noen whippser vil jeg tro:)

Oppdattering fra i dag.. Arwen er i dag 5 uker drektig. Og formen er kjempe flott, og magen vokser og vokser så det er definitivt barn der og vil tro det er mange også. Åh som vi gleder oss.. Tenkte å få tatt et bilde av henne så dere får se at hun allerde er blitt sibuket.. Hun er nå bare god jenta,, vil sitte mye i fanget og sover masse. Men er ivrig med på tur og løper litt når jeg slipper henne, men ikke mye det nei, til Carmens( saluki) store fortvilelse.. "Arwen er jo bare så kjedelig nå" he,he ja de er morsomme disse hundene.

Ha ellers en strålende dag alle sammen.

Til Hanna: Det går heldigvis kjempe bra med den vordende mor etter hendelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennde! :lol: må oppdatere med bilder av den gravide damen! l enge siden jeg har kost med whippetvalper nå.. skal nok ha en whippet til om noen år ;) og skulle det dukke opp en gutt som kanskje ikke får hjem med det første får du sende han ned til oss hehe.. kan bare snike den inn i hus og kanskje gubben ikke oppdager noe ;):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gled dere, hun vokser og vokser.. hærre min hvordan skal dette ende :shocked: , hun kommer til å sprekke til slutt, ser forandringer fra hver dag som går jo. Vet ikke akkurat om dere vil syns Arwen er så veldig søt når jeg oppdatterer denne trådeden med en whippet som kommer til å se ut som et hengebuksvin etterhvert. He,he..

Ha en strålende dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gled dere, hun vokser og vokser.. hærre min hvordan skal dette ende :shocked: , hun kommer til å sprekke til slutt, ser forandringer fra hver dag som går jo. Vet ikke akkurat om dere vil syns Arwen er så veldig søt når jeg oppdatterer denne trådeden med en whippet som kommer til å se ut som et hengebuksvin etterhvert. He,he..

Ha en strålende dag alle sammen.

HAHAHAHA, jo, hun kommer til å være råskjønn! gleder meg til flere bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj. her skal vi følge med jaa:)

Lotta hilser så masse til mamma Mulan og de andre!

Åh så koselig Silje. Lotta er jo bare vokst seg så nyyyyyyyyyyydelig.. skal bli morro å høre hvordan det går videre i hennes utstillings kariære, hun har jo allerde gjort unna stor certet og da kommer vel de to små certene etterhvert vil jeg tro;)

Hils Lotta fra "Bestemor" og hils resten av familien.

Mange gode klemmer fra oss.

I motrgen kommer et nytt bilde av en kulewhippet,,,

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Dagene går. Litt for mye ramp fremdeles, elsker å bite og hoppe høyt. Har vært på et kurs som ble ferdig for et par uker siden, og begynner på et nytt kurs på mandag.
    • Her går det i vom og hundemat, rett og slett fordi oppdretter begynte med det. Latte er nå 4 mnd. Synes det både er lettvint og greit, virker som hunden trives med maten, og det blir mindre avføring enn med tørrfôr. Har ikke regnet på om det lønner seg da. Vi har kjøpt 9 kgs esker med puppy easy pack.
    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...