Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK, Bø i Telemark. Hvem skal?

Scarlet

Recommended Posts

Vi bor på Seljord camping, og fikk hytte fredag eller lørdag. Vet dog ikke hvor mye ledig det var, da andre mer oppegående mennesker enn meg tenkte på å booke seg ei hytte...

Der var det ikke noe ledig nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 308
  • Created
  • Siste svar

Jeg hørte fra en "lokal innføding" (bor i Gvarv) at veien mellom Bø og Skien er så dårlig at man nesten ser sine egne baklys i svingene... Så hvis Skien er et alterantiv for overnatting må jo Notodden også være greit - DER kan det vel ikke være fullt av hundefolk i hvertfall...

(Avstander: Skien til Bø = 52 km, Notodden til Bø= 32 km, Kongsberg til Bø = 63 km)

Men det er jo siste helgen i skolens vinterferie, så man bør kanskje unngå de største fjellhotell, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu, jeg har antageligvis mistet både reisefølge OG handler! :sint_01: Noen som har lyst til å stille en snill belgergutt for meg?

Heisann!

Jeg skal jo dit jeg, og kunne gjerne tenkt meg ä stille pelsen din! Men hvilken dag og klokkeslett skal han i ringen? :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu, jeg har antageligvis mistet både reisefølge OG handler! :sint_01: Noen som har lyst til å stille en snill belgergutt for meg?

Jeg skal henge rundt ringen tidlig på morgenen, så det er alltid en mulighet for at jeg kan løpe med en svart ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal henge rundt ringen tidlig på morgenen, så det er alltid en mulighet for at jeg kan løpe med en svart ting.

Ja, du er vel kanskje i samme ring til og med? Jeg er ikke så nøye på hvem som stiller han, han er jo snill gutt og jeg regner med at alle i hele verden får det bedre til enn meg. :sint_01:

Men da kan forhåpentligvis en av dere iallefall, tusen hjertelig takk for at dere tilbyr dere. :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket ringene, og jeg skal ikke i ringen för 11 (stiller for Kennel All Sighthounds) sä jeg kan iallefall komme til ringen din, sä fär du si ifra om du trenger hjelp da, eller om en annen stiller :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket ringene, og jeg skal ikke i ringen för 11 (stiller for Kennel All Sighthounds) sä jeg kan iallefall komme til ringen din, sä fär du si ifra om du trenger hjelp da, eller om en annen stiller :rolleyes:

Kjempeflott! :sint_01: Jeg håper jo i det lengste at Marthe kan bli med, men jeg vet ikke sikkert før på fredag når jeg kjører. Men jeg kommer i hallen i 8-tiden sånn at Caroline kanskje kan hjelpe meg å piffe han litt opp, så skal jeg prøve å finne tak i dere. Så kan jo den det blir minst bry for kanskje handle ham.. *liker ikke være til bry* :sint_01:

Hvordan finner jeg deg Isabel? Tror ikke jeg vet hvordan du ser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er da ikke til bry om du trenger handler, tror de fleste liker ä "väre til hjelp", hehe..

(Iallfall pä en sä pen voffs som din!) :sint_01:

Hmm.. hvis du ser under "Min Hund" og pä Alveseters Brilliant Ballack, sä er det hunden min. Tror det ligger et par bilder der hvor jeg ogsä er pä *sukke over hvor lite fotogen jeg klarer ä väre til tider* <_<

Ellers.. hvordan kjenner man meg igjen? Jeg skarrer pä "R"n og har en soble Papillon hann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Kjempeflott! :sint_01: Jeg håper jo i det lengste at Marthe kan bli med, men jeg vet ikke sikkert før på fredag når jeg kjører. Men jeg kommer i hallen i 8-tiden sånn at Caroline kanskje kan hjelpe meg å piffe han litt opp, så skal jeg prøve å finne tak i dere. Så kan jo den det blir minst bry for kanskje handle ham.. *liker ikke være til bry* :sint_01:

Ehh.... *ler* du veit at belgere ikke skal se ut som shelties? *fnise*

Å shine opp belger er enkelt forøvrig - man tager en karde, grer all pelsen mothårs, lar pelsen riste seg og voila så har du en velfrisert belger... he he he he he grooming tips kan du få an mass.

Det er ikke noe ledig campinggreier å finne i nærhet faktisk, dessuten så skal Sassyvakten hente henne etter en fest på fredagskvelden, så da blir det nok kjøring om morran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.... *ler* du veit at belgere ikke skal se ut som shelties? *fnise*

Å shine opp belger er enkelt forøvrig - man tager en karde, grer all pelsen mothårs, lar pelsen riste seg og voila så har du en velfrisert belger... he he he he he grooming tips kan du få an mass.

*knis* :sint_01:

Vel, Caroline hjalp meg sist med grooooming og handling, og det endte med BIR og BIS5 valp, så jeg satser på at hun vet bedre enn meg. *ler*

Blir moro å treffe dere østlandsbelgerfolk og hundene deres. :sint_01:(Hvis jeg tør si hei til noen da *hosthark*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir moro å treffe dere østlandsbelgerfolk og hundene deres. :sint_01:(Hvis jeg tør si hei til noen da *hosthark*)

Du har vel ikke så mye valg, vi kommer til å hilse på deg enten du vil det eller ikke :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, skal ikke Marthe dit likevel? Extra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knis* :blink:

Vel, Caroline hjalp meg sist med grooooming og handling, og det endte med BIR og BIS5 valp, så jeg satser på at hun vet bedre enn meg. *ler*

Blir moro å treffe dere østlandsbelgerfolk og hundene deres. :icon_confused:(Hvis jeg tør si hei til noen da *hosthark*)

Regner med du tør å si hei når andre sier hei til deg *flir*

Ikke at jeg er den mest utadvendte personen man finner rundt belger ringen da... *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke mange dagene igjen gitt :icon_confused: Utstillingsnervene begynner å komme. Spent på hvordan flisa mi kommer til å klare seg. .Og så håper jeg å treffe på mange doggiser. Så hvis dere ser ei lita rund trulte, men ei lita hvit flis av et bartedyr, så bare grip tak i meg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, skal ikke Marthe dit likevel? Extra da?

Nei, det var noe med nav og noe greier. Så hun må på møte med de klokka 15 på fredag, og det er jo noen timers kjøretur for oss her vestpå.

Regner med du tør å si hei når andre sier hei til deg *flir*

Ikke at jeg er den mest utadvendte personen man finner rundt belger ringen da... *kremt*

Tjaaa, kan vel kanskje klare det. Klarte det iallefall når jeg plutselig løp på 2ne på Sølen, men jeg får ikke til å si så mye da. :icon_confused: Men 'hei' kan jeg klare. :wub:

Det er bare å se etter den fineste gronnisen i lokalet, med de bredest ansatte ørene og den mest fortapte eieren, så er nok det meg. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, ja.. Lørdagen er det rundt 0-føre, regn og snø.. Søndag fint vær og ingen nedbør. Det lover jo ikke så godt, da...

Susanne

I følge yr er det ikke meldt nedbør før kl 0900, så da kan man iallefall komme seg trygt frem(og det er jo det viktigste liksom...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har oversikten over hvilke raser som går hvilke dager? Jeg vet at puddelene går lørdag, men that's it. Og med det snøværet som er meldt er jeg fristet til å ta turen på søndag i stedet, men hvilke raser går da? Kan noen forbarme seg over en utstillingsnovise? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har oversikten over hvilke raser som går hvilke dager? Jeg vet at puddelene går lørdag, men that's it. Og med det snøværet som er meldt er jeg fristet til å ta turen på søndag i stedet, men hvilke raser går da? Kan noen forbarme seg over en utstillingsnovise? :icon_confused:

Porgram finner du her. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...