Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil du velge samme rase neste gang?


Wheaten terrier

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Åhh, ja, de er uuuutrooolig nydelige :P Vet du hvilken kennel den til fetteren din er fra?

Nei det vet jeg ikke. Han kjøpte den "brukt" og ikke rett fra kennel, så jeg har egentlig aldri tenkt på å spørre. Det må jeg finne ut av. Skal spørre neste gang jeg treffer han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tid bruker du egentlig på pelsstell på dyret ditt?

Jeg børster hu ca annenhver dag nå, og da bruker jeg ca en time med børste. Når jeg kammer bruker jeg 1-2 timer. Men så har ikke jeg teknikken helt inne ennå da. hehe. Også får hu jo mer pels etter hvert, og da kan jeg regne med ennå mer tid ( :-o ). Men minimum 4 timer i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om jeg skal ha portis neste gang. Denna lille vakttingen min går meg litt på nervene. hadde hun ikke hatt så vakrinnstingt så hadde hun vært perfekt:P hehe. Men det kan jo hende hun blir bedre da.. Ellers så har jeg lyst på afghaner, mexikans nakenhund ( muligens med pels!), eller kanskje en mindre rase som phalene eller noe slikt? Etterhvert vil jeg også ha en malamute til .. hihi, det er så ,mange pene raser!:P Men en ting kan jeg vel nesten sikkert si.. at det alltid kommer til å være en portis i huset mitt heretter:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg (nå har jeg bare eid henne i 5 mnd da men) vil ha en litt mer lettlært rase som er litt mer å jobbe med, selv om jeg har KUN positive erfaringer på treningssiden med ulvehunden. Vil ha en som er litt mindre kanskje :P

EDIT: Kongepuddel frister, men er usikker på pelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste hund skal være pomeranian ja.

Rett og slett fordi at pomeranian er som skapt for meg. Jeg elsker denne rasen.

Men jeg savner noenganger å ha litt størrelse på hunden. Så etter pomeranian nr 2 blir det keeshond.

Og når jeg flytter for meg selv og slår meg til ro vil jeg ha en stooor svart nuffe...Love

Har likt dem siden første gang jeg så en for snart 3 år siden. Men de er veldig store så jeg må være 100% sikker på at dette er noe jeg vil begi meg ut på.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador skal jeg alltid ha! Love

Men jeg skulle gjerne ha hatt en rase med mindre populæritet. Det er så sinnsykt mye useriøs avl ute å går :D

Neste hund blir en aussie, først og fremst fordi den er så rask og allsidig, og samtidig en super familiehund.

Også blir det newfoundlandshund :) Som etter min mening er den mest herligste rasen i verden. Elsker ALT, stødig og trygg, sosial og strek og verdens venligste rase. Jeg kan skrive en bok om hvor herlig denne rasen er!! Mange sier at det er vanskelig å trene en newfoundlandshund. Eneste grunnen er at den er så tung! Det er bare newfoundlandshundre som noen sinne har blitt N lch, og det er lenge siden. Jeg vil ha den 3. N lch :P Jeg vil bevise at det slettes ikke er vanskelig og vrang og blablabla, men en hund som lærer raskt og er enkel og motivere! Og ikke minst er den dødssmart! Og jeg hadde alltid følt meg trygg dersom jeg hadde hatt en newfoundlandshund ved siden av meg. Ingen som tør å nærme seg, men egentlig er den er den en herlig og trygg bamse! Love

Også drømmer jeg om en basenji... En skikkelig utfordring :P

Tanta mi hadde 3 Newfoundlandshunder.. :D

Skikkelig bamser. :P Også er de så snille.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg eid Jack russel terrier ,retriever(labrador blanding og toller) og belger.

I tillegg har jeg erfaring med huskyer,boxere,elghunder,am.cockerspaniel,collie,rottis,og vorsther,og schæfer og finsk støver.

Disse rasene har jeg bodd med,vært avlastningshjem for eller hatt et nært forhold til.

Det blir nok begerbaluba på meg i fremtiden og :)

Det er "min" rase..Om det blir en svarting neste gang gjenstår å se...Sansynligvis blir det en Laekenois-import eller en Malinois om 2-3 år.

Jeg begynner å skjønne mer og mer at jeg fant "sort gull" når jeg kjøpte Loke,og at det blir vanskelig å finne en groenendael til som ikke er ødelagt av feil avl :P

Eller så SKAL jeg ha en husky en gang,en med lå øyne selvfølgelig :D

Og så er jeg fascinert av både aussien og den Hollandske gjeterhunden :D

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min BC, men nå er han fra linjer som avler mye på sterk psyke. Ikke noen krypehunder, de er vel mer i retning av aussie i psyken. Og det liker jeg godt. Hvis jeg skal ha BC igjen, vil jeg ha fra samme linjer (Moss/Moel Nap).

Men min neste hund blir enten en belger (verdens herligste hunder!!!), eller en hund med liten størresle, som papillon eller cavalier. Det kan kanskje bli litt mye med to arbeidsnarkomaner (Puma og en belger samtidig). Jeg er også veldig fascinert av Hollandsk gjeterhund.

Ellers så vil jeg om noen år, når jeg kan masse mer om hund, ha en riesenschanuser. Ellers så er jeg veldig glad i boxere, og i likhet med Annette så SKAL jeg ha en husky en gang. En siberian. Med blå øyne :) Så skal jeg ut og skremme livet av sauebøndene.. moahaha

Men det e rbelgeren som ligger mitt hjerte nærmest (så bare pass på Loke gutten din, Annette, ellers kommer jeg og stjeler han)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har visst kommet i puberteten nå,og han imponerte ikke akkurat stort på kurset i går,så du kan godt få låne han noen måneder :)

Mvh Annette :P

haha, tjaa, kanskje jeg heller kan låne han om sånn ca et halvt år eller noe? Hva sier du til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er veldig mange andre raser jeg kan tenke meg å ha i fremtiden, både store og små, men en del pels regner jeg med at hundene i mitt liv kommer til å ha, hehe, er svak for mye pels (spisshunder spesielt :) ) og for lang pannelugg, men får nesten bare se, for det b.lir ikke ny hund før om mange år enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...