Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil du velge samme rase neste gang?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Spurte sanmme spørsmålet i et annet innelgg her, men legde et til så det kan diskuteres litt nærmere :P

Så, vi du velge samme rase som du har nå neste gang?

Eller vi du prøve deg på en annen rase?

Eller vil du fortsette å ha den rasen men også få en annen rase?

Eller vil du prøve en annen og senere få den rasen du nå har?

Osv.

Og hvorfor vil du/vil du ikke velge den samme rasen neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Jeg vil prøve meg på en annen rase, men jeg kommer til å skaffe den andre hunden samtidig som jeg har Lucas tror jeg nok.

Hvorfor? jo fordi jeg vil prøve meg på en annen rase som sagt :wink: litt forandringer i livet skader ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok ikke velge labrador neste gang. Neste gang vil jeg ha en hund som ikke er fullt så sosial når det gjelder mennesker. Greit nok at du skal lete sinnsykt lenge etter en labrador som ikke er snill mot mennesker, men et sted går grensa. Hunden min (i følge henne) hilse på alt og alle, og det kan man fint bli lei av.

Dessuten så har jeg mest sannsynlig andre behov og muligheter neste gang jeg skal ha hund. Bl.a. vil jeg mest sannsynlig ha kjørt opp, noe som gir meg større frihet til å dra oppi skogen og på hundetreninger, som gjør at jeg kan skaffe meg en annen type rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker jo puddler :P Men det er jo selfølgelig mye pelsstell med dem så det hadde vært kjempe morsomt å prøve seg på en annen rase også.. Hvis det skulle bli en annen rase måtte det bli: Kooiker, papillon, sheltie eller noe sånnt :P De tre står i hvertfall høyt på lista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok absolutt til å ha flere dvergschnauzere, bedre rase skal man lete lenge etter + at jeg ikke er allergisk for dem. Men vil nok også ha en standar schnauzer mest fordi jeg vil ha en litt større hund enn dvergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å prøve en annen rase senere. Kanskje Lagotto, er litt sliten av all pelsen som detter av Yrja. Uansett hvor mye jeg børster, så legger det seg hår på de merkeligste steder. Vet veldig godt at dette hører med til det å ha hund, men likevel må jeg si det frister med en rase som røyter mindre neste gang. Men så er det sånn at Golden er en nydelig rase som jeg er veldig glad i. Men det spørs da... Se hva som skjer...! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador skal jeg alltid ha! Love

Men jeg skulle gjerne ha hatt en rase med mindre populæritet. Det er så sinnsykt mye useriøs avl ute å går :P

Neste hund blir en aussie, først og fremst fordi den er så rask og allsidig, og samtidig en super familiehund.

Også blir det newfoundlandshund :P Som etter min mening er den mest herligste rasen i verden. Elsker ALT, stødig og trygg, sosial og strek og verdens venligste rase. Jeg kan skrive en bok om hvor herlig denne rasen er!! Mange sier at det er vanskelig å trene en newfoundlandshund. Eneste grunnen er at den er så tung! Det er bare newfoundlandshundre som noen sinne har blitt N lch, og det er lenge siden. Jeg vil ha den 3. N lch :P Jeg vil bevise at det slettes ikke er vanskelig og vrang og blablabla, men en hund som lærer raskt og er enkel og motivere! Og ikke minst er den dødssmart! Og jeg hadde alltid følt meg trygg dersom jeg hadde hatt en newfoundlandshund ved siden av meg. Ingen som tør å nærme seg, men egentlig er den er den en herlig og trygg bamse! Love

Også drømmer jeg om en basenji... En skikkelig utfordring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler91: newfoundlandshund er en nydelig rase' date=' har ganske så lyst på en sånn i fremtiden, ligger ganske høyt på lista den ja :P en brun hadde vært gøy, ser jo ut som en bjørn hehe :wink:[/quote']

Hihi, ja, de er nydelige :P Vil aller helst ha svarte igjen, eller hvit og svart :P Eneste negative er at jeg må vaske den 3 ganger for dagen pga alle søledammene her i Bergen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...