Gå til innhold
Hundesonen.no

Bokdiskusjonstråden


SusieB

Recommended Posts

  • Svar 463
  • Created
  • Siste svar
Nå har jeg lest ferdig "The Host" av hun Twilight-dama - og det var faktisk en veldig bra bok syntes jeg, til tross for mye kjærlighetskliss. Fasinerende konsept som ikke brukes så mye i sci-fi (jeg vil kalle The host sci-fi fremfor Fantasy), det nærmeste jeg kommer på her og nå er "The Bodysnatchers", filmatisert til en elendig film i en fjern fortid, men historien var ganske bra dog med en ubehagelig slutt. Men slutten i The Host var akkurat slik jeg vil ha slutter, nyyydelig avslutning!

Da skal jeg kjøpe The Host, har vært så skeptisk til å kjøpe den tidligere..

Samtidig som jeg kjøper alle 8 Sookie bøkene. Jeg klarer ikke å vente med å se det på tv, til jeg har kjøpt bøkene. Så det blir sikkert tv serien først, og bøkene etterpå. :hmm: Håper ikke det ødelegger for mye? Hva sier ekspertene? :)

Ingenting er bedre enn å sette seg i godstolen med et varmt pledd og deilig kakao med krem ved siden av, mens du leser en spennende bok og vinden og regnet uler utenfor stuevindet ditt. :)

Helt enig, utenom den biten med kakao da :|

Nå har jeg lest de første tre bøkene i Mercy Thompson serien, og de har blitt min favoritt i fantasy verdenen hittil. Kan nesten ikke vente med å få fjerde boka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kommet meg utav Samartin tåka- men for noen herlige bøker, fantastiske..

Nå leser jeg en bok som gir deg sjokk, frysninger og kvalmefølelse men allikavel håp.. Karolis er forfatteren. Sigøynerkongens datter- veldig sterk bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk liksom The Host ødelagt for da jeg hadde den på lydbok, lydboken var ikke *kremt* helt korrekt lastet opp, så jeg fikk første så siste kapittelet. Jeg ble litt satt ut, og venter ett år til før jeg leser den. Håper jeg glemmer slutten.

Hørtes ut som en lydbok tilpasset meg :| Etter å ha lest det første ordentlige kapitlet i The Host, så leste jeg selvfølgelig siste kapittel.. bare for å være sikker på at jeg ville lese hele boka!

Da skal jeg kjøpe The Host, har vært så skeptisk til å kjøpe den tidligere..

Samtidig som jeg kjøper alle 8 Sookie bøkene. Jeg klarer ikke å vente med å se det på tv, til jeg har kjøpt bøkene. Så det blir sikkert tv serien først, og bøkene etterpå. :) Håper ikke det ødelegger for mye? Hva sier ekspertene? :hmm:

Anbefaler The Host jeg (men er mer usikker på Twilight.. synes hun Bella er en idotisk, sær, uspiselig person så langt.. og han Edward er ikke stort bedre.. håper de blir mer likandes etterhvert).

Vedr om det ødelegger å se TV-serien før bøkene, så aner jeg ikke.. er så spent på TV-serien ikveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler The Host jeg (men er mer usikker på Twilight.. synes hun Bella er en idotisk, sær, uspiselig person så langt.. og han Edward er ikke stort bedre.. håper de blir mer likandes etterhvert).

Vedr om det ødelegger å se TV-serien før bøkene, så aner jeg ikke.. er så spent på TV-serien ikveld..

Ok, supert :|

Har lest alle twilight bøkene. Bella og Edward er ikke favorittene mine, men Alice og Emmet er kul :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel lest alle bøkene hun har gitt ut. Synes de er grei, men kanskje litt langdryge. Eller, hun kunne skrevet like gode(om ikke bedre bøker), om hun hadde kuttet vekk 100 sider pjatt :) Likte kanskje best "Lucy Sullivan is getting married" og "Last Chance Saloon".

Jeg har fremdeles ikke kommet så langt, som om jeg er enig vet jeg ikke. Jeg sliter også med å få tid til å lese sånn som Ingvild. Bussturen min tar 10 min, og ofte da sitter jeg med folk jeg kjenner. Noen ganger hiver jeg meg på den bussen som tar lengre tid (30 min ca) og leser der.

Ingenting er bedre enn å sette seg i godstolen med et varmt pledd og deilig kakao med krem ved siden av, mens du leser en spennende bok og vinden og regnet uler utenfor stuevindet ditt. :)

Herlig! Nå skal jeg lese! Her pøser det ned, jeg har lyst til å fortsette med boken min og jeg har så gansperr etter gymmen at jeg ikke orker å dra noen steder! Folk får dra til meg. Skal man løpe ned å lage seg kakao mon tro? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles ikke kommet så langt, som om jeg er enig vet jeg ikke. Jeg sliter også med å få tid til å lese sånn som Ingvild. Bussturen min tar 10 min, og ofte da sitter jeg med folk jeg kjenner. Noen ganger hiver jeg meg på den bussen som tar lengre tid (30 min ca) og leser der.

Av samme type lettleste humoristiske og romantiske bøker på engelsk, så kan jeg anbefale Jill Mansell og Sophie Kinsella. Kanskje ikke noen store verk, men herlig ferielektyre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom Sookie bøkene, som jeg leser, så har jeg lånt Tusen strålende soler av Khaled Hosseini på lydbok. Hører på den i bilen og er underlig fanget. :) Nesten så jeg ikkekan gå ut av bilen og glemmer både tid og sted, kommer til å kræskje.

En fasinerende bok å høre. Kommet til kap.10.

Noen som har lest begge og kan fortelle meg om Drageløperen er i samme stil?

Tusen strålende soler er helt fantastisk! Leste den på engelsk, helt super :o Leste Drageløperen etterpå, og ble ikke skuffet. Synes nok at TSS var bedre, men Drageløperen er mye av det samme. Er en stund siden jeg leste dem, men mener å huske at de var i samme stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lest begge og kan fortelle meg om Drageløperen er i samme stil?

Jeg leste Drageløperen først, og synes Tusen Strålende Soler var bedre. Men gode bøker begge to :)

Jeg fikk den siste Nesbø-boka til bursdagen min. :) Innbundet til full pris er noe jeg aldri unner meg selv. Hurra. Dermed ble The Host lagt vekk for en liten stund.

:o

Vil ha vil ha vil ha vil haaaa! Tenkte jeg skulle ønske meg den til jul, men vet ikke om jeg orker å vente sååå lenge..

Ellers leser jeg Himmelblomsttreet nå. Sliter litt med å komme igang, Mengele Zoo var mer fengslende fra starten av. Men prøver litt til da. Noen som har noen formeninger om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuuuuu.. jeg orker ikke lese Twilight! Jeg synes hele greia er dum, uinteressant, selvopptatt.. blæææ.

Så nå har jeg bestillt meg 2 nye bøker som jeg gleder meg til kommer (i mellomtiden leser jeg Sookie). Den ene boken er den neste boken til Joe Abercrombie (han som har skrevet First Law-serien), håper den er bra. Og så bestillte jeg boken The Magicians av Lev Grossman. Dette er litt spennende, for forfatteren av "The Name of the Wind" anbefalte den i sin blogg (og bloggen hans fant jeg gjennom bloggen til Jeanette!) som en bok som hadde gitt han ustyrtlig mye glede å lese, uten at han visste helt hvorfor.. da blir man jo nysgjerrig.

Deilig å ha bøker å glede seg til (selv om de kanskje er helt elendige, men inntil videre tror jeg ikke det) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuuuuu.. jeg orker ikke lese Twilight! Jeg synes hele greia er dum, uinteressant, selvopptatt.. blæææ.

Den er vel litt "love-hate" den serien.

Så nå har jeg bestillt meg 2 nye bøker som jeg gleder meg til kommer (i mellomtiden leser jeg Sookie). Den ene boken er den neste boken til Joe Abercrombie (han som har skrevet First Law-serien), håper den er bra. Og så bestillte jeg boken The Magicians av Lev Grossman. Dette er litt spennende, for forfatteren av "The Name of the Wind" anbefalte den i sin blogg (og bloggen hans fant jeg gjennom bloggen til Jeanette!) som en bok som hadde gitt han ustyrtlig mye glede å lese, uten at han visste helt hvorfor.. da blir man jo nysgjerrig.

Da må du jo fortelle meg hvordan den er og hva den heter neste gang jeg sutter om bøker.

Håper dem har Drageløperen på lydbok også. Den type bok er fine å ha i bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg hele Narnia-serien, innbundet! Gleder meg til å lese hele sulamitten :)

Akkurat for øyeblikket leser jeg dramaet "A Raisin in the Sun" av Lorraine Hansberry. African-American studies/drama! Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser fremdeles Kristin Lavransdatter ... Litt tungt akkurat nå, merker jeg (Erlend sitter fengslet, for de innvidde). Det blir litt for omstendelig og tungvindt akkurat nå synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder å lese Twilight (Eclipse) nå. Når det er så mange som synes serien er fantastisk, må man jo lese den.

Etter jeg har lest feridg serien, tror jeg at jeg ikke skal lese fantasy på en stund. Har blitt litt mye nå.

Tenkte jeg skulle lese Stolthet og fordom. Jeg må nesten lese en slik klassiker. Lurer bare på om det er tung lesing? Går det fint å lese den på engelsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder å lese Twilight (Eclipse) nå. Når det er så mange som synes serien er fantastisk, må man jo lese den.

Etter jeg har lest feridg serien, tror jeg at jeg ikke skal lese fantasy på en stund. Har blitt litt mye nå.

Tenkte jeg skulle lese Stolthet og fordom. Jeg må nesten lese en slik klassiker. Lurer bare på om det er tung lesing? Går det fint å lese den på engelsk?

Jeg leste den på engelsk. Synes at det gikk fint, men jeg leser generelt mye på engelsk. Det er riktignok tyngre å lese slike gamle bøker med litt eldre språk på engelsk. Det er jo bare å prøve seg, ellers så kan du jo lese den på norsk hvis du synes at det går for tregt. Ellers så kan jeg anbefale "Jane Eyre" av Charlotte Brontë hvis du vil ha flere slike klassikere å lese. Fantastisk bok :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste den på engelsk. Synes at det gikk fint, men jeg leser generelt mye på engelsk. Det er riktignok tyngre å lese slike gamle bøker med litt eldre språk på engelsk. Det er jo bare å prøve seg, ellers så kan du jo lese den på norsk hvis du synes at det går for tregt. Ellers så kan jeg anbefale "Jane Eyre" av Charlotte Brontë hvis du vil ha flere slike klassikere å lese. Fantastisk bok :lol:

Har lest twilight-bøkene og da vinci koden på engelsk, synes det gikk greit, men jeg tror ikke jeg kommer til å klare gammel engelsk like greit.

Jane Eyre har blitt lagt til må-lese-listen. Takk for tips! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest twilight-bøkene og da vinci koden på engelsk, synes det gikk greit, men jeg tror ikke jeg kommer til å klare gammel engelsk like greit.

Jane Eyre har blitt lagt til må-lese-listen. Takk for tips! :lol:

Og Wuthering Heights ... Synes generelt klassikerne ofte er greie å lese på norsk også- oversettelsene pleier å være okey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med Magician, første bok i The Riftwar Saga nå, og kan trygt anbefale boka. Litt forutsigbar til tider, men det var jo Feists første utgitte fantasybok, rekner med det tar seg opp etterhvert. Er lei meg for at boka er slutt, og gleder meg til å lese neste bok i serien, "Silverthorn". Det må jo bare bety at det er en bra bok.

Så, dere som liker fantasy, prøv Riftwar Saga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har jeg begynt på en alle tiders ny bok... The Magicians, det er en bok jeg kommer å kose meg glugg ihjel med tror jeg..

Jeg er ferdig med Magician, første bok i The Riftwar Saga nå, og kan trygt anbefale boka. Litt forutsigbar til tider, men det var jo Feists første utgitte fantasybok, rekner med det tar seg opp etterhvert. Er lei meg for at boka er slutt, og gleder meg til å lese neste bok i serien, "Silverthorn". Det må jo bare bety at det er en bra bok.

Så, dere som liker fantasy, prøv Riftwar Saga!

Snakker dere om samme bok?

TonjeM, har jeg lest den boken? :( Eller var det den som ble anbefalt? Jeg har snart bare en Sookie bok igjen så jeg må inn å leke på play.com i morgen tror jeg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med Verten, jeg. Selvfølgelig fikk Ingvild den til bursdagen sin, men det er jeg som leser den... Begynte på engelsk, men jeg har nok litt tungt for det. Kanskje litt fordi sånn science fiction er litt merkelig og jeg har aldri syns noe om det. Men dette blir jo noe annet, da.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt så påvirket av sonisene at jeg nå har anskaffet de tre første bøkene i denne Sookieserien. Blir nok en stund til jeg får tid til å lese dem da, men...

Jeg har inntrykk at en del av dere bestiller bøker på nett? Hvilke nettbutikker bruker dere? Hva kan anbefales?

Selv har jeg benyttet meg en del av capris.no. Ofte billigere enn f.eks. bokkilden.no, og billigere frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt så påvirket av sonisene at jeg nå har anskaffet de tre første bøkene i denne Sookieserien. Blir nok en stund til jeg får tid til å lese dem da, men...

Jeg har inntrykk at en del av dere bestiller bøker på nett? Hvilke nettbutikker bruker dere? Hva kan anbefales?

Selv har jeg benyttet meg en del av capris.no. Ofte billigere enn f.eks. bokkilden.no, og billigere frakt.

play.com. Frakten kommer ikke itillegg, dem bruker ca 10 dager på å levere. Og bøkene er ganske billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...