Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye betyr en hund for deg?


Lappe_Embla

Recommended Posts

Ja overskriften sier seg vel selv.

Jeg kan jo fortelle hvor mye det betyr for meg å få Embla. Vi flyttet inn i denne leiligheten fordi det var lov med dyr her, men nå har huseierne slått seg vrange, så nå har vi en måned på å finne et nytt sted å bo. Jeg elsker denne leiligheten, den er helt nydelig, men flytter uten spørsmål når jeg kan velge mellom hund eller ikke.

Basta bom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de slå seg vrange sånn uten videre? Hva står det i kontrakten? *bite teite huseier-mennesker i leggen* (ja, jeg er et dårlig forbilde for hunden min).

Jeg ville gjort hva som helst for Roya, derfor satser jeg på å beholde denne jobben, selv om jeg bor 4 km fra nærmeste sentrum, og kun har mine egne bein, eller sjefen, til å transportere meg(og bikkja). Jeg tar heller ikke kjøretimer ennå, fordi jeg går på lydighetskurs i stedet. :P Prioriteringer? Neeeida. :P Nødvendigheter! :wub:

I tillegg, så skiter jeg i å reise steder i helger/ferier, fordi det er klundrete å ha med seg bikkja, blant annet fordi hun får lov å ligge i sofa her, men ikke alle andre steder(som hjemme hos mamma og dem).

Ellers, så prioriterer jeg bikkja framfor venner/familie når som helst. Reiser ikke ut på nyttårsaften fordi jeg ikke vet hvordan bikkja reagerer, dessuten har jeg ikke lyst heller, om noen vil være med meg på nyttårsaften så får de komme hit. Selv om det ikke er lov å sende opp raketter her. (hundepensjonat, katter, sauer og hester, alle typer raketter er bannlyst) :P

Men har flott utsikt da, så får se alle 'rakettene'(blir vel mest batteri-greier), også kan jeg slappe av sammen med bikkja og bare ha det fint, kanskje sprette vinflaska mi. :P (som jeg fikk til jul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting står angående hund eller dyr i leiekontrakten, er et gammelt ektepar jeg leier hos som ikke har peiling på hund. Den gamle mannen her er koslig, men dama er bare sær, hu mener at hvis jeg får hund vil det bare bli ******* og fullt spetakkel her pga at de har hund osv... Jaja, og den leiligheten jeg trodde jeg kunne få veit jeg ikke om jeg får likevel, så nå vet jeg ingenting for øyeblikket.

Hva gjør man ikke for hundene sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hht husleieloven kan de ikke kaste deg ut eller tvinge deg til å kvitte deg med hunden uten MEGET gode grunner. Og da skal grunnene være MEGET gode og overbevisende nok til at loven kan "fires" på. Du kan kreve dem erstatning for dette, da de bryter mot loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund var en del av meg. Der jeg var, var hun. Jeg kuttet ut studier fordi hun ble for lenge alene ên dag i uka. Jeg kuttet ut typer fordi vi var enige om at de var duster. Det var ikke snakk om å vurdere å flytte til leiligheter der hun ikke var velkommen. Hun var reservemamma for min eldste datter fra hun lå i magen. Jeg fikk polititilladelse til å ha henne løs hele året. Eller det vil si at jeg gikk opp på politikammeret i Sandvika og spurte dem om en hund som var under en meter unna meg og lystret uansett, virkelig måtte gå i bånd og fikk en bekreftelse på at det mentale båndet var vel så viktig som det fysiske og hunden min var velkommen til å gå løs. De var sikkert like drittlei de fisefine fruene og deres mas som jeg var.

Denne hunden satte vel standard for hva jeg mener en hund skal bety i en familie, selvom hun nok for alltid vil ha en spesiell plass i hjertet mitt. Med dette mener jeg slett ikke at en hund skal behandles som et menneske, men at det ansvaret man tar på seg som hundeeier kan være rimelig grenseløst. Vi er et team. Mer eller mindre funksonellt, men dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hht husleieloven kan de ikke kaste deg ut eller tvinge deg til å kvitte deg med hunden uten MEGET gode grunner. Og da skal grunnene være MEGET gode og overbevisende nok til at loven kan "fires" på. Du kan kreve dem erstatning for dette, da de bryter mot loven.

Men jeg orker ikke lage et ******* heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun kan lage ******* for deg, eller...

Hun har ikke lov, jeg vet det. Men jeg er sliten, syk, og jeg gidder ikke bo et sted der huseier er en total megge.

Jeg er forbanna på henne, hun vil ikke en gang la meg og valpen bo der til vi finner oss et nytt sted, men jeg orker ikke dra inn rettsystemer og alt som finnes.

Høres sikkert ut som en som bare lar seg tråkke på nå, kan forsikre om at jeg ikke er det, men enkelte ting gidder og orker jeg bare ikke. Kan jo ikke bo der når det bare blir et h uten like heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke lov, jeg vet det. Men jeg er sliten, syk, og jeg gidder ikke bo et sted der huseier er en total megge.

Jeg er forbanna på henne, hun vil ikke en gang la meg og valpen bo der til vi finner oss et nytt sted, men jeg orker ikke dra inn rettsystemer og alt som finnes.

Høres sikkert ut som en som bare lar seg tråkke på nå, kan forsikre om at jeg ikke er det, men enkelte ting gidder og orker jeg bare ikke. Kan jo ikke bo der når det bare blir et h uten like heller...

det er mye mer styr for det og finne en leilihet og flytte på en mnd, enn og blande inn rettssystemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke lov, jeg vet det. Men jeg er sliten, syk, og jeg gidder ikke bo et sted der huseier er en total megge.

Jeg er forbanna på henne, hun vil ikke en gang la meg og valpen bo der til vi finner oss et nytt sted, men jeg orker ikke dra inn rettsystemer og alt som finnes.

Høres sikkert ut som en som bare lar seg tråkke på nå, kan forsikre om at jeg ikke er det, men enkelte ting gidder og orker jeg bare ikke. Kan jo ikke bo der når det bare blir et h uten like heller...

Du trenger ikke dra inn rettsystemer og alt det der. OM hun kommer med en muntlig eller skriftlig klage til deg, gi henne en kopi av husleieloven og be henne heretter komme med skriftlige klager med referanse til lovverket. Og så later du som hun ikke eksisterer. Kos deg mevd valpen istedet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene mine betyr utrolig mye for meg, jeg kunne aldri klart meg uten dem. Det aller beste i verden er å dra på en lang tur, lydighetstrening eller en spordag i skogen. Da føler jeg meg fri, samtidig som hundene storkoser seg. Det er jo selvfølgelig ekstra kjekt når man kan ha med folk som føler det samme.

Jeg føler meg ganske tom hvis ikke jeg har en av dem rundt meg. Jeg har aldri likt å gå tur i seg selv, men fra jeg begynte å passe hunder og fikk selv, var det jo bare herlig. Det er jo helt meningsløst å bare gå rundt i fjellet uten en villbass som storkoser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene betyr utrolig mye for meg. Så jeg ville da strekke meg langt for at jeg skulle ha hundene.

Lappe_Embla kanskje en liten trøst men ute på Gjemsø er det da Grenland hundeklubb holder til så det kan faktisk bli bedre å bo der med hund enn nede på falkum. Syntes jeg så enten i bloggen eller her at dere skulle se på leilighet der ute. Du har jo også et bra tur tereng bak Skien fritidspark bare gå rett veg for der er endel hester der også. Lykke til videre for et fantastisk liv med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene er hele livet mitt.Jeg er ikke meg uten hund.Jeg har hund på maten,hund på hjernen.Det er hund for alle penga!

Jeg har ingen livskvalitet uten hund.

De er "barna" mine,og jeg føler at de gir meg gode oppgaver og flotte innholdsrike dager.

Jeg elsker å være med dem,studere dem,skjemme dem ut med mat på kjøkkenet,løpe i skogen,trene og styre!

Ikke minst liker jeg å ta bilder av dem.Det er sunt å ha hund!En god interesse,som jeg håper jeg får mer og mer utav ettersom årene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke egen hund. Og kommer nok ikke til og få det heller, pågrunn av at jeg egentlig er allergisk.. <_<

(men reagerer nesten ikke nå lenger, så kanskje akupunktur virker ? :icon_confused: ) men jeg har prøvd det meste for og bli kvitt allergien, fordi nettopp hund betyr så utrolig mye for meg. Det har foreldrene mine alltid vist, men de fikk likevel seg ett sjokk da jeg takket nei til og bli med på sydentur fordi jeg da kom til og miste 1 uke, av de 3 ukene vi passet en hund :icon_redface: men jeg skjønner ikke at det begynte og le da jeg sa at jeg ikke ville bli med på en 4-dagerstur til danmark, fordi jeg kom til og miste en dag med Kaisa(som hunden heter) ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja overskriften sier seg vel selv.

Jeg kan jo fortelle hvor mye det betyr for meg å få Embla. Vi flyttet inn i denne leiligheten fordi det var lov med dyr her, men nå har huseierne slått seg vrange, så nå har vi en måned på å finne et nytt sted å bo. Jeg elsker denne leiligheten, den er helt nydelig, men flytter uten spørsmål når jeg kan velge mellom hund eller ikke.

Basta bom!

I en leilighet jeg leide tidligere fikk jeg ikke ha hund når jeg flyttet inn, det var greit for jeg hadde ikke hund på daværende tidspunkt. Men så måtte venninnen min omplassere hunden sin som jeg da hadde vært "dagmamma" for i en lengre periode og jeg bestemte meg da for at jeg ville ha han istedet for at han skulle kommet til ukjente mennesker. Jeg snakket med huseier og de ville fortsatt ikke ha hund. Jeg både skjønte og aksepterte dette og leverte dem oppsigelsen. Da gikk det bare en dag så kom de og sa jeg kunne ha hunden der da... de ville ikke jeg skulle flytte :brr: *heldig*

Men poenget... jo, jeg hadde heller flyttet enn å ikke hatt hunden :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev et lengre innlegg fordi jeg på en måte er i samme situasjon.

Men er så redd for at det skal straffe seg å skrive noe om det på åpent forum, så tok det vekk igjen.

Men lykke til, og håper alt løser seg tilslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er mine private psykologer, securitasvakter, brannalarm, tyverialarm, vekkerklokke, personlige trener, øyne i mørket, varme"flaske" og støvsugere.

På 24år har jeg levd uten å eie en hund i kun 1uke:) Og 24år tilsvarer hele mitt liv.

Så jeg må vel egentlig ærlig si at jeg ikke helt vet virkelig HVOR mye en hund betyr for meg fordi jeg har aldri vært helt uten:)

Men den følelsen en har når en drar hjem fra veterinæren med kun båndet til hunden sin, den sier mere nok om hvor mye en hund betyr.

Jeg vet ikke hvor mange netter jeg har ligget på sofaen eller gulvet fordi en av bikkjene ikke har følt seg helt bra. Eller hvor mye penger og tid jeg har brukt på vitaminer, alternativ behandling, massasje osv som jeg aldri unner meg selv, men når det kommer til bikkjene er det ikke noe spørsmål:)

De får alltid tur og mat før jeg i det heletatt vurderer å fikse meg selv mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...