Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

Da er det endelig kommet fler bilder av nurkene :D Fler og fler av dem får kallenavn nå :D

Først ut er E-Ja (svart hannhund) :P

E-ja14april2010.jpg

Mini Sne :P

MiniSne14april2010.jpg

E-Ja og Mini Sne :)

MiniSneogJA14april2010.jpg

Siggi (svart hannhund) :P

Siggi14april2010.jpg

Mer bilder kommer fortløpende når oppdretter slenger inn nye på hjemmesiden og FB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Ja ting skjer :icon_confused: Hannhunden som egentlig skulle dra til Spania skal ikke dit likevel :D:P Så det var en mulighet for meg å få hannhund, hvis den utviklet seg slik det ser ut :icon_redface: Ville ikke sende den så langt bort med tanke på avl i senere tid og ville ha noen som kunne følge den opp med utstilling, fôring og avl :P Føler meg beæret :P Men vi får se hva jeg får og når hun bestemmer seg :P Enten harl. tispe eller svart hannhund, med hvitt bryst og tær :P Så blir bra uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Hva frister mest av tispen og hannhunden? Ellers er det fascinerende at de små knøtta der kan bli så store en dag! :)

Begge deler er av interesse:) Egentlig ville jeg ha en prikkete gutt, men det kom ingen :) Så jeg får jo uansett oppfylt ønske om en prikk, hvis det blir tispe eller hannhund, selv om den er svart :P Vanskelig å få pose og sekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med oppdretter :ahappy: Så da blir det valpebesøk fra 28. Mai-30. Mai :ahappy: Da er valpene 7 uker alt, så blir bare en uke i mellom før vi henter den hjem :hmm:

Desverre har hun hatt migrene, derfor det ikke er noen nye bilder :blink: Men nå skulle det komme enkeltbilder etterhvert :blink::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingenting er bestemt enda...:lol: Tina er rimelig utålmodig her...:lol:

Ja blir snart gal :) Til onsdag er valpisene 3 uker, så nå må det snart skje no her... Bilder kommer når de kommer, hadde hvist 100 andre viktige ting å gjøre :blink: Så da får vi bare vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fått laaang melding fra oppdretter på FB :blink: Hun er ganske sikker på at det blir svart hannhund eller en prikkete frøken, hvis ikke jeg er interresert i den svarte tispa :lol: men vil nok heller ha svart gutt da tror jeg :lol:

Er glad i å lage slike farlige tråder, håper snart det kommer fler bilder, så vi kan sitte å se på de herlige valpene som omsider har fått øyne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønne de er :) GD er en utrolig flott rase. Svart GD hannhund, kan det bli noe mer staselig? :)

Forstår godt du er spent. Venter selv på få vite hvem jeg får (ikke GD), men kullet "mitt" er bare ei uke gammel ennå da, så det tar vel en stund ennå. Tolmodighet er vanskelig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønne de er :) GD er en utrolig flott rase. Svart GD hannhund, kan det bli noe mer staselig? :)

Forstår godt du er spent. Venter selv på få vite hvem jeg får (ikke GD), men kullet "mitt" er bare ei uke gammel ennå da, så det tar vel en stund ennå. Tolmodighet er vanskelig :ahappy:

Ja venter og venter :) Men det er vel noe som hører med :) Den svarte hannhunden har hvitt bryst :) Kommer oppdatteringer fortløpende her :D

Spennende, hva vil du ha??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 nye bilder av nurka :) Nå begynner de virkelig å ta form og ting begynte hvist å ta form i hode til oppdretter også :lol: Så da er det vel ikke så lene før jeg veit hvilken som er min :lol:

Her Fiona 3 og en halv uke :)

Fiona.jpg

Fiona3ogenhalvuke.jpg

El Diablo til venstre og Lille Rusin :lol:

ElDiabloogLilleRusin3ogenhalvuke.jpg

Mini Sne, den lyseste av harl. tispene :lol:

MiniSnesover3ogenhalvuke.jpg

MiniSne3ogenhalvuke.jpg

Den svarte tispen, som fortsatt ikke har no kallenavn :lol:

Svarttispe3ogenhalvuke-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, det er noe av det nydeligste jeg har sett! :) Har Fiona blå øyne, eller ser jeg helt feil? Alltid hatt lyst på hund med blå øyne, men på min rase regnes jo det desverre som en feil :lol:

Det veit jeg ikke ennå, de er så små, så flesteparten av dem har nok blå øune i denne alderen :lol: Men den minisne kan nok få blå øyne, siden ho har mye hvitt på hode :lol:

Ellers har oppdretteren ei tispe som har to blå øyne :lol: Snehvit, herlig frøken :lol:

Her 3 år gammel :lol: Titter på valpene :)

TanteSnehvit.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vakre :lol: Blir spennende å se hvem som blir din. Den med grått bak ben (mine sne?), vil det bli hvitt eller er det godkjent at det er litt grått?

Den Mini Sne vil mest sannsynelig mørkne litt :lol: Men litt grått er tillatt det :lol: Er ønskelig med rent svart/hvitt, men de er ikke så harde på det, med tanke på at det ikke er lett å få pene harlequin (prikkete) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Mini Sne vil mest sannsynelig mørkne litt :lol: Men litt grått er tillatt det :lol: Er ønskelig med rent svart/hvitt, men de er ikke så harde på det, med tanke på at det ikke er lett å få pene harlequin (prikkete) :lol:

Det er umulig å finne en harl HELT uten grått, men det er ønskelig med minst mulig. Mange merleflekker mørkner til sort med alderen, noen få lysner mot hvitt. Minisnes ben vil nok bli sort, ser det er sortprikket inni det grå. Men Fionas nese, DEN er nyydelig!

Er det en du ønsker deg mer enn de andre?

FakeEDIT: Valpis hadde nyyydelige grønne øyne til hun var nærmere året, nå er de gyllenbrune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å finne en harl HELT uten grått, men det er ønskelig med minst mulig. Mange merleflekker mørkner til sort med alderen, noen få lysner mot hvitt. Minisnes ben vil nok bli sort, ser det er sortprikket inni det grå. Men Fionas nese, DEN er nyydelig!

Snehvit er en fin harl. tispe=D der er det ikke mye grått:D I amerika er de veldig på fargen og der er det blitt mange fint tegnete (men kroppen er jo ikke alltid like fin :lol: )

Er det en du ønsker deg mer enn de andre?

FakeEDIT: Valpis hadde nyyydelige grønne øyne til hun var nærmere året, nå er de gyllenbrune.

Både jeg og oppdretter syntes Fiona er fin, men må vurdere det grå, siden hun har en del grått, eller liker jeg den svarte hannhunden og Mini Sne godt :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...