Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakinos G-G Kull

PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

Den 25. november kom Kennel Hakinos G-G kull til verden. La meg presentere..

Gromme Gorm. Rød tricolor, hannhund, lang hale.

131208_009.jpg

131208_015.jpg

131208_016.jpg

131208_025.jpg

Gåtefulle Gynter. Svart tricolor, hannhund, lang stump.

131208_032.jpg

131208_038.jpg

Gode Goliat. Red Merle, hannhund, lang stump.

131208_023.jpg

131208_024.jpg

131208_037.jpg

131208_006.jpg

Gossine Geisha. Svart tricolor, tispe, kort stump.

131208_013.jpg

131208_007.jpg

131208_010.jpg

For flere bilder og mer info om kullet, se på min hjemmeside. www.psycholynx.com

• Svar 231
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Gåtefulle Gynter må gjerne komme til meg altså. :)

Jammen, da er valpene solgt da? Du tar Gynter, bente tar Goliat, "noen" skal (muligens) ha Gorm, og Lars tar Geisha på fòr for Hanne... :D

Det der var fort gjort gitt! :)

Skrevet
Jammen, da er valpene solgt da? Du tar Gynter, bente tar Goliat, "noen" skal (muligens) ha Gorm, og Lars tar Geisha på fòr for Hanne... :)

Det der var fort gjort gitt! :)

Jeg synes i det minste at du skal ha en :closedeyes:

Skrevet

Åhhhh aussiepåssivalper er det søteste som finnes. :D

Men syns ikke den rød merle gutten ser ut til å ha noe lang stump da? Den så jo nokså kort ut?

My har jo litt lang stump, men til og med hennes stump så myyyye lengre ut enn den der når hun var på den alderen. :) Stumper SER lange ut helt til de får ordentlig med pels, med mindre de virkelig er veldig korte da - da ser de jo korte ut uansett. :)

Guest Gjeteren
Skrevet

Jeg kan jo opplyse alle dere seriøse aussie-fans på denne tråden om at hannhunden verken har offisiell HD- eller AA-status, ei heller noen øyenlysningsresultat på Dog Web. I tillegg er dette tispas femte kull! Men så lenge fargen er fin, gir dere vel **** ...

Skrevet
Jeg kan jo opplyse alle dere seriøse aussie-fans på denne tråden om at hannhunden verken har offisiell HD- eller AA-status, ei heller noen øyenlysningsresultat på Dog Web. I tillegg er dette tispas femte kull! Men så lenge fargen er fin, gir dere vel **** ...

"Gæli til eder og galle" i denne adventstiden...

Det var ikke snakk om foreldredyrene her, det var kun noen bilder av valpene. Så ro ned litt og ikke ødelegg tråden med mer eder og galle...

Edit: jeg skal ikke ha Aussie, men synes at bildetråder av valper (uansett foreldre og rase er fint å se på/følge med i).

Edit2: la til qouten som hadde ramlet ut :)

Skrevet

Hvordan kan "aussiefansen" i denne tråden vite at dette er uklart? Fordi folk syns valpene er fine vil ikke si at de gir f***.

Skrevet
Hvordan kan "aussiefansen" i denne tråden vite at dette er uklart? Fordi folk syns valpene er fine vil ikke si at de gir f***.

enig... her har det da ikke blitt snakket om foreldrene, men valpene

Skrevet
Jeg synes i det minste at du skal ha en :closedeyes:

Jeg får jo en via Lars :P

Åhhhh aussiepåssivalper er det søteste som finnes. ;)

Men syns ikke den rød merle gutten ser ut til å ha noe lang stump da? Den så jo nokså kort ut?

My har jo litt lang stump, men til og med hennes stump så myyyye lengre ut enn den der når hun var på den alderen. :) Stumper SER lange ut helt til de får ordentlig med pels, med mindre de virkelig er veldig korte da - da ser de jo korte ut uansett. ;)

Joda, stumpen er lenger enn Bridie sin iallefall :) Men alt er jo relativt på de der :D

Og siden noe selvfølgelig ikke klarer å dy seg for å slenge dritt, kan jeg da opplyse om at hannhunden er røntget fri både for HD OG AA, men desverre FØR han ble registrert i NKK. (det er vel normalt å finne ut om en planlagt avlshund er frisk før man bestemmer seg 100% for om man vil ha den og ergo før man registrerer den på seg selv her i landet). Desverre har det bare ikke vært tid til å røntge han på nytt slik at dette kommer på papirene hans, men etter det oppdretter sier skal dette skje rett på nyåret. Og siden det heller ikke var et planlagt kull, så har ikke oppdretter sett det som nødvendig å gjøre dette oppi stress med flytting, salg av hus osv.

Men, slik forstår jo selvfølgelig ikke andre folk :P

Eller kanskje det er sjalusi som er ute og går? Det blåser hardt på toppene, har jeg hørt rykter om.. Kanskje det er en grunn til at nettopp denne oppdrettern får så mye pes? :rolleyes: Avkommene er jo BRA må vite. :closedeyes:

Skrevet

:rolleyes::rolleyes:

Guest Gjeteren
Skrevet
Eller kanskje det er sjalusi som er ute og går? Det blåser hardt på toppene, har jeg hørt rykter om.. Kanskje det er en grunn til at nettopp denne oppdrettern får så mye pes? :rolleyes: Avkommene er jo BRA må vite. :closedeyes:

Du kødder nå?

Skrevet

Hehe, må le litt av deg jeg. Tror nok de fleste som har svart i denne tråden er OVER gjennomsnittet interessert i helsestatistikker og ellers resultater. Om faren har HD D og mora har hatt hundre kull, så er ikke valpene noe MINDRE søte, uten at det betyr at jeg personlig hadde kjøpt en av dem. :rolleyes:

Skrevet

lol, som dere surker. Gjeteren sikter nok til at alle skrev "jeg hadde ikke hatt noe i mot xxxx", at de kunne tenkt seg en og utdelinga av valper. Uansett hvor uhøytidelig det var, kan man se hans/hennes kommentar i samme lys.

Og ang. alt dette med flytting, stress, dårlig tid og uplanlagt kull - hvordan skal man forstå det om man ikke vet? :)

Jeg driter langt begge veier av saken, men men :)

Skrevet
Du kødder nå?

Nope ;)

lol, som dere surker. Gjeteren sikter nok til at alle skrev "jeg hadde ikke hatt noe i mot xxxx", at de kunne tenkt seg en og utdelinga av valper. Uansett hvor uhøytidelig det var, kan man se hans/hennes kommentar i samme lys.

Og ang. alt dette med flytting, stress, dårlig tid og uplanlagt kull - hvordan skal man forstå det om man ikke vet? :D

Jeg driter langt begge veier av saken, men men :)

Det får man vite om man spør. Og det er faktisk ikke værre enn at man spør oppdretter om dette, istedet for å slenge ut slike innlegg som Gjetern gjør her :) Da får man svar på sånn, og kan evnt ta det med i innlegget man har lyst til å rakke ned på oppdretter med.

Skrevet

Og noen av oss kjenner detaljene rundt kullet, og har overhodet ingen planer om å skaffe seg en aussie, uansett linjer og helsestatus, men syns rett og slett at valpene er utrolig søte. Det er valpebilder tråden handler om, ikke kombinasjonen.

Skrevet
Og siden noe selvfølgelig ikke klarer å dy seg for å slenge dritt, kan jeg da opplyse om at hannhunden er røntget fri både for HD OG AA, men desverre FØR han ble registrert i NKK. (det er vel normalt å finne ut om en planlagt avlshund er frisk før man bestemmer seg 100% for om man vil ha den og ergo før man registrerer den på seg selv her i landet). Desverre har det bare ikke vært tid til å røntge han på nytt slik at dette kommer på papirene hans, men etter det oppdretter sier skal dette skje rett på nyåret. Og siden det heller ikke var et planlagt kull, så har ikke oppdretter sett det som nødvendig å gjøre dette oppi stress med flytting, salg av hus osv.

Men, slik forstår jo selvfølgelig ikke andre folk :)

Tror du ikke at du hadde kommet til samme konklusjon selv (useriøs oppdretter osv) om du kun hadde sjekket Dogweb og gått ut i fra hva som står der ?

Du sjekker jo selv ut oppdrettere på Dogweb og tar vel heller ikke ringerunde for å sjekke bakgrunnen til det som står der.

Det som ble litt "stygt" her er at det er en navngitt oppdretter..

Uansett var valpene nydelige, den ene ligner storehalvsøster Bridie :)

Skrevet

Enig i at gjeteren kanskje skulle fremstilt sin kritikk på en annen måte, men også enig i at gjeteren fik unødvendig mye pepper. Det er jo alltid sånn på dette forumet; er det noen som ikke følger "boka" vil vi jo helst snakke om det. Det er abre det at denne gangen hadde noen personlig kjennskap til saken...

Men til topic i denne tråden, valpene: og for noen vidunderlige skapninger. Den tricolor hannen var jo bare fantastisk, fikk nesten lyst på aussie selv (om jeg ikke visst at de krevde mer enn jeg orker å gi dem:P)

Skrevet
Enig i at gjeteren kanskje skulle fremstilt sin kritikk på en annen måte, men også enig i at gjeteren fik unødvendig mye pepper. Det er jo alltid sånn på dette forumet; er det noen som ikke følger "boka" vil vi jo helst snakke om det. Det er abre det at denne gangen hadde noen personlig kjennskap til saken...

Det første du sier er nok hovedgrunnen til at folk reagerer. For på et lite innlegg på tre linjer klarer Gjeteren å tråkke på både en navngitt oppdretter og alle som tidligere har skrevet i tråden.

Kritikken ser ut til å være berettiget, men det er mange måter å legge frem sin sak på.

Skrevet

Man har alle sine meninger, jeg har en haug av dem jeg også, men jeg legger jo ikke ut dem her i denne tråden. Det første innlegget består av valpebilder og det var det jeg har "diskutert" - hva jeg videre føler om oppdrettere, avl på rasen og blablabla har ingenting med søte valper å gjøre.

Om man ikke ville kjøpt valp fra den og den oppdretteren, så er det jo helt greit. Men det er ikke noe man trenger å gaule om på et forum tenker jeg. Det er ikke mange av oppdretterne på rasen i Norge jeg kunne tenkt meg valp fra idag, men jeg sitter ikke her og spyr ut kennelnavn etter kennelnavn som jeg aldri kunne tenkt meg valp fra fordi de er useriøse osvosv. Jeg lar heller være å kjøpe valp derifra! End of story.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...