Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakinos G-G Kull


PsychoLynx

Recommended Posts

Den 25. november kom Kennel Hakinos G-G kull til verden. La meg presentere..

Gromme Gorm. Rød tricolor, hannhund, lang hale.

131208_009.jpg

131208_015.jpg

131208_016.jpg

131208_025.jpg

Gåtefulle Gynter. Svart tricolor, hannhund, lang stump.

131208_032.jpg

131208_038.jpg

Gode Goliat. Red Merle, hannhund, lang stump.

131208_023.jpg

131208_024.jpg

131208_037.jpg

131208_006.jpg

Gossine Geisha. Svart tricolor, tispe, kort stump.

131208_013.jpg

131208_007.jpg

131208_010.jpg

For flere bilder og mer info om kullet, se på min hjemmeside. www.psycholynx.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Åhhhh aussiepåssivalper er det søteste som finnes. :D

Men syns ikke den rød merle gutten ser ut til å ha noe lang stump da? Den så jo nokså kort ut?

My har jo litt lang stump, men til og med hennes stump så myyyye lengre ut enn den der når hun var på den alderen. :) Stumper SER lange ut helt til de får ordentlig med pels, med mindre de virkelig er veldig korte da - da ser de jo korte ut uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gjeteren

Jeg kan jo opplyse alle dere seriøse aussie-fans på denne tråden om at hannhunden verken har offisiell HD- eller AA-status, ei heller noen øyenlysningsresultat på Dog Web. I tillegg er dette tispas femte kull! Men så lenge fargen er fin, gir dere vel **** ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo opplyse alle dere seriøse aussie-fans på denne tråden om at hannhunden verken har offisiell HD- eller AA-status, ei heller noen øyenlysningsresultat på Dog Web. I tillegg er dette tispas femte kull! Men så lenge fargen er fin, gir dere vel **** ...

"Gæli til eder og galle" i denne adventstiden...

Det var ikke snakk om foreldredyrene her, det var kun noen bilder av valpene. Så ro ned litt og ikke ødelegg tråden med mer eder og galle...

Edit: jeg skal ikke ha Aussie, men synes at bildetråder av valper (uansett foreldre og rase er fint å se på/følge med i).

Edit2: la til qouten som hadde ramlet ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo opplyse alle dere seriøse aussie-fans på denne tråden om at hannhunden verken har offisiell HD- eller AA-status, ei heller noen øyenlysningsresultat på Dog Web. I tillegg er dette tispas femte kull! Men så lenge fargen er fin, gir dere vel **** ...

Hvordan kan "aussiefansen" i denne tråden vite at dette er uklart? Fordi folk syns valpene er fine vil ikke si at de gir f***.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i det minste at du skal ha en :closedeyes:

Jeg får jo en via Lars :P

Åhhhh aussiepåssivalper er det søteste som finnes. ;)

Men syns ikke den rød merle gutten ser ut til å ha noe lang stump da? Den så jo nokså kort ut?

My har jo litt lang stump, men til og med hennes stump så myyyye lengre ut enn den der når hun var på den alderen. :) Stumper SER lange ut helt til de får ordentlig med pels, med mindre de virkelig er veldig korte da - da ser de jo korte ut uansett. ;)

Joda, stumpen er lenger enn Bridie sin iallefall :) Men alt er jo relativt på de der :D

Jeg kan jo opplyse alle dere seriøse aussie-fans på denne tråden om at hannhunden verken har offisiell HD- eller AA-status, ei heller noen øyenlysningsresultat på Dog Web. I tillegg er dette tispas femte kull! Men så lenge fargen er fin, gir dere vel **** ...

Og siden noe selvfølgelig ikke klarer å dy seg for å slenge dritt, kan jeg da opplyse om at hannhunden er røntget fri både for HD OG AA, men desverre FØR han ble registrert i NKK. (det er vel normalt å finne ut om en planlagt avlshund er frisk før man bestemmer seg 100% for om man vil ha den og ergo før man registrerer den på seg selv her i landet). Desverre har det bare ikke vært tid til å røntge han på nytt slik at dette kommer på papirene hans, men etter det oppdretter sier skal dette skje rett på nyåret. Og siden det heller ikke var et planlagt kull, så har ikke oppdretter sett det som nødvendig å gjøre dette oppi stress med flytting, salg av hus osv.

Men, slik forstår jo selvfølgelig ikke andre folk :P

Eller kanskje det er sjalusi som er ute og går? Det blåser hardt på toppene, har jeg hørt rykter om.. Kanskje det er en grunn til at nettopp denne oppdrettern får så mye pes? :rolleyes: Avkommene er jo BRA må vite. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gjeteren
Eller kanskje det er sjalusi som er ute og går? Det blåser hardt på toppene, har jeg hørt rykter om.. Kanskje det er en grunn til at nettopp denne oppdrettern får så mye pes? :rolleyes: Avkommene er jo BRA må vite. :closedeyes:

Du kødder nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo opplyse alle dere seriøse aussie-fans på denne tråden om at hannhunden verken har offisiell HD- eller AA-status, ei heller noen øyenlysningsresultat på Dog Web. I tillegg er dette tispas femte kull! Men så lenge fargen er fin, gir dere vel **** ...

Hehe, må le litt av deg jeg. Tror nok de fleste som har svart i denne tråden er OVER gjennomsnittet interessert i helsestatistikker og ellers resultater. Om faren har HD D og mora har hatt hundre kull, så er ikke valpene noe MINDRE søte, uten at det betyr at jeg personlig hadde kjøpt en av dem. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol, som dere surker. Gjeteren sikter nok til at alle skrev "jeg hadde ikke hatt noe i mot xxxx", at de kunne tenkt seg en og utdelinga av valper. Uansett hvor uhøytidelig det var, kan man se hans/hennes kommentar i samme lys.

Og ang. alt dette med flytting, stress, dårlig tid og uplanlagt kull - hvordan skal man forstå det om man ikke vet? :)

Jeg driter langt begge veier av saken, men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kødder nå?

Nope ;)

lol, som dere surker. Gjeteren sikter nok til at alle skrev "jeg hadde ikke hatt noe i mot xxxx", at de kunne tenkt seg en og utdelinga av valper. Uansett hvor uhøytidelig det var, kan man se hans/hennes kommentar i samme lys.

Og ang. alt dette med flytting, stress, dårlig tid og uplanlagt kull - hvordan skal man forstå det om man ikke vet? :D

Jeg driter langt begge veier av saken, men men :)

Det får man vite om man spør. Og det er faktisk ikke værre enn at man spør oppdretter om dette, istedet for å slenge ut slike innlegg som Gjetern gjør her :) Da får man svar på sånn, og kan evnt ta det med i innlegget man har lyst til å rakke ned på oppdretter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo opplyse alle dere seriøse aussie-fans på denne tråden om at hannhunden verken har offisiell HD- eller AA-status, ei heller noen øyenlysningsresultat på Dog Web. I tillegg er dette tispas femte kull! Men så lenge fargen er fin, gir dere vel **** ...

Og noen av oss kjenner detaljene rundt kullet, og har overhodet ingen planer om å skaffe seg en aussie, uansett linjer og helsestatus, men syns rett og slett at valpene er utrolig søte. Det er valpebilder tråden handler om, ikke kombinasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden noe selvfølgelig ikke klarer å dy seg for å slenge dritt, kan jeg da opplyse om at hannhunden er røntget fri både for HD OG AA, men desverre FØR han ble registrert i NKK. (det er vel normalt å finne ut om en planlagt avlshund er frisk før man bestemmer seg 100% for om man vil ha den og ergo før man registrerer den på seg selv her i landet). Desverre har det bare ikke vært tid til å røntge han på nytt slik at dette kommer på papirene hans, men etter det oppdretter sier skal dette skje rett på nyåret. Og siden det heller ikke var et planlagt kull, så har ikke oppdretter sett det som nødvendig å gjøre dette oppi stress med flytting, salg av hus osv.

Men, slik forstår jo selvfølgelig ikke andre folk :)

Eller kanskje det er sjalusi som er ute og går? Det blåser hardt på toppene, har jeg hørt rykter om.. Kanskje det er en grunn til at nettopp denne oppdrettern får så mye pes? :rolleyes: Avkommene er jo BRA må vite. :closedeyes:

Tror du ikke at du hadde kommet til samme konklusjon selv (useriøs oppdretter osv) om du kun hadde sjekket Dogweb og gått ut i fra hva som står der ?

Du sjekker jo selv ut oppdrettere på Dogweb og tar vel heller ikke ringerunde for å sjekke bakgrunnen til det som står der.

Det som ble litt "stygt" her er at det er en navngitt oppdretter..

Uansett var valpene nydelige, den ene ligner storehalvsøster Bridie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at gjeteren kanskje skulle fremstilt sin kritikk på en annen måte, men også enig i at gjeteren fik unødvendig mye pepper. Det er jo alltid sånn på dette forumet; er det noen som ikke følger "boka" vil vi jo helst snakke om det. Det er abre det at denne gangen hadde noen personlig kjennskap til saken...

Men til topic i denne tråden, valpene: og for noen vidunderlige skapninger. Den tricolor hannen var jo bare fantastisk, fikk nesten lyst på aussie selv (om jeg ikke visst at de krevde mer enn jeg orker å gi dem:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at gjeteren kanskje skulle fremstilt sin kritikk på en annen måte, men også enig i at gjeteren fik unødvendig mye pepper. Det er jo alltid sånn på dette forumet; er det noen som ikke følger "boka" vil vi jo helst snakke om det. Det er abre det at denne gangen hadde noen personlig kjennskap til saken...

Det første du sier er nok hovedgrunnen til at folk reagerer. For på et lite innlegg på tre linjer klarer Gjeteren å tråkke på både en navngitt oppdretter og alle som tidligere har skrevet i tråden.

Kritikken ser ut til å være berettiget, men det er mange måter å legge frem sin sak på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har alle sine meninger, jeg har en haug av dem jeg også, men jeg legger jo ikke ut dem her i denne tråden. Det første innlegget består av valpebilder og det var det jeg har "diskutert" - hva jeg videre føler om oppdrettere, avl på rasen og blablabla har ingenting med søte valper å gjøre.

Om man ikke ville kjøpt valp fra den og den oppdretteren, så er det jo helt greit. Men det er ikke noe man trenger å gaule om på et forum tenker jeg. Det er ikke mange av oppdretterne på rasen i Norge jeg kunne tenkt meg valp fra idag, men jeg sitter ikke her og spyr ut kennelnavn etter kennelnavn som jeg aldri kunne tenkt meg valp fra fordi de er useriøse osvosv. Jeg lar heller være å kjøpe valp derifra! End of story.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...