Gå til innhold
Hundesonen.no

Klipper dere hunden hos hundefrisør?


Ross

Recommended Posts

Klipper dere hundene deres hos hundefrisør?

Hvor går dere og pva beteler dere?

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg utdanner meg til det selv og ønsker å få en oversikt over hvor menge som klipper og hva prisene ligger på rundt om kring i landet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper dere hundene deres hos hundefrisør?

Hvor går dere og pva beteler dere?

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg utdanner meg til det selv og ønsker å få en oversikt over hvor menge som klipper og hva prisene ligger på rundt om kring i landet;)

Sølve blir formklippet hos hundefrisør hver 5-6 uke ca. Det koster 500 kr klippen og attpåtil kjører jeg over en 1 time hver vei for å komme til hundefrisøren... Men h*n er dyktig og da er det verdt det. :P

Hvor holder du til i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølve blir formklippet hos hundefrisør hver 5-6 uke ca. Det koster 500 kr klippen og attpåtil kjører jeg over en 1 time hver vei for å komme til hundefrisøren... Men h*n er dyktig og da er det verdt det. :P

Hvor holder du til i landet?

Jeg holder til i Drammen, er langt i fra ferdig utdannet men det er spennende og hvis det går ann å leve av det så hadde jo det vært gøy. Går i lære hos Heidi Markhus i Oslo, ei veldig dyktig dame;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dachsen min nappet hos hundefrisør én gang og da ga vi 800,- for det, noe jeg synes er litt i overkant(selv om jeg har en ganske vrang hund). Nå som jeg har lært meg å nappe, gjør jeg det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har en bc :P Men når jeg hadde springer spanielen min klippet jeg han selv. Jeg får flatcoated retriever til våren, denne får jeg gratis klipp på hos oppdretter. Jeg vil lære av henne og klippe han selv. Klipp før utstilling er oppdretter behjelpelig med. Så nei, kommer nok ikke til å bruke hundefrisør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Springeren klipper jeg selv. Cairnen får jeg hjelp til å nappe, men skal lære meg dette selv etterhvert. Jeg har nappet henne selv en gang eller to, men det var bare valpepelsen. Jeg betaler ingenting for å få henne nappet, siden jeg kjenner oppdretteren såpass godt, og vi gir hverandre gjensidige tjenester. Hun tar 600kr for en napping, men napping ligger på rundt 800+

Aner ikke hvor jeg skulle gått dersom jeg skulle gått til frisør. Har hørt om mange hunder som har vært hos frisør og ikke blitt klippet/nappet riktig. Fx bruk av barbermaskin på hodet til en cocker, hvor det beste hadde vært å nappe evt brukt effileringssaks. Eller cairnterriere som blir klippet, enten helt eller delvis, pluss heftig bruk av trimmekniv. Alle disse tingene har ødelagt pelsen til hundene. Og skal pelsen til hundene mine bli ødelagt, foretrekker jeg å gjøre det selv.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Springeren klipper jeg selv. Cairnen får jeg hjelp til å nappe, men skal lære meg dette selv etterhvert. Jeg har nappet henne selv en gang eller to, men det var bare valpepelsen. Jeg betaler ingenting for å få henne nappet, siden jeg kjenner oppdretteren såpass godt, og vi gir hverandre gjensidige tjenester. Hun tar 600kr for en napping, men napping ligger på rundt 800+

Aner ikke hvor jeg skulle gått dersom jeg skulle gått til frisør. Har hørt om mange hunder som har vært hos frisør og ikke blitt klippet/nappet riktig. Fx bruk av barbermaskin på hodet til en cocker, hvor det beste hadde vært å nappe evt brukt effileringssaks. Eller cairnterriere som blir klippet, enten helt eller delvis, pluss heftig bruk av trimmekniv. Alle disse tingene har ødelagt pelsen til hundene. Og skal pelsen til hundene mine bli ødelagt, foretrekker jeg å gjøre det selv.. :lol:

Ja det der har jeg faktisk vært borti selv at ting er blitt gjort feil av frisøren og det skal jo ikke skje, hadde klikka om noen hadde ødelagt pelsen til hunden min! Men er mange egenlærte hundefrisører i norge desverre, vi skulle hatt skole for å blitt utdannet somdet slik som i finnland.. Men men synes ihvertfall om en frisør et usikker på hvordan den skal klippes/ nappes så burde de heller la være enn å prøve. Men men ..

Synes det er kjempe bra at folk som skaffer seg pels hund klarer å stelle de selv, til trodd for at jeg utdanner meg innen det så synes jeg folk må vite litt om pelsen til bikkja de kjøper. Vi får inn mange hunder hos oss og eierene er helt blanke og bikkja har store hårballer og eier ikke vet at man må børste de engang.. men men er jo slike kunder vi kanskje tjener på..

Spennende å høre synepunktene til folk her inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg funnet en frisør som hadde tatt seg tid til å få valpen trygg på bordet og brukt den ekstra timen for å roe ned og belønne innimellom stellet, så hadde jeg nok muligens vurdert det - ja. Men regner med jeg ender med at jeg gjør det selv, og heller finner noen som kan hjelpe meg med utstillingsfinishen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...