Gå til innhold
Hundesonen.no

Billigste mobilabonnement?

Tyson

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal skifte mob.abonnemang ( skrives det sånn?).

Hvilket har du? Hvorfor er ditt best / hva gjør at du er fornøyd?

Nå har jeg regning på ca 450 pr mnd.

Skrevet

Min regning ligger på rundt 1500 i mnd den :P

Jeg har telenor fri venner, så ringer gratis til alle telenorkunder. I tillegg betaler jeg 40 kr ekstra i mnd ellerno for 100 gratis sms. Jeg er så dum at jeg har bundet meg til ut mars jeg da. Jeg betaler nemlig 250,- kroner i mnd for en mobiltelefon jeg kjøpte, som jeg selvsagt klarte å miste etter bare 2 mnd.

Skrevet

Jeg har netcom Young talk med sms mania, nettopp fordi jeg sender en del meldinger (ja en hel haug). Det er kanskje ikke det billigste, men jeg liker av en grei grunn å ha en sum jeg ikke skal overskride (redd for å få for høye regninger). Men jeg bruker dette mest pga jeg sender så mange meldinger at med enhvert abo. så ville tlf-regningene blitt mye høyere enn de er idag.

200 kr å ringe for + 200 kr for 2000 sms = 400kr

Skrevet
Jeg har netcom Young talk med sms mania, nettopp fordi jeg sender en del meldinger (ja en hel haug). Det er kanskje ikke det billigste, men jeg liker av en grei grunn å ha en sum jeg ikke skal overskride (redd for å få for høye regninger). Men jeg bruker dette mest pga jeg sender så mange meldinger at med enhvert abo. så ville tlf-regningene blitt mye høyere enn de er idag.

200 kr å ringe for + 200 kr for 2000 sms = 400kr

Jeg har og det, med netcom venner til 30,- ekstra i mnd.

Skrevet

Har onecall med 120 (?) gratis ringeminutter og 90 sms - eller noe sånt. Regningen min ligger på alt fra 400 til 60 kr mnd.

Skrevet

Hadde onecall til de begynte å ta betalt for alle de "gratis" minuttene sine...

de mnd jeg hadde onecall fikk jeg regninger på 0kr mnd...

Når de i tillegg gikk over til Telehors nett så byttet jeg...

Nå har jeg Netcom SmartTalk med netcom venner...

Enkelt og greit for jeg vil/skal/må ha netcom som operatør...

Tele2 Sheriff er også billig...

sjekk etter ditt forbruk her... ---> http://telepriser.no/

Skrevet

Hva? Hvordan så du at de begynte å ta betalt? Må jeg følge med selv altså? <_<

Skrevet

Abonnement :P

Jeg har onecall.

Er fornøyd med det. Dog har de begynt med startavgift da. Men 120 gratisk ringeminutter i mnd, og like mange sms tror jeg... husker ikke, men er endel. Kanskje 80. Regningen min kommer iallefall på ca 60 i mnd, men ringer ikke så mye da.

Skrevet

Hmh ser onecall har endret prisene ganske kraftig siden jeg tegnet abonnement der... *fundere* Den der tele2 sheriff så ikke så dum ut. Sliter med dårlig dekning på onecall, litt usikker på om det er mobilene eller om det er abonnementet. Bytta ut to mobiler pga. det - siden jeg regnet med det var valpetygging som ikke var helt kompatibelt med mobiler. :P

Skrevet

det er nok operatøren om jeg får påstå...

onecall bruker egentlig verken netcom eller telenors nett, de bruker network norways mobilnett, som er dårlig utbyggd...

Å der network norway ikke har dekning, som er mange steder, så bruker de nå telenors nett, før brukte de netcoms nett...

Bytte mellom nettverkene gikk heller ikke så greit, ofte ble samtaler avbrutt, utrolig irriterende.

Så etter å ha vært hos flere av desse små billigselskapene så ble jeg bare drittei av alle de små problemene de har med alt, fra a til å...

Så da sa jeg nok er nok å byttet til netcom som har sitt eget nett å aldri har hatt no tull...

Har vært innom Onecall, chess, telenor, acn, tele2 har jeg ikke hatt selv.. Men jeg kommer tilbake til netcom hver gang...

Skrevet

Netcom. Noe sånn free sms/mms greie. Trur jeg betaler 299 i mnd + det jeg ringer for (og det er fint lite...). Resten av familien har Netcom...

Hadde Tele2 før, men var ektremt missfornøyd med kundeservicen der.

Skrevet

Har OneCall og får regning mellom 150 og 400 kr i mnd sånn ca... Syns dette er helt til å leve med og jeg sliter ikke med dårlig dekning eller brutte samtaler. Kommer vel kanskje an på hvor i landet man holder til :P

Skrevet

Til nå har jeg Djuice complete, betaler 200 i mnd og det er det jeg kan bruke. Går jeg over det må jeg betale selv( bare 16 år jeg :P) . egentlig er jeg på utkikk etter ett nytt abo. jeg sender store mengder med meldinger i måneden. jeg ringer også noe, men ikke i like stor grad. er det noen som har nöe å anbefale til mitt forbruk ?

Skrevet

Selv har jeg OneCall, men er ikke så fornøyd som jeg hadde håpet :closedeyes: Når jeg meldte meg inn, så lovet de 0.39 pr min, men ikke nå for å si det sånn :P

Skrevet
Jeg skal skifte mob.abonnemang ( skrives det sånn?).

Abonnement :P

Oisann... tror jeg må sjekke litt telepriser her jeg. Har OneCall selv og har vært relativt fornøyd med det. Hvis en ser bort ifra småproblematikk med sms og mms sendinger som forsvinner / ikke kommer frem. Men nå skal det sies at det like gjerne kan fikses med en software oppgradering som at det kan være feil hos operatør.

*sjekke telepriser.no*

Skrevet

Nå har jeg tittet på det, glodd til øyet ble vått faktisk :S Jeg hater å måtte orientere meg i sånne ting. Fordi de fleste operatørene GIR liksom ikke vekk klar info heller. Men, sånn jeg ser det- det rimeligste må da være OneCalls Full Pakke ab? Da får en 1500 ringeminutter, 150 sms, 15 mms og 25 MB data for 299,- per måned?? Ikke koster ab noe utover dette, ikke før en går over det en er tildelt av "gratis" forbruk. Og da, er det jo rimeligere enn OneCall Mobil faktura ab.? Eller, er jeg fullstendig blÅnd og blind her nå?

Sherif til Tele2 kom iaf ikke godt ut av det i forhold.

Skrevet

kommer helt ann på hvor mye man ringer og smmmessmer på en mnd...

ringer man 60minutter og sender 60sms så er det noe annet som er best en om man ringer 1000minutter og sender 200sms..

Skrevet
kommer helt ann på hvor mye man ringer og smmmessmer på en mnd...

ringer man 60minutter og sender 60sms så er det noe annet som er best en om man ringer 1000minutter og sender 200sms..

Jaaa.. selvfølgelig... det ble litt utfra hva jeg selv bruker det til ja.. men dog, det er fullstendig forvirrende!

Skrevet

Jeg har djuice nonstop.. Ringer sjelden, men sender "litt" mld pr mnd. Da jeg skiftet til det ble regningene mine 1/3 av det de var før... Får regninger mellom 450-900 ca...

Skrevet
Nå har jeg tittet på det, glodd til øyet ble vått faktisk :S Jeg hater å måtte orientere meg i sånne ting. Fordi de fleste operatørene GIR liksom ikke vekk klar info heller. Men, sånn jeg ser det- det rimeligste må da være OneCalls Full Pakke ab? Da får en 1500 ringeminutter, 150 sms, 15 mms og 25 MB data for 299,- per måned?? Ikke koster ab noe utover dette, ikke før en går over det en er tildelt av "gratis" forbruk. Og da, er det jo rimeligere enn OneCall Mobil faktura ab.? Eller, er jeg fullstendig blÅnd og blind her nå?

Sherif til Tele2 kom iaf ikke godt ut av det i forhold.

Det høres jo bra ut egentlig, men det er som du sier : operatørene GIR liksom ikke vekk klar info heller...

Skrevet

Bytta til tele2 sheriff etter at jeg våkna uten dekning på telefonen i dag igjen. Telefonen er helt ny, uten tannmerker, så dennegangen er det hvertfall ikke telefonen som tilter.

Blir jeg ikke fornøyd med det, så får jeg krype til korset og gå tilbake til telenor eller finnet et netcomabonnement som passer meg. Titta forøvrig på regnignene mine, og er tydelig at onecall har blitt dyrere ja. Selv om ikke forbruket har økt, så har regningene økt ganske mye.

Skrevet

Har to telefoner jeg.. Bruker hovedsaklig den ene der jeg har Djuice Nonstop, samt 30 min gratis ringetid pga boligbyggelag medlemskap. Jeg sender MASSE mld pr mnd, og ringer kun det jeg MÅ... som lege, NAV eller andre "seriøse" ting.

Skaffet tlf nr to for å bruke den å ringe med. Der hadde jeg OneCall inntil de begynte å ta betalt for oppstartene sine, nå har jeg Tele2 Sheriff på den. Sjelden jeg bruker den telefonen da, siden jeg ringer veldig lite.

Tlf regningnene mine ligger hovedsaklig på 320 kr kanskje pr mnd. Om jeg har såpass mye som 21 kr i bruk på den. (om det ikke er mnd der jeg har feks aventert ting på finn eller ringt kundeservice i telenor eller noe da, da er den litt høyere).

Men, ang ab så må jo hver enkelt se hva slags bruk man har. Sender man 20 sms og ringer 100 min, så skaffer man ikke Nonstop liksom.... :P

Men for meg er nonstopp "the one and only".

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...