Gå til innhold
Hundesonen.no

Billigste mobilabonnement?


Tyson

Recommended Posts

Min regning ligger på rundt 1500 i mnd den :P

Jeg har telenor fri venner, så ringer gratis til alle telenorkunder. I tillegg betaler jeg 40 kr ekstra i mnd ellerno for 100 gratis sms. Jeg er så dum at jeg har bundet meg til ut mars jeg da. Jeg betaler nemlig 250,- kroner i mnd for en mobiltelefon jeg kjøpte, som jeg selvsagt klarte å miste etter bare 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har netcom Young talk med sms mania, nettopp fordi jeg sender en del meldinger (ja en hel haug). Det er kanskje ikke det billigste, men jeg liker av en grei grunn å ha en sum jeg ikke skal overskride (redd for å få for høye regninger). Men jeg bruker dette mest pga jeg sender så mange meldinger at med enhvert abo. så ville tlf-regningene blitt mye høyere enn de er idag.

200 kr å ringe for + 200 kr for 2000 sms = 400kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har netcom Young talk med sms mania, nettopp fordi jeg sender en del meldinger (ja en hel haug). Det er kanskje ikke det billigste, men jeg liker av en grei grunn å ha en sum jeg ikke skal overskride (redd for å få for høye regninger). Men jeg bruker dette mest pga jeg sender så mange meldinger at med enhvert abo. så ville tlf-regningene blitt mye høyere enn de er idag.

200 kr å ringe for + 200 kr for 2000 sms = 400kr

Jeg har og det, med netcom venner til 30,- ekstra i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde onecall til de begynte å ta betalt for alle de "gratis" minuttene sine...

de mnd jeg hadde onecall fikk jeg regninger på 0kr mnd...

Når de i tillegg gikk over til Telehors nett så byttet jeg...

Nå har jeg Netcom SmartTalk med netcom venner...

Enkelt og greit for jeg vil/skal/må ha netcom som operatør...

Tele2 Sheriff er også billig...

sjekk etter ditt forbruk her... ---> http://telepriser.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde onecall til de begynte å ta betalt for alle de "gratis" minuttene sine...

de mnd jeg hadde onecall fikk jeg regninger på 0kr mnd...

Når de i tillegg gikk over til Telehors nett så byttet jeg...

Nå har jeg Netcom SmartTalk med netcom venner...

Enkelt og greit for jeg vil/skal/må ha netcom som operatør...

Tele2 Sheriff er også billig...

sjekk etter ditt forbruk her... ---> http://telepriser.no/

Hva? Hvordan så du at de begynte å ta betalt? Må jeg følge med selv altså? <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abonnement :P

Jeg har onecall.

Er fornøyd med det. Dog har de begynt med startavgift da. Men 120 gratisk ringeminutter i mnd, og like mange sms tror jeg... husker ikke, men er endel. Kanskje 80. Regningen min kommer iallefall på ca 60 i mnd, men ringer ikke så mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmh ser onecall har endret prisene ganske kraftig siden jeg tegnet abonnement der... *fundere* Den der tele2 sheriff så ikke så dum ut. Sliter med dårlig dekning på onecall, litt usikker på om det er mobilene eller om det er abonnementet. Bytta ut to mobiler pga. det - siden jeg regnet med det var valpetygging som ikke var helt kompatibelt med mobiler. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok operatøren om jeg får påstå...

onecall bruker egentlig verken netcom eller telenors nett, de bruker network norways mobilnett, som er dårlig utbyggd...

Å der network norway ikke har dekning, som er mange steder, så bruker de nå telenors nett, før brukte de netcoms nett...

Bytte mellom nettverkene gikk heller ikke så greit, ofte ble samtaler avbrutt, utrolig irriterende.

Så etter å ha vært hos flere av desse små billigselskapene så ble jeg bare drittei av alle de små problemene de har med alt, fra a til å...

Så da sa jeg nok er nok å byttet til netcom som har sitt eget nett å aldri har hatt no tull...

Har vært innom Onecall, chess, telenor, acn, tele2 har jeg ikke hatt selv.. Men jeg kommer tilbake til netcom hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netcom. Noe sånn free sms/mms greie. Trur jeg betaler 299 i mnd + det jeg ringer for (og det er fint lite...). Resten av familien har Netcom...

Hadde Tele2 før, men var ektremt missfornøyd med kundeservicen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har jeg Djuice complete, betaler 200 i mnd og det er det jeg kan bruke. Går jeg over det må jeg betale selv( bare 16 år jeg :P) . egentlig er jeg på utkikk etter ett nytt abo. jeg sender store mengder med meldinger i måneden. jeg ringer også noe, men ikke i like stor grad. er det noen som har nöe å anbefale til mitt forbruk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skifte mob.abonnemang ( skrives det sånn?).

Abonnement :P

Hadde onecall til de begynte å ta betalt for alle de "gratis" minuttene sine...

de mnd jeg hadde onecall fikk jeg regninger på 0kr mnd...

Når de i tillegg gikk over til Telehors nett så byttet jeg...

Nå har jeg Netcom SmartTalk med netcom venner...

Enkelt og greit for jeg vil/skal/må ha netcom som operatør...

Tele2 Sheriff er også billig...

sjekk etter ditt forbruk her... ---> http://telepriser.no/

Oisann... tror jeg må sjekke litt telepriser her jeg. Har OneCall selv og har vært relativt fornøyd med det. Hvis en ser bort ifra småproblematikk med sms og mms sendinger som forsvinner / ikke kommer frem. Men nå skal det sies at det like gjerne kan fikses med en software oppgradering som at det kan være feil hos operatør.

*sjekke telepriser.no*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tittet på det, glodd til øyet ble vått faktisk :S Jeg hater å måtte orientere meg i sånne ting. Fordi de fleste operatørene GIR liksom ikke vekk klar info heller. Men, sånn jeg ser det- det rimeligste må da være OneCalls Full Pakke ab? Da får en 1500 ringeminutter, 150 sms, 15 mms og 25 MB data for 299,- per måned?? Ikke koster ab noe utover dette, ikke før en går over det en er tildelt av "gratis" forbruk. Og da, er det jo rimeligere enn OneCall Mobil faktura ab.? Eller, er jeg fullstendig blÅnd og blind her nå?

Sherif til Tele2 kom iaf ikke godt ut av det i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer helt ann på hvor mye man ringer og smmmessmer på en mnd...

ringer man 60minutter og sender 60sms så er det noe annet som er best en om man ringer 1000minutter og sender 200sms..

Jaaa.. selvfølgelig... det ble litt utfra hva jeg selv bruker det til ja.. men dog, det er fullstendig forvirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tittet på det, glodd til øyet ble vått faktisk :S Jeg hater å måtte orientere meg i sånne ting. Fordi de fleste operatørene GIR liksom ikke vekk klar info heller. Men, sånn jeg ser det- det rimeligste må da være OneCalls Full Pakke ab? Da får en 1500 ringeminutter, 150 sms, 15 mms og 25 MB data for 299,- per måned?? Ikke koster ab noe utover dette, ikke før en går over det en er tildelt av "gratis" forbruk. Og da, er det jo rimeligere enn OneCall Mobil faktura ab.? Eller, er jeg fullstendig blÅnd og blind her nå?

Sherif til Tele2 kom iaf ikke godt ut av det i forhold.

Det høres jo bra ut egentlig, men det er som du sier : operatørene GIR liksom ikke vekk klar info heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til tele2 sheriff etter at jeg våkna uten dekning på telefonen i dag igjen. Telefonen er helt ny, uten tannmerker, så dennegangen er det hvertfall ikke telefonen som tilter.

Blir jeg ikke fornøyd med det, så får jeg krype til korset og gå tilbake til telenor eller finnet et netcomabonnement som passer meg. Titta forøvrig på regnignene mine, og er tydelig at onecall har blitt dyrere ja. Selv om ikke forbruket har økt, så har regningene økt ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to telefoner jeg.. Bruker hovedsaklig den ene der jeg har Djuice Nonstop, samt 30 min gratis ringetid pga boligbyggelag medlemskap. Jeg sender MASSE mld pr mnd, og ringer kun det jeg MÅ... som lege, NAV eller andre "seriøse" ting.

Skaffet tlf nr to for å bruke den å ringe med. Der hadde jeg OneCall inntil de begynte å ta betalt for oppstartene sine, nå har jeg Tele2 Sheriff på den. Sjelden jeg bruker den telefonen da, siden jeg ringer veldig lite.

Tlf regningnene mine ligger hovedsaklig på 320 kr kanskje pr mnd. Om jeg har såpass mye som 21 kr i bruk på den. (om det ikke er mnd der jeg har feks aventert ting på finn eller ringt kundeservice i telenor eller noe da, da er den litt høyere).

Men, ang ab så må jo hver enkelt se hva slags bruk man har. Sender man 20 sms og ringer 100 min, så skaffer man ikke Nonstop liksom.... :P

Men for meg er nonstopp "the one and only".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...