Gå til innhold
Hundesonen.no

Billigste mobilabonnement?

Tyson

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal skifte mob.abonnemang ( skrives det sånn?).

Hvilket har du? Hvorfor er ditt best / hva gjør at du er fornøyd?

Nå har jeg regning på ca 450 pr mnd.

Skrevet

Min regning ligger på rundt 1500 i mnd den :P

Jeg har telenor fri venner, så ringer gratis til alle telenorkunder. I tillegg betaler jeg 40 kr ekstra i mnd ellerno for 100 gratis sms. Jeg er så dum at jeg har bundet meg til ut mars jeg da. Jeg betaler nemlig 250,- kroner i mnd for en mobiltelefon jeg kjøpte, som jeg selvsagt klarte å miste etter bare 2 mnd.

Skrevet

Jeg har netcom Young talk med sms mania, nettopp fordi jeg sender en del meldinger (ja en hel haug). Det er kanskje ikke det billigste, men jeg liker av en grei grunn å ha en sum jeg ikke skal overskride (redd for å få for høye regninger). Men jeg bruker dette mest pga jeg sender så mange meldinger at med enhvert abo. så ville tlf-regningene blitt mye høyere enn de er idag.

200 kr å ringe for + 200 kr for 2000 sms = 400kr

Skrevet
Jeg har netcom Young talk med sms mania, nettopp fordi jeg sender en del meldinger (ja en hel haug). Det er kanskje ikke det billigste, men jeg liker av en grei grunn å ha en sum jeg ikke skal overskride (redd for å få for høye regninger). Men jeg bruker dette mest pga jeg sender så mange meldinger at med enhvert abo. så ville tlf-regningene blitt mye høyere enn de er idag.

200 kr å ringe for + 200 kr for 2000 sms = 400kr

Jeg har og det, med netcom venner til 30,- ekstra i mnd.

Skrevet

Har onecall med 120 (?) gratis ringeminutter og 90 sms - eller noe sånt. Regningen min ligger på alt fra 400 til 60 kr mnd.

Skrevet

Hadde onecall til de begynte å ta betalt for alle de "gratis" minuttene sine...

de mnd jeg hadde onecall fikk jeg regninger på 0kr mnd...

Når de i tillegg gikk over til Telehors nett så byttet jeg...

Nå har jeg Netcom SmartTalk med netcom venner...

Enkelt og greit for jeg vil/skal/må ha netcom som operatør...

Tele2 Sheriff er også billig...

sjekk etter ditt forbruk her... ---> http://telepriser.no/

Skrevet

Hva? Hvordan så du at de begynte å ta betalt? Må jeg følge med selv altså? <_<

Skrevet

Abonnement :P

Jeg har onecall.

Er fornøyd med det. Dog har de begynt med startavgift da. Men 120 gratisk ringeminutter i mnd, og like mange sms tror jeg... husker ikke, men er endel. Kanskje 80. Regningen min kommer iallefall på ca 60 i mnd, men ringer ikke så mye da.

Skrevet

Hmh ser onecall har endret prisene ganske kraftig siden jeg tegnet abonnement der... *fundere* Den der tele2 sheriff så ikke så dum ut. Sliter med dårlig dekning på onecall, litt usikker på om det er mobilene eller om det er abonnementet. Bytta ut to mobiler pga. det - siden jeg regnet med det var valpetygging som ikke var helt kompatibelt med mobiler. :P

Skrevet

det er nok operatøren om jeg får påstå...

onecall bruker egentlig verken netcom eller telenors nett, de bruker network norways mobilnett, som er dårlig utbyggd...

Å der network norway ikke har dekning, som er mange steder, så bruker de nå telenors nett, før brukte de netcoms nett...

Bytte mellom nettverkene gikk heller ikke så greit, ofte ble samtaler avbrutt, utrolig irriterende.

Så etter å ha vært hos flere av desse små billigselskapene så ble jeg bare drittei av alle de små problemene de har med alt, fra a til å...

Så da sa jeg nok er nok å byttet til netcom som har sitt eget nett å aldri har hatt no tull...

Har vært innom Onecall, chess, telenor, acn, tele2 har jeg ikke hatt selv.. Men jeg kommer tilbake til netcom hver gang...

Skrevet

Netcom. Noe sånn free sms/mms greie. Trur jeg betaler 299 i mnd + det jeg ringer for (og det er fint lite...). Resten av familien har Netcom...

Hadde Tele2 før, men var ektremt missfornøyd med kundeservicen der.

Skrevet

Har OneCall og får regning mellom 150 og 400 kr i mnd sånn ca... Syns dette er helt til å leve med og jeg sliter ikke med dårlig dekning eller brutte samtaler. Kommer vel kanskje an på hvor i landet man holder til :P

Skrevet

Til nå har jeg Djuice complete, betaler 200 i mnd og det er det jeg kan bruke. Går jeg over det må jeg betale selv( bare 16 år jeg :P) . egentlig er jeg på utkikk etter ett nytt abo. jeg sender store mengder med meldinger i måneden. jeg ringer også noe, men ikke i like stor grad. er det noen som har nöe å anbefale til mitt forbruk ?

Skrevet

Selv har jeg OneCall, men er ikke så fornøyd som jeg hadde håpet :closedeyes: Når jeg meldte meg inn, så lovet de 0.39 pr min, men ikke nå for å si det sånn :P

Skrevet
Jeg skal skifte mob.abonnemang ( skrives det sånn?).

Abonnement :P

Oisann... tror jeg må sjekke litt telepriser her jeg. Har OneCall selv og har vært relativt fornøyd med det. Hvis en ser bort ifra småproblematikk med sms og mms sendinger som forsvinner / ikke kommer frem. Men nå skal det sies at det like gjerne kan fikses med en software oppgradering som at det kan være feil hos operatør.

*sjekke telepriser.no*

Skrevet

Nå har jeg tittet på det, glodd til øyet ble vått faktisk :S Jeg hater å måtte orientere meg i sånne ting. Fordi de fleste operatørene GIR liksom ikke vekk klar info heller. Men, sånn jeg ser det- det rimeligste må da være OneCalls Full Pakke ab? Da får en 1500 ringeminutter, 150 sms, 15 mms og 25 MB data for 299,- per måned?? Ikke koster ab noe utover dette, ikke før en går over det en er tildelt av "gratis" forbruk. Og da, er det jo rimeligere enn OneCall Mobil faktura ab.? Eller, er jeg fullstendig blÅnd og blind her nå?

Sherif til Tele2 kom iaf ikke godt ut av det i forhold.

Skrevet

kommer helt ann på hvor mye man ringer og smmmessmer på en mnd...

ringer man 60minutter og sender 60sms så er det noe annet som er best en om man ringer 1000minutter og sender 200sms..

Skrevet
kommer helt ann på hvor mye man ringer og smmmessmer på en mnd...

ringer man 60minutter og sender 60sms så er det noe annet som er best en om man ringer 1000minutter og sender 200sms..

Jaaa.. selvfølgelig... det ble litt utfra hva jeg selv bruker det til ja.. men dog, det er fullstendig forvirrende!

Skrevet

Jeg har djuice nonstop.. Ringer sjelden, men sender "litt" mld pr mnd. Da jeg skiftet til det ble regningene mine 1/3 av det de var før... Får regninger mellom 450-900 ca...

Skrevet
Nå har jeg tittet på det, glodd til øyet ble vått faktisk :S Jeg hater å måtte orientere meg i sånne ting. Fordi de fleste operatørene GIR liksom ikke vekk klar info heller. Men, sånn jeg ser det- det rimeligste må da være OneCalls Full Pakke ab? Da får en 1500 ringeminutter, 150 sms, 15 mms og 25 MB data for 299,- per måned?? Ikke koster ab noe utover dette, ikke før en går over det en er tildelt av "gratis" forbruk. Og da, er det jo rimeligere enn OneCall Mobil faktura ab.? Eller, er jeg fullstendig blÅnd og blind her nå?

Sherif til Tele2 kom iaf ikke godt ut av det i forhold.

Det høres jo bra ut egentlig, men det er som du sier : operatørene GIR liksom ikke vekk klar info heller...

Skrevet

Bytta til tele2 sheriff etter at jeg våkna uten dekning på telefonen i dag igjen. Telefonen er helt ny, uten tannmerker, så dennegangen er det hvertfall ikke telefonen som tilter.

Blir jeg ikke fornøyd med det, så får jeg krype til korset og gå tilbake til telenor eller finnet et netcomabonnement som passer meg. Titta forøvrig på regnignene mine, og er tydelig at onecall har blitt dyrere ja. Selv om ikke forbruket har økt, så har regningene økt ganske mye.

Skrevet

Har to telefoner jeg.. Bruker hovedsaklig den ene der jeg har Djuice Nonstop, samt 30 min gratis ringetid pga boligbyggelag medlemskap. Jeg sender MASSE mld pr mnd, og ringer kun det jeg MÅ... som lege, NAV eller andre "seriøse" ting.

Skaffet tlf nr to for å bruke den å ringe med. Der hadde jeg OneCall inntil de begynte å ta betalt for oppstartene sine, nå har jeg Tele2 Sheriff på den. Sjelden jeg bruker den telefonen da, siden jeg ringer veldig lite.

Tlf regningnene mine ligger hovedsaklig på 320 kr kanskje pr mnd. Om jeg har såpass mye som 21 kr i bruk på den. (om det ikke er mnd der jeg har feks aventert ting på finn eller ringt kundeservice i telenor eller noe da, da er den litt høyere).

Men, ang ab så må jo hver enkelt se hva slags bruk man har. Sender man 20 sms og ringer 100 min, så skaffer man ikke Nonstop liksom.... :P

Men for meg er nonstopp "the one and only".

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...