Gå til innhold
Hundesonen.no

Du vet du er hundenerd når...


Mari

Recommended Posts

  • Svar 398
  • Created
  • Siste svar
Du vet du er hundenerd når du instinktivt putter ei hånd i godbitlomma når du leker Lego med tantebarnet. "Åååh så flink jente!" :icon_confused:

:P:ermm::)

Du vet du er hundenerd når du finner nyvaskete bæsjeposer når du henger opp klesvasken og faktisk velger å bruke dem. *rekke nølende opp hånda*

:P

Du vet du er nerd når du plutselig synes det mennesket som du EGENTLIG mente var komplett idiot første gang du traff vedkommende, faktisk er riktig trivelig likevel, fordi vedkommende viser interesse for dine hunder - og faktisk har hund selv *jepp - dagens oppdagelse og innrømmelse* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Eller når du holder på å kjøre av veien fordi man ser en spesiell rase gå tur langs veien..

...Eller når du tar deg i å rose vennene dine med "hundestemmen.." :icon_confused:

....Ang dette med bæsjeposer, så har jeg faktisk en Rosa en med lukt hengene i speilet! Funker villt bra som Wonderbaum :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når du tenker timing er viktig når man skal rose barn for å høre etter, og at kvaliteten på forsterkningen må være god sånn at de gjerne gjør det igjen.

(Men dagens må være fra Katja-Kai og de som "hang"! :icon_confused: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en egen mappe for kontakter som driver med hund på msn og hotmailen

Dine kollegaers første spørsmål når de ser deg er " hvordan går det med hunden da?" De får jo uannsett vite det, så hvorfor ikke få det ut av verden først som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller når en venninne presterer å si at hun dessverre er gravid (ikke planlagt) å jeg klarer å si " å hang dere?" Når jeg egentlig skulle sagt "brukte dere ikke kondom?".....

:ermm:

Du vet du er hundenerd når frasene kaukasisk owcharka og østsibirsk laika bare ruller av tunga på tross av at du er drita, mens du har problemer med å få bestilt deg en Big Mac i edru tilstand.

:):P :P

Lars har fått klem og godbit flere ganger når han har stilt opp på bilder han.

Husker spesielt godt da jeg tok bilde av Bridie og han sittende ved siden av hverandre i gangen her med bånd i kjeften (en av de utfordringsbildene), og da jeg endelig var ferdig, spratt jeg opp, løp inn på kjøkkenet samtidig som jeg ropte "fri! Flinke DERE er!!" og hentet TO godbiter i kjeksskuffen til Bridie... :icon_confused:

Ellers er Takk, bliiii, hit osv daglig brukt til andre enn Bridie...

Ellers må jeg bare ta med en venninnes historie:

De var i selskap, dattern på da rundt 3-4 gjorde sterke forsøk på å få oppmerksomheten til mor, men null reaksjon på napping i skjørt og "mamma mamma". Så da kommer det kjekt fra jenta "Lene! PÅ PLASS!!" Samtidig som hu tramper i bakken og peker ved siden av seg.

Hun hadde lært at det var DA det var alvor og BC'n Oliver faktisk gadd høre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen får en ny baby, og du gratulerer med ny valp..... Eller står i kassakø og skal betale med småpenger fra lomma, og 2-3 frolicer ligger mellom myntene...Eller blir trøtt og lei av å høre kollegene gnåle om bæsjebleier og tåteflasker, og gladelig forteller om bæsjen til valpekullet ditt, og hvor ofte tispen ammer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...klokken er elleve lørdag kveld, og istedet for å sminke deg, tar du på deg en klumpete hodelykt for å ta med hundene ut i skogen.

...du spør samboer om han tilfeldigvis har med seg pose, og det viser seg at dere har ti hundeposer tilsammen i lommene, inkludert en tennisball og en pose med hundegodt.

...du snakker jevnlig og interessert om hundenes avføring.

...du har en tendens til å snakke med en rosende hundestemme når menneskene rundt deg gjør det bra.

...i alle diskusjoner om barneoppdragelse med venninner, trekker du sammenligninger med hvordan du oppdrar hundene dine.

...når folk spør deg om det går bra, varierer du svaret etter hvordan det går med hundene dine.

...du roper på din ti år gamle niese, konsekvent med din hunds navn, og insisterer på at det er et kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er nerd når du roser barn med "hundestemmen" og påpeker ovenfor foreldre at de må forsterke barna sine for ønsket atferd og ikke for uønsket (når du ikke har barn selv). Og ikke minst sammenligner alt det venninnene sier om barneoppdragelse med hundetrening. Til og med amming.

Eller når du får fysisk vondt av at noen krysser bak deg for da blindbytter du dem jo! (Agilitynerd).

Også vet du at du er komplett nerd når du tenker læringsteori hele tiden i omgang med mennesker og blir fornærmet når noen behandler deg etter "tradisjonelle metoder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en egen mappe for kontakter som driver med hund på msn og hotmailen

Dine kollegaers første spørsmål når de ser deg er " hvordan går det med hunden da?" De får jo uannsett vite det, så hvorfor ikke få det ut av verden først som sist.

Den får jeg høre hver dag på skola...

Edit: Ellers så trykker jeg oppdater, oppdater, oppdater, oppdater, oppdater... på tastene helt til det kommer et nytt innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vett du er hundenerd når du går inn i et kjøpesenter med et par glemte hundebånd hengende rundt halsen :rolleyes:

Og du vett du er hundenerd,når bukselommene er full av ekle godbitsaker som har hatt en tur i maskinen...

Spesielt hundenerd er man vel når man blir direkte sur fordi julegavene blir prioritert foran 2 store utstillinger man helst skulle hatt hele pakket med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du faktisk leser ALLE innleggene i denne tråden her, OG kjenner deg igjen i alle.

Når man ikke handler klær til seg selv på 4-5 mnd fordi man vet at pengene kan komme godt med til et nytt halsbånd eller en leke eller fire.(nå har jeg bare hatt hund i 4-5 mnd da, så)

Edit: Og når du er vant til at du må plukke ut minst tre hår fra smøret, selv om det ikke var noen hår der sist du satte på lokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...