Gå til innhold
Hundesonen.no

Du vet du er hundenerd når...


Mari

Recommended Posts

- at man styrer for å få endret arbeidstid nyttårsaften for å rekke inn til HK til midnatt. Ikke for å feire nyttår med resten av skiftet, men for å sitte i en garasje sammen med hundene mens det verste pågår...

Jepp, og man planlegger hvor det er mest folketomt og stille slik at man kan dra dit mens det står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 398
  • Created
  • Siste svar

Når man har kjørt forbi et skilt som står og peker inn i skogen på vei til porsgerunn (langs E18) et utall ganger, og man har lest Lundh's Labrador hver eneste gang siden man var 13 år, For nå og finne ut at det slett ikke står Labrador, men noe helt annet! (hunsker ikke hva det er i farta nå) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har kjørt forbi et skilt som står og peker inn i skogen på vei til porsgerunn (langs E18) et utall ganger, og man har lest Lundh's Labrador hver eneste gang siden man var 13 år, For nå og finne ut at det slett ikke står Labrador, men noe helt annet! (hunsker ikke hva det er i farta nå) :)

Er det ikke det det står? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det det står? :blush:

Det sto i hvertfall ikke det da jeg kjørte forbi det på mandag og tirsdag... Jeg holdt på å kjøre av veien i forfjamselsen over at det ikke sto Labrador, og mente bestemt at nå har det klikka totalt for meg..

Kanskje de har bytta skilt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto i hvertfall ikke det da jeg kjørte forbi det på mandag og tirsdag... Jeg holdt på å kjøre av veien i forfjamselsen over at det ikke sto Labrador, og mente bestemt at nå har det klikka totalt for meg..

Kanskje de har bytta skilt? :)

Søkte litt, og det er dette: http://www.lundhs.no/ Foretaket heter Lundhs Labrador AS

Men jeg har alltid trodd det var en kennel.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... når hundeavdelingen i bokhylla ser sånn ut. Og du vet at dette ikke engang er alle hundebøkene du har. Alikevel er ønskelista på Amazon fylt av 32 hundebøker jeg virkelig må ha, og én eneste ensom menneskebok.

Pluss man har utallige kilo med Hundesport og Canis liggende i en container på lagring (til hva??) i tillegg til et halvårs worth av de samme blekkene liggende i en bunke på dass. Og man har samlet alle notater fra alle seminarer og kurs man noen gang har vært på i ringpermer, selv om teorien forlengst har gått ut på dato. Det er jo så moro å mimre innimellom!

Hjelpes, jeg er glad jeg er blandt likesinnede for dette er egentlig litt flaut... :D

3174974884_92e7040696_o.jpg

3174974682_c987fb3b1c_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg har svart her før..

Jeg knipser ofte til samboeren :D

Og jeg skjønner ikke folk som sier at hunder er ingenting i forhold til barna!? Diesel er mitt ALT, og han er like mye verdt som naboens unger. syns jeg. kanskje fordi jeg "hater" enkelte dritugnger som bare bråker og bøller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... man kommer for sent på jobb fordi man enten

a) har hund, som ble luftet litt for lenge på morgenen, eller evt

b) ikke har hund - og dermed stopper opp for å klå på alle man møter på vei bort til bilen :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser på bokhyller som bilder av de over, snura datan på halv for å lese tittlene,og så bestille de på nettet...

Og nesten bestille Pittbull og andre rasebøker bare fordi man har lyst... Gjorde det ikke da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har kjørt forbi et skilt som står og peker inn i skogen på vei til porsgerunn (langs E18) et utall ganger, og man har lest Lundh's Labrador hver eneste gang siden man var 13 år, For nå og finne ut at det slett ikke står Labrador, men noe helt annet! (hunsker ikke hva det er i farta nå) :P

Eller hva med "Schæferhundbrua" etter Trondheim....? Aaaaner ikke hva den heter, noen som kan hjelpe kanskje? Leser iallefall Schæferhundbrua hver gang jeg kjører over... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

När jeans är något man sätter på sig när man ska vara "snygg" och man känner sig riktigt glamourös (men ganska obekväm) i dem.

Det er fordelen med å være utstillingsmenneske - en har noen fine topper, langbukser og skjørt å løpe venstresvinger i.

Problemet blir når en forventes å komme i pene klær uten pels på...

Og jeg kan ikke kjøpe klær uten å ta hensyn til at de skal stå til hundens pelsfarge. Og sko skal en kunne løpe i, selv om de er pen(e)sko

Eller hva med "Schæferhundbrua" etter Trondheim....? Aaaaner ikke hva den heter, noen som kan hjelpe kanskje? Leser iallefall Schæferhundbrua hver gang jeg kjører over... :D

Jeg kjører av og til forbi et skilt hvor det står "Propan 1/2 pris", og jeg tenker hver gang at NÅ skal jeg få billig fõr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man bruker en time på å grave ut bilen, sette på kjettinger, tilkalle nabo og sambo for dytting og blir forsinket på jobb, - når man godt kunne tatt buss eller taxi... Hvorfor? - jo man trenger bilen til hundetrening etter jobb. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man klarer å bruke over 5000 kr på hund på noen få uker, med den unnskyldningen at "det er jo snart jul, de må jo få noe til jul".. :D Og når man vurderer å bruke nesten enda 5000 til, bare fordi man er så godt i gang..! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit du er hundenerd når du ser en 7 kg vekt (sånn som man bruker for å trene armer, bl.a:), og det første du tenker er "Dæven, det var en schwær apportbukk!" :lol:

Nei.. Du veit du er hundenerd når du ser sånne vekter og tenker "det var jammen meg litt av en tungapport" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte litt, og det er dette: http://www.lundhs.no/ Foretaket heter Lundhs Labrador AS

Men jeg har alltid trodd det var en kennel.... :)

Åh.. Da har de nok bytte skilt! Det var godt å høre for jeg trodde virkelig det hadde tippa for meg da jeg så det ikke stod det..! :lol:

Jeg har faktisk vært på nippet til å kjøre opp der for å titte jeg.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er hundenerd når du ska be noen om å hendvende seg i skranken/disken, og ber de hendvende seg i sekreteriatet :rolleyes:

Og når du en sen kvel er påvei hjem fra jobb å har glemt refleks, men du har da jo reflekshalbåndet til hunden i lomma :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar kontakt med hunder på bussen ved å legge hodet litt på skakke og "boffe" til dem.

Når du går bort til en villt fremmed og forteller ham at han ikke må skjelle på sønnen sin når han gjør noe galt, men heller kommandere ham i sitt, så løser alt seg.

Når du klør din østeriske engelsklærer bak øret etter at hun har lært seg hvordan man kobler en pc til en projektor og sier "flink fürer" :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...