Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt vs juletre


ullsokk

Recommended Posts

Hei.. Jula nærmer seg med store steg, og det som hører julen med.. :D Lurer da fælt på hva dere andre katteeiere gjør med evt juletre? Har dere det? Hvordan reagerte katten(e) på det første gangen? Fikk 2 katter i juni og det blir da deres første jul..

Hjelp! Ser for meg julekuler og glitter overalt.. Noen som har noen glupe råd? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de blir for interessert i det, ville jeg sprayet det med litt sitron. Det funket flott for å holde min forrige unna treet. Nåværende bryr seg ikke. Men valpis derimot, DEt blir en spennende affære. Et tak i en grein, og hele treet går overende.. (skal bare ha et lite et)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset blir det sannsynligvis tre katter og tre hunder, deriblandt en liten valp denne jula. (Hvis ikke Sara finner leilighet før det). Jeg passer på at det ikke finnes noe knusbart på treet, gjemmer unna ledninger og lar det stå til. Vi finner sikkert julepynt under sofaer og kommoder langt utover i neste år, men det får vi bare ta på kjøpet :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke noe problemer med kattene i det heletatt vi.. Passet bare på å henge de "hardføre" uknuselige kulene nederst!

Det var værre med unghund Zoey i fjor... Det var innteresant da det var pakker overalt i hele huset... bare ikke under treet <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jula til Lucifer med juletre så bardunerte jeg treet i veggen jeg.... På to steder. Hadde det ikke vært for at vi har nye takplater, hadde jeg hengt det opp der i en krok.

Men, blir vel ikke juletre her i år tror jeg, siden vi skal feire mye av romjul/nyttår på hytta uansett :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min har aldri brydd seg noe særlig om juletreet, han er mer interessert i å gjemme ting under teppet treet står på.

Er egentlig mer spent på hvordan det blir med valpen vs juletreet i år, hehe. Og hvordan hun reagerer når vi går rundt det... må jo se ganske rart ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset må juletreet stå på et rom kattene i teorien ikke har tilgang til, nemlig spisestua. I tillegg til at kattene er usedvanlig glade i å klatre, har jeg også en hund som går under kallenavnet makuleringsmaskina. Dessverre for meg har disse tre inngått et samarbeid. I fjor klatret kattene opp i treet og sendte èn og èn kule (som forøvrig var eldgammelt arvegods av skyhøy affeksjonsverdi) ned i gapet på den ventende hunden. Knas. Jeg rakk å få med meg de tre siste kulene bli pulverisert. I år blir det kuler fra Nille og lås på døra, men de har jaggu skjønt hvordan man både låser opp og åpner dører også.. Udyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår la sin elsk på edelgrana med ein gong den kom i hus, og endå betre vart det då pynten kom på - men foreløpig riv han berre ned nokre kuler i ny og ne, og klatrar litt. Han har ikkje rørt glitteret, utruleg...

Men han har ein tendens til å sitja og mjaue på treet, rett og slett fordi han ikkje får tak i dei fristande kulene heilt øverst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...