Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Mirai

Recommended Posts

Jeg tviler på at Siri var på vei inn i ringen med Willy, han er fortsatt noen måneder for ung til sånne utstillinger han :P

Litt rart, kanskje? Men det ville vært rarere om det var omvendt? At Margrete kom løpende etter deg og ropte på "Huldra", liksom? *ler*

Jaja, ringtrente da.. :P De så uansett ganske opptatt ut!

Og LITT rart syns jeg det ville vært å løpe etter Margrete, ikke pga navnet/nicket eller noe sånt, men fordi hun var 15-20 meter unna, jeg hadde måttet spurte mellom folk og hunder med mine to på slep, og forlatt de jeg tilfeldigvis stod og pratet med akkurat da, som kanskje ikke hadde skjønt så mye.. Men for all del, jeg kan jo å dumme meg ut, så jeg kan godt gjøre det neste gang! ;)

Jeg tror faktisk de skulle ringtrene og teste ny utstillingslenke - en må jo forberede seg til Letohallen og romjula! Det var noe med fallhøyde og prestasjonsangst, kanskje? :sleep:

Ingen trenger noensinne å få prestasjonsangst mer. Det kan ikke bli verre enn meg og Tulla i skipet.. :rolleyes:

SLADREHANK ! *flir*. Det kunne nok ha vært meg og Elleville som skulle "trene" litt med ny utstillingslenke ja... jeg vet ikke hvor vellykket det ble en gang - jeg lurer på om jeg kanskje foretrekker litt fastere bånd enn sånn glidende lenke - og når guttungen da slenger det ene frambeinet foran det andre i pur glede, så ser det ikke spesielt vakkert og kontrollert ut *fnis*.

... men altså: det ER lov å si HEI ! ;) . Selv om jeg er SGT så biter jeg ikke engang (bare nesten - sånn innimellom *fnis*). Jeg fikk vel så vidt med meg at Gullen i forbifarten fikk tafset litt på Willersen også *ler*.

Da var det nok antageligvis dere likevel da! :P Visste ikke han ikke var gammel nok (vet knapt hvor gamle mine egne er), men skal avbryte god ringtrening neste gang, og sjekke om du virkelig ER en SGT. :closedeyes:

Er det rart?? :P Da du passerte oss for 3.gang med springer med kråkebolle i øret, så kauket jeg HULDRA alt jeg klarte, men da det ikke ble noen respons så løp vi etter og tenkte at du fillern meg ikke sku slippe unna DENNE gangen nei! :sleep:

Haha! :o Som jeg skrev før skipet; jeg lever i min egen verden! Og jeg må ha det inn med teskje om noen skal prøve å snakke til meg, så det var helt riktig av dere å løpe etter meg! Jeg er ikke så lettskremt på akkurat dèt punktet.. ;) Og teppet ble jo dobbelt-godkjent av mine, :P lurer litt på hvordan det gikk med hunden som skulle ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar
En bekjent tar seg en valium eller to før h*n går inn i ringen. Dog synes jeg det er en trist løsning, så jeg ville heller jobbet med nervene. Still og still, fokuser på alt som går bra, så lærer du deg til å kontrollere de etter hvert.

Emma sine bilder ligger på laptop'en uten å ha fått noe oppmerksomhet, for Emma har vært dødsliten etter at hun kom hjem. Men Emma skal se om hun rekker å se på de i kveld.

Det er fullt forståelig!

Jeg er litt skuffet over at jeg traff såpass få herfra på Hamar, men sjansene byr seg vel senere også :sleep: Vi kom ganske sent og var parkert ved springerringen såpass lenge at mange hadde dratt allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skuffet over at jeg traff såpass få herfra på Hamar, men sjansene byr seg vel senere også :sleep: Vi kom ganske sent og var parkert ved springerringen såpass lenge at mange hadde dratt allerede...

For ikke å snakke om at du satt deg helt oppe på tribuen, langt unna allfarvei! Fikk jo nesten ikke snakket med deg, jo.. :o Neste gang har du med å være mer sosial! :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om at du satt deg helt oppe på tribuen, langt unna allfarvei! Fikk jo nesten ikke snakket med deg, jo.. :sleep: Neste gang har du med å være mer sosial! ;)

Nei, akkurat det var litt dumt, men det var der det var lettest å se noe :sleep: Jeg skulle gjerne ha pratet mye mer altså, så det får vi ta igjen! Du skal jo stille Tulla flere ganger så... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen bilder jeg også, bedre sent enn aldri. Mest av AK'er da:

Dem to Norske Vinnerene:

BH Nuch Such Nvch NV08 Cephyrens Drox

2008_11210109.jpg

Nuch NV08 Philstenenes Amazing Emma

2008_11210100.jpg

Deepeyes Poison Ivy, unghund klasse 1-2

2008_11210015.jpg

Nuch Limp-Bizkit 2BHK res.Cacib (halvbror til Blaze sitt kommende kull. Og med Jack sitt "myke" uttrykk :sleep: og totalt nedrøytet)

2008_11210036.jpg

Eneste bilde jeg tok som ikke var av en AK :sleep:

2008_11210115.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte inn kamera på S - dvs med lukkerprioritert program, sånn at fotografen skulle slippe å stille inn kamera mens han holdt på å ta bilder. Jeg brukte en lukkertid på ca 1/160 sek, satte ISO på 1250 (kameraet mitt tåler høy ISO ganske så bra uten at det blir kornete) - også fiksa kameraet resten. Jeg hadde på et Sigma 18-50 mm f2,8 objektiv, så det er jo ganske lyssterkt også - i tillegg ble den innebygde blitzen brukt siden det ble en del motlys av lyskasterne. Jeg synes den kombinasjonen funka bra :P.

:P

Jeg er en smule imponert, må jeg si..

Det eneste jeg kan med et kamera, er å slå det på, zoome...og knipse.. :closedeyes:

...og så stille inn på Auto, løpemannen eller andre innstillinger, som jeg ikke må inn på menyen for å finne.. :P

Alt annet har jeg null peiling på..

Stemmer det :P Og du? Det er lov å si hei.. :P

Jada, vet da det.. Men jeg er liksom ikke typen som renner bort til folk for å presentere meg.. ..iallefall ikke når de er opptatte med å se på det som skjer med deres egen rase i ringen. Men en annen gang...om det skulle passe seg sånn.. :P

Må innrømme at jeg ikke så mange "kjente" på Hamar, sånn annet enn at vi møtte IW og MartineH i porten en gang og vinka til PsychoMarit ( :P ) på tribunen - og nei, jeg sa ikke hei jeg heller.. hehe - Kan ikke skylde på stress heller, for jeg var ikke akkurat det, men når jeg møtte IW og MartineH var jeg på vei ut i bilen for å bytte hund, og når jeg så Marit så var jeg på vei for å shoppe *flir*

Så ikke så veldig mange Doggiser jeg heller...kjenner ikke så mange av utseende akkurat..

Foruten Benedicte, som bodde sammen med Mona og meg hele helga, og Huldra, som også bodde på samme motell...så prata jeg vel bare med Emma..og henne kjenner jeg jo også fra før..

Traff vel såvidt Miriam og ei som jeg ikke fikk med meg hvem var, sammen med Emma, og så så jeg Siri, JeanetteH, 2ne og Belgerpia..

..men jeg så sikkert PsychoMarit også, uten at jeg visste hvem ho var..for vi dreiv visst og fotograferte samtidig ved samme ring, etter bildene å dømme.. :P

Jeg merker jo kjempestor forskjell på bildekvaliteten mellom det nye kameraet og den gamle D50'n - spesielt når det kommer til ISO-egenskapene og ikke minst hastighet på bildeserier selvsagt :P. Tror ikke jeg greier å si nok hvor fornøyd jeg er med det kameraet gitt ;).

Hvilket kamera har du..?

... men altså: det ER lov å si HEI ! ;). Selv om jeg er SGT så biter jeg ikke engang (bare nesten - sånn innimellom *fnis*). Jeg fikk vel så vidt med meg at Gullen i forbifarten fikk tafset litt på Willersen også *ler*.

Jeg var borti og klådde litt på han idet jeg føyk forbi ja.. :P Noterte meg at han hadde verdens mykeste pels..skikkelig deilig å ta i.. :P

Tror Mona og jeg var på vei til tribunen for å se på et eller annet.

Jeg stemmer fremdeles for at fra nå av skriver alle Doggis i panna, så vi vet hvem vi er. Eventuelt skrive Doggis-XXX (XXX=nicket), så en vet det enda bedre. Doggis-Siri og Doggis-Huldra kan dermed møtes og vite hvilken hund den andre har.

Jeg fikk en idè her..en genial en også, faktisk.. :P

De som kan å strikke her..(f.eks Pippin&Symra-Heidi..ho som har så mye fritid for tida..) ..kan strikke noen fancy pannebånd med Doggis-nicka våre på.. Dermed er det lett å se hvem som "er fra" Doggis.. :P

Mon tro hvor mange som frivillig ville ikledd seg et sånt et.. :rolleyes:

De som vil ha et, sponser garn og litt til.. :P

Eneste bilde jeg tok som ikke var av en AK :P

2008_11210115.jpg

Haha, koselig at det var av oss hvertfall ;)

..og så har Mona sneket seg med helt ytterst til venstre på bildet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Jeg er en smule imponert, må jeg si..

Det eneste jeg kan med et kamera, er å slå det på, zoome...og knipse.. :closedeyes:

...og så stille inn på Auto, løpemannen eller andre innstillinger, som jeg ikke må inn på menyen for å finne.. ;)

Alt annet har jeg null peiling på..

Jada, vet da det.. Men jeg er liksom ikke typen som renner bort til folk for å presentere meg.. ..iallefall ikke når de er opptatte med å se på det som skjer med deres egen rase i ringen. Men en annen gang...om det skulle passe seg sånn.. :P

Så ikke så veldig mange Doggiser jeg heller...kjenner ikke så mange av utseende akkurat..

Foruten Benedicte, som bodde sammen med Mona og meg hele helga, og Huldra, som også bodde på samme motell...så prata jeg vel bare med Emma..og henne kjenner jeg jo også fra før..

Traff vel såvidt Miriam og ei som jeg ikke fikk med meg hvem var, sammen med Emma, og så så jeg Siri, JeanetteH, 2ne og Belgerpia..

..men jeg så sikkert PsychoMarit også, uten at jeg visste hvem ho var..for vi dreiv visst og fotograferte samtidig ved samme ring, etter bildene å dømme.. :P

Hvilket kamera har du..?

Jeg var borti og klådde litt på han idet jeg føyk forbi ja.. :P Noterte meg at han hadde verdens mykeste pels..skikkelig deilig å ta i.. :P

Tror Mona og jeg var på vei til tribunen for å se på et eller annet.

Jeg fikk en idè her..en genial en også, faktisk.. :P

De som kan å strikke her..(f.eks Pippin&Symra-Heidi..ho som har så mye fritid for tida..) ..kan strikke noen fancy pannebånd med Doggis-nicka våre på.. Dermed er det lett å se hvem som "er fra" Doggis.. :P

Mon tro hvor mange som frivillig ville ikledd seg et sånt et.. :rolleyes:

De som vil ha et, sponser garn og litt til.. :P

..og så har Mona sneket seg med helt ytterst til venstre på bildet.. ;)

Du pratet vel med meg og? hihi...

føle seg utelatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Jeg er en smule imponert, må jeg si.. Det eneste jeg kan med et kamera, er å slå det på, zoome...og knipse.. :closedeyes: ...og så stille inn på Auto, løpemannen eller andre innstillinger, som jeg ikke må inn på menyen for å finne.. ;) Alt annet har jeg null peiling på..

Hvilket kamera har du..?

*Host*.... "Enkelte" mener man er litt geek når man kan sånt, så ikke føl deg beklemt *ler*. Jeg har forresten et Nikon D300-kamera - fantastisk bra for en wannabe-fotograf :P.

Jeg var borti og klådde litt på han idet jeg føyk forbi ja.. :P Noterte meg at han hadde verdens mykeste pels..skikkelig deilig å ta i.. :P Tror Mona og jeg var på vei til tribunen for å se på et eller annet.

Gjett om han er god å ha i armkroken på morrakvisten da :P. Jeg skjønte forresten at dere var på veg til tribunen ja :P.

Jeg fikk en idè her..en genial en også, faktisk.. ;) De som kan å strikke her..(f.eks Pippin&Symra-Heidi..ho som har så mye fritid for tida..) ..kan strikke noen fancy pannebånd med Doggis-nicka våre på.. Dermed er det lett å se hvem som "er fra" Doggis.. :P Mon tro hvor mange som frivillig ville ikledd seg et sånt et.. :rolleyes: De som vil ha et, sponser garn og litt til.. :P

Genialt :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host*.... "Enkelte" mener man er litt geek når man kan sånt, så ikke føl deg beklemt *ler*. Jeg har forresten et Nikon D300-kamera - fantastisk bra for en wannabe-fotograf ;) .

Sånn for å fortsette litt med OT: Kan jeg karre til meg et lite lynkurs fra deg i fototeknikk på neste utstilling våre veier møtes? Har nikon d200 og kan ikke en fjørtedel av innstillingene en gang... ISO'n har jeg kontroll på, men hvor stiller man inn lukker-åpning? Er S den enkleste innstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men jeg så sikkert PsychoMarit også, uten at jeg visste hvem ho var..for vi dreiv visst og fotograferte samtidig ved samme ring, etter bildene å dømme.. ;)

hehe, om du overvar Bridie i ringen, så hadde du sikkert kjent meg igjen om du så deg rundt. En person som satt godt gjemt bak kamera, og måtte dyttes i siden hver gang hun sku puste, det var meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff vel såvidt Miriam og ei som jeg ikke fikk med meg hvem var, sammen med Emma, og så så jeg Siri, JeanetteH, 2ne og Belgerpia..

..men jeg så sikkert PsychoMarit også, uten at jeg visste hvem ho var..for vi dreiv visst og fotograferte samtidig ved samme ring, etter bildene å dømme.. ;)

Hun som var sammen med Miriam og meg var Anette med Norma og Orry.

Og her kommer mine bilder fra helga, i hvert fall de som ikke ble helt vraket. Jeg trenger fotografere i hall-kurs...

b-hamar001b.jpg

b-hamar181b.jpg

Jeg syntes åpningsshowet i finalenringen var stilig, så det ble litt fotografering da - under håpløse forhold (men siden jeg kjenner disse folka, kan jeg nok få brukt de til utpressing eller noe slikt en gang for det):

b-hamar008b.jpg

b-hamar009b.jpg

b-hamar013b.jpg

b-hamar016b.jpg

Norsk Pyreneerhundklubb hadde samlet inn en sum som takk etter redningsaksjonen av pyreneeren Leo som ble redd av fyrverkeri og strandet på ei fjellhylle i januar:

b-hamar023b.jpg

Peneste pappa'n til X'en løper som en svusj:

b-hamar034b.jpg

b-hamar051b.jpg

BIG2:

b-hamar058b.jpg

b-hamar059b.jpg

På vei inn i BIS oppdretter:

b-hamar064b.jpg

b-hamar066b.jpg

Tilbake på hotellet, jeg har 30 andre slike bilder, det er moro med sånn hotell og halvbror en hel helg, synes X'en:

b-hamar072b.jpg

I mellomtiden dro vi tobeinte på vinnergallaen:

b-hamar097b.jpg

...hvor Ola var kvalifisert, og Gro (Solberg) hadde fått sydd en sveitsinspirert drakt:

b-hamar113b.jpg

b-hamar117b.jpg

Mens andre satset mer på Bierhaus-humor, når de stilte tysk vorsteher:

b-hamar127b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen, litt slitne og groggy, og ikke helt på plass i trynet sitt (den hunden har så mange grimaser...):

b-hamar155b.jpg

Vi må jo ha bilde med Skipet - tatt helt alene, litt stolt av det, selv om hun ikke står så bra, så står hun alene. Utstillings- og lydighetstrening kombinert, jeg har dual purposehund...

b-hamar166b-1.jpg

Og søndag rakk jeg ikke så mye mer enn springere, her Norma:

b-hamar173b.jpg

b-hamar175b.jpg

Benedicte og Tulla:

b-hamar183b.jpg

b-hamar193b.jpg

Og Huldra med Tulla:

b-hamar197b.jpg

b-hamar199b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men altså: det ER lov å si HEI ! ;). Selv om jeg er SGT så biter jeg ikke engang (bare nesten - sånn innimellom *fnis*). Jeg fikk vel så vidt med meg at Gullen i forbifarten fikk tafset litt på Willersen også *ler*.

Jeg så deg da vi var på vei ut (hjem), men det så ut som du jobbet iherdig med Willersen så han hvertfall skulle ha to bein i bakken ;)

Også så jeg PsychoMarit på tribunen da du gauka på 2ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å fortsette litt med OT: Kan jeg karre til meg et lite lynkurs fra deg i fototeknikk på neste utstilling våre veier møtes? Har nikon d200 og kan ikke en fjørtedel av innstillingene en gang... ISO'n har jeg kontroll på, men hvor stiller man inn lukker-åpning? Er S den enkleste innstillingen?

Det burde vi kunne fikse vøtt :icon_confused:. Jeg hadde lynkurs for et par stk før briardbedømmelsen også - så det går bra ! Jeg bruker S når jeg skal fotografere hunder som ikke står helt i ro - de er så uforutsigbare at det er greit å kjøre på automatikk, og jeg liker å kunne styre lukkertiden sånn at jeg vet jeg kan fryse bevegelsene mest mulig. Meeeeen... det er jo først og fremst objektivet som begrenser hvor bra dette kan bli da - et lyssterkt objektiv er liksom alfa og omega inne i en hall. Jeg brukte jo et med f2,8 som største blender, og det slipper inn MYE lys sammenlignet med et som har største blender 3,5... Og nå putta du penger på meg igjen, og da ryr det jo bare ut *flir*. :rolleyes:

Jeg så deg da vi var på vei ut (hjem), men det så ut som du jobbet iherdig med Willersen så han hvertfall skulle ha to bein i bakken :)

*flir*... det var vel i grunn DET jeg gjorde MEST av der inne med ham *svett*. Han var nok overbevist om at alle i hallen var der BARE for ham :ermm:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt weimaraner. Det var i alle fall det damen sa til meg i resepsjonen når jeg kikka på drakten og spurte hvilken rase.

Ja, jeg også trodde det var en weimaraner, men så sa hodet mitt at nei, de er jo fra Ungarn. Vorsteher er fra Tyskland, altså er det det.

Men det er jo vizla som er fra Ungarn... :icon_confused:

Det er en føggelhund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff vel såvidt Miriam og ei som jeg ikke fikk med meg hvem var, sammen med Emma, og så så jeg Siri, JeanetteH, 2ne og Belgerpia..

Hun som var sammen med Miriam og meg var Anette med Norma og Orry.

Som Emma sier; det var meg!

Norma stod ikke spesielt pent :icon_confused: Det visste jeg jo egentlig fra før, men nå er det bekreftet *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma stod ikke spesielt pent :icon_confused: Det visste jeg jo egentlig fra før, men nå er det bekreftet *flir*

Duh.. det var helt sikkert vinkelen bildet er tatt i; Tulla stod jo heller ikke spesielt bra; frambeina langt fram og sånt. Garantert fordi bildet er tatt fra den høye hest tribunen! :ermm::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...