Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Mirai

Recommended Posts

Åååå! Er det dèt som er deg altså?! Aha! :P

Åjoda, det er nok meg. Men innrømmer at jeg gjerne følte meg litt stiligere f.eks her:

Norskvinnerutstilling-401.jpg

Foto: Kenneth Solhaug

Forøvrig kjenner man meg lett igjen på utstilling med:

Norskvinnerutstilling-409.jpg

Ser aldri bra ut på bilder siden jeg er så konsa (kanskje en bra ting det da? :D )

Eller sånn rød i trynet og mongo uttrykk:

Norskvinnerutstilling-432.jpg

Slik er jo tilbakestående å legge ut :P

Så avslutter med et hvor jeg ser ca normal ut da :D nesten i hvertfall :whistle:

Norskvinnerutstilling-415.jpg

Alle bilder tatt av Kenneth Solhaug, kennel Arcanorum som også eier hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar
Jeg har bilder av tia, Norma og Tulla, men alle ble veldig dårlige...Ellers tok jeg ingen bilder.

Næmmen, du både så oss OG tok bilder, uten å hilse? :whistle:

Edit: moro å se bilder forresten fra dere alle forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, du både så oss OG tok bilder, uten å hilse? :D

Edit: moro å se bilder forresten fra dere alle forresten!

Du forsvant i mengden, og jeg var opptatt med å følge med på Tulla :P Får hilse på neste gang jeg ser deg på uts :P

post-87-1227643216_thumb.jpg

Norma.. :D

post-87-1227643236_thumb.jpg

Tia :whistle:

post-87-1227643272_thumb.jpg

Tulla, mens benedickte enda var i ringen med henne.. :P

Crappy kvalitet.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forsvant i mengden, og jeg var opptatt med å følge med på Tulla :whistle: Får hilse på neste gang jeg ser deg på uts :D

post-87-1227643216_thumb.jpg

Norma.. :D

Der var dyret mitt jo! Jeg får kanskje presisere at hun ikke er oppstilt, om folk lurer *flir*

Mulig du må huke tak i meg om du ser meg en annen gang, jeg er ofte dårlig på å kjenne igjen folk, i tillegg til at jeg går med skylapper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tulla står litt bedre her ja, for nå er mamman hennes handleren :D

post-87-1227644610_thumb.jpg

Så gjennom bildene av Tulla litt nærmere, og forskjellen etter handler byttet er veldig stor. Hun står å speider i en eller annen retning, og er skikkelig anspent på alle bildene, helt til du kommer i ringen, da viser hun seg myyyye bedre, når hun først klarer å stagge gleden, og stå i ro :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kjørt et recovery-program på minnebrikken, fikk jeg berget de viktigste bildene fra Hamar. Juhuuu ! Vi hadde egen fotograf på plass, som jeg hadde utstyrt med mitt kamera - og jeg synes kvaliteten på bildene ble utmerket tatt i betraktning dårlig lys etc.

Veteranklasse tisper - søstrene Siss (N UCH Mezzoforte Symphony d'Mont Colline) og Babs (LP2 INT NORD EST UCH KBHV04 NV07 Mezzoforte Surprise):

Veteranklasse02.jpg

MezzoforteSurprise05.jpg

MezzoforteSurprise03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke meg på bildene, jeg var jo ikke tilstede i det hele tatt, faktisk (annet enn via telefon...)

Så for første gang gikk Dennis inn i ringen med noen andre enn meg. Litt bilder har jeg dog fått karret til meg (snille yodelmannen som tar bilder til sin hjemmeværende samboer :whistle: )

NV_08_bob_BOS.jpg

Dennis blir BIM & NV-08

NV_08_Dennis_stacked.jpgNV_08_Dennis_gaiting.jpg

NV_Loke.jpg

Loke (FedEx)- fikk1 jk, 2 jkk, ck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tulla står litt bedre her ja, for nå er mamman hennes handleren :whistle:

post-87-1227644610_thumb.jpg

Så gjennom bildene av Tulla litt nærmere, og forskjellen etter handler byttet er veldig stor. Hun står å speider i en eller annen retning, og er skikkelig anspent på alle bildene, helt til du kommer i ringen, da viser hun seg myyyye bedre, når hun først klarer å stagge gleden, og stå i ro :D

Nåja.. hun stod ikke spesielt pent på akkurat dette bildet heller syns jeg da, men da begynte hun vel å bli møkka lei også tror jeg. Merket hun ikke var helt med under BTK-klassen, og det er vel da dette bilder er tatt? Frambeina kunne vært mer under henne blant annet, kunne fått frem vinklene bak bedre, pluss at jeg tviholder henne akkurat da.. :D

Anyways; det er jo tydlig hvem som må handle henne heretter.. <_< Dumme fillebikkje og dumme fillenerver. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er DET virkelig den skjønne, lille vaplissfrøkna Hr.Langbein skvatt rundt i gjørma sammen med for en evighet siden?

Så "stor" hun er blitt :D Også så pen da... :whistle:

Takk :D Tiden flyr, og de blir altfor fort "store"..

Fine bilder av Babs, Dennis og Loke!

Emma: om du leser her, hvordan gikk det med dine bilder? *spørre pent* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kjørt et recovery-program på minnebrikken, fikk jeg berget de viktigste bildene fra Hamar. Juhuuu ! Vi hadde egen fotograf på plass, som jeg hadde utstyrt med mitt kamera - og jeg synes kvaliteten på bildene ble utmerket tatt i betraktning dårlig lys etc.

Flotte bilder! Hva slags objektiv og innstillinger er det snakk om?

Anyways; det er jo tydlig hvem som må handle henne heretter.. <_< Dumme fillebikkje og dumme fillenerver. :whistle:

mihihi. Glad Bente ikke kan skylde på DET jeg, så slipper jeg å tenke på at jeg må stille Bridie selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilde317.jpg

Tia sin pels hadde ikke så mye å stille opp mot...

bilde325.jpg

... når vi kom til peningen her

bilde336.jpg

Skabb? :D

Neeida...Tia er ingen skabbis nei.. Ho er så fin atte...med eller uten pels. :P

Nå er jo "peningen" champion, og dermed ute av Åpen klasse...så da er det jo slutt på konkurransen fra den kanten, iallefall... :D

bilde313.jpg

Hmmm :closedeyes: (tatt av Mona)

Eeehh...nei...tatt av Gullen, faktisk.. :blush:

Fine bilder... spørs om belgerpia er fornøyd :P

Flotte bilder!

Ja det spørs :P Kanskje hun ikke vet at hun ble fotografert engang, stakkar.

Ho hadde nok ingen peiling nei.. :P

Jeg bare sto der og kikka på dem..og knipsa et bilde, bare for å ha tatt et fra den ringen også..

Skulle vel egentlig ha tatt flere, kanskje, eller..? :P

De sto med ryggen til meg da de ble plassert, så da droppa jeg å ta bilde.

Fikk med meg at BP og Lilli vant klassen iallefall.. ..med hp, var det ikke..?

Ja - det må jeg si var ett flatterende bilde................ charming liksom..... stakkars meg......... - trøsten får være at det er en dobbelthake mindre nå enn det var for noen måneder siden...... *fnise hysterisk*

Vel, vel.. Det er vel gjengs for de fleste av oss at vi ikke akkurat er på det mest flatterende når vi blir tatt bilde av uten at vi vet om det.. Jeg skulle vel ha bedt deg om å smile pent til kameraet før jeg knipsa.. ..sorry.. ..men jeg ante jo ikke at bildet ville havne her på Doggis heller da.. ..eller...det burde jeg vel kanskje ha skjønt, i og med at det var Benedictes kamera jeg brukte.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder! Hva slags objektiv og innstillinger er det snakk om?

Jeg stilte inn kamera på S - dvs med lukkerprioritert program, sånn at fotografen skulle slippe å stille inn kamera mens han holdt på å ta bilder. Jeg brukte en lukkertid på ca 1/160 sek, satte ISO på 1250 (kameraet mitt tåler høy ISO ganske så bra uten at det blir kornete) - også fiksa kameraet resten. Jeg hadde på et Sigma 18-50 mm f2,8 objektiv, så det er jo ganske lyssterkt også - i tillegg ble den innebygde blitzen brukt siden det ble en del motlys av lyskasterne. Jeg synes den kombinasjonen funka bra :whistle:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte inn kamera på S - dvs med lukkerprioritert program, sånn at fotografen skulle slippe å stille inn kamera mens han holdt på å ta bilder. Jeg brukte en lukkertid på ca 1/160 sek, satte ISO på 1250 (kameraet mitt tåler høy ISO ganske så bra uten at det blir kornete) - også fiksa kameraet resten. Jeg hadde på et Sigma 18-50 mm f2,8 objektiv, så det er jo ganske lyssterkt også - i tillegg ble den innebygde blitzen brukt siden det ble en del motlys av lyskasterne. Jeg synes den kombinasjonen funka bra :sleep:.

Ja, bildene ble veldig bra de!

Merker nok godt at det fort blir kornete på kameraet mitt med høy ISO... Også er det dårlig med valg mellom 800 og 1600, og det er litt plagsomt til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyways; det er jo tydlig hvem som må handle henne heretter.. <_< Dumme fillebikkje og dumme fillenerver. :sleep:

En bekjent tar seg en valium eller to før h*n går inn i ringen. Dog synes jeg det er en trist løsning, så jeg ville heller jobbet med nervene. Still og still, fokuser på alt som går bra, så lærer du deg til å kontrollere de etter hvert.

Emma: om du leser her, hvordan gikk det med dine bilder? *spørre pent* :sleep:

Emma sine bilder ligger på laptop'en uten å ha fått noe oppmerksomhet, for Emma har vært dødsliten etter at hun kom hjem. Men Emma skal se om hun rekker å se på de i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med meg at BP og Lilli vant klassen iallefall.. ..med hp, var det ikke..?

Stemmer det :sleep: Og du? Det er lov å si hei.. :sleep:

Må innrømme at jeg ikke så mange "kjente" på Hamar, sånn annet enn at vi møtte IW og MartineH i porten en gang og vinka til PsychoMarit ( :o ) på tribunen - og nei, jeg sa ikke hei jeg heller.. hehe - Kan ikke skylde på stress heller, for jeg var ikke akkurat det, men når jeg møtte IW og MartineH var jeg på vei ut i bilen for å bytte hund, og når jeg så Marit så var jeg på vei for å shoppe *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at jeg så Siri med Willy. Dvs, jeg vet jeg så Willy, og da antok jeg bare at den som handlet, var Siri. Men de så ganske opptatte ut, så jeg lot være å si hei. Så ut som om de skulle til å entre ringen, og da vet jeg av erfaring at både jeg og andre kan være litt stresset.. :sleep:

Ja, og så så jeg ryggen og bakhodet til Margrete da hun var på vei ut. Løp ikke etter, for det ville kanskje virket litt rart.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at jeg så Siri med Willy. Dvs, jeg vet jeg så Willy, og da antok jeg bare at den som handlet, var Siri. Men de så ganske opptatte ut, så jeg lot være å si hei. Så ut som om de skulle til å entre ringen, og da vet jeg av erfaring at både jeg og andre kan være litt stresset.. :sleep:

Jeg tviler på at Siri var på vei inn i ringen med Willy, han er fortsatt noen måneder for ung til sånne utstillinger han :sleep:

Ja, og så så jeg ryggen og bakhodet til Margrete da hun var på vei ut. Løp ikke etter, for det ville kanskje virket litt rart.. :rolleyes:

Litt rart, kanskje? Men det ville vært rarere om det var omvendt? At Margrete kom løpende etter deg og ropte på "Huldra", liksom? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at Siri var på vei inn i ringen med Willy, han er fortsatt noen måneder for ung til sånne utstillinger han :sleep:

Jeg tror faktisk de skulle ringtrene og teste ny utstillingslenke - en må jo forberede seg til Letohallen og romjula! Det var noe med fallhøyde og prestasjonsangst, kanskje? :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bildene ble veldig bra de!

Merker nok godt at det fort blir kornete på kameraet mitt med høy ISO... Også er det dårlig med valg mellom 800 og 1600, og det er litt plagsomt til tider.

Jeg merker jo kjempestor forskjell på bildekvaliteten mellom det nye kameraet og den gamle D50'n - spesielt når det kommer til ISO-egenskapene og ikke minst hastighet på bildeserier selvsagt :sleep:. Tror ikke jeg greier å si nok hvor fornøyd jeg er med det kameraet gitt :o.

Jeg tror faktisk de skulle ringtrene og teste ny utstillingslenke - en må jo forberede seg til Letohallen og romjula! Det var noe med fallhøyde og prestasjonsangst, kanskje? :sleep:

SLADREHANK !! *flir*. Det kunne nok ha vært meg og Elleville som skulle "trene" litt med ny utstillingslenke ja... jeg vet ikke hvor vellykket det ble en gang - jeg lurer på om jeg kanskje foretrekker litt fastere bånd enn sånn glidende lenke - og når guttungen da slenger det ene frambeinet foran det andre i pur glede, så ser det ikke spesielt vakkert og kontrollert ut *fnis*.

... men altså: det ER lov å si HEI !! ;). Selv om jeg er SGT så biter jeg ikke engang (bare nesten - sånn innimellom *fnis*). Jeg fikk vel så vidt med meg at Gullen i forbifarten fikk tafset litt på Willersen også *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men altså: det ER lov å si HEI ! :sleep:.

Jeg stemmer fremdeles for at fra nå av skriver alle Doggis i panna, så vi vet hvem vi er. Eventuelt skrive Doggis-XXX (XXX=nicket), så en vet det enda bedre. Doggis-Siri og Doggis-Huldra kan dermed møtes og vite hvilken hund den andre har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så så jeg ryggen og bakhodet til Margrete da hun var på vei ut. Løp ikke etter, for det ville kanskje virket litt rart.. :rolleyes:

Er det rart?? :sleep: Da du passerte oss for 3.gang med springer med kråkebolle i øret, så kauket jeg HULDRA alt jeg klarte, men da det ikke ble noen respons så løp vi etter og tenkte at du fillern meg ikke sku slippe unna DENNE gangen nei! :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...