Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Mirai

Recommended Posts

Guest Christine
Så herlig den var da! :) Helt OT Cavalita, vet du om det er den eneste b/t coonhunden i Norge? Er den importert fra det store utland eller født i Sverige? Jeg er bare helt forelska i den rasen (aner ikke hvorfor) og skulle gjerne visst litt mer om dem..

Ah, du er ikke den eneste som er forelska i den rasen nei :)

Etter hva Cavalita og eieren til Candy fortalte, så var Candy en av to i hele europa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar
Så herlig den var da! :) Helt OT Cavalita, vet du om det er den eneste b/t coonhunden i Norge? Er den importert fra det store utland eller født i Sverige? Jeg er bare helt forelska i den rasen (aner ikke hvorfor) og skulle gjerne visst litt mer om dem..

Candy kom fra statene for 2 mnd siden. Hun er den eneste tispa i Europa. Det finnes og kun en hannhund i Europa, han kom til Tyskland for en mnds tid siden. Og hun skal etterhvert parres med han. :)

Eieren skal også Importere en tispe til etterhvert.

Det er en utrolig hærlig rase, man kaller de blodhund light. Fantastiske sporhunder, og de er helt utrolig rolige, merket nesten ingenting til henne i den lille hytta vi bodde i. Merket mye mer til frøkna mi for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Candy kom fra statene for 2 mnd siden. Hun er den eneste tispa i Europa. Det finnes og kun en hannhund i Europa, han kom til Tyskland for en mnds tid siden. Og hun skal etterhvert parres med han. :)

Eieren skal også Importere en tispe til etterhvert.

Det er en utrolig hærlig rase, man kaller de blodhund light. Fantastiske sporhunder, og de er helt utrolig rolige, merket nesten ingenting til henne i den lille hytta vi bodde i. Merket mye mer til frøkna mi for å si det sånn.

Ah! Takk skal du ha og veldig intressant. Hadde følelsen av at kunne være en "blodhund light" ja. Fint å høre at det kanskje blir noen av dem i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma: Har du fått bilder av X'en? Hvis ikke så har jeg fått en del av Trude som jeg kan sende deg i morgen.

Ja, fikk mail fra Trude, men har ikke rukket å gjøre noe mer - har hatt nok med å prøve å bli kvitt bikkja... ;)

Edit: Tok meg tid nå, gitt.

xenhamar.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har endelig giddet å laste ned bilder fra mobilen til pcen... Fant disse her blant alt annet ræl! ;)

Etter å ha soset rundt lenge på lørdagen og vi hadde hilst på både den ene og den andre, fikk jeg kjøpt teppe til hundene og begynte vel egentlig å vurdere hjemturen. Da ser vi på nytt Huldra som tusler forbi med bikkjene. Marit hyler HUUULDRA!, men ingen respons. Så da er det ingen annen utvei enn å løpe etter (vel, kunne valgt å tenke neinei, men vi snakker altså om Marit her... :) ). Etter å ha stått og snakket litt finner jeg ut at jeg gidder jo ikke å stå og holde på et hundeteppe så jeg legger det ned på gulvet for å se om hundene til Huldra kanskje vil prøve det ut. Og det ville de... :P

221120084537.jpg

221120084538.jpg

Deiligste teppet det.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aynï syns du var skikkelig en skikkelig ålreit person som hadde skjønt hun var sliten etter lange dager i hallen, og tatt med teppe som hun kunne sove på. ;) Teppet ble så godkjent at jeg måtte jo faktisk kjøpe ett par selv; ett til hver hund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, da ble de vel fornøyde! Var tydelig at teppet var ganske kjærkomment, ja! Og det kan man jo forstå! Hadde litt lyst til å legge meg på det og krølle meg sammen selv.... :) Fikk litt dårlig samvittighet da jeg tok det med meg og hun måtte reise seg opp igjen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...