Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

Mirai

Recommended Posts

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Her kommer noen vorstehhund-bilder for dem det skulle interessere.... Kommer flere bilder senere

bilde051-1.jpg

bilde054-3.jpg

bilde055-1.jpg

Memphis ser deformert ut

bilde059-3.jpg

bilde061-1.jpg

bilde066.jpg

Dumbo ser på agility

bilde068-2.jpg

bilde074.jpg

Edit:

Så var det litt aussiebilder og litt sånn... Gallabildene skal Mona få legge inn :rolleyes2:

bilde285.jpg

Championklasse hannhund

bilde287.jpg

Bror til Tia, Egon

bilde295.jpg

bilde297.jpg

bilde310.jpg

Beste hannhundklasse

bilde315.jpg

Åpen klasse tispe

bilde317.jpg

Tia sin pels hadde ikke så mye å stille opp mot...

bilde325.jpg

... når vi kom til peningen her

bilde336.jpg

Skabb? :D

bilde313.jpg

Hmmm :closedeyes: (tatt av Mona)

bilde350.jpg

ESS, beste tispe klasse

bilde351.jpg

Tulla

bilde359.jpg

Cocker gjengen som ble 4bis oppdrett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ja - det må jeg si var ett flatterende bilde................ charming liksom..... stakkars meg......... - trøsten får være at det er en dobbelthake mindre nå enn det var for noen måneder siden...... *fnise hysterisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søteste jenta... Fikk jo rundkos av frk. Whiskey da jeg var på jubileumsfest i Lillestrøm med sambo sin jobb :D

Ja, hun er en anelse sosial, den der, så det tviler jeg ikke på. Hun var vel forholdsvis sikker på at hele Vikingskipet var fullt av folk og hunder bare til henne og *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er en anelse sosial, den der, så det tviler jeg ikke på. Hun var vel forholdsvis sikker på at hele Vikingskipet var fullt av folk og hunder bare til henne og *ler*

Herlig :D Ja, man kan jo si at hun var ganske så "engasjert" i hilsingen.. hehe... tror far sjøl ble litt stresset.. :rolleyes2: jeg var bare i himmelen jeg, masse god mat, øl og så toppen av kransekaken: belgerkos :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det må jeg si var ett flatterende bilde................ charming liksom..... stakkars meg......... - trøsten får være at det er en dobbelthake mindre nå enn det var for noen måneder siden...... *fnise hysterisk*

Hehe.... og til neste år er du fotomodell? :D Tror ikke de fleste engang hadde lagt merke til deg, hadde ikke snille snille Iselin nevnt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... og til neste år er du fotomodell? :D Tror ikke de fleste engang hadde lagt merke til deg, hadde ikke snille snille Iselin nevnt det!

Hehe... jeg mente jo bare det at BP generelt sett ikke blir så veldig happy når hun avbildes på sonen... (doggis... sorry) men nå er det vel nok OT på denne tråden :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra veterangallaen:

Førstemann ut var bernertispa Siane (slått ut i første runde av Welsch corgi pembroke):

bilde115.jpg

bilde111.jpg

bilde103.jpg

Nr. 2 var Welsch corgien Int Am Nord Finuch NordV-02-06 NV-00-03-05-07 Otreks Only In My Dreams (Slo ut alle og ble "BIS"):

bilde105.jpg

bilde116.jpg

bilde142.jpg

Nr. 3 var Samojedhunden Nuch Aquasam's Arctic Stormy Snow Boots (slått ut i første runde av italiensk mynde):

bilde120.jpg

bilde118.jpg

bilde106.jpg

Nr. 4 var italienske mynden Int Norduch NV-02-07 NordV-06-07 VWW-08 Movado B'doria (slo ut samojed i første runde, men ble slått av welsch corgie i andre runde):

bilde121.jpg

bilde119.jpg

bilde117.jpg

bilde107.jpg

bilde138.jpg

Nr. 5 var sankt bernhardshunden N Such NordV-06 Yellowrose Van't Hof Ter Quinni (gikk videre i første runde på "walkover", men ble slått i andre runde av Shih Tzu):

bilde123.jpg

bilde108.jpg

bilde125.jpg

bilde124.jpg

Nr. 6 var toy puddelen Int Nord Such EurW-02 BerlW-02 KBHV-02 DKKV-02 NV-03-04 Haggai Sleep To Dream (slått ut i første runde av shih tzu):

bilde128.jpg

Nr. 7 og sistemann ut var shih tzuen Est Balt N Ro Lat Lt S Gbzuch Litv-06 Latv-06 Danilos Wee-Me Tiny (slo ut toy puddel i første runde, sankt bernhard i andre runde, men ble slått av welsch corgie i semifinalen og ble BIS2)

bilde110.jpg

bilde130.jpg

bilde135.jpg

BIS og BIS2 vinnerne:

bilde145.jpg

bilde146.jpg

Bildene fra vinnergallaen kommer senere i kveld/i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
    • Er hun trygg i bur? Hvis ikke ville jeg startet der, med å jobbe med burleker generelt og trygghet i bur, inne hjemme. Så gradvis flyttet buret ut i bilen (hvis det er tid, mulighet. Hvis ikke må du såklart bare jobbe med burlekene og tryggheten i bilen parallellt). Medisinering har definitivt noe for seg med det nivået av stress. Blir hun bilsyk så kan jo det også påvirke. Jeg ville prøvd noen av de klassiske beroligene feromonene, Adaptil, Chlomicalm etc.  Spennende, lykke til!
    • Ja, jeg har vært inne på tanken om medisinering kunne vært noe, for som du sier er det ikke noe poeng i å trene en hund som er så stresset at den ikke er mottakelig for læring. Min forrige hund var så lydsensitiv som det var mulig å bli, så hun gikk på angstdempende en periode for å få henne såpass ned at det var mulig å trene på (ikke at vi noen gang kom i mål med det da, hun ble døv før den tid...) Men det er heldigvis ikke angst med denne hunden, hun er bare skyhøyt i stress og tipper over bare av å se en fugl liksom...
    • Jeg ble anbefalt Trikem MaxRelax (Hööks) for å lindre stress. Er selv litt skeptisk til å gi melatonin på dagtid, men folk skryter av produktet. Ashwaganda skal også ha vitenskapelig dokumentert effekt mot stress i hunder.  Lavendelduft er dokumentert å ha effekt. Veterinærklinikken vår bruker det konsekvent. Omega-3  tilskudd i riktige doser er visst supert mot det meste, inkludert stress.  L-theanin isolert fra grønn te e dokumentert effektivt.  Kamille og vendelrot påstås å hjelpe, men er ikke studert nok til å kunne kalle det dokumentert effektivt ennå.  MaxRelax inneholder magnesium, men dersom du er som meg og ønsker holde melatonin til kveld og natt, så er det viktig å gi riktig form av magnesium på morgenen, hvor -glycinat er mest skånsomt for magen og -sitrat er et billigere alternativ. Unngå andre former, fordi de har lav biotilgjengelighet sett mot laksativ virkning.  Å trene stresset hund er fåfengt. Ingenting fester seg for den er bare opptatt av å komme seg ut av situasjonen. Å bruke tid på å la hunden roe seg ned i situasjonen er mer teoretisk enn praktisk, mener jeg. En kan sitte en time og slappe av og vibbe zen og gni på ører og stryke som valpemor slikker valpene gi den T-strokes massage og hunden roer seg ikke ordentlig ned i det hele tatt - kun midlertidig mens en stryker på den - og så spretter den på få sekunder rett opp i skyhøyt stress på den minste trigger, som at en beveger seg for å begynne trene på å forlate den alene. Min blir kumulativt stresset av å trene fører ute av syne. Han blir ikke beroliget og begeistret av at jeg kommer tilbake med ros og glede og belønninger og er imponert av ham. Han blir mer og mer engstelig for hver repetisjon og fokuserer på det at jeg forsvinner ut av syne mer enn å føle mestring av sin egen impulskontroll - slik han gjør i *leave it* med mat, hvor han tydelig er stolt av å mestre og synes belønningen er verdt det. Han er mer opptatt av at vi må være sammen enn hva han kan få ut av å tilbringe sekunder fra hverandre. EN repetisjon av fører ute av syne er alt min er villig til å kjempe litt kamp med seg selv for å tåle at jeg utsetter ham for. Det finnes tross alt andre veier til godis og lek og ros og kos. No need for that abusive abandonment crap behavior ^^ ..så jeg har ingen treningstips utover kosttilskuddene for å få til å trene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...