Gå til innhold
Hundesonen.no

Student med hund


Maria

Recommended Posts

Jeg vet det er en del studenter her inne på doggis, i det minste mange som har vært studenter en eller annen gang. Derfor spør jeg om deres erfaringer og tanker rundt følgende:

Jeg har lenge hatt lyst på hund nummer to, av flere årsaker. Jeg går med planer om å starte oppdrett av portugisisk vannhund med tiden, forutsatt at jeg har individer å avle på som jeg synes stiller kravene mine til avlsdyr. Jeg har derfor lyst på en hund til både som selskap til Chessea, utstillingspotensiale og så videre.

Jeg studerer og tar bachelorgrad på UMB, er i gang med første året. Men hvordan skal det gå å ha valp og å studere samtidig? Jeg er veldig opptatt av at det å få seg valp ikke skal virke frihetsberøvende - altså, jeg ønsker å fortsatt kunne ha sosial omgang med andre. Så uansett hvor mye jeg har lyst på valp, vet jeg at jeg må legge tilside en del friheter jeg har i dag (siden Chessea bor hos mamma, og siden mamma alltid passer henne om jeg ikke er hjemme). Hvis det blir ny valp blir den kun min, dvs. den må bo hos meg. Jeg tror ikke mamma er spesielt gira på å ha en hund til, så pass blir sikkert vanskelig å få til i samarbeid med henne.

Også er det det kullet som kommer til sommeren, da. Som jeg har så utrolig lyst på valp fra. Et kull med 0% innavelsgrad, nye linjer og god helse. Bror til tispa har sinnsyke titler, hannhunden er av amerikanske gener med rot i de originale, portugisiske linjene. Akkurat det jeg vil ha. Men jeg har helt ærlig vansker med å venne meg til tanken på å ha en hund som er bare min. Det er jo en del ansvar man påtar seg og jeg kommer ikke til å få meg en hun til før jeg er 100% sikker på at det skal gå bra og at jeg har tid/råd til det.

Spørsmålet (omsider) er; hvordan synes dere det er å ha hund og samtidig være student? Har dere liten tid til hunden, eller går det greit? Føler dere at dere får brukt tiden på det dere vil utenom hund?

Lenke til kommentar