Gå til innhold
Hundesonen.no

Når tar dere siste turen ut på kvelden?

Kristiin

Recommended Posts

Skrevet

Ja, når er den siste lufte turen om kvelden til dere ?

Her blir det en times (ofte flere timer, men en time er minimum) tur mellom 19.30-20.00 og det er siste turen ut.

Da ligger han og slapper av/sover til klokken 7 dagen etter.

Skrevet

Har ingen veldig faste rutiner her, men jeg liker å jogge en tur med gjengen ca rundt kl. 20-21, minst 6 km, gjerne lenger. Er vi inne etter 22.30 blir dette siste tur ut den dagen, er vi inne før den tid slipper jeg de ut i hagen en snar-tur før leggetid, vanligvis rundt 23-23.30.

Skrevet

"Den Store Kveldsturen" skjer alt fra 20 til 00, ettersom hva passer meg/Casper. Har vært litt bevisst på å ikke ha noe fast tidspunkt, orker ikke en hund som maser etter klokken. Den er minimum en time lang, der han går fritt meste av turen.

Men siste tissetur skjer rett før vi legger oss, da sender jeg ham bare ut i hagen, og da vet han hva han har å gjøre. :wub: Med mindre vi kom inn fra turen etter 23, da slipper han å bli røsket ut av søvnen.

Skrevet

Vi pleier som regel å gå en skikkelig tur i 6-7 tiden. Etter det ligger Turbo som regel og snorker i soffan eller tygger på noe godt. den siste tisseturen blir i 22-23 tiden. Hvis vi skal opp tidlig dagen etter så kan den siste turen bli ganske tidlig på kvelden, men hvis vi vet vi har lyst å sløve litt lenge på morgenen, f.eks i helga, så drøyer vi den siste tisseturen så lenge som mulig.

Skrevet

Jeg går en tur med Symra i åttetiden, varierende lengde. Gubben eller Sara går med Pippin. (Jeg nekter å gå med begge til hver av dem har blitt flinkere med pene passeringer, jeg gidder ikke stå og streve hvis vi møter noen med hund(er)). Gubben tar en skikkelig tur med begge før vi skal legge oss, dvs sånn elleve tolv.

Skrevet

Mellom 18.00 og 01.00 en plass tar vi kveldsturen :wub: De blir også luftet en siste gang rett før vi legger oss når enn det er, men da er det bare rett utenfor døren.

Skrevet

Jeg antar det er snakk om å la hunden gjøre fra seg en siste gang før natta, og i så fall er svaret at jeg lufter for siste gang aldri tidligere enn 22, men andre veien er det litt ubegrenset. Vanligvis mellom 00 og 01 en gang.

Skrevet

Rett før jeg legger meg... Noe som varierer fra 22.00 - til... 10.00 alt avhengig av jobb og hvor trøtt jeg er.

Skrevet

Her går vi som regel ut på siste luftetur i 9-tida. Da går vi en runde på mellom 20-30min. Langtur får de hver dag rett etter jobb i halv3-3tida. Så er det ut igjen om morran klokka 6. Innimellom der hender det de vil utenfor her å gjøre ifra seg.

Skrevet

Mener vi siste TUREN (hvor man går rundt omkring med hunden i bånd) eller siste LUFTEturen (hvor man går ut for å la hunden gjøre ifra seg og rett inn etterpå) ?

Siste TUREN er som regel imellom 21-01 tiden på kvelden/natta mens siste LUFTEturen er rundt alt fra 24-02 på natta.

Skrevet

Siste tisse (og bæsjetur) er det siste jeg gjør før jeg legger meg. Når vi kommer inn er det rett i seng. Når det er varierer vel fra 23 til 01 ca.. Og vi går i ca. 10 min. eller til han har gjort det han må.

Skrevet

Siste turen her er som morgen turen, ca 20-30min lang, tidspunktet varierer litt avhengig av når sistemann legger seg, men oftest mellom 22 og 01

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...