Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort med hunden din i dag?

Huldra

Recommended Posts

Kl08.00 ble dem luftet i hagen, fikk frokost også sov vi til ca 14

Så gikk vi en god times tur på jordet med innlagt løping, graving, demolering, rulling og smaking.

Så har dem måtte jobbe for middagen sin. Blaze har jeg shapet fram gå rundt seg selv, og Talli har jeg shapet å legge hodet sitt ned når hun ligger (starten på en flat dekk).

Dem har bare fått halve middagens så dem skal nok en runde til.

Så skal jeg nok lufte dem ett par ganger før jeg drar på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 186
  • Created
  • Siste svar

I daaag.. Våknet Roya i sofaen, og gadd såvidt å gløtte på et øye når jeg sto opp. Så var hun ute med Siggi fra klokka åtte, en ett år gammel vorstehermixblanding, i ca 1,5 - 2 timer, de hadde det moro med å løpe, leke og bjeffe på sauer. Så, i halv ti - ti-tiden, var det inn og få litt mat. Så være inne i et par timer til rundt tolv, mens jeg var ute og jobba, og så ut på Storjordet med Leo, newfoundlender på 11 år som hun er VELDIG glad i. Fikk være med ham fram til kvart på to, når Siggi kom ut igjen, da var det å leke med ham igjen, fram til halv fire. Så var det inn og slappe av, mens jeg var på butikken og handla. :huh:

Og gjennom hele dagen har vi trent på 'sitt' foran hver port/dør, og 'bli' iblant, og litt på kontakt og 'på plass' når vi skal ut og inn. :)

Så nå ligger Roya i sofaen og sløøver, mens jeg rydder huset til typen kommer.(bare en liiiten pause på pcen) :P Synes godt hun kunne ta en økt med støvsugeren egentlig, så jeg slapp det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0700 - 0800 : Moren min luftet Eira og matet hun. Jeg og broren min kom også opp i løpet av denne tiden.

0800 - 0900 : Jeg gikk til skolen 0830, så Eira var alene til litt før 0900. Da kom faren min opp, fikk henne inn i buret, og dro.

0900 - 1500 : Eira var alene hjemme. Kaninene var selvsagt også hjemme, men de er en etasje under henne, pluss 2 - 3 meter nordover!

1500 - 1600 : Eira fikk mat, så var hun i buret, siden jeg skulle til byen og kunne ikke ha med hun. Eller, jeg kunne, men jeg tør ikke å ta buss med hun når hun har spist - da pleier hun å kaste opp. Og i en buss, da gitt!

1600 - 1700 : Kl 1600 kom broren min hjem, så kom faren min litt senere. Så kom jeg og mamma hjem (jeg tok bussen og gikk ned til jobben til moren min, siden jeg trengte høy til kaninene, da det var heelt tomt!). Eira fikk mat en gang for mye, fordi de påsto at jeg hadde glemt å krysse av at hun hadde fått mat, selv om jeg står ved at jeg har husket å krysse av!

1700 - 1800 : Eira ble fristet av at vi spiste middag.

1800 - 2100 : Da kom det halloween folk. Jeg tror det gikk ganske greit. Jeg var ikke hjemme ved denne tiden.

2100 - 2300 : Eira har gjort hva??

Denne er ganske kjedelig og lese - I know. Men jeg bare skriver uansett, jeg. Har ikke noe bedre og ta meg til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi gjort litt mer enn i stad. Benyttet meg av dagens hendelser og trente Jaily på å ta det rolig rundt barn i rare kostymer. Gikk veldig bra. Hun ble veldig nysgjerrig på et par barn i laken (spøkelser tydeligvis ;) ), men utover det var det ikke så spennende. ;) Ellers har vi trent mer på vendinger under fri ved fot. (Jeg klarer ikke å vende til venstre ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen til Bridie har nok vært kjedelig, MIN derimot er utslitende..

Stod opp halv 6 :shocked: og Bridie ble med ut i hagen der hu fikk herje mens vi to beinte lesset løv på hengern. Så satt Bri i bilen til søppeltomta, så til Trevatn, så til Oslo, videre til Sverige der hu fikk løpe tulling på et jorde og tryna ut i ei dyp veit så hu ble blaut fra topp til tå. Tilbake i bilen, sitte der mens vi handlet, og på vei hjem. Nå ligger hun ved siden av bordet her og sover.

Stakkars hund ;)

MEN, hun har fått nytt regndekken idag... En pose griseører. 12 pinners slalom. 2 store tennisballer. 4 tyggebein. Nytt teppe til buret i bilen så hun ikke fryser kattunger på seg i vinter. Og desverre hadde de ikke inne svart BiaBed så det innkjøpet ble utsatt til senere. (og for å ha sagt det, forbannet være Ikea Furuseth som har slutta med PELS-kolleksjonen sin!)

Nå er det straks natta kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy med BC i hundekjøringspann ;) Imponerende..

Håper jeg også har en hund å skrive om snart.

Jeg gjør endel imaginære hundeting jeg da.. som å gå først bak til bagasjerommet for å sette inn 'bikkja' før jeg kan kjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lite, egentlig ;)

Mamma luftet henne på morgenen, så gikk hun en 30-45 minutters tur på formiddagen. Jeg gikk en halvtime på ettermiddagen, og en halvtime i kveld. Gadd ikke slippe henne løs en gang (og det er noe jeg ALLTID gjør) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg faktisk ikke gjort noen ting! Sambo tok morgenturen (og resterende), etter jobb dro jeg rett på middag med en venninne fra jobb som skal ha fire mnd. feriepermisjon og det ble litt vin ;) I morgen derimot er det min tur ;) skulle ønske det var noen hundegale mennesker jeg kjente i rykkinn området, buhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting enda. I dag skal vi trene, tror jeg, så da blir det en økt med skrulle 1 og 2 i hagen. Vi har forresten klipt klør, og det som vanligvis går veldig greit var i dag verdens undergang og fryktelig tortur:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på morgenturen vår, og trent litt på at det går an å se hund på avstand uten å hyle av glede. Og så har jeg tatt en råsjans og dytta litt mat i dyret, siden magen har vært bra siden i går kveld - og nå sover hun vakkert i senga mi mens jeg koser meg med kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først var vi ute en liten luftings tidlig på morran for at knøttelure skulle få tisset litt, så gikk vi morgentur når vi sto opp et par timer senere. ;) I stad dro vi opp på klubben og gikk lang tur i skogen. Etter turen, trente vi litt lydighet på banen. Innkalling, fot, dekk og bli, vendinger og stå begynner å sitte bra nå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en treningsøkt med Knott, som gikk betraktelig bedre enn den i går, og en lekeøkt med Zima (vi øver på å leke vi, nemlig), hvor hun faktisk gnafset litt på meg i iver. Flinke blåveisen. Et par timer etter det tuslet vi oss en tur i finværet, med innlagt trening av Knott. Flinke, flinke snella mi som gikk med full kontakt gjennom en skokk med unger. Turen ble avsluttet med en sprint på jordet, og nå er hundene slitne og koselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp kommet hjem fra en og en halv times tur i skogen med rundering og feltsøk. På veien hjem var vi innom agilitybanen en halvtime :-)

Regner med det blir ganske rolig utover kvelder her. Blir nok bare en liten kveldstur + noen tisseturer før vi legger oss regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute på en tur på to timer, hvor vi gikk i jevnt og passelig høyt tempo (les: jeg ble svett *ler* ). Senere ikveld skal jeg ut å "teste" ut låven. Har jo kommet opp lys der og gode greier, så må begynne å ta den i bruk snart. Må se om jeg skal la gulvet være som det er, eller ha på flis eller noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på jaktprøve, men det gikk ikke så veldig bra.

Kjedelig

Ny mulighet i morgen. Siden vi var tidlig ferdig så gikk jeg en liten tur i skogen og strammet opp sitt dressuren ( som er grunnen til at vi røyk ut tidlig i konkurransen. )

Bikkja ligger som et slakt og er sliten. Selv om hun fysisk ikke fikk gjort så mye i dag, så er det psykisk slitsomt å være på konkurranse. Skal bare ta det rolig resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna har fått sin første vask i sitt liv. Mao sin første vask på 7 mnd. Hun luktet rett og slett gorrskittent.

Etter det (11.00) har jeg og Luna ligget på soffaen og vært halvdøde, jeg har influensa / er utslitt etter hard uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tiden begynner bli overmoden for å lære some type of nesearbeid. Forventningen var å bare mestre smellerbrettet smooth, som et grunnlag for forstå ID og utvide derfra til romsøk og områdesøk. Det gikk ikke heeeelt etter planen, da Ede heller vil spise det hjemmelagde brettet i papp, og blir sur og klager og protesterer om jeg insisterer på at han må lukte på boksene for å få godis fra hånden. Det har ligget på hylla en stund. Kanskje krype til korset og kjøpe et av metall allikevel, heller enn å smøre tålmodigheten og jobbe videre med det vi har. Gjensidig forsterkning av frustrasjon er ikke gøy å jobbe med.  Vi har gått på en smell med capturing og shaping også. Fått captured mye fint, som f.eks. kryping, men ikke mange nok ganger til å få noe på cue, og han har begynt drite i hva jeg ber om når det er godis fremme, for å heller tilby den adferden han selv tror er av høyest verdi, som dekk istedenfor sitt når jeg ber om sitt, og han er fortsatt fornærmet og protesterer mot å gjøre noe som helst om det ikke er godis fremme når jeg ber ham.  Jeg har også ødelagt treapporten. Baklengskjedet så fint fra utgangsstilling, levering, holde den, plukke den opp. Han var uinteressert i selve apporten, så jeg hypet den litt opp med å bare la han løpe på impuls når jeg kastet og kjørte full fest når han kom løpende tilbake med den. Resultat? Han tror den har så høy verdi nå, han vil IKKE lenger levere den fra seg. Den er mer langt mer verdifull enn kampeleker, pipeleker og kaninpels, som han villig leverer på første forespørsel uten å bølle. Den overgår de godbitene jeg prøver bytte den til meg med.  ..og han TYGGER på den. Legger seg til for å gnage på den etter å ha terget meg med en catch me if you can, som han synes er SÅ gøy med akkurat den apporten, ikke noe annet. Det er KUN den han gjør det med. Alt annet er han helt kewl med å levere fra seg. *facepalm* Flaks at vi har brukt en litt rar treapport, så har vi den generiske i reserve til å trene inn på nytt siden, etter en laaaang periode med bare metallapport, og kanskje også tungapport før vi prøver oss på en ny en av tre.  Her om dagen fikk vi besøk av en diger flokk gjess på gjennomfart. De satt utover to hele jorder. Ede hadde ikke oppdaget dem ennå da jeg satte ham ned for et bilde før det braket løs. Feil vinkel til å få med noe i nærheten av omfanget. De var spredt utover hele åkeren til venstre for bildet. Kjempestor flokk. Stille før stormen, tenkte jeg, og var bekymret for å skremme de opp og jage de slitne langveisfarende avgårde når vi nærmet oss. Kråkene klagde til oss om okkupasjonen av matfatet sitt og ville antagelig ha hjelp med akkurat det. De var opprørte. Endte som moralsk supporter på kråkenes side i den konflikten der da vi kom til Salmonella Street mellom jordene, hvor det var så bombardert med gåsebæsj.. Turen bortover den veien mellom de to okkuperte jordene minnet meg om denne.  https://youtu.be/5iTTNRE-njM?si=Wjg9Rwk2RomhfZlw   Ikke sett dem ennå, og stusser på hva den lukten er: Det lukter virkelig merkelig  Zoom inn mot den smale stripen av dem i bakgrunnen på øverste bildet: Det var en så massiv mengde av dem utenfor bildet, det var dumt å ikke ta et panorama oversiktsbilde til skrekk og advarsel mot å bringe hunder med interesse for andre dyrs ekskrementer til området når gjess trekker gjennom. Den smale stripen av de her er bare en liten gjeng outsidere fra main goose society. Godt vi ikke ser dem igjen før til høsten. Håper på bedre impulskontroll under lineføring til da, eller enda bedre: Matvett. 
    • Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...