Gå til innhold
Hundesonen.no

Da er alt klart, jeg skal ha valp!


Sju

Recommended Posts

Chantie ville heller ikke tisse ute :o rett etter vi kom inn, løp hun til en krok, og gjorde fra seg <_< Men det tok bare et par dager, før hun begynte å gjøre fra seg ute også.. (:P) Prøvde det med å ta det på en avis/tørke det opp, og legge det ute, men det hadde ingen efekt i det hele tatt.. dessuten hjalp det ikke å være ute i flere timer heller, for hun ventet heller til hun kom inn, hvor alt var litt mer kjent, enn det det var ute.. Merket at frustrasjonen kom sigende da jeg også, men regnet med at, siden såpass mange valper ikke vil tisse ute i begynnelsen, så gikk det nok over etterhvert.. Noe det også gjorde :P

Vi har jo også hatt litt problemer med gledestissing da.. Hun er jo veldig underdanig(?), så det har sikkert noe med det å gjøre... Men det har blitt bedre og bedre :P nå er det ganske sjeldent at hun gledestisser, med mindre hun akkurat har sovet da :P

Du må i allefall ha masse lykke til, og får jo håpe at han roer seg litt mer etterhvert, når det gjelder pipingen, men det er jo også helt vanlig.. :P

Lykke til! igjen.. :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Han tissa ute nå! :P Sov i halvannen time og begynte å snuse noe fryktelig på Karsten (stolen min) etterpå, så jeg tenkte at nuh går vi ut! Så sto han og hyla i noen minutter og ville inn men til slutt måtte han bare tisse, så da ga jeg ham en real omgang kos og masse "flinke gutten mamma sin!" aktige rosinger :P

Nå er bare problemet å få ham til å sove igjen, men tenker meg at så snart jeg legger meg slår han seg nok til ro :P

Dette er så gøy da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PC074760.jpg

Vi sov ganske godt i natt ja!

Han vekka meg klokka sju i dag og ville leke, men jeg slang på meg bukse og genser over pysjen, hoppa opp i skoa mine og skulle til å ta ham med ut da han tissa rett foran døra... sånn kan det gå altså :P Han fikk mat for en time siden, før vi gikk ut, og jeg tror han syns det er veldig kaldt ute, for han sto mellom beina mine og peip en hel del, før han ga opp og tissa i snøen.

Etterhvert skjønner han nok at når vi går ut må han tisse for å komme inn igjen :P

Veldig pent vær ute i dag, så kanskje jeg tar noen bilder når vi går ut etterpå :P Så er han forresten 10 uker i dag, men jeg syns nesten vi feira nok i går jeg XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så heldig du er som fikk sove så mye. Seriøst. Jeg sov ikke mer enn 7 timer før minst 3 uker etter valpen var kommet i hus. :P Men helledduussaaaaan han ser jo helt nuuudelig ut :P

Ang. tissing så går det over snart. Luna var litt mer frampå og brydde seg ikke mye med ute / inne egentlig, MEN - det viktigste jeg så og lærte var at hunden ikke tisser der den bruker mye tid. Om dette er individbasert eller hundeinstinkter vet jeg ikke, men jeg liker å tro det er normale hundeinstinkter :P

Hun tissa ikke i stua etter 2-3 uker. Verandaen slutta hun å tisse på etter ca... 1-2 mnd. Fordi hun brukte så mye tid der at jeg tror hun så det på sin plass og fant det uggent og heslig å tisse der

Gleder meg til bildeeeeer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tnååh! så søt han er! :P Husker når Chantie var så liten jeg :P tiden går altforfort! :o nå er hu liksom ikke så mye mer bamse, nå er hun bare litt lang her og der :P Det virker jo som at dere trives godt sammen allerede :P Det tar nok ikke lang tid før snøen er alt annet enn kald/skummel :P Chantie er sånn at hun går å skraper på døra om hun er tatt inn hun... <_< :P

Gleder meg til flere bilder! han er jo så søt! Kos deg masse med valpetiden, for den går så fort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han begynner å bli flink allerede jeg :P Har funnet ut at hvis han sitter på fanget eller mellom/under beina på meg sier han ifra om han må tisse, så jeg får løftet ham opp og tatt ham med ut. Snill og rolig er'n også :P

Dette med alene hjemme trening... Jeg bør vel vente litt med å begynne med det, ihvertfall til han er sånn cirka stuerein, men hvor lenge da? Jeg lukker døra når jeg bare skal på do, hente noe på badet, sjekke kjøleskapet etc og passer på å gå tilbake igjen når han er stille, men annet enn det, hva kan jeg gjøre for at det skal gå så glatt som mulig? Postkassa/søpla kanskje? Øke til nærbutikken, så kjøpesenteret og videre derfra? Er det sånn at når han greier f.eks. to timer alene, at jeg kan regne med at han greier tre også, eller bør jeg øke fem minutter av gangen helt opp til seks timer eller hur?

:P Vil jo egentlig bare sitte med'n i armene og kose da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han to, så kan han tre. Sånn var det med Luna.

MEN, husk at bikkjer er individer og det sjeldent er noe fasitsvar. Sjekk selv med kamera / båndopptaker om det er hyling eller angst på gang.

Og det er ikke noe stress, han har jo bare vært 1 dag hjemme :P Begynte ikke å øve på sånnt før laaaangt utti sommerferien. Kanskje Juli, og hu kom i hus i Mai. Nå kan hun lett være hjemme alene i 8 timer, så hun har ikke tatt noe skade der. Igjen må du bare se hvor raskt det går og hvor mye trening dere kanskje trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt fornøyd og litt frustrert.

Vi har vært ute mer eller mindre en gang i timen i hele dag, og han har skvetta fra seg hver gang, og bæsja to ganger. Han har tissa litt på avisa også, men ikke så mye som jeg trodde han skulle, og nå nettopp tror jeg han sa ifra at nå skulle han tisse. Han peip og kom bort til meg, jeg spurte ham hva det var og fulgte etter da han løp ut i gangen, men før jeg fikk tatt på meg skoa løp han inn til avisene igjen og gjorde fra seg der. Jeg er nok nødt til å bli litt kjappere, muligens være ute litt lenger hver gang. Dette blir bra! :lol: Er vel tissetrening og den derre bitinga vi skal jobbe mest med nå, tenker jeg, så blir det litt sitting og "legg deg" innimellom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt fornøyd og litt frustrert.

Vi har vært ute mer eller mindre en gang i timen i hele dag, og han har skvetta fra seg hver gang, og bæsja to ganger. Han har tissa litt på avisa også, men ikke så mye som jeg trodde han skulle, og nå nettopp tror jeg han sa ifra at nå skulle han tisse. Han peip og kom bort til meg, jeg spurte ham hva det var og fulgte etter da han løp ut i gangen, men før jeg fikk tatt på meg skoa løp han inn til avisene igjen og gjorde fra seg der. Jeg er nok nødt til å bli litt kjappere, muligens være ute litt lenger hver gang. Dette blir bra! :lol: Er vel tissetrening og den derre bitinga vi skal jobbe mest med nå, tenker jeg, så blir det litt sitting og "legg deg" innimellom :D

Ååhh, jeg sier bare joggesko på inne i valpeperioden reddet meg mye! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh, jeg sier bare joggesko på inne i valpeperioden reddet meg mye! :lol:

Hadde gått fint an det her også, men saken er den at det er hundrevis og tusenvis av tonn med sånn snø og is ute :D Joggesko på is går aldri bra, og jeg greier ikke trampe rundt i vinterstøvlene mine inne hele dagen... =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kasta opp i bilen etter omtrent fem minutter

Nyyyydelig bamse :lol:

Diesel spydde etter nøyaktig TRE minutter han, og hadde fra seg et par klyser med mat i løpet av en halvtime. Den ene tok jeg imot i HÅNDA mi, og jeg måtte kaste den med feilhanda ut igjennom vinduet(fordi jeg hadde bikkja på den andre armen) -to meter før mannen i bommen :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, gratulerer :lol:

Casper spydde faktisk ikke en eneste gang han, fra københavn til hjem, hadde egentlig forventet det.

Det første han gjorde var også å tisse og bæsje inne, ser ut som det er greia med nye valper altså :D

Kjempesøt er han, må vise bildene til venninnen min som er lapphundfrelst. Hun kommer til å dø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene tok jeg imot i HÅNDA mi, og jeg måtte kaste den med feilhanda ut igjennom vinduet(fordi jeg hadde bikkja på den andre armen) -to meter før mannen i bommen :icon_confused::P

Handa mi var vel det eneste jeg ikke fikk spy på, tror jeg, men alt annet enn handa mi var jo også dekket av avis, så da er det greit :P

Ikke drepe venninna di da, Lola! ;)

Vi er hos moren min i Sverige nå ;) Hun bor i første etasje (eller en-etasjes hus da ;)) og har hage, så vi tenkte at tissetreningen kanskje kom til å gå lettere her, pluss at da kan mamma og stefaren min hjelpe meg litt... Jeg føler ikke egentlig vi har gjort mye kjempeanstrengende greier jeg og dyret, men jeg var totalt utslitt etter to dager jeg :P Så nå tar vi det litt forsiktig, så blir nok jeg vant til å gå ut 10 ganger om dagen jeg også :P

Mamma har jo en nesten seks år gammel golden da, og vi lurte litt på åssen det kom til å gå med ham. Han var maks gira over å få besøk i begynnelsen, så han ble kasta ut i hagen mens Heikki så seg omkring, før vi slapp ut lillegull også. Mat måtte Heikki få på et av soverommene, for etter at Odin (goldengutt) ble kastrert tidligere i år har han vært verdens største matvrak og ikke er han særlig lydig heller, så vi måtte ty til dør for at Heikki skulle få ha maten sin ifred.

Men jeg er kjempestolt av Odin! :P Han er med og leker med Heikki og skjønner at han er liten og ikke vet bedre enn å bite ham i ørene, så han bare puffer med labbene, tar nesten ikke i engang, løper noen runder rundt huset og soser og de er herlige er de, guttene mine! ^^

Tar dem med i hagen i morgen og tar noen bilder tenker jeg :P I lyset og været :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du har dratt til noen som kan hjelpe deg ekstra :) Jeg vet alt for godt hvor usannsynlig ****** det var å få en valp sååå, ikke no er bedre en flott familie som hjelper til :)

Også lille søøøøten! helleduussaan. hihi, han ser ut som sånn "stiv heks" på det ene bildet med odin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh :blink: som sagt før han er noe av det aller søteste jeg noengang har sett! :P Nydelig gyldent skjær i pelsen! :P Man glemmer med tiden hvor mange ganger man var ute med dem i løpet av de første ukene... tror jeg var ute med han hver time frem til jeg la meg eller noe sånt den første uka.. :P Men det gjorde sitt for at han ble fort stueren da :P

Det er kanskje et av de kullene av rasen som alle har vært så vanvittig like hverandre :P Mye pågrunn av fargen såklart, men det er få forskjeller synes jeg. Du fikk den søteste/vakreste av dem da! :P tihii.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål er morro da! ;)

De er ikke så skarpe som jeg trodde, egentlig... Kanskje jeg har blitt litt mer hardhudet siden vi hadde valp sist :) Han er veldig flink i bånd, syns jeg :) Oppdretter hadde alt vent ham til å gå med halsbånd, han var ikke så glad i kobbelet på turen hjem, men omtrent dagen etter var det ikke noe problem. Bare hadde på ham kobbelet hele tiden, mens vi lekte og koste og sånt, så han ble vant til det ganske fort ;) Han er flink og sover stort sett hele natta, og noen timer midt på dagen ;) Så hender det han dupper litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med mindre skarpe tenner. Hun lille frøkna mi har noen synåler inni der, men så er jo tennene veldig små fra før av.

Hun er sover jo bort hele dagen! Sover også mer eller mindre gjennom hele natten, skal bare opp for å gå på do men legger seg igjen etterpå. Men fyttirakkern det er slitsomt å bo i 3 etasje med vindeltrapp, kommer til å få sterke legger til slutt tror jeg!

Jeg har så vidt vent Tinka til kobbelet. Hun var ikke vant til halsbånd så det tok noen dager før hun var vant med det. Men hun er ikke alltid så innmari leken, så litt vanskelig å ha kobbelet på da, for da er det viktigere å bite på det. Men med noen godbiter i hånda så trener hun villig. Jeg må bare holde øktene korte, hvis ikke blir hun lei.

Men jeg tror det beste hun vet er å ligge på gulvet å tygge på pinnene/beina sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...