Gå til innhold
Hundesonen.no

Da er alt klart, jeg skal ha valp!


Sju

Recommended Posts

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar
Så utrolig vakker :P Ikke lenge igjen nå :(

Nei, bare 16 dager :P Gledeseg gledeseg gledeseg!

Han ser nydelig ut! og minner meg i uttrykket mye om Marco som valp. Den vakreste valpen jeg har sett siden Marco ble født og jeg har sett mange siden den gang :P Gleder meg til å se han selv jeg. :P

Kanskje jeg skal invitere til doggisfest :icon_confused: Så kan alle hilse på hverandres hunder :P Det har helt sikkert noe å gjøre med at han er min, men jeg også syns han er veldig vakker da :P

Heeeeerlig :P

*tenker på om han er like myk og god som han ser ut til*

Haha, det tenker jeg også på hele tiden :P

Nhååå kjempesøt altså! :icon_redface: Kan tenke meg at du er bra utålmodig nå! :P

Kjempe! Skulle så gjerne ha henta ham til helga, men det passa så dårlig (skole, jippi!), så fortsatt to uker til *sukk* Skal besøke moren min denne helga da (ville egentlig til Hamar og se på utstillingen, men siden det eneste jeg ville se er i morgen...), så goldenkreket hennes er jo en fin måte å lette litt på ventetiden med :ahappy: Gleder meg ^^

(og neste helg går med til resten av julegaveshoppinga, og siden jeg har prøver og framføringer på skolen pluss rydding av rom å finne på går nok ventetiden ganske fort nå! :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken jeg skal ha ennå, nei, siden jeg er den tredje til å velge. Oppdretter sa at de andre skal ha valgt seg sin til tirsdag eller noe, så på onsdag kan jeg få velge hvilken av de to siste som skal hjem til meg :whistle:

Er det forresten noen som har noen tøffe navneforslag til en viltfarget lappisgutt? ^^ Jeg har tenkt mye på navnet Mumrik, og jeg liker det, men blir stadig fortalt at det er da et veldig sært navn... =/

Bare lurer på en liten ting jeg. Er det vanlig at man velger sin valp allerede ved 4 - 5 ukers tidspunktet? Jeg trodde det var mer vanlig å vente til valpene var mer rundt 7 til 8 uker før man tok den beslutningen jeg. De utvikler seg jo masse i den tiden mellom 4-5 og til leveringstidspunktet eller ser man allerede hvordan valpen vil bli så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg helt ærlig ikke, verken om det er vanlig eller om man kan se hundens personlighet allerede ved 4 ukers alder. Såvidt jeg vet er det sånn oppdretter har gjort det så lenge hun har solgt valper, og da jeg spurte om det (fått spørsmål om dette tidligere) sa hun at hun mente i hvert fall noe av personligheten begynte å vise seg allerede da, men mer enn det vet jeg ikke. Kan jo være slikt varierer? Fra rase til rase, individ til individ, kanskje det varierer mellom kjønnene, det vet jeg ikke... O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare 7 dager til jeg skal hente gullet, og han er egentlig alt som mangler her nå (bortsett fra å flytte ut den gamle tv-benken så han får plass til senga/teppet sitt da :icon_redface:). Vi kjøpte mat, et par små tyggebein og en pose assorterte godbiter på torsdag, i går kjøpte jeg ham en bamse (selvsagt valpesikker, ingen øyne som kan falle av etc) og... ja, så fikk jeg bilder! Tatt forrige søndag, så han er 8 uker gammel :(

DSC_0068.jpg

DSC_0070.jpg

DSC_0066.jpg

Og så måtte man visst erte lillebror Eero litt :P "Æddabædda, min skål, min skååål"

DSC_0034.jpg

DSC_0009.jpg

DSC_0033.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! nå tenker jeg du gleder deg masse! Han er jo bare så søt! :P

Skulle du nedover til Andebuhallen, eller er det jeg som rører :icon_redface: ? (hvis du skal det, så synes jeg det er utrolig dårlig gjort at du ikke har hentet bamsen din enda, så jeg får kosemose litt!! :()

Du får ha masse lykke til, om jeg ikke snakker med deg, før du henter han! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig han er! Du trenger jo ikke kjøpe noen bamse til han.. han ser jo ut som en! :(

7 dager ja.. kan tenke meg du nester sitter å biter negler av spenthet! Jeg har litt under 2 ukers ventetid igjen!

Men hva er det du har kjøpt til nå da?

Jeg har ikke negler å bite på (er så fæl på å pelle/klippe dem ned, biter nesten aldri...), men jeg får sånne GLEDESEG GLEDESEG HYL SKRIK anfall av og til :P Uheldigvis for mine msn-venner, som aldri får fred :P

Kjøpt:

Valpehalsbånd m/matchende kobbel (rødt og lækkert)

Kobbel med refleks

Mat- og vannskåler

Tauleke

Pipeleke (blått piggsvin)

Bamse (gul gris)

En kam/børste ting

Anti tygg spray

Klosaks

Halsbåndbrikke med mobilnummeret mitt på

Gummimatte til å ha under skålene så Ikeagulvet vårt ikke går istykker

Tre tyggebein ting (var tre for prisen av to, så da sparte vi den tiern liksom :P)

Fôrsekk (RC medium jr. etter anbefaling fra oppdretter)

En pose godbiter med litt forskjellige fasonger og farger

Fått:

Kjempestilig oransje sele fra Landy :P

Stor seng fra en venninne av bestemor

Liten myk seng fra sønnen til bestemors venninne

Odins gamle aktivitetsball fra mamma (den man putter godbiter inni og lar hunden trille rundt på egenhånd = kjempemorro!)

Og så har jeg 14 pledd her hjemme, så om han trenger et kan han sikkert få et par av meg :P

Ich habe everything (ikke mobb, jeg hadde bare tysk i to år!), bortsett fra gullet mitt ^^ Og hundeposer, kom jeg på nå!

Åh! nå tenker jeg du gleder deg masse! Han er jo bare så søt! :P

Skulle du nedover til Andebuhallen, eller er det jeg som rører :P ? (hvis du skal det, så synes jeg det er utrolig dårlig gjort at du ikke har hentet bamsen din enda, så jeg får kosemose litt! :icon_redface:)

Du får ha masse lykke til, om jeg ikke snakker med deg, før du henter han! :P

Jeg hadde lyst til å dra (og nevnte det vel i lappistråden, så er ikke du som rører :P), men fikk ikke smiska meg til skyss :P Så da blir jeg hjemme og pynter til jul istedet :P MEN det dukker nok opp noe som er litt nærmere her? Oslo og omegn, liksom? Sånn etterhvert? Jeg vil hilse på andre hundefolk, jeg er så ensom! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ligger like bra an som meg. "Mangler" bare sele, og kobbel.. men dette er bestilt opp og skulle komme før valpen hentes. Men vanlig halsbånd er jo ordnet og klarer oss med en snor som bånd i starten. Tenker uansett å la henne lære å gå løs med en gang (her er vi ikke så strenge på båndtvang! :lol:).

Men vi får møtes med valpene etter jul engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får vi gjøre :) Får lage en tråd inne på hundetreff forumet en gang og forhøre meg om andre valpefolk i området, så kanskje vi kan ta et "base i snøen" treff :)

Jeg kjøpte hundeposer i går. Og jeg føler meg faktisk motivert til å rydde resten av rommet i dag, og flytte tv-benken, så kanskje jeg tar'n helt ut og møblerer for gullet i kveld en gang :D Så kan jeg ta bilder og legge ut her og briefe med! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får vi gjøre :) Får lage en tråd inne på hundetreff forumet en gang og forhøre meg om andre valpefolk i området, så kanskje vi kan ta et "base i snøen" treff :ahappy:

Jeg kjøpte hundeposer i går. Og jeg føler meg faktisk motivert til å rydde resten av rommet i dag, og flytte tv-benken, så kanskje jeg tar'n helt ut og møblerer for gullet i kveld en gang :D Så kan jeg ta bilder og legge ut her og briefe med! :P

Jeg har nettopp funnet et bruktbur i riktig str til 100kr :P og det er like ved der jeg bor så null post-sending nødvendig! Så da kan jeg også møblere litt til. Har funnet plass til buret allerede, og sengen hennes ligger under nattburet. Så nå er det bare løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er over midnatt, hvilket betyr at det teknisk sett er 5. desember og at valpen hentes I MORGEN! Jeg tror ikke jeg noengang noensinne har vært så spent og sååå... opprømt!

Så til de av dere som leser dette, som jeg ikke alt har snakka med; er det noen som kunne tenke seg å treffes og gå tur en gang? Jeg bor på Finstad i Lørenskog om noen lurer, så helst folk som bor litt i nærheten da :P Kommer til å lage en tråd under "hundetreff" etterhvert, tenker jeg, men jeg begynner her! :P

Gledermeeeeg! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt over 4 timer til vi drar nå! Herregud jeg er så oppspilt jeg, kommer til å stresse ihjel alle rundtmeg i morgen (som da er... pappa :P) og glemme alt jeg skal ha med etc!

Sukk, jeg får prøve å sette på litt julemusikk og ta på meg sokker så jeg ikke fryser sånn, tror jeg...

Ikke at jeg tror noen svarer her før jeg drar i morgen, men er verdt et forsøk :P Tar med meg vannflaske og vannskåla hans, noen aviser, noen håndklær og et teppe/pledd. Trenger jeg mer? Og halsbåndet da selvfølgelig :P

Gleder meg til å møte Tinka! For vi tar og møtes en dag etter jul, sant bjørni? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt over 4 timer til vi drar nå! Herregud jeg er så oppspilt jeg, kommer til å stresse ihjel alle rundtmeg i morgen (som da er... pappa :P) og glemme alt jeg skal ha med etc!

Sukk, jeg får prøve å sette på litt julemusikk og ta på meg sokker så jeg ikke fryser sånn, tror jeg...

Ikke at jeg tror noen svarer her før jeg drar i morgen, men er verdt et forsøk :P Tar med meg vannflaske og vannskåla hans, noen aviser, noen håndklær og et teppe/pledd. Trenger jeg mer? Og halsbåndet da selvfølgelig :P

Gleder meg til å møte Tinka! For vi tar og møtes en dag etter jul, sant bjørni? :P

ENDELIG gleder meg på dine vegne.God tur og bilder så fort som mulig da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee bilder så fort som mulig ja! :P

Du har nok mer en nok med deg, like greit å begynne å forberede seg på livet med ting man har glemt først som sist :P Hadde med meg omtrent alt hundeutstyret jeg kunne få med meg da jeg henta Luna, fikk ikke bruk for noe av det. Og jeg "glemte å gå tur med henne" så hun tissa på meg i bilen :rolleyes: Hahahaha, (Lang historie men take it for what it's worth).

Lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi hjemme :P Var en strabasiøs ferd, må jeg si :P Han kasta opp i bilen etter omtrent fem minutter, men det var vi forberedt på siden han hadde fått mat rett før vi kom, og han gjorde det på avisa så det var ikke så farlig :P Vi stoppa noen ganger og gikk noen runder rundt bilen så han fikk tissa, men stort sett lå han enten på fanget mitt eller ved beina mine (om han sov vet jeg ikke, tror han gjorde litt av det også).

Han tissa også på teppet mitt med en gang han kom inn (ok, ikke med en gang da, etter en runde i huset :P) og har brukt den siste timen på å utforske leiligheten i hælene på meg. Litt frustrert har han nok vært, for han peip veldig mye, men nå har det gitt seg og han ligger og sover under nattbordet mitt :P

Dette er helt uvirkelig! Lille Heikki har vært min i seks timer og jeg er helt himmelfallen og tror fortsatt at nå gjenstår det bare å våkne opp :P

Bilder kommer etterhvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marco satte seg ned å tissa på teppe med en gang han kom hjem han, fant seg til rette med andre ord :P Vi fjerna alle tepper mens han var valp da.. Var lite praktisk fant vi ut for han forbant mykt under tærne = tisse/bæsje..

Gleder meg til å se bilder av ham! Og litt piping og litt urolighet de første dagene er helt normalt. Er jo rart å bli tatt fra mamma og flokken der hjemme tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss nå, virkelig :P Bestemt meg for at han ikke får oppi senga eller sofaen nå, siden han også visst forbinder mykt under tærne med tisseplass... Eneste er at jeg har vært ute med ham flere ganger nå, en gang rett etter at han spiste, nå rett etter at han våkna etter å ha sovet i over en halvtime og to sånne ut for morro skyld turer... Han tisser på gulvet med en gang vi kommer inn, mens ute står han bare og snuser i lufta og piper. Nå er det bare litt over tre timer siden vi kom hjem, men syns likevel det er litt frustrerende at han har tissa inne fem ganger og nekter å gjøre fra seg ute. Skal jeg prøve å tørke opp neste gang han tisser inne og ta med kluten/papiret ut så han får lukta at det er ok å tisse der? Snø var det fint lite av hos oppdretter, så kanskje han ikke vet at snø er greit?

Kjenner det er altfor lenge siden jeg har hatt valp nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bare må prøve å være ute med valpen til den tisser, så belønne kjempe masse. Var ute lenge med Irma den første tiden, fordi hun tisset med en gang vi kom inn. Men det hjalp på å være ute til hun gjorde fra seg. Vi gikk litt rundt på plena, lekte litt og sånn. Så tisset hun :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...