Gå til innhold
Hundesonen.no

Da er alt klart, jeg skal ha valp!


Sju

Recommended Posts

Nååå blir jo dette dobbeltpost da, men sånn blir det når det ikke finnes noen endreknapp... Eller er jeg blind?

ANYWAY, nå er det nye bilder av vakringen ute på hjemmesiden! Jeg er for lat til å laste dem opp på photobucket og veive med dem her akkurat nå, men her er linken iallefall: http://www.plymspireas.com/E-Kullen_hane3.htm

Det øverste og de to nederste er de nye bildene :lol: Jeg syns han ser så mye lysere ut jeg! Kan være han har blitt det, men tror det har litt å gjøre med at han er ute og har en blits etter seg XD Oppdretter skulle også sende meg en mail med flere bilder, men jeg skal på klassetur til Italia snart, så vet ikke om jeg får sett den før jeg kommer hjem...

Vakre dyret mitt! <3 Og nå er det bare 37 dager til jeg skal hente'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Øh, ja, trippelpost >_> Beklager! Også bildespam og greier XD

Fått to mailer mens jeg har vært borte med omtrent 20 bilder i hver, så viser dere bare de fineste her så dere ikke blir helt blendet av skjønnheten :rolleyes2:

32dager6.jpg

<3

32dager10.jpg

Guuh, så nusselig han er!

Heikki6.jpg

Heikki7.jpg

Gal hund! <3

Heikki5.jpg

Så var valpene ute på tur på lørdag, spiste høstløv og koste seg, før de fikk fly rundt på kjøkkene og "busa" som oppdretter kaller det :) Så herlige små!

DSC_0026.jpg

DSC_0033.jpg

DSC_0037.jpg

DSC_0039.jpg

(Lisen er oppdretters datter :D)

DSC_0043.jpg

DSC_0061.jpg

DSC_0067.jpg

DSC_0073.jpg

DSC_0097.jpg

DSC_0099.jpg

DSC_0103.jpg

Så har jeg slutta å tenke så mye på navn... Jeg kaller ham fortsatt Lille Hund, men han blir liksom oftere og oftere bare hetendes Heikki i hodet mitt, så med mindre jeg ser det overhodet ikke passer når jeg skal hente ham, blir det nok Heikki som blir navnet hans :D Oppdretter syntes også det var et fint navn, og hun mente det passet, så tenker nok det er det han blir hetendes ja!

I dag er det også ganske akkurat en måned til jeg skal hente skjønnheten! :o

Så håper jeg at jeg slipper å firedobbelposte neste gang jeg får bilder eller det skjer noe O_o Vet ikke hvor strenge de er på det her jeg, men sånn blir det jo når jeg ikke finner noen endreknapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er kjempevakker, og nysgjerrig er jo alltid bra (selv om jeg helst ikke vil ha dyret tyggende på død fugl til våren...)!

Jeg lagde jo en blogg for et par-tre evigheter siden, men har jo glemt å fortelle folk om den 8) Så da lagde jeg meg en liten signatur jeg! Juhuu! (ikke den fineste signaturen, gleder meg til jeg får tatt egne bilder av skjønnheten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter er veldig snill ja, men så blir jo jeg aldri lei heller da, så jeg sitter jo nesten bare her og skriker etter mer 8D

Så var det noe jeg lurte på som jeg håpet noen av dere kanskje kunne hjelpe meg med ;)

Jeg skal jo forsikre vovven min, og for å gjøre det trenger jeg registreringsnummeret hans (er det det det heter? jeg ble brått usikker...). Det er vel sånt jeg får når valpene er chipmerket og slikt, sant? Så lurer jeg på om det er nødvendig for meg å omregistrere valpen fra SKK til NKK før vi tegner forsikring, eller har ikke det noe å si?

Gud, så grønn jeg føler meg =S

EDIT:

OK, en liten omformulering (det der oppe ble bare så sinnsykt rotete...). Jeg har fått registreringsnummeret til tassen nå, og da skulle det gå an å fikse den forsikringen ganske så snart. MEN når jeg omregistrerer, får han da nytt nummer? Og når jeg skal omregistrere, så må jeg jo sende et brev via post til NKK, sant? Hva er det de trenger for å omregistrere? Av papirer og sånt?

Jeg har sett på siden deres, men jeg syns den er veldig forvirrende og dårlig forklart... (eller så er jeg bare dum, jeg vet ikke...)

OG SÅ har jeg fått bilder igjen :)

DSC_0140.jpg

DSC_0137.jpg

DSC_0132.jpg

DSC_0136.jpg

DSC_0115.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det hjelper :)

Han har alt det der blikket, det som om en fire-fem ukers tid kommer til å få meg til å tilgi ham for hva som helst :P

Og ved hjelp av litt veiledning fra Chantie og min kjære far tror jeg at jeg har funnet ut av dette med forsikring og registrering, forresten, så no worries 8)

Nå ber jeg bare om at det ikke skal bli snø til helga, for bestemor liker ikke kjøre når det snør, og det er hun som skal ta meg med til Det Store Utland (Sverige) og shoppe litt hundestæsj :P Så har ei venninne av bestemor en keeshund, tror jeg, som er vel halvannet år gammel eller så, og han har aldri likt senga si, så den får jeg XD Heller det enn å bruke masse penger på en seng han kanskje ikke bruker, vovven min...

*teller fortsatt dager* 26 dager igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dobbeltposter igjen jeg, sånn blir det når ting skal oppdateres og jeg ikke finner noen endreknapp! D: (noen ganger er den der, andre ganger ikke... er det sånn at man bare kan redigere innlegg et visst antall timer etter at man har postet eller sånn?)

Jaja, anyways... Snart (forhåpentligvis i kveld eller i morgen) skal vi ordne forsikring til vakringen, og melde oss inn i NKK + Lørenskog HundeKlubb (siden man ikke lenger kan melde seg direkte inn i NKK, visstnok...). Bare et siste spørsmål: Er det noen her som bruker Gjensidige forsikring og vet om det går an å endre/oppdatere opplysninger etter at man har tegnet forsikringen? Jeg skulle nå tro slikt gikk an, men man kan jo aldri vite...

Så fikk jeg senga (+ en liten "valpeseng" sønnen hennes hadde kjøpt og funnet ut at var for liten...) fra bestemors venninne i går! Senga var jo kjempefin, syns jeg da, for bare håpe Heikki syns det samme :P Jeg fikk også post i dag, snille Landy sendte meg en kjempefin oransje sele Toiwo ikke bruker lenger! Nå har jeg hele tre ting til valpen min, uten å bruke et rødt øre :P Glad jeg blir!

Så har jeg laget en liste over ting jeg vil kjøpe på lørdag når jeg og bestemor drar til Det Store Utland (Sverige)! Kan dere som ikke er like ferske som meg se over og fortelle meg om det er noe vestentlig jeg har glemt?

- Kobbel

- Et halsbånd han kan ha på hele tiden, som jeg f.eks. kan skrive telefonnummeret mitt på (man vet jo aldri, er best å være på den sikre siden).

- Mat- og vannskål

- Sølematte (til å ha under skålene, min stakkars far vil jo ikke at gulvet skal bli ødelagt :P )

- Klotang (vet ikke når det er nødvendig å begynne å bruke en slik, men det skader jo ikke å gjøre ham vant til den uansett)

- Børste (trenger man to børster etterhvert? eller med en gang? er så usikker på dette her, finske lapphunder har jo to typer pels...)

- Langline (da kan jeg stå ute og trene innkalling etc. og fortsatt opprettholde båndtvangen, hehe :P Kommer jo an på hvor mye snø det er i skogen når vi begynner med det da, men likevel...)

- Bitterspray

- Et par tyggeleker (noen å anbefale?)

Fór, tyggebein, godbiter og slikt venter vi med til helga før han skal hentes, er det da ellers noe jeg har glemt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er greit forberedt :P

Men en ting, før Toiwo ble husrein gikk det uante mengder med type Torky, finner du noe billig anbefaler jeg en liten "mulig-krig-hamstring" <_< Og sørge for å ha en spruteflaske til å blande såpevann på :P

*dagens husmor-tips* :P

Ang tyggeleker, Toiwo var, og er, helfrelst på slikt han kan filleriste. Ett halvt tørkehåndkle med noen knuter på var en favoritt lenge.... snåle dyra :P Og ball, alle må ha en ball :P

Tips til lett langline mens valpen er bitteliteen, på feks Biltema får du kjøpt liner i ulike tykkelser samt karabinkroker. Tror jeg ga så vidt under 100 kr for 130 meter line, klippet av passende lengde, festet karabinkroken og teipet knuten for å valpesikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som du har fått med det meste spørr du meg. Jeg er jo også litt fersk da. Men her er listen over ting jeg har kjøpt:

*halsbånd m/telefonnummer

*kobbel

*refleksdekken (skal kjøpes)

*hundeseng (som jeg fikk billig til valpetiden)

*vann- og matskål

*klotang

*børste (skal kjøpes, da valpen min bare har "en pels" så blir det bare en)

*et håndkle (til våte skitne labber, men da er da bare å gi den et gammelt et)

*shampoer

*fór (da den eneste forhandleren av foret holder til et stykke unna, tok jeg det da jeg var i området)

Ellers tror jeg ikke det er så mye du trenger, jo forresten! Godbiter! Mange dyrebutikker har sånn bittesmå som smaker godt!

Har også jukset litt og bestilt selen og halsbåndet jeg kommer til å bruke litt senere.

Lurte forresten på hvor lenge det er til du får valpen? Når skal du hente den? For meg er det akkurat 4 uker igjen idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er greit forberedt :P

Men en ting, før Toiwo ble husrein gikk det uante mengder med type Torky, finner du noe billig anbefaler jeg en liten "mulig-krig-hamstring" <_< Og sørge for å ha en spruteflaske til å blande såpevann på :P

*dagens husmor-tips* :P

Kan være lurt å ha litt klor i vannet du bruker til å vaske opp etter "uhell". For såpen fjerner ikke helt lukten, mens klor gjør det. Da slipper du at hunden lukter avføring (selvom du ikke gjør det) og tror at dette er do-stedet, inne i huset ihvertfall. Og som du sikkert vet allerede, gi den et fast sted ute som lukter "do" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er greit forberedt :P

Men en ting, før Toiwo ble husrein gikk det uante mengder med type Torky, finner du noe billig anbefaler jeg en liten "mulig-krig-hamstring" <_< Og sørge for å ha en spruteflaske til å blande såpevann på :P

*dagens husmor-tips* :P

Ang tyggeleker, Toiwo var, og er, helfrelst på slikt han kan filleriste. Ett halvt tørkehåndkle med noen knuter på var en favoritt lenge.... snåle dyra :P Og ball, alle må ha en ball :P

Tips til lett langline mens valpen er bitteliteen, på feks Biltema får du kjøpt liner i ulike tykkelser samt karabinkroker. Tror jeg ga så vidt under 100 kr for 130 meter line, klippet av passende lengde, festet karabinkroken og teipet knuten for å valpesikre.

Hmm, der hadde du jo en del fine tips! Skal nok se etter både Torky, spruteflaske (får man vel overalt) og liner på Biltema da ja! Og det er klart han skal få ball! Ball er jo nesten et grunnleggende behov på linje med mat og søvn, omtrent (ok, mini overdrivelse...)! Kjøper nok en tre pk. med tennisballer først som sist, tenker jeg, er morsomt å kaste/leke med en, la hunden hente den for så å vise ham at æddabædda, jeg har en til jeg! Og så må han liksom passe på alle tre på en gang... <3 *sukk* :P

Kan være lurt å ha litt klor i vannet du bruker til å vaske opp etter "uhell". For såpen fjerner ikke helt lukten, mens klor gjør det. Da slipper du at hunden lukter avføring (selvom du ikke gjør det) og tror at dette er do-stedet, inne i huset ihvertfall. Og som du sikkert vet allerede, gi den et fast sted ute som lukter "do" :P

Da skal jeg huske på det med klor også :P Noe annet jeg tror kan være lurt å gjøre er vel for eksempel å tørke opp uhell inne og ta med den luktende kluten/papiret ut så han lukter do der også, i hvert fall i førstninga. Nå har jo hunder bedre luktesans enn meg, så klart, men kan lett forestille meg at det blir vanskeligere å ha et fast dosted i snø og regn +++

Refleksdekken har jeg også tanker om å kjøpe, men det tror jeg kan vente til neste år, siden alt sånt jeg kjøper nå kommer han jo til å vokse ut av før jeg får sagt "refleksdekken", liksom... I mellomtiden har jo sela jeg fikk av Landy refleks på seg, og så kan man kjøpe slike søte reflekser på Norli man kan feste i halsbåndet :P Har vel en fem-seks sånne selv, på sekken og forskjellige jakker og sånt... Fine er de!

EDIT:

Jeg skal forresten hente klumpen min 6. desember :P Er tre uker til nå på lørdag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende.. tiden går nok fort skal du se! Håper det selv!

Men da høres det ut som om du har nok reflekser, det er jo bare hvis hunden går løs på kvelden og plutselig fyker mot en vei. Du er ihvertfall heldig som slipper utgifter med dekken og sånn.. skal la min gå så lenge og mye som mulig uten. Men jeg tror da på hyttetur så vil jeg nok ha et lite dekken, ihvertfall når den skal gå en liten luftetur uten høyt tempo.

Ååå gleder meg sånn til å få valp! Vi må fortsette kontakten så se hvordan fremgang vi får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttetur ja, der sa du det! Jobben til pappa har hytter i Hemsedal, så dit skal vi på tur til sommer'n! For første gang med hund, gleder meg!

Når er valpen din født, bjørni? Jeg tenker nok det står i tråden din, men er for lat til å sjekke *host* Valpen min er vel bare noen uker eldre enn din, så ja, vi får nok holde kontakten og se hvor det bærer hen med oss, så får vi være ferske sammen! :P

Nå har jeg refleksdekken liggende også, kan sende om du vil ha et ? Tenkte ikke på det da jeg sendte sela... :/

Jeg blir jo helt forlegen her så snill du er :P Alt mottas med stor takk, selvfølgelig! :P Kan jo kanskje betale porto eller noe for deg da, siden du jo må sende to pakker... :P

stor takk

(høhø, så morsom jeg er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette fortsetter kommer jeg jo til å bli verdenskjent som Vanja - dobbeltposteren XD Neida, er vel bare å regne med at man skriver mest i sin egen tråd 8)

Var i Sverige i går altså, og fikk kjøpt følgende:

- rødt valpehalsbånd

- rødt valpekobbel (de to var i samme pakka)

- adressetube (dere vet en slik liten metalldings man kan skru opp og legge en papirlapp inni med navn, adresse og tlf.nummer)

- mat- og vannskåler

- krok jeg kan feste til et tau/line og dermed ha hjemmelaget langline 8)

- klosaks

- kam (jeg var veldig usikker på hvilken jeg skulle kjøpe, men ei venninne av bestemor var med, og siden hun har en keeshund fikk jeg høre litt på henne da...)

- kobbel (med refleks! :D)

- "ikke røre bare se" spray

- tauleke

- pipeleke av typen blått gummipiggsvin

Ball fikk jeg ikke kjøpt, for det var ganske skrapa i den butikken vi var i :) Besøker kanskje mamma neste helg da, så er mulig vi tar en tur innom Dyrego i Töckfors og kjøper litt ekstra.

På fredag var jeg også i byen en tur og kjøpte boka "Hundetriks - moro for hund og eier". Det er jo klart man tar hverdagslydigheten i første omgang, men etterhvert som han blir eldre kan det jo være morsomt å drive med litt andre ting enn å sitte og å vite hvor han skal gå og legge seg... I boka står det litt om klikkertrening, og han som tok betalt for boka anbefalte også at jeg kunne kjøpe en bok om klikkertrening etterhvert (og en klikker, selvfølgelig). Noen meninger? :P

(jeg prøvde forresten en klikker i dyrebutikken vi var i, men syntes da lyden var veldig høy? skal den være så høy og skarp? syntes det gjorde helt vondt å høre på, og kan ikke forestille meg at en hund med mye mye bedre hørsel skal syns at det er en fin lyd..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips med den adressegreia du har kjøpt, er å "pensle" den med neglelakk etter du har skrevet inn navn og sånn, i sprekken.

Slike dingser er noe dritt dessverre, og holder ikke så lenge, plutselig mangler den nederste delen uten at man har merket det. Har skjedd ofte, selv med neglelakk.... holder dog litt lenger når jeg har gjort det.

Anbefaler deg å "investere" i en rund brikke med gravert tlf. nr istedenfor, holder mye lengre. Kjøpte min på dyrebutikken, 100 kr med gravert nummer. :)

Jeg vil også hundeshoppe!... synd jeg allerede har litt mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal være høy og ******, desverre :P

Men det lureste du gjorde var nok å kjøpe sånn ikke gnage bare se spray. Det var det verste med hele valpetida, at jeg ikke kjøpte en sånn :P

Huff, jaja XD Om vi begynner med klikkertrening får en jo bare bli vandt med det da :P Nå vet jeg ikke hvor tyggete finske lapphunder er av seg, men er vel best å være på den sikre siden, tenker jeg XD

Et tips med den adressegreia du har kjøpt, er å "pensle" den med neglelakk etter du har skrevet inn navn og sånn, i sprekken.

Slike dingser er noe dritt dessverre, og holder ikke så lenge, plutselig mangler den nederste delen uten at man har merket det. Har skjedd ofte, selv med neglelakk.... holder dog litt lenger når jeg har gjort det.

Anbefaler deg å "investere" i en rund brikke med gravert tlf. nr istedenfor, holder mye lengre. Kjøpte min på dyrebutikken, 100 kr med gravert nummer. :)

Har nok tenkt å investere i en sånn brikke etterhvert ja. Mammas golden hadde jo en sånn en da han var liten, men den datt stadig av, og til slutt bare knakk den (etter en måned liksom :P) så jeg får vel prøve å finne noe mer solid i hvert fall! Men den adressesaken kan man vel teipe sammen også? :D Jeg finner nok på noe, takk for tipset iallefall (neglelakk er det dessverre ikke mye av her i huset, med mindre pappa har noe han ikke har fortalt meg :P)

--

I dag er forresten valpene 7 uker gamle! Alle andre henter sine neste uke, mens jeg må vente i tre uker til :P Jaja... den som venter på noe godt venter ikke forgjeves! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp bilder av oppdretter, og han blir bare vakrere og vakrere, dyret mitt! ;) Fortsetter det slik blir det jo umulig å gå på tur med ham siden alle blir nødt til å kaste seg over og kose og se på den vakre ^^ (jada, jeg tuller ;))

Han har litt mark i rompa, visst, og greier ikke alltid stå stille, men det er bare gøy :P

DSC_0089.jpg

DSC_0097.jpg

DSC_0106.jpg

DSC_0107.jpg

DSC_0114.jpg

DSC_0119.jpg

DSC_0125.jpg

(jeg har alltid vært så sjalu på alle de andre som har flyvende hunder - men jeg har visst en jeg også! :P)

DSC_0127.jpg

DSC_0128.jpg

DSC_0133.jpg

*sukksmelt* <333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...