Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som har hunden i bur på natta


PsychoLynx

Recommended Posts

Til dere andre, takk for svar! Jeg tar sjansen på at Bridie har det fint der hu er jeg da. Hu har jo liksom absolutt mulighet for å pakke seg inn om hu vil osv.

Har sett buret ditt, Marit, og Arn har prøveligget det, og jeg synes det er et virkelig flott liggested for en hund! God plass, mykt, godt isolert, vannskål og koselig. Så jeg er overbevist om at Bridie har det helt ypperlig der! :whistle: Hvis hun i tillegg ligger på andre siden av rommet i forhold til vinduet slik at det ikke blir direkte trekk, har hun det nok helt utmerket. Hvis alle hunder hadde et liggested som henne, skulle de ikke klagd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

I hvilket rom står buret?

- Buret står i stua.

Hvor stort bur til hvilken type hund?

- Hun har det største eller nest største, tror jeg. Sånn at hun skal få god plass der. Det er så stort at jeg, en ganske så normal str 12 åring får god nok plass der. Det er en Lapsk Vallhund valp. De blir ca 46 cm (tisper). Så vi har kjøpt det sånn at hun kan "vokse" i det.

Hva bruker dere som underlag i buret?

- Vi har et ullteppe med et håndkle oppå. Hun er så og si renslig, men vi tar ingen sjanser. Vi har kjøpt en tykk burmadrass, som hun skal få når hun blir stor.

Hvor mange grader ca er det på det rommet hunden sover på?

- Det pleier å være noe med 20 grader. Ihvertfall om dagen, da jeg er der!

Bruker dere noe som helst trekk over buret?

- Niks. Det gjør vi ikke, og har aldri gjort det. Vi har sånn vanlig bur, sånn som er helt åpent :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover ikke Atheo i bur om natta lengre da men.

Når han gjorde det, så sto buret i gangen. Et teppe over buret, for å få det litt lunere. Burdøra oppe etterhvert som han vokste seg STOR! :whistle: Han hadde muligheten til å ligge i hele gangen (vi hadde stor gang), og ofte lå han rett utenfor soverommet til jenta og passa på. :)

(Vi har pussa opp nå, og han sover fortsatt i gangen - uten bur.)

Forøvrig fikk min sambo plass inni der, han sovna faktisk inni der en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilket rom står buret?- Begynte på soverommet, nå i gangen utenfor soverommet.

Hvor stort bur til hvilken type hund?- Det er til cavalieren og det er stort nok til at hun kan stå på to i det og ha det til hun blir voksen.

Hva bruker dere som underlag i buret?

- Vi har sengen hennes som underlag, en fin kurv.

Hvor mange grader ca er det på det rommet hunden sover på?- Vanlig romtep. Det er det rommet begge hundene foretrekker å ligge i i huset, så det passer nok for dem.

Bruker dere noe som helst trekk over buret? - vi har et vanlig baby-teppe over buret bare for å gjøre det litt mer mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilket rom står buret? HUndene har et eget soverom.

Hvor stort bur til hvilken type hund? Irsk terrier på 50 cm høyde bor i bur det er plass til voksen mann inni.

Hva bruker dere som underlag i buret? Burmadrass, og en dyne.

Hvor mange grader ca er det på det rommet hunden sover på? Jeg har ikke sjekket etter, men 17 grader på det kaldeste tenker jeg. De har ikke varme på men dør åpen.

Bruker dere noe som helst trekk over buret? ja, et sengeteppe over buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilket rom står buret?

Vel, rom og rom. Har ganske mange rom i buret vi.

Hvor stort bur til hvilken type hund?

Vi har en irsk setter hannhund. Han veier 27 kg og er 62 cm høy. Buret er vel på kanskje 300kvm? Og alle rom er ikke åpne, så la oss si 200 kvm?

Hva bruker dere som underlag i buret?

Vi har parkett med og uten varmekabler, tepper, vanlig furugulv, fliser med og uten varmekabler, og så det vel linoleum i vaskerommet. I tillegg så har han jo sofa og hundeseng å ligge i.

Hvor mange grader ca er det på det rommet hunden sover på?

Ettersom buret har flere rom så varierer det ganske mye. Er ganske kjølig i vaskerommet og på noen av flisene, og i boden står vinduet stort sett på gløtt, så der er det jo kjølig. Ellers så er det ganske god temperatur i stuene og på rommene hvor varmekablene i gulvet står på.

Bruker dere noe som helst trekk over buret?

Vel, det har jo tak da. Slik at det ikke regner inn og så holder det jo bedre på varmen da. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har fri tilgang til buret, dvs at burdøra alltid står åpen så hun kan bevege seg fritt. Som oftest foretrekker hun buret.

hvilket rom står buret? I stua

Hvor stort bur til hvilken type hund? Det nest største tror jeg. Retriever-størrelse

Hva bruker dere som underlag i buret? Pledd og fake saueskinn

Hvor mange grader ca er det på det rommet hunden sover på? Vanlig romteperatur

Bruker dere noe som helst trekk over buret? Ja, et pledd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilket rom står buret?

Nå står de i gangen, rett utenfor soveromsdøren min, før stod de på soverommet mitt.

Hvor stort bur til hvilken type hund?

Til King har jeg valpegrind, til Kodalille har jeg et bur som er ca like stort som Vari Kennel XL, jeg har sheltier, så det sier seg selv at de har gooood plass..

Hva bruker dere som underlag i buret?

King har inget underlag, men han har kurven sin inni der, eneste han liker å ligge på er enten kurven sin eller rett på gulvet.

Kodalille har et sengetrekk som underlag + ei gammel hodepute han liker å ligge oppå. Jeg har også gjort det sånn fordi de skal kunne velge mellom en varm og en kaldere plass... Hvorpå hodeputa/kurven fort blir varm og god, mens på gulvet og burbunnen med kun et tynt trekk er kaldere..

Hvor mange grader ca er det på det rommet hunden sover på?

I gangen hvor de står nå er det vanlig romtemperatur, kanskje litt kaldere enn det. Når de stod på soverommet mitt så hadde jeg alltid vinduet vidåpent, selv midt på vinteren, og de stod direkte under vinduet, så på vinteren ble det nok minusgrader for dem, og det kunne tilogmed havne litt snø på/i burene om det blåste vind inn vinduet når det snødde.

Bruker dere noe som helst trekk over buret?

Nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I hvilket rom står buret?

I gangen under trappa.

Hvor stort bur til hvilken type hund?

Har et 7'r bur til Xena, amerikansk bulldog. Hun ligger kun der når di er hjemme alene.lille border collie har et 4'r bur som står og støver ned.

Også har vi kjøpt variocage dobbel bur til å ha i bilen som ikke er kommet enda..

Hva bruker dere som underlag i buret?

Har dyne og en hundeseng

Hvor mange grader ca er det på det rommet hunden sover på?

Vanlig rom temperatur

Bruker dere noe som helst trekk over buret?

Ja, har burtrekk til Xena sitt, eneste som synes er kortsiden med åpning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikkje bur, men har innredet ett rom i kjelleren til hunderom. Der har dei kvar sin bås som dei ligg i om natta og om vi er vekke på dagtid. Alexis sin bås er 1,5 m lang og Vision sin er ca 1,3 m lang. Og så er dei 1 m høge.

Alexis har madrass til liggeunderlag og Vision har tykt pledd (som alltid ligger bort i et hjørne..)

Har ikkje noko varme på der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Casper i bur før, men nå står det åpent, av den grunn at han liker bedre å ligge i sengen med meg. Eller jeg liker bedre å ha ha ham der, hvem vet ;) Dog hender det han er i bur om natten, av forskjellige årsaker. Han sov jo i bur til han var 6 mnd, så da tar jeg meg friheten til å svare.

Han er også i bur når han er alene hjemme, hvis jeg ikke har rukket å rydde rommet for fristelser. Mye som kan bli ødelagt, han er jo bare 7 mnd. Ellers er han løs på soverommet, der jeg enten finner ham i senga mi når jeg kommer hjem, eller inne i buret. Han trives veldig godt der faktisk.

I hvilket rom står buret?

De første månedene sto det på kjøkkenet, nå står det på soverommet mitt.

Hvor stort bur til hvilken type hund?

Det nest største fra felleskjøpet, dalmatiner hannhund

Hva bruker dere som underlag i buret?

Synes det var jækla dyrt å kjøpe burmadrass, så jeg har bare skjært ut en skummadrass. Tykk, og myk. Over den har jeg et fleeceteppe, har laget en pølse av et annet teppe og lagt det langs siden, og i hjørnet slik at det blir litt godt å ligge mot kanten, også har han sin egen hodepute hehe

Hvor mange grader ca er det på det rommet hunden sover på?

Soverommet mitt varierer veldig, men rundt 20 grader kanskje. Da buret sto på kjøkkenet var det bare romtemperatur, det var på sommeren.

Bruker dere noe som helst trekk over buret?

Jeg har lagt over en fillerye, også står buret i et hjørne. Dekker over langsiden som ikke står mot veggen med et laken eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sover i bur om natten, stor sett med burdøra oppe så dem kan legge seg i stuen i godstolen deres om dem heller vil det.. men oftes velger dem og grave seg ned i pleddene i buret. De skal ha det helt over seg, med bare potene stikkene utenfor.

I hvilket rom står buret?

her står det i mellomgangen, like ved soverommet vårt.

Hvor stort bur til hvilken type hund?

109 i lengde, 71 bredde og ca 80 i høyde sånn ganske nøyaktig.. ( str rottweiler) begge mine bruker dette sammen, har en whippet gutt og en lita blandings tispe på 5 kg, Så de har god plass...

Hva bruker dere som underlag i buret?

Har presset inn en biabed inn der, + 2-3 store pledd dem liker og grave seg inn i..

Hvor mange grader ca er det på det rommet hunden sover på?

rundt 20 grader.. (der vi bodde før hadde vi dem på soverommet , vi sover altid med vindu oppe, da var det gjerne bare et par grader på det kaldeste , da fikk dem egen dundyne og sove i)

Bruker dere noe som helst trekk over buret?

Har et tynnt pledd over, mest fordi det ser finere ut og tror hundene føler det mer som en "hule" da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilket rom står buret? På soverommet mitt.

Hvor stort bur til hvilken type hund? Et Dogman bur beregnet på en Boxer.. Stort nok til at hun kan strekke ut hele kroppen sin pluss litt til(forløpig) ;)

Hva bruker dere som underlag i buret? Chantie fant selv en bebydyne i huset, som lillesøstern min brukte som dukkedyne. Det er den hun vil ligge på om hun får velge selv, så jeg fikk den av søstern min, og nå blir den brukt hele tiden :P Dyna dekker bare 2/3 av buret, og siden rasen ikke akkurat er kjent for å fryse, så er 1/3 av buret bart, slik at hvis hun er veldig varm, kan hun gå å legge seg på den kalde delen :P

Hvor mange grader ca er det på det rommet hunden sover på? Vanlig romtemp. +at vinduet er litt oppe..

Bruker dere noe som helst trekk over buret? Nja.. ikke til vanlig, men om det trekker veldig, så legger jeg et teppe over en del av buret slik at det ikke trekker rett på henne ;)

Når det er sagt, så sover hun ikke i buret til vanlig, da sover hun løs inne på rommet. Da er favorittplassen under senga mi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit om jeg stiller noen spørsmål?

Jeg skal jo få valp snart og lurer på hvordan det går med valp i bur om natten? Hvor stort skal dette buret være? Er det best med hundeseng? Oppdretteren min anbefaler bur, men jeg ligger på grensa med å synes at det er å stenge en hund inne og å synes det kan være praktisk å ikke ha hundetiss over hele leiligheten (må man på do så må man på do) men vil liksom ikke at valpen skal ligge i sin egen avføring om han gjør fra seg i buret... Kan jeg spørre hva dere gjørde med deres valper? Er det kanskje bedre med "lekegrind? Eller blir dette kanskje for "stort og skummelt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit om jeg stiller noen spørsmål?

Jeg skal jo få valp snart og lurer på hvordan det går med valp i bur om natten? Hvor stort skal dette buret være? Er det best med hundeseng? Oppdretteren min anbefaler bur, men jeg ligger på grensa med å synes at det er å stenge en hund inne og å synes det kan være praktisk å ikke ha hundetiss over hele leiligheten (må man på do så må man på do) men vil liksom ikke at valpen skal ligge i sin egen avføring om han gjør fra seg i buret... Kan jeg spørre hva dere gjørde med deres valper? Er det kanskje bedre med "lekegrind? Eller blir dette kanskje for "stort og skummelt"?

Jeg synes buret skal være så stort som man har plass til. Har man plass til de store, selv om man har en liten hund mener jeg man skal kjøpe de. Selv om buret heter "stort" er det jo ikke særlig stor plass, uansett.

Hunden min har aldri hatt noen uhell i buret, men jeg sov også på stuen med ham en uke, pluss at han sov alene på kjøkkenet uten bur den første tide, og da ble jeg vekket av bjeffing, så da ble det lufting.

Bjeffingen hadde ikke noe med at han skulle på do, han ødela ting og falt ikke i ro. Disse problemene stoppet den samme dagen som han begynte med bur, og det fungerte kjempefint. Ikke noen hysterisk bjeffing om natten, ingen uhell, og alle hadde det bra. Nå sover han ikke i buret lenger, ikke lukket, men han bruker det helt frivillig.

Det ble litt OT dette her da, men siden jeg ikke argumenterer mot burbruk eller ikke inviterer til diskusjon, tar jeg sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg takker uansett for svaret ;) Jeg ønsker ikke å bruke buret kostant, vil heller at det skal være et trygt og godt krypinn for valpen mens den er liten, så kan han heller velge når han blir eldre hva han vil. Dagen jeg får ham ønsker jeg at "suttekluten" skal ligge der inne, pluss en myk tyggeleke. Den første stunden må jeg nok ha noe aviser i bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg takker uansett for svaret ;) Jeg ønsker ikke å bruke buret kostant, vil heller at det skal være et trygt og godt krypinn for valpen mens den er liten, så kan han heller velge når han blir eldre hva han vil. Dagen jeg får ham ønsker jeg at "suttekluten" skal ligge der inne, pluss en myk tyggeleke. Den første stunden må jeg nok ha noe aviser i bunnen.

Det kan være en idé å kjøpe et bur som er stort nok til at han kan ha én halvpart som seng og den andre halvparten som valpetoalett med aviser på gulvet. Du bør i så fall ha et fysisk skille mellom de to halvpartene, slik at dyner og sånt ikke blir liggende oppå våte aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en idé å kjøpe et bur som er stort nok til at han kan ha én halvpart som seng og den andre halvparten som valpetoalett med aviser på gulvet. Du bør i så fall ha et fysisk skille mellom de to halvpartene, slik at dyner og sånt ikke blir liggende oppå våte aviser.

Signerer denne. Lurt å ha så stort bur som mulig, så kan man gjøre som denn løsningen her. Et poeng er jo å gjøre buret til noe positivt, men siden oppdretter anbefaler bur så kan det jo hende valpen er vant til det allerede.

Med buret får du begrensa omfang av tiss overalt, og ødelagte ting og selvfølgelig faren for at valpen skader seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg hadde valp, så lå hun i en seng ved siden av senga mi. Vi brukte altså ikke bur i det hele tatt da, annet enn kanskje noen få min om dagen for å venne hu til å KUNNE være der.

En valpeinnhegning er jo flott, steng inne de tingene du ikke vil valpen skal komme seg til, og sett et bur som hunden kan krype inn i om den vil. (med døren åpen).

Nå har jeg et soverom med veldig få ting for en valp å tygge på, så det eneste jeg hadde gjort her nå evnt er å sette en kompostgrin for å sperre så hunden ikke hadde kommet på sambo sin side av senga. For der er ledningen til nattbordslampa. Ellers er soverommet her valpesikkert. Så hunden kunne gå fritt.

Det er vel det beste, OM man føler dette er en god løsning selv :lol: Iallefall om du ikke har planer om å bruke bur fast senere heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bur helt inntil sengen min som valpen lå en del ganger i om natta bare for og venne seg til burbruk hvis nødvendig. Og det at valpen skal føle seg trygg etter at den har kommet i et nytt hjem. Men ble mesteparten senga gitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...