Gå til innhold
Hundesonen.no

Menneskene bak profilene

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Vi har hatt slike tråder før, men mange medlemmer har kommet og forsvunnet siden den tid, derfor tenkte jeg at det var på tide med en ny!

Så blir det kanskje enklere å kjenne igjen sonenmedlemmer på stevner og utstillinger, og det er alltid spennende å oppdage at han du trodde var mann, ikke var det allikevel - og omvendt. :P

Post bilde av deg selv!

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Eg heiter Sølvi og er 46 år. Er vel en av dei som har vore lengst medlem her på sonen, siden nov 04. (var vel medlem nr 5 trur eg :P )

Her er eg og min bedre halvdel. Sånn ser vi stort sett ut når vi er på utstilling.

berg1.jpg

Skrevet
OT: Ingvild, er du bare 17?? Trodde du var 17 for sånn to år siden :P

Jeg blir atten om ca. to måneder, og det føles forferdelig lenge til (ja, jeg er teit barn som gleder meg innmari til bursdagen min, riktignok (forhåpentligvis) ikke av samme grunn som småbarna gjør det), så jeg tenkte jeg burde skrive 17, hehe.

Skrevet

Jeg er heller ingen gutt/mann! Jeg heter Lena og er 12 år.

rswg1k.jpg

Meg og fôrhesten, Ganti på 30 år:

2rnwk88.jpg

(Vaka og Ask i bakgrunn)

Har ingen bilder rett forfra. Kanskje like greit... :P

Skrevet
*klipp*

Meg og fôrhesten, Ganti på 30 år

2rnwk88.jpg

(Vaka og Ask i bakgrunn)

Har ingen bilder rett forfra. Kanskje like greit... :blink:

OI, det er ikke gamle Ganti som sto på Åsli for mange år siden vel? Kan hvertfall stemme med alderen sånn ca.

Sånn ser jeg ut da;

33680f98.jpg

Skrevet

Arti å se ansiktene bak nickene! :blink: Har jo sett mange fra før siden man har vært her en god stund. legger ut et gammelt bilde, men så har jeg jo ikke forandret meg noe på de siste 7-8 årene så det går nok bare bra :)

megoghera.jpg

Skrevet

Dette er da meg i sommer.. Nå er håret kortere og jeg har litt mer lugg da, men samme jenta :blink: Jeg er 18 år og heter Heidi.

Frankrike085107.jpg

Skrevet

Jeg tror jammen jeg har sett Blondimamma på utstilling i moss?! Kan det stemme??

Vel, her i i hvertfall jeg.. Er nok litt Tomboy'ish, men er ei jente da :blink:

IMG_9538.jpg

(Er heller ikke helt rektig skrudd sammen, noe som kommer tydelig frem på bildet! :) )

Skrevet
Jeg tror jammen jeg har sett Blondimamma på utstilling i moss?! Kan det stemme??

He he.. Stemmer det ser du :blink: holdt på å renne bort i varmen der enda jeg bare gikk med kortermet topp og olaskjørt... Men lærte EN' ting da jeg så på bildene etter utstillingen da.. At uansett hvor varmt det er, så bruker man IKKE utringet topp når man må har liten hund man må bøye seg ned for å stille.. Tror mange så bh'n min den dagen gitt :)

Skrevet
OI, det er ikke gamle Ganti som sto på Åsli for mange år siden vel? Kan hvertfall stemme med alderen sånn ca.

Nei, du, det vet jeg faktisk ikke. Jeg har han på fôr det 3. året nå, så er ikke så kjent i hvor han bodde før. Men det første året jeg hadde han bodde han på Ersgaard. Men flyttet til en gård like bortenfor (Lillehammer, altså) :blink: Vi kan jo heller snakkes på PM :)

Edit: Han er født i 1978 da, så da kan du jo bare regne ut :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...