Gå til innhold
Hundesonen.no

Rosetter


Poter

Recommended Posts

Jeg har rosettene til Amigo oppe i loftsstua slik at de er litt ute av veien :lol: Har strukket ei snor med småspiker i hver ende og hengt innpå rosettene. De som ikke kan henges innpå har fått en liten stift i seg. Jeg har også skrevet bakpå rosetten dato, sted og dommer.

21jyl2v.jpg

Liker veldig godt den grønne helt til høyre i midterste rad :closedeyes: :rolleyes:

Om ikke vunnet, koselig å motta en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Heller mest mot det akkurat nå. 15 CK-rosetter er kanskje ikke det mest spennende å ha på veggen, men noen rosetter er veldig spesielle og MÅ ha en synlig plass. For eksempel den det står "World Winner" på... :thumbs:

Den må jo inn i glass og ramme da!

Mine er "gjemt" bort på hunderommet, der er de festet til sine respektive pokaler, og jeg har ikke fått så mange ennå at jeg trenger å stue dem bort, jeg er enda stolt av de jeg har fått :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt fint med 3 stk da :banana:

Noen som vil bytte en sånn nasjonalfarget fra nkk med meg? :banana:

Du, det er den rød og grønne som er den viktigste!

Den må jo inn i glass og ramme da!

Mine er "gjemt" bort på hunderommet, der er de festet til sine respektive pokaler, og jeg har ikke fått så mange ennå at jeg trenger å stue dem bort, jeg er enda stolt av de jeg har fått :banana:

Jeg grubler ut en måte å lage litt samlet skryt av alt stæsjet fra Sverige, ja... :thumbs:

Selvfølgelig skal en være stolt av det en oppnår! Ingenting skal noen gang taes som en selvfølge, uansett hva slags ring en entrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sånn dyp ramme på IKEA, og hang opp rosetter+diplomet fra World Dog Show, selv om hun "bare" ble nr.3 i Juniorklassen, hadde jeg lyst til å ta vare på det! :thumbs:

Det kan anbefales, det ble skikkelig fint!

Fikk tipset av ei som "hater" rosetter, men hun måtte gjøre noe med Championat rosettene.........

Resten av rosettene henger på veggen i gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må jo inn i glass og ramme da!

Mine er "gjemt" bort på hunderommet, der er de festet til sine respektive pokaler, og jeg har ikke fått så mange ennå at jeg trenger å stue dem bort, jeg er enda stolt av de jeg har fått :P

Selv om man har premier pent pakket ned i esker, så betyr det hverken at man tar de som en selvfølge eller ikke setter pris på. Men det er ikke alle som har et fint hus å henge alt opp i, og de blir faktisk ikke så pene av å bli pakket opp og ned til stadig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å tenke ut et glupt system til den nye leiligheten. Siden vi leier vil jeg lage minst mulig merker.

Snor virker for meg klønete, for da må jo snora taes av hver gang en ny rosett skal tres på?

Jeg har vurdert å kjøpe ei list i noe mykt materiale, som rosettene kan festes med tegnestift på. Men så oppdaget jeg at vi har bittelitt skråtak, så da må enten lista gå tvers over veggen og lage en rar markering, eller så må rosettene henge skjevt - eller så må lista midt på veggen, og jeg tror det kan se rart ut også.

Jeg har også vurdert å kjøpe ei isoporplate (eller annet mykt materiale), trekke i et pent stoff, og henge på veggen. Så kan rosetter, bilder, diplom og slikt henges på den. Heller mest mot det akkurat nå. 15 CK-rosetter er kanskje ikke det mest spennende å ha på veggen, men noen rosetter er veldig spesielle og MÅ ha en synlig plass. For eksempel den det står "World Winner" på... :whistle:

Jeg vil også ha en slik sløyfe :P Aller helst vil jeg ha titelen.. :P

Jeg kjøpte en sånn dyp ramme på IKEA, og hang opp rosetter+diplomet fra World Dog Show, selv om hun "bare" ble nr.3 i Juniorklassen, hadde jeg lyst til å ta vare på det! :P

Det kan anbefales, det ble skikkelig fint!

Fikk tipset av ei som "hater" rosetter, men hun måtte gjøre noe med Championat rosettene.........

Resten av rosettene henger på veggen i gangen...

hehe, flinke Annika!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp startet fra scratch med rosettene, så foreløpig har jeg bare rosetter fra 2 utstillinger. De henger på ei korktavle over sengen min:

IMG_0195.jpg

(håper jo å få fylt den opp litt mer etter hvert da :whistle: )

Hos mamma har vi ei korktavle med bl.a. 3 bir-rosetter, 7 bim-rosetter, 2 big5-rosetter, 2 cert-rosetter samt noen ck og hp rosetter hengende på kjøkkenet. + en diger barn og hund rosett jeg vant på rasespesialen for 9 år siden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da spør jeg dumt: hva betyr den grønne rosetten? :blush:

Den grønne og hvite til Mona?

Det er en BIM rosett- eller Best I Motsatt Kjønn.

Den får du om din hund vinner over alle av samme kjønn i sin rase, men blir slått av det motsatte kjønn. Altså beste hannhund eller beste tispe :)

Selv henger mange av våre i gangen ned til kjelleren. Noen - slik som noen BIS rosetter og WW rosetter henger oppe i gangen.

Nå må jeg dog finne på noe. Veggen er full, og under ligger et 20- talls rosetter hulter i bulter.

Jeg har stoppet opp med å ta med meg rosetter hjem. Eneste er BIR/BIM og gruppe rosettene man får utdelt. Cert sløyfer o.l. har jeg rett og slett ikke plass til- om jeg ikke finner på noe lurt.

Skal prøve å få tatt noen bilder, så kan dere kanskje komme med forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grønne og hvite til Mona?

Det er en BIM rosett- eller Best I Motsatt Kjønn.

Den får du om din hund vinner over alle av samme kjønn i sin rase, men blir slått av det motsatte kjønn. Altså beste hannhund eller beste tispe :)

Selv henger mange av våre i gangen ned til kjelleren. Noen - slik som noen BIS rosetter og WW rosetter henger oppe i gangen.

Nå må jeg dog finne på noe. Veggen er full, og under ligger et 20- talls rosetter hulter i bulter.

Jeg har stoppet opp med å ta med meg rosetter hjem. Eneste er BIR/BIM og gruppe rosettene man får utdelt. Cert sløyfer o.l. har jeg rett og slett ikke plass til- om jeg ikke finner på noe lurt.

Skal prøve å få tatt noen bilder, så kan dere kanskje komme med forslag??

Grønn og hvit vet jeg (har en selv faktisk), men denne helt grønne som noen har bilde av, og som flere ville ha, hva betyr den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn og hvit vet jeg (har en selv faktisk), men denne helt grønne som noen har bilde av, og som flere ville ha, hva betyr den?

Jaktlykke har en helt grønn rosett, som HCC (?) handlet dyret til Jaktlykke fram til, og hun skulle gjerne hatt en på egen hund også - det er rosett for fjerdeplass i gruppa.

Så sa jeg noe om å finne en spesiell plass til de rosettene som er litt ekstra, for eksempel en viss rosett fra Stockholm i juli... Så sier labbis at hun også har en, også er det noen andre som sier at de også vil ha den - og den rosetten er altså verdensvinnerrosett. Men den er ikke grønn, den er i blått og gull... Den helt til venstre:

skrytevegg001.jpg

For i dag kom rosettene endelig på veggen. Handlet korktavle og ramme på IKEA i går, men glemte selvfølgelig tegnestifter, så det er en haug rosetter som ikke er oppe. Men det er en start, og det er koselig å ha oppe. Ved siden av disse to, står bokhylla med premier i. Det er hundehjørnet mitt! Jeg skal også henge opp en gulltråd jeg har, hvor alle sløyfer knyttes, og lage som en slags bord rundt korktavla. Her kastes ikke en gang blåsløyfer, de kan brukes til noe! :)

skrytevegg002.jpg

skrytevegg003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, for så vidt, men bruk dampstrykejern, og legg noe mellom jernet og rosettene. Ellers blir de i hvert fall en stor krøll av smeltet kunststoff...

Å legge dem i press mellom to tunge bøker kan noen ganger være like effektivt og mindre skadelig.

Evt kan man bruke rettetang, slik man bruker til håret. Funker helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Alle mine rosetter ble igjen i gammelheimen bortsett fra de som hang i bilen og BIS-veteran rosetten til gammelmannen - jeg må innrømme at jeg ikke tar vare på BIR/BIM rosetter - men gruppeplasseringsrosetter liker jeg godt sålenge de er pene og ikke laget av sånn simpelt blomsteroppsatsbånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt sånn tyggegummi-lignende materiale som man får kjøpt som en liten plate på ca 10x20 cm, og med en liten klump festet rosettene til to lister i trappeoppgangen. Da blir det ingen merker, og det er lett å bytte ut/fjerne etter ønske.

Visste liksom ikke hva jeg skulle gjøre med veggen, og nå ser det så stilig ut når man kommer inn i gangen, alle bemerker rosettene. :lol: Jeg har dessverre ingen bilder nå, er på jobb offshore. Synes også det ser best ut om man er nøye med å henge rosettene opp på samme linje, ellers kan det lett bli kaotisk. :lol:

Når det gjelder stryking av rosetter, så har jeg brukt styrke 3 (max på mitt strykejern), og det har gått helt fint. Stryker kjapt over et og et bånd, så blir de så fine atte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...