Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som blir sunnere!

Mirai

Recommended Posts

Skrevet
:sint_01: Dere er alt for unge til å merke alderseffekten enda, jenter. Det har nok mer med få måltider å gjøre - kroppen holder igjen forbrenningen av fettet til den er vant med at maten kommer jevnt gjennom dagen :wub:

Du er altfor fornuftig- jeg vil gjerne skylde på alderen og ikke på meg selv:p

• Svar 219
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Eg kan trenge tips til gode og sunne pålegg eg kan ha på skiva mi. Eg blir så utruleg fort lei pålegg, og da går eg ofte tilbake til noko som alltid er godt - Nugatti ... Tips til mellommåltid til å ha på skule/jobb tar eg gjerne i mot også! :wub:

mager leverpostei(go' og mager eller kyllingpostei)

philadelphia light(finnes i flere uliker typer)

skivet kylling eller kalkun i ulike varianter: krydder, pepper, røkt

både brunost og hvitost finnes i lettvarianter om det er av interesse

Dette er svært magre påleggsvarianter, finnes jo seff mange sunne og mindre magre pålegg også. :sint_01:

Skrevet

Bakte meg speltbrød i går, og i dag ble det deilig nylaget brød med makrell i tomat. Men trenger virkelig noe annet godt på skiven. Er så lite oppfinnsom.

I dag har meg og Ace vært på morgen tur, og formiddagstur. Han gikk med kløv, så eg har trimmet han litt også. No er det jobb, og der blir det også trim (gå fram og tilbake i lange ganger... <_< )

Skulle hatt meg en skritt teller og pulsklokke etterhvert...

Skrevet
Nei, det er ikke veldig usunt. Frokost er et veldig bra måltid å få i seg, grovt brød er sunt, skinke er magert og ost har mye viktige ingredienser i seg :)

Så bra! :)

Idag spiste jeg 2skiver i 8tiden, og i 11tiden spiste jeg et grovt frokostbrød med ost, skinke og grønt :) Og rett før 2 spiste jeg en banan :) Så da er spørsmålet, er det bra eller dårlig :P? Gikk forresten en lang tur i hundeskogen igår på noen timer :ahappy:

Skrevet
Så bra! :ahappy:

Idag spiste jeg 2skiver i 8tiden, og i 11tiden spiste jeg et grovt frokostbrød med ost, skinke og grønt :) Og rett før 2 spiste jeg en banan :P Så da er spørsmålet, er det bra eller dårlig :)? Gikk forresten en lang tur i hundeskogen igår på noen timer :)

Høres bra ut da, så lenge du spiser et ordentlig måltid igjen senest fire, og jeg ville spist litt mer enn en banan i totiden, kanskje banan og et knekkebrød, eller en banan og noen nøtter, eller en yoghurt kanskje.

Skrevet
Potetgull funker som mellommåltid vel...? :ahappy:

Jada :P Idag har jeg spist baconpølse med ost, cola og kake til dessert på jobb. Er så sundt så!

Skrevet
Jada :ahappy: Idag har jeg spist baconpølse med ost, cola og kake til dessert på jobb. Er så sundt så!

Du er jo ikke akkurat svære saken heller da :P

Går bra på jobb?

Skrevet
Du er jo ikke akkurat svære saken heller da :ahappy:

Går bra på jobb?

sant det ^^ Blir nok feitere med den maten de serverer på jobben hver dag :P Går veldig bra der :) Glad i jobben min!

Helene: fullkorn-pasta funker! :)

Skrevet
Jada :ahappy: Idag har jeg spist baconpølse med ost, cola og kake til dessert på jobb. Er så sundt så!

*Phu* Takk! :P

Spiste ekstrem sunn middag da, ovnsbakt laks med bare grønsaker til :)

Skrevet

Henger meg på denne tråden jeg og, nå har jeg endelig kommet igang med mer jevnlig trening. Var på styrketrening i går, lenge siden sist, så idag nyter jeg gangsperren i armer og ben. Målet mitt er rett og slett å bli i bedre form, samt styrke kroppen.

Skrevet

Tips til de som er "plaget" av søtsug. Crom fjerner behovet for søte saker. Jeg fikk rådet i helga og skal starte med det i dag og se om det har effekt.

Skrevet
Tips til de som er "plaget" av søtsug. Crom fjerner behovet for søte saker. Jeg fikk rådet i helga og skal starte med det i dag og se om det har effekt.

Det har dessverre ingen effekt på meg, men jeg har hørt andre som er veldig fornøyde med det.

Skrevet
Det har dessverre ingen effekt på meg, men jeg har hørt andre som er veldig fornøyde med det.

Jeg har fått råd om sink tidligere, men det hadde ingen effekt på meg, så nå prøver vi krom og ser om det skjer noe da. Men altså krom og/eller sink demper søtsug (for de fleste)

Skrevet
:P Du er skikkelig flinkis! :P

Ikke værst! :P

Det handler kun om viljestyrke :closedeyes:

Og de er fortsatt uåpnet :P

Si i fra om det fungerer da!

Skrevet

Kast sjokoladen, så er du ekstra flink :P Mye lettere det enn å måtte se på sjokoladen og tenke på hvor godt det er å spise den. Synes jeg da. Ta heller litt frukt :P

Skrevet

Krom har hatt veldig liten effekt på meg også. Den letteste måten å drepe søtsug på er å spise jevnt og ofte gjennom formiddagen. Både ift et jevnt blodsukker, men det er også på formiddagen du legger grunnlaget for dagen, og hvis du ikke spiser nok på dagen får du ofte "oksehunger" på kvelden. Men det er enklere sagt enn gjort, synes jeg :P Skjønt jeg har ikke spist verken sjokolade eller annen godis på nesten en måned :P

Skrevet
Krom har hatt veldig liten effekt på meg også. Den letteste måten å drepe søtsug på er å spise jevnt og ofte gjennom formiddagen. Både ift et jevnt blodsukker, men det er også på formiddagen du legger grunnlaget for dagen, og hvis du ikke spiser nok på dagen får du ofte "oksehunger" på kvelden. Men det er enklere sagt enn gjort, synes jeg :PSkjønt jeg har ikke spist verken sjokolade eller annen godis på nesten en måned :P

Veldig imponerende! :P Holder du en helt "streng" sunn linje, eller har du noen form for "utskeielser" i mat-/drikkeveien innimellom?

Skrevet
Høres bra ut da, så lenge du spiser et ordentlig måltid igjen senest fire, og jeg ville spist litt mer enn en banan i totiden, kanskje banan og et knekkebrød, eller en banan og noen nøtter, eller en yoghurt kanskje.

Oki :blink: Takker for tips :D

Skrevet
:D

Flinke Helene!

Takk, takk :P

Veldig imponerende! ;) Holder du en helt "streng" sunn linje, eller har du noen form for "utskeielser" i mat-/drikkeveien innimellom?

Takk :P Streng og streng, siden jeg la om kostholdet for en måned siden har jeg egentlig ikke hatt lyst på godis heller. Trener masse og spiser jevnlig, og spiser alltid dessert etter middag (oppskåren frukt, bær og naturell yoghurt og sånt). Har mistet 95% av søtsuget - og resten har jeg tatt på viljestyrken. Jeg sier ikke at jeg aldri skal spise godis igjen, men jeg skal være inne i den nye kostholdsplanen en stund til før jeg unner meg en bit i ny og ne :blink: Har fått mye mer energi og overskudd - og mindre svingninger i humøret.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...