Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som blir sunnere!

Mirai

Recommended Posts

• Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Speltbrød istedenfor brød med hvetemel, sorbet-is istedenfor vanlig is (kjempegod!), vann med litt sitron i istedenfor brus,

mye grønnsaker, mindre/ingen potet. Skeie ut av og til og ordentlig(!), men leve jevnt sunnt i hverdagen. Gå tur hver dag (vi som har hund må jo det uansett) Hmm vet ikke helt - prøver leve sunnt ift basiskosthold, men litt ekstra må jeg ha, tror på det jevne.

Kanskje ikke satse på å gå ned i vekt så mye som å leve sunnere, så kommer vektnedgang eller stabilisering av vekten som resultat av å leve sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man oppblåst av speltbrød?

Ja, man må jo ta høyde for allergier og andre sykdommer, selvsagt. Regnet bare med at folk som leser tråden gjør akkurat det, og selv er klar over sin egen helse, sånn sett. Hvis man har negative reaksjoner på matvarer, så må man finne ut av det, det er viktig. Har selv matallergi, og sorterer ut råd som ikke passer for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må jo ta høyde for allergier og andre sykdommer, selvsagt. Regnet bare med at folk som leser tråden gjør akkurat det, og selv er klar over sin egen helse, sånn sett. Hvis man har negative reaksjoner på matvarer, så må man finne ut av det, det er viktig. Har selv matallergi, og sorterer ut råd som ikke passer for meg.

Ja.. noe allergi har eg. Men gudene vet ka. Eg får vel komme meg til legen/spesialist å finne det ut. Sliter med utslett på hendene, som kommer av, enten noe eg spiser, eller noe eg tar i. Dessuten er det mye matvarer eg blir skikkelig dårlig i magen av.

Har gresspollen til vanlig, og med det fører det vel med seg noe matallergi også, så vidt eg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig usunt med frokost brød meg ost, skinke og grønt? Grovt frokost brød for å være presis :closedeyes:

Nei, det er ikke veldig usunt. Frokost er et veldig bra måltid å få i seg, grovt brød er sunt, skinke er magert og ost har mye viktige ingredienser i seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg melder meg inn i tråden.

Er blitt flink til å spise mye god frukt ( som mango :lol:) og prøver å ikke spise for mye kaker og usunne ting. Brus liker jeg ikke! Hater smaken, så den er jo grei. Problemet er at pappa alltid kjøper mye sånne usunne ting til seg selv, som gjerne ligger et par dager. Greier å ha ganske god selvkontroll - men så plutselig hiver jeg innpå og da kan jeg jo omtrent ikke stoppe :lol:

Vanskelig dette gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig vært flink i det siste synes jeg, jeg har spist rimelig sunt, små måltider og prøvd å spise ofte. Dog skeiet jeg ut med litt sjokolade i går og en McDonalds-meny i dag, er ikke så stolt over det gitt :lol:

Likevel er det mulig at jeg har fått av meg noen av kiloene jeg la på meg, eventuelt var det bare en tilfeldighet. Sjefen min lurte nemlig på om jeg hadde slanket meg, han syntes jeg så så mye tynnere ut når han for første gang på lenge så meg i noe annet enn de svære jobbklærne :lol: Sjefen min er riktignok litt rar, så jeg tar det med en klype salt *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig vært flink i det siste synes jeg, jeg har spist rimelig sunt, små måltider og prøvd å spise ofte. Dog skeiet jeg ut med litt sjokolade i går og en McDonalds-meny i dag, er ikke så stolt over det gitt ;)

Likevel er det mulig at jeg har fått av meg noen av kiloene jeg la på meg, eventuelt var det bare en tilfeldighet. Sjefen min lurte nemlig på om jeg hadde slanket meg, han syntes jeg så så mye tynnere ut når han for første gang på lenge så meg i noe annet enn de svære jobbklærne :P Sjefen min er riktignok litt rar, så jeg tar det med en klype salt *flir*

Så bra at du har fått til å spise lite og ofte - det er slettes ikke umulig at du da har gått ned i vekt selv om du har skeiet litt ut i ny og ne, siden forbrenningen holder seg jevnere. Dårlig samvittighet for utskeielser er bare å plage seg selv - det viktigste med en sunnere livsstil er at den er noe du kan klare å holde. Derfor kan man ikke si at man aldri skal spise sjokolade eller Mc'ern igjen. Det er sånt som fører til typisk jojo-slanking. Det lureste er bare å nyte den maten man spiser, og passe på at man begrenser det ikke fullt så sunne til unntaket istedenfor regelen :P

Mattips forøvrig - kyllingburger med grovt hamburgerbrød + salat både i burgeren og som sideservering. Kjempegodt og sunt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ skal jeg og slenge meg på deres sunnere-livsstil. Mitt mål er å gå ned minimum fem kg, pluss bli i bedre form og stramme opp.

EDIT: ja, og bli sunnere, passe på det jeg spiser, så jeg får i meg så mye som mulig av det som er bra, og så lite som mulig av det som ikke er bra:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...