Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Iago

Recommended Posts

  • Svar 447
  • Created
  • Siste svar
Huldra: Når drar du i morgen?

Kan hende vi reiser i morgen og, har bestilt rom på myklegard i tilfellet, men pga. et obligatorisk møte på jobb så kan vi ikke dra før i 4 tiden.

Tenkte å kjøre en gang mellom 12-14. Jeg fikk GPS til bursdagen, så nå tror jeg jammen jeg skal klare å finne frem! :ahappy: Bare jeg skjønner meg på GPS'en da.. :icon_confused:

Men det blir jo hyggelig med litt hundeselskap på "garden"! :D

Edit: er det trådløst nett på Myklegard? Lurer på om det er noen vits i å ta med laptopen liksom.. (Japp, avhengig!) :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg gruer meg bittelitt til å stå tidlig opp på søndag, med tanke på at jeg skal på julebord på lørdag... Jaja, den tid, den sorg *flir*

I morgen får jeg vel begynne å stusse litt på Norma, heldigvis er det ikke så mye som må tas :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med egen sonenstand på NV?

Mediesenter med rask oppdatering av resultater for de som sitter hjemme? :icon_confused: haha

EDIT; Sorry, egen doggis stand :D

Haha! Genialt! :( Er sikkert trådløst nett der, så da må bare noen ta med laptop, og så stikker alle innom og avgir resultat etterhvert som de kommer. Alternativt kan noen svi av en tusenlapp på å bruke 3G.. :icon_redface: Hvem melder seg frivillig til å stå på stand? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 9 i ring 2 ja. ;)

Takker nikker og bukker!

Hvor varmt/kaldt bruker det å være inne i hallen? Varmt nok til at kortermet overdel er greit inne?

Kortermet går nok i ringen. Selv syns jeg det blir for kjølig og putter på meg dressjakke og en god genser eller fleece etterpå. Det spørs litt på hvor du er plassert der inne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortermet går nok i ringen. Selv syns jeg det blir for kjølig og putter på meg dressjakke og en god genser eller fleece etterpå. Det spørs litt på hvor du er plassert der inne også.

Takk, da blir det kortermet i ringen. Fant nemlig ikke den overdelen jeg hadde planlagt å bruke. Eller - jeg har ikke helt gitt meg ennå, forandringer kan fremdeles forekomme *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yodelmannen tar med seg Dennis samt 2 finner med 4 hunder til hamar i morgen tiiidlig (som bor hjemme hos oss nå), og møter Mille & Luna med eier der. Har ordnet handler til alle vofsene, og kommer til å sitte hjemme sammen med sindre og stirre på telefonen og bite negler..

Ang. sonen stand: god ide! Jeg vil ha løpende resultater!

Kan jo ringe til meg om dere vil ha ut resultater her? ;) *Ler*

Neida.... vi klarer nok å vente litt...

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har SPIST opp mine manikyrerte støpte på negler.. bare LITT nervøs.. ! =/

Pøh. Du får iallefall sjansen til å være der og SE (at det eventuelt) går dunders?

Forresten har jeg lært av Emma at det er riktig innstilling og tro at det kommer til å gå åt ¤%¤#"

- da går det nemlig meget bra (iallefall mye bedre enn man hadde forventninger om)

så dette kommer til å gå så bra atte! (Eller var det dårlig man skulle si? *forvirret*)

Bite litt mer negler...

(Er aldri så nervøs når jeg selv skal i ringen, men DETTE er skummelt.)

edit: Basenji junior tisper i ringen kl. 09.00 sharp. De resterende basenjisene har oppmøte i en annen ring kl 10.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh. Du får iallefall sjansen til å være der og SE (at det eventuelt) går dunders?

Forresten har jeg lært av Emma at det er riktig innstilling og tro at det kommer til å gå åt ¤%¤#"

- da går det nemlig meget bra (iallefall mye bedre enn man hadde forventninger om)

så dette kommer til å gå så bra atte! (Eller var det dårlig man skulle si? *forvirret*)

Bite litt mer negler...

(Er aldri så nervøs når jeg selv skal i ringen, men DETTE er skummelt.)

edit: Basenji junior tisper i ringen kl. 09.00 sharp. De resterende basenjisene har oppmøte i en annen ring kl 10.00.

Håper på det! Dette er første gang jeg stiller på NKK, Gutten på nkk og første gang jeg stiller tispen..

Sitter å tenker klær.. Tunika og Tights? Eller er det for kaldt?

Er så typisk meg å glemme noe.. *ler* sist var det godbiter.. Tror jeg må skrive huskeliste imorgen på skolen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh. Du får iallefall sjansen til å være der og SE (at det eventuelt) går dunders?

Forresten har jeg lært av Emma at det er riktig innstilling og tro at det kommer til å gå åt ¤%¤#"

- da går det nemlig meget bra (iallefall mye bedre enn man hadde forventninger om)

så dette kommer til å gå så bra atte! (Eller var det dårlig man skulle si? *forvirret*)

Bite litt mer negler...

(Er aldri så nervøs når jeg selv skal i ringen, men DETTE er skummelt.)

edit: Basenji junior tisper i ringen kl. 09.00 sharp. De resterende basenjisene har oppmøte i en annen ring kl 10.00.

Hvor mange basenjier er påmeldt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate så glad jeg skal bli den dagen jeg bare kan sette meg i bilen og kjøre selv! Dette har vært mye styr.. Men nå har Villa funnet en å reise med, og jeg har også mest sannsynlig det, må dog sove i bil natt til søndag, men hva gjør man ikke for en utstilling :rolleyes: Blir jo spennende å fikse hår og sånt søndag morgen, men pytt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh. Du får iallefall sjansen til å være der og SE (at det eventuelt) går dunders?

Forresten har jeg lært av Emma at det er riktig innstilling og tro at det kommer til å gå åt ¤%¤#"

- da går det nemlig meget bra (iallefall mye bedre enn man hadde forventninger om)

så dette kommer til å gå så bra atte! (Eller var det dårlig man skulle si? *forvirret*)

Bite litt mer negler...

(Er aldri så nervøs når jeg selv skal i ringen, men DETTE er skummelt.)

edit: Basenji junior tisper i ringen kl. 09.00 sharp. De resterende basenjisene har oppmøte i en annen ring kl 10.00.

Hehe, det er jo pur logikk - jo lavere forventninger, jo mindre fallhøyde. Jo lavere forventninger, jo større gledelig overraskelse.

Håper på det! Dette er første gang jeg stiller på NKK, Gutten på nkk og første gang jeg stiller tispen..

Sitter å tenker klær.. Tunika og Tights? Eller er det for kaldt?

Er så typisk meg å glemme noe.. *ler* sist var det godbiter.. Tror jeg må skrive huskeliste imorgen på skolen! :D

Kulden/varmen avhenger av hvor i Skipet ringen er - midt i er det varmere enn på kantene, og noen steder på kantene er det utganger - der kan det bli trekk. Jeg har gjerne med klær så jeg kan kle av og på meg underveis.

Husk i hvert fall på klær - godbiter kan kjøpes i Skipet, men det er ikke så mange tunikaer til salgs der... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet tidene for søndagen? Jeg tenkte jeg skulle sitkke innom, men jeg aner ikke når de forskjellige gruppene og rasene går.

PM, så kan du sjekke selv hva du er interessert i. Det går vel en 70-80 raser på søndagen... Alle ringene begynner klokken 0900.

Og PM ligger på forsiden til NKK, under all info om denne utstillingen, skjønner ikke helt at det er så vanskelig å finne - flere som etterlyser det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM, så kan du sjekke selv hva du er interessert i. Det går vel en 70-80 raser på søndagen... Alle ringene begynner klokken 0900.

Og PM ligger på forsiden til NKK, under all info om denne utstillingen, skjønner ikke helt at det er så vanskelig å finne - flere som etterlyser det...

Jeg fant det ikke i går, så takk for hjelpen... ;)

7 junior tisper, 21 til sammen..

Er ikke det et ganske bra antall for basenji? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant det ikke i går, så takk for hjelpen... ;)

Er ikke det et ganske bra antall for basenji? :D

mjo, men ikke unormalt for de største utstillingene i Norge. På WW utstillingene var det nærmere 100 (!)

junior tisper ferdig. Mille ble nr 3 med CK, Luna nr 4..

Helt OK antar jeg.

Junior hannhund er i ringen *as we speek* venter spent på oppdatering om hvordan Loke (FedEx- Mille's bror) gjør det ;)

*Bite litt mer negler og stirre på telefonen*

Edit:

Sukk & Stønn! Kan ikke den telefonen ringe?? De MÅ jo være ferdig med jr hannhund nå? Kanskje han ikke ringer før alle hannhundene er ferdig? I så fall er jeg spent på Dennis sitt resultat også (stilles i champion klasse)

Ønsker sympati for denne piningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...