Jump to content
Hundesonen.no

Treff i Oslo...

Ingvild

Recommended Posts

Det er båndtvang der vi går. Det kan være rådyr der vet jeg. Om folk slipper hundene får bli opp til dem. :lol:

For min del er det bånd uansett i disse rådyr(e)-tidene, behøver bare tenke rasen for å skjønne hvorfor :)

Tenkte mest på det at det blir fryktelig vrient med et helt kobbel i hånden om det var et frislipp-område turen var tenkt til, og da tar jeg bare med en. Sånn av hensyn til både alle og hånden min :)

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply
For min del er det bånd uansett i disse rådyr(e)-tidene, behøver bare tenke rasen for å skjønne hvorfor :lol:

Tenkte mest på det at det blir fryktelig vrient med et helt kobbel i hånden om det var et frislipp-område turen var tenkt til, og da tar jeg bare med en. Sånn av hensyn til både alle og hånden min :)

Åja sånn ja. Stussa litt på det der. :) Regner med noen blir sluppet hvertfall. Må inrømme at min 10 uker gamle valp hvertfall kommer til å få gå endel løs. Men vi skal gå en runde, ikke stå stille en plass, om det har noe å si.

For min del er det bånd uansett i disse rådyr(e)-tidene, behøver bare tenke rasen for å skjønne hvorfor :lol:

Jeg og Tonje (Blondiemamma) planlegger å komme :D Vi tar toget fra Askim, skal gå litt i byen først og slikt og jeg kommer uten hund, så bare si ifra hvis du trenger båndholderhjelp :)

Jeg og Tonje (Blondiemamma) planlegger å komme :lol: Vi tar toget fra Askim, skal gå litt i byen først og slikt og jeg kommer uten hund, så bare si ifra hvis du trenger båndholderhjelp :)

Oi, om dere kommer så kan jo jeg møte dere på Oslo S? :)

Oi, om dere kommer så kan jo jeg møte dere på Oslo S? :lol:

Evt kan vi to også møtes på Oslo S? Jeg må mest sannsynlig bytte et sted uansett :closedeyes:

Evt kan vi to også møtes på Oslo S? Jeg må mest sannsynlig bytte et sted uansett :closedeyes:

Bare jeg har følge fra og til Oslo S så kan jeg være med.

Hadde hvert morsomt om jeg fikk hvert med på treff for engang skyld også. Og tror jeg har fri mandagen også :lol:

Guest Snusmumrikk

Ååå jeg har også lyst! Men jeg vet ikke om jeg rekker eller orker å først komme meg hjem fra jobb i byn for å hente dyret og så buss, båt og t-bane tilbake igjen for å gå en tur... selv om selskapet unektelig høres bra ut :ahappy:

Kanskje hr. Langbein & Co kan komme også? Langbein er nemlig fryktelig nysgjerrig på "lille"-Bessie :lol:

Å så fint :ahappy: Har fått klarsignal fra gubben så jeg kan bli med :)

Jeg lurer paa aa ta en tur, for min oversosiale valp trenger aa laere at det er GREIT aa gaa tur i baand med andre i baand. Hun er bare snill og god, gjoer seg saa liten som femti kilo kan bli i moete med mindre og/eller yngre hunder, men hun har litt tungt for aa forstaa at det er mulig bare aa gaa pent, og ikke leke... Ja, og hun er - shit, naar skjedde det? - 11 maaneder i dag... Valpen...

Kan vi faa vaere med med det utgangspunktet?

Hvordan er det i saa fall aa komme seg dit med bil? Parkering? Hvor?

Selvsagt får du komme Emma. Du og bittelille valpen på 50kg. :ahappy: Det er gateparkering i området her, jeg kjører ikke bil så parkering opptar meg ikke så skrekkelig mye. Du skal til lambertseter. Vi møtes ved bergkrystallen t-bane, men det går helt sikkert an å finne deg en annen plass i området. Eventuelt send meg en pm så kan du få gateadressa mi, sikkert like lett å parkere der som ved t-banen og greit å finne frem ved hjelp av kartet til gule sider.

Ååå jeg har også lyst! Men jeg vet ikke om jeg rekker eller orker å først komme meg hjem fra jobb i byn for å hente dyret og så buss, båt og t-bane tilbake igjen for å gå en tur... selv om selskapet unektelig høres bra ut :lol:

Hadde vært veldig hyggelig! Men om du har med Loke bør du på forhånd advares om at han på en måte har en liten greie for Tinka. :ahappy:

Hadde vært veldig hyggelig! Men om du har med Loke bør du på forhånd advares om at han på en måte har en liten greie for Tinka. :ahappy:

Og for Josie.... :lol:

En LITEN???! :lol::) Det var vel tidenes understatement......

Selvsagt får du komme Emma. Du og bittelille valpen på 50kg. :wub: Det er gateparkering i området her, jeg kjører ikke bil så parkering opptar meg ikke så skrekkelig mye. Du skal til lambertseter. Vi møtes ved bergkrystallen t-bane, men det går helt sikkert an å finne deg en annen plass i området. Eventuelt send meg en pm så kan du få gateadressa mi, sikkert like lett å parkere der som ved t-banen og greit å finne frem ved hjelp av kartet til gule sider.

Supert!

Jeg sitter paa crappy nettlinje i utlandet naa, men sjekker opp mer naar jeg kommer hjem i helga, og PM'er deg ved behov.

Og bittelille valpen kan virkelig ikke noe for at hun har vokst saa fort... For hun er BABY i hodet sitt!

Guest Snusmumrikk
Og for Josie.... :wub:

En LITEN???! ;);) Det var vel tidenes understatement......

*flir*

Ok, han kan ikke få nok av Tinka, rett og slett. :wub:

*Flire* det overrasker ikke akkurat ;) . Men tror ikke jeg kan komme uansett. Skal jobbe...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Asså når du har jobba med possisjon og hopping i gangen i en evighet, samt sliti med å gå nogen lunde normalt selv, så må jeg si det føles veldig bra å se at ting har blitt bedre de siste måneder. 😄  https://vm.tiktok.com/ZMLeQVSwV/  
    • Hvis du ikke har hatt kull før så anbefaler jeg deg først og fremst å sjekke ut NKKs oppdretterskole. Det er mye det er viktig å sette seg inn i når man skal ha kull, alt fra oppfølging av tispas helse fra før paring til etter kull, og selger og kjøpers rettigheter ved salg av valper. Og alt i mellom. Et kull er ikke mindre viktig enn et hvilket som helst kull hos en erfaren oppdretter, og som uerfaren er det kanskje langt viktigere å sette seg inn i ting du kanskje ikke har tenkt på. Om du har en seriøs oppdretter burde de også kunne hjelpe deg. Med tanke på at dette er to raser som har mye arvelige sykdommer og svakheter ville jeg også fokusert på å avle innen egen rase og dermed få registrerte avkom med registrert helsestatus, og som ikke bare flyter ut i den useriøse miniatyravlen som skjer. Selv om hunden din og hannhunden er friske og har godt gemytt betyr det heller ikke at de er gode avlshunder. Det kommer an på gemytt og helsestatus til søsken og foreldre og linjer bakover. Ved raseavl har man noe oversikt over det i det minste. Og dersom alle søskenene til hunden din skulle vise seg å ha f.eks. patella så kan det være lurt å vurdere å droppe kull på hunden din, siden den har samme gener, selv om den er frisk selv. Seriøs avl er ganske mye arbeid, så jeg håper du setter deg inn i det og bruker NKK, raseklubb og oppdretter før du setter i gang. Lykke til!
    • Du har vel allerede fått hund, men denne oppdretteren er useriøs og kun ute etter penger. Alt ser gjerne fint og flott ut til hunden din er "avlsgodkjent", da begybner hun å mase om å bruke hunden din i avl gratis. Hun bruker valpekjøperens uvitenhet om avl og rettigheter til sin fordel. Jeg og flere jeg kjenner har kjøpt fra henne og har opplevd dette.  Svindler valpekjøperene sine. Hun avler også på underbitt har jeg hørt, og på hunder med LTV (sammenvoksinger i ryggen). Styr unna!!!
    • I Bodø bor det et par stykker, Cleo som vi hadde bor hos ei god venninne av meg, send meg en PM så kan jeg sette dere i kontakt 🥰    Ellers har to kortiser som bor på Tverlandet, kan også sette deg i kontakt med dem 🥰     
  • Nylig opprettede emner

• Create New...