Jump to content
Hundesonen.no

Treff i Oslo...

Ingvild

Recommended Posts

Mulig ei venninne av meg tar med sin JRT, så håper det går greit selvom hun ikke er et sonenmedlem ;)

Det burde da være helt i orden, så lenge hunden er snill og grei? ;) Sonenmedlemmer er ikke så slemme som mange skal ha det til *flir*

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Veldig fint om folk husker at det skal være med valper, og ikke inviterer med folk som har hunder som ikke er greie med valper. ;) Alle valpevennlige hunder er selvsagt velkomne!

Har vi fastsatt dag?

Tror det er på mandag. Vi reiser opp igjen til Lillehammer i dag, så Scilos får leke med dere en annen gang. Kanskje det er flere sonenturister langs Mesnaelva et sted?

Mandag 18.30 :P

Hvor er dette egentlig? Om man kommer med bil, hvor møtes man? Kart settes stor pris på :)

Edit: evt de som møtes på Oslo S, når skal folka møtes?

Bergkrystallen t-bane. Jeg kjører ikke bil, så skal ikke prøve meg på noen veiforklaring. :) Antar det går greit å søke det opp på gule sider for veiforklaring og kart.

Jeg er bittelitt usikker på om vi kommer, siden Norma har sydd i bakbeinet. Hun er så høyt og lavt hele tiden, så jeg er litt redd hun kommer til å rive opp stingene. Alternativt kan jeg jo ha henne i bånd hele turen.... Det ender nok med at vi dukker opp, men jeg ser det litt an.

Edit: hva har skjedd med Kahlo, Raksha?

Kahlo er halt på et frembein og stiv i kneet på bakbenet. Ser ut som frembeinet bare er en strekk, men hun må holdes i ro en stund. Kneet må nok sjekkes litt mer. Utgjort!

God bedring til Norma. :)

Kahlo er halt på et frembein og stiv i kneet på bakbenet. Ser ut som frembeinet bare er en strekk, men hun må holdes i ro en stund. Kneet må nok sjekkes litt mer. Utgjort!

God bedring til Norma. :)

Uff, så synd :) Får virkelig håpe det ikke er noe alvorlig... God bedring, vi krysser både fingre, armer, bein, tær, labber og ører for at lille Krokodille er fin igjen på null komma niks! :)

Jeg hater å kjøre bil i Oslo, finner aldri fram...

Skjønner ingenting av kart...

Noen som har en idiotsikker kjøreforklaring? Eventuelt andre som skal kjøre, og kan kjøre foran?

Jeg hater å kjøre bil i Oslo, finner aldri fram...

Skjønner ingenting av kart...

Noen som har en idiotsikker kjøreforklaring? Eventuelt andre som skal kjøre, og kan kjøre foran?

Hvor kjører du fra? Jeg er ganske sikker på veien, men jeg er elendig på å forklare veien når jeg ikke sitter i bilen *ler*

X'en ligger i hvert fall under pulten her og er veldig klar over at noe skal skje!

Vi skal gå tur uansett, for min hund tåler vann... :ahappy:

Det er meldt fint vær i dag :ahappy:

Angående engangsgrillen så vet jeg ikke om det finnes noe sted å slå seg ned eller hvordan det ser ut der oppe.

Vet du Rakscha?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Håper noen svarer her da jeg er veldig nysgjerrig på hva folk tenker
    • Asså når du har jobba med possisjon og hopping i gangen i en evighet, samt sliti med å gå nogen lunde normalt selv, så må jeg si det føles veldig bra å se at ting har blitt bedre de siste måneder. 😄  https://vm.tiktok.com/ZMLeQVSwV/  
    • Hvis du ikke har hatt kull før så anbefaler jeg deg først og fremst å sjekke ut NKKs oppdretterskole. Det er mye det er viktig å sette seg inn i når man skal ha kull, alt fra oppfølging av tispas helse fra før paring til etter kull, og selger og kjøpers rettigheter ved salg av valper. Og alt i mellom. Et kull er ikke mindre viktig enn et hvilket som helst kull hos en erfaren oppdretter, og som uerfaren er det kanskje langt viktigere å sette seg inn i ting du kanskje ikke har tenkt på. Om du har en seriøs oppdretter burde de også kunne hjelpe deg. Med tanke på at dette er to raser som har mye arvelige sykdommer og svakheter ville jeg også fokusert på å avle innen egen rase og dermed få registrerte avkom med registrert helsestatus, og som ikke bare flyter ut i den useriøse miniatyravlen som skjer. Selv om hunden din og hannhunden er friske og har godt gemytt betyr det heller ikke at de er gode avlshunder. Det kommer an på gemytt og helsestatus til søsken og foreldre og linjer bakover. Ved raseavl har man noe oversikt over det i det minste. Og dersom alle søskenene til hunden din skulle vise seg å ha f.eks. patella så kan det være lurt å vurdere å droppe kull på hunden din, siden den har samme gener, selv om den er frisk selv. Seriøs avl er ganske mye arbeid, så jeg håper du setter deg inn i det og bruker NKK, raseklubb og oppdretter før du setter i gang. Lykke til!
    • Du har vel allerede fått hund, men denne oppdretteren er useriøs og kun ute etter penger. Alt ser gjerne fint og flott ut til hunden din er "avlsgodkjent", da begybner hun å mase om å bruke hunden din i avl gratis. Hun bruker valpekjøperens uvitenhet om avl og rettigheter til sin fordel. Jeg og flere jeg kjenner har kjøpt fra henne og har opplevd dette.  Svindler valpekjøperene sine. Hun avler også på underbitt har jeg hørt, og på hunder med LTV (sammenvoksinger i ryggen). Styr unna!!!
  • Nylig opprettede emner

• Create New...