Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal Siris valp hete?


Nirm

Hva skal den lille håpefulle hete?  

81 stemmer

  1. 1.

    • Willy
      32
    • Joker
      49


Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar
Er det bare meg som ikke syns Jokke er så ille? Jokke og valentinerne liksom?

Det er vel nettopp derfor Jokke er ille?

Hvis jeg var deg, ville jeg spandert en øl på meg..

I kjøleskapet hjemme er det øl..

Koteletter, med poteter og bernaise-saus..

Alt kan repeteres, og ingenting blir bedre..

Jepp, det er en knallkar jeg virkelig ville kalt opp bikkja mi etter.. Sa hun så sarkastisk hun bare kunne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Ja, da kan han vel få hete Joker..... :)

Fornuftige oppdretter det :lol:

Men altså, nei han kan ikke hete tiss.. jeg har for alltid tiss stående i hodet mitt.

Men om han blir like stor som sin far så kan du like godt kalle ham "Svarten", da blir jo han diger og kan helt sikkert brukes til noe fornuftig som å spennes forann en vogn eller noe :)

Nei JOKER er navnet! Og jeg klarer liksom ikke helt å forme munnen min til Jokke når jeg sier Joker, det har to forsjellige trykk. (men nå er jeg gansle vant med å si det navnet da :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nettopp derfor Jokke er ille?

Hvis jeg var deg, ville jeg spandert en øl på meg..

I kjøleskapet hjemme er det øl..

Koteletter, med poteter og bernaise-saus..

Alt kan repeteres, og ingenting blir bedre..

Jepp, det er en knallkar jeg virkelig ville kalt opp bikkja mi etter.. Sa hun så sarkastisk hun bare kunne..

:lol: Ja det syns jeg, med tanke på hvem jeg kaldte opp bikkja mi etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRED liksom.... FRED :lol:

Freddy...? *flirer*

:) Ikke når det (for meg) kobles til et av Norges beste rockeband.

Jokke er et helt legitimt guttekallenavn, spesielt på de som egentlig heter Joakim. Penis er ikke det. :)

En kompis heter Joakim og greide å finne på et fiiint kalle navn til seg selv: Jokohomo! Alle vi andre lo så vi grein og seff heter han det den dag i dag, og han sverget på å aldri drikke så mye igjen! Jokohomo har jo selvfølgelig blitt til jokk meg homo og div andre alternativer, ergo valpisen kan ikke hete Joker!

Det var jentelogikken sin det tenker jeg! *flirer*

jeg har for alltid tiss stående i hodet mitt.

Ooooki, vil du forklare den litt nærmere...? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså dere altså.... Ække helt go'e noen av dere tror jeg !

Jeg har aldri hørt at Willy også betyr noe annet på engelsk slang (stakkars alle engelske gutter som heter Willy liksom), og helt ærlig driter jeg en lang marsj i det siden jeg nå bor i Norge og neppe noen gang kommer til å dra til England.... Som om min venninne skulle måtte døpe om sine ulvehund som het Pilla da hun forstod at det betyr pi... på Portugisisk liksom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Ooooki, vil du forklare den litt nærmere...? :lol:

Det var sånn assosiasjons bilde! Om noen sier Willy så kommer ordet Tiss til å dukke opp inne i hodet mitt. Jeg har ett sånnt hode som fungerer i bilder... så i mitt hode dukker fra nå av det opp en tiss hver gang jeg hører ordet Willy.. (ja jeg vet, ikke helt normal funksjon..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må vi engasjere oss Siri. Det er jo et nytt "sonenbaby".

Jeg stemmer på Joker.

Jokke er ikke så ille. En kollega av meg kalles det, og han er kjempehyggelig og morsom. Willy er liksom dømt til å bli feit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Free Willy (spekkhogger) - ergo må han ha hvitt på seg...

Willy Nelson - eller blir han grå, kanskje? Tynnhåret og hestehale, liksom...

Joker - tja, assosiasjonene går jo til en psykotisk, smilende, sinnsforvirret storskurk som vil ta over verden med jevne mellomrom.. (i Batman)

Jokke er jo bare fælt ..

Men det er merkelig med navn - UANSETT hva man kaller hunden (og sikkert barnet) så blir man vant til det på null nix tid...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Joker - tja, assosiasjonene går jo til en psykotisk, smilende, sinnsforvirret storskurk som vil ta over verden med jevne mellomrom.. (i Batman)

NEiNEINEINEI hva er det du sier! Og hva er gale med kriminelle ting fra Batman? Og du får da virkelig en show-hund om den tror at den skal klare å ta over verden? Den kommer da virkelig inn i BIS ringen seende ut som en vinner :ahappy:

Med navnet Willy så kommer valpen til å bli grå... og krokrygget og aldri til å bjeffe ordentlig da den bare ha whisky stemme :rolleyes: (og det er sleng for tiss...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joker kommer til å bli en stilig hannhund som kommer til å showe og ta verden med storm. Og som vil bare eie en hver utstillingsring...

Willy. Han kommer til å komme vaggende etter med flesket sitt, få en diger hvit flekk på ryggen, lukte fisk og gå rundt og tisse konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kommer alltid til aa tolke navn og legge betydning i det, samme hva. Jokke, little Willy, what ever.

Valpen min har navnet til en bokstav, men det er det ingen som tenker paa naar jeg roper paa X'en...

Jeg er egentlig litt lei av aa forklare hvorfor valpen heter som hun gjoer, saa jeg har begynt aa slutte. Folk faar mene det de vil, jeg kaller hunden min det de vil - og om noen virkelig lurer, ligger det en forklaring til navnet paa hjemmesiden.

En dame virkelig kjeftet paa meg for aa gi hunden et saa idiotisk navn, og jeg forklarte at jeg likte originale navn som ikke alle andre hunder har. Hvorpaa jeg spurte hva hennes het. Rex...

Vi har ulike meninger, det viktigste er at SIRI liker navnet.

Smil! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joker kommer til å bli en stilig hannhund som kommer til å showe og ta verden med storm. Og som vil bare eie en hver utstillingsring...

Willy. Han kommer til å komme vaggende etter med flesket sitt, få en diger hvit flekk på ryggen, lukte fisk og gå rundt og tisse konstant.

Det er temmelig nøyaktig mine assosiasjoner til navnet Willy også! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...