Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal Siris valp hete?


Nirm

Hva skal den lille håpefulle hete?  

81 stemmer

  1. 1.

    • Willy
      32
    • Joker
      49


Recommended Posts

Så viktig og så betryggende! Skål for flinke oppdrettere!

Se wannabeRiesen da! ;) Ufattelig søt!

Jepp, var en grunn til at jeg ikke var i tvil om hvor jeg skulle kjøpe valp, liksom ;). Den oppdretterdama er jo like syk i hodet som meg, så det passer jo bra *flir*.

Du kan tro det var mange riesen-folk som glodde storøyd da jeg kom med de der på utstilling !! *Ler*. Den fawne hannhunden stilte jeg faktisk også i den tilstanden - og han fikk ei blåsløyfe !! Dommeren sa bare "I have never seen them like that before"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar
Jepp, var en grunn til at jeg ikke var i tvil om hvor jeg skulle kjøpe valp, liksom :D. Den oppdretterdama er jo like syk i hodet som meg, så det passer jo bra *flir*.

Jepp! Det er bare så synd at det er et stykke mellom de. Nesten så jeg kjøper hunde etter oppdretter og ikke rase. ;)

Du kan tro det var mange riesen-folk som glodde storøyd da jeg kom med de der på utstilling ! *Ler*. Den fawne hannhunden stilte jeg faktisk også i den tilstanden - og han fikk ei blåsløyfe ! Dommeren sa bare "I have never seen them like that before"...

;) Ække pelsen litt av hele greia med Briarden da?

Jeg skulle spart håret på ørene jeg og tatt alt resten. Da hadde lille frøken hatt musefletter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Det er bare så synd at det er et stykke mellom de. Nesten så jeg kjøper hunde etter oppdretter og ikke rase. ;)

Ja, det er langt mellom oppdretterne som tar sin oppgave så alvorlig... på den annen side er det jo noe skitt da, med en sånn oppdretter, da har man jo ingen å skylde på når ting begynner å skjære seg *flir*.

:D Ække pelsen litt av hele greia med Briarden da?

Jeg skulle spart håret på ørene jeg og tatt alt resten. Da hadde lille frøken hatt musefletter. ;)

For de av oss som er litt ihuga rasefantaster er pelsen selvsagt også en del av rasen, men det er jo bedre med en nedklipt sak enn en ustelt og flokete en.. ;). *ser for seg en briard med saluki-look hos Mari*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av oss som er litt ihuga rasefantaster er pelsen selvsagt også en del av rasen, men det er jo bedre med en nedklipt sak enn en ustelt og flokete en.. ;). *ser for seg en briard med saluki-look hos Mari*

Hallo, har du sett hue til Mari eller? Hun må jo seff ha en dreads-Briard ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joker kommer til å bli en stilig hannhund som kommer til å showe og ta verden med storm. Og som vil bare eie en hver utstillingsring...

Willy. Han kommer til å komme vaggende etter med flesket sitt, få en diger hvit flekk på ryggen, lukte fisk og gå rundt og tisse konstant.

Skriver under på denne :closedeyes:

Joker er et kult navn, som jeg tror vil passe kjempe fint. Willy er et "harrynavn" for meg :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, fascinerende å se nedklipte briarder!

Når henter du Willy forresten? Jeg har sikkert lest det før men ;)

Uante muligheter med sånn pels, vet du *flir*.

Lille Willy blir henta på lørdag, han... :D

Nåh, se det! Det er en frisyre etter min smak. ;)

Hehehhee... Det ante meg, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey... Ny assosiasjon - Willy...

Willy Wonka, aka. Candy Man - http://www.youtube.com/watch?v=oY8EU-yv23A

(En höjdare!)

Strålende navn på en sukkersøt liten gutt!

(Eller en stor og slesk fyr som lurer med seg små barn ved hjelp av godteri - aka. avlshann??)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uante muligheter med sånn pels, vet du *flir*.

Lille Willy blir henta på lørdag, han... :)

Lørdag! Det er jo snart det :P

Okey... Ny assosiasjon - Willy...

Willy Wonka, aka. Candy Man - http://www.youtube.com/watch?v=oY8EU-yv23A

(En höjdare!)

Strålende navn på en sukkersøt liten gutt!

(Eller en stor og slesk fyr som lurer med seg små barn ved hjelp av godteri - aka. avlshann??)

Susanne

Ser spesielt for meg at hunden gjør akkurat det *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende navn på en sukkersøt liten gutt!

(Eller en stor og slesk fyr som lurer med seg små barn ved hjelp av godteri - aka. avlshann??)

Susanne

Hehehhehee... jeg frykter jo han blir en diger, slesk fyr - han har nemlig allerede en parringsdate med en valp som ennå ikke er født *fnis*.

Lørdag! Det er jo snart det :)

Jupp.... I MORRA FAKTISK !! Weeeeee !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle stemme på navnet til Siri's valp jeg også, men nå som jeg sitter her og skal velge hva jeg skal stemme, så kan jeg plutselig ikke bestemme meg.. :)

Jeg var bestemt på å stemme for Joker, men nå lyder plutselig Willy litt bedre...det er enklere å si, liksom...

..og jeg tenker absolutt ikke på en tiss når jeg hører navnet Willy... :P Vanskelig dette her...

Joker blir sikkert til Jokke i det daglige...ikke dumt, men passer det på en Briard...?

Er det ingen andre alternativer...? Det må da finnes et penere navn på en staselig Briardhanne enn Willy og Joker..?

Hva med Conan..? Det er et pent, maskulint navn det.. Willy og Joker blir bare puslenavn i forhold.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle stemme på navnet til Siri's valp jeg også, men nå som jeg sitter her og skal velge hva jeg skal stemme, så kan jeg plutselig ikke bestemme meg.. :P

Jeg var bestemt på å stemme for Joker, men nå lyder plutselig Willy litt bedre...det er enklere å si, liksom...

..og jeg tenker absolutt ikke på en tiss når jeg hører navnet Willy... :P Vanskelig dette her...

Joker blir sikkert til Jokke i det daglige...ikke dumt, men passer det på en Briard...?

Er det ingen andre alternativer...? Det må da finnes et penere navn på en staselig Briardhanne enn Willy og Joker..?

Hva med Conan..? Det er et pent, maskulint navn det.. Willy og Joker blir bare puslenavn i forhold.. :P

Nå er du litt sent ute, gutten er allerede døpt Willy han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg trodde ja...ikke noe å gjøre med det...hehe...

Men siden tråden ikke var stengt, så trodde jeg avstemminga foregikk fremdeles... :P

Joker leder, men ser at på side 4, så har Siri bestemt at han skal hete Willy.. :)

Like greitt at eier sjøl bestemmer navnet, synes jeg, så slipper jeg å ta et valg.. :P

Gratulerer med lille Willy Siri! :P

Edit: ...men ææh...hvor finner jeg bilder av vidundervalpen da..? Lete lete lete lete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle stemme på navnet til Siri's valp jeg også, men nå som jeg sitter her og skal velge hva jeg skal stemme, så kan jeg plutselig ikke bestemme meg.. :)

Jeg var bestemt på å stemme for Joker, men nå lyder plutselig Willy litt bedre...det er enklere å si, liksom...

..og jeg tenker absolutt ikke på en tiss når jeg hører navnet Willy... :) Vanskelig dette her...

Joker blir sikkert til Jokke i det daglige...ikke dumt, men passer det på en Briard...?

Er det ingen andre alternativer...? Det må da finnes et penere navn på en staselig Briardhanne enn Willy og Joker..?

Hva med Conan..? Det er et pent, maskulint navn det.. Willy og Joker blir bare puslenavn i forhold.. :)

Hehhehehehe.... Jeg endte faktisk med Willy fordi det var lettest å si, også passer det til navnet han har på papiret :). Så da ble det bare det, selv om jeg vel må innrømme at jeg IKKE synes det er et vakkert navn, akkurat *fnis*.

Nå er han i hus her, og har inntatt Holter Casa med halen til værs og hodet enda høyere :). En trygg og selvsikker ung herremann dette, og han har allerede utnevnt Babs til sitt store forbilde :). Dronningen har til og med nedlatt seg til forsøk på lek !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk på banneret til Siri du Gullen. Det skal jeg gjøre daglig heretter :)

Jeg gjorde det, etter at jeg innså at det ikke er bilder av han her på Sonen...jeg fant iallefall ingen.

En pen fyr er han iallefall..uten at jeg skal påberope meg de helt store kunnskapene om Briarder.. :)

Jeg skal følge med den lille krabatens utvikling framover jeg også. Briarder er pene hunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

Nå er han i hus her, og har inntatt Holter Casa med halen til værs og hodet enda høyere :ahappy:. En trygg og selvsikker ung herremann dette, og han har allerede utnevnt Babs til sitt store forbilde :hyper:. Dronningen har til og med nedlatt seg til forsøk på lek !

Grattis grattis :D Nå venter jeg spent på flere bilder! Dronningen er på barnerov skjønner jeg *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...