Gå til innhold
Hundesonen.no

Svømmevest


Recommended Posts

Vurderer å kjøpe svømmevest til Arn. Noen som har og kan anbefale en type? Har sett på ruffwear sin, samt en de hadde på dyreklinikken. Sistnevnte så litt mer klumpete ut. Kom gjerne med bilder og/eller link :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en som er veldig god kvalitet på. Den var litt dyr, men alt for sikkerhet.

Det er en stund siden da, men tror det var på Tropehagen zoo. Var på sartor senter sin dyrebutikk.

Beklager at jeg ikke husker det, men de fleste dyrebutikkene har svømmevester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet Baltic og kom til et britisk firma som solgte vestene til en grei pris. 320 kr inkludert porto :banana: Bestilte søndags kveld og fikk det i dag -kjapt!

Og her er resultatet:

DSC02837.jpg

DSC02836.jpg

Fikk prøvd den på en liten svømmetur i dag og synes den fungerte veldig fint. Sitter bra på og har gode reguleringsmuligheter. Fin å se på er den jo også:) Arn fløt som en dupp og fikk fin svømmestil, så dette blir nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hunden bruke svømmevest? Gir det bedre trening/belastning eller noe?

Litt av samme grunnen til at mennesker bruker det i båt?

EDIT: noen bruker det litt "unødvendig" spør du meg, så jeg ville hvertfall brukt det av samme grunn til at jeg bruker vest i båt.

Lone, den vesten så utrolig fin ut. Likner litt på den venninna mi har, og den sitter så godt som om det skulle hvert en sele, dessuten hemmet det ikke bevegelser, og Bocca brydde seg ikke noe om å ha den på helle. (men den du har bestilt er jo billigere, så kanskje jeg skal vurdere selv :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av samme grunnen til at mennesker bruker det i båt?

EDIT: noen bruker det litt "unødvendig" spør du meg, så jeg ville hvertfall brukt det av samme grunn til at jeg bruker vest i båt.

Ok, da klarer vi oss uten. Lurte bare på om det var lurt i forhold til svømmetrening. Ser at det blir brukt svømmevest på rehab.sentere og jeg ville tro at hundene klarer å svømme uten vest? Hva er da poenget (altså: hva er poenget med vest, når det ikke brukes som sikkerhetsutstyr ved evt. båtulykke?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er håndtak på ryggen, ja. Skikkelig "Djevelunge med håndtak i ryggen" :ahappy: Liker passformen veldig godt. Synes den sitter bra, akkurat som ei sele, ja. Nesten som webmaster sela, bare tykkere.

Jeg har kjøpt vest for å bruke det til svømmetreningen. Slik jeg er blitt fortalt skal hunder ligge mest mulig rett i vannet når de svømmer. Det regner jeg med har å gjøre med rett muskelbelastning. Arn ligger lavt med rumpa/bakerste delen av ryggen, men med svømmevest på, blir svømmestilen mye penere og da antakelig også mye mer funksjonell. De fleste hunder har visstnok behov for svømmevest. Ikke minst så varmer vel vesten også noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er håndtak på ryggen, ja. Skikkelig "Djevelunge med håndtak i ryggen" :ahappy: Liker passformen veldig godt. Synes den sitter bra, akkurat som ei sele, ja. Nesten som webmaster sela, bare tykkere.

Høres bra ut. :lol: Den ser hvertfall veldig fin ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste utgave av Båtliv har omtale av redningsvester for hund. Ellers må jeg si meg enig med Renate A. i at Baltic Pro er gode vester. Lett synlig, godt håndtak, fin ring til å feste tau i, stropper som er brede nok til ikke å gnage og virker generelt som ett solid produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hunden bruke svømmevest? Gir det bedre trening/belastning eller noe?

Vi bruker svømmevest når vi kjører båt, man vet jo aldri om man kommer ut for en ulykke. Et av de verste scenarioene er jo om hunden blir kastet av båten, og skadet eller slått bevisstløs. Da er det veldig greit at den holder seg flytende :ahappy:

Orry ramlet av båten i fjor (i sakte fart altså, han skulle titte nærmere på noen isbegre som fløt i vannet :rolleyes:), og da var det veldig praktisk med vest. Både fordi han ble litt forfjamset når han ramlet, og fordi håndtaket på vesten gjorde det mye lettere å få han opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den zorba har synes jeg er ganske praktisk!

-Den var relativt bilig.

-den går rundt hele kroppen, da sitter den veldig fint (sklir ikke) og det er behagelig for hunden og bli løftet opp av vannet.

- Knæsjfarge, så han VISES.

-Håndtak for å løfte han opp båten vis han detter ut.

1.jpg

2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da klarer vi oss uten. Lurte bare på om det var lurt i forhold til svømmetrening. Ser at det blir brukt svømmevest på rehab.sentere og jeg ville tro at hundene klarer å svømme uten vest? Hva er da poenget (altså: hva er poenget med vest, når det ikke brukes som sikkerhetsutstyr ved evt. båtulykke?)

Det er av sikkerhetsmessige årsaker at vi bruker svømmevest under rehab, ikke alle er like flinke svømmere og noen ganger er det faktisk veldig nyttig å ha den på :lol:

Man skal huske at på rehabsentrene er det ikke 100% frisk hunder som kommer og ofte så er en svømmevest en veldig god støtte for hundene så de lærer å bruke bena igjen mens de ligger og flyter i vesten, samtidig som vi har "hands on" på hunden :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel denne vesten kjøpte jeg til Shira ifjor på en dyrebutikk. Husker ikke hvilken.

Det negative med denne vesten er at festene rundt magen/brystet blir slakk når ho svømmer.

Og hver gang jeg strammer så blir de slakk igjen. Irriterende :ahappy:

Så enten kjøper jeg ny vest eller nye plastklips. (noen som vet hvem som selger det?)

Ellers er den helt genial.

(bare sånn at det er sagt så er jeg ikke flink med å legge inn bilder på nett.)

(enten blir de for store eller små)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg hvilken vest jeg vil ha til Bocca

petfloat_l.jpg

Edit. :ahappy: Det var jo den samme Lone hadde kjøpt jo (ikke rart jeg syns den liknet :hyper: ) *teite meg*

Den er faktisk ikke helt lik. Denne her så enda mer strømlinjeformet ut :D Jeg er fortsatt fornøyd med svømmevesten. Den sitter godt på ham når han svømmer, det eneste jeg har å utsette er at den kanskje skulle vært en størrelse større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...