Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim


-Vilde-

Recommended Posts

Hey, du har bilde av Dennis'en også, jo!

Er det forresten noen som kan sjekke hvilken faraohund som hadde nr. 1441? (Den som vant- bilde av den her)

Har ikke katalogen selv, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar
Fine bilder! :P

Haha, jeg så det... Gikk det greit å skrive, eller? Regn med å bli spurt neste år også, når du først har kommet inn i systemet deres er det ingen vei tilbake (bortsett fra at det går an å si nei, selvsagt :P).

(og jammen meg hadde jeg ikke sneket meg med på et par bilder jeg også, sånn langt baki der ved det røde teltet til Heidi og Sara.)

Takk :P

Ja, det gikk supert å skrive, jeg var tydeligvis veldig flink.. :P

Vil definitivt skrive nest gang også. Lærte utrolig mye og fikk sett mange forskjellig hunder og mennesker.

Skrev jo til Grand Danois, Newfoundlanshund og de store rasene på lørdag og til chihuahua og tibetansk terrier og de på søndag.. Så jeg fikk da sett litt av hver str.. :P

EDIT:

Yodel: Ja har jo det. Han var jo så fin at jeg måtte ha med ett bilde av han. :P

Tenkte kanskje at det var deg som stilte han også, men var ikke sikker..

Edit,edit: Faraohund nr. 1441 var "Flames Of Almozel" Unghund T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan fortelle meg hvilke australske kelpier som var påmeldt? og evt hvem som fikk hva..... :P:P min var der, men uten meg :P

Vet ikke hvem som fikk hva , men her er de påmeldte.. :P

Åpen Klasse - H

- "Midimys Mirakel"

- "Vickulas Khan"

Champion klasse - H

-"BH N UCH N VCH Drox"

Juniorklasse - T

- "Aussie Action's Red & Tan Lexi"

Åpen Klasse - T

- "Akillja"

Championklasse - T

- "Philstens Amazing-Emma"

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
noen som kan fortelle meg hvilke australske kelpier som var påmeldt? og evt hvem som fikk hva..... :P:P min var der, men uten meg :P

Hvordan ble kritikken? (Plassering har jeg alt innhentet fra lokale kilder :P

Vet ikke hvem som fikk hva , men her er de påmeldte.. :P

Åpen Klasse - H

- "Midimys Mirakel"

- "Vickulas Khan"

Champion klasse - H

-"BH N UCH N VCH Drox"

Juniorklasse - T

- "Aussie Action's Red & Tan Lexi"

Åpen Klasse - T

- "Akillja"

Championklasse - T

- "Philstens Amazing-Emma"

:P

Midimys Mirakel ble 2 BIG også :P Ingen tisper med CK eller BTK. Morro med en AK på den plasseringen.

Også morro at dommeren likte ham. Dommeren døpte både rasen og gruppen. Han skal også dømme i Stockholm og Mirakel er ganske type lik Blaze. Iallefall sånn utifra det jeg kan se. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble kritikken? (Plassering har jeg alt innhentet fra lokale kilder :P

Midimys Mirakel ble 2 BIG også ;) Ingen tisper med CK eller BTK. Morro med en AK på den plasseringen.

Også morro at dommeren likte ham. Dommeren døpte både rasen og gruppen. Han skal også dømme i Stockholm og Mirakel er ganske type lik Blaze. Iallefall sånn utifra det jeg kan se. :lol:

Det var til og med to dommere som likte Mirakel, rasen ble bedømt av Marit Sunde.

Nå har jeg levert kritikken fra meg, men det var bra kritikk bortsett fra et par ting med fronten og noe med "ønsker mer benstamme" mener jeg og huske. Jeg er bare glad for at Killja ikke lagde blåveis på dommeren jeg, søte lille kengubarnet! :P

trheim5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig med de som omkom i bil ja. Det er virkelig helt utrolig at folk klarer få det til igjen og igjen og igjen. Her blir det blåst opp stort i media, på NKK sine sider og det blir ropt opp over høytaler flere ganger og allikevel.......Hvor har folk hodet sitt?

Hva med den som ble påkjørt, var det på/ved utstillingen? Gikk det bra?

Ellers grattis til alle med flotte resultater ;)

Vi gjorde det ikke fullt så bra på NKK, men tok med to plasseringer og et cert fra Myndeklubben's utstilling dagen etter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner!

Noen bilder:

NKK_trondheim_dennis_table.jpg

Dennis er så utrolig nydelig!

Da kommer det bilder..

Tok du ingen bilder fra bernerringen på lørdag?

Det var til og med to dommere som likte Mirakel, rasen ble bedømt av Marit Sunde.

Nå har jeg levert kritikken fra meg, men det var bra kritikk bortsett fra et par ting med fronten og noe med "ønsker mer benstamme" mener jeg og huske. Jeg er bare glad for at Killja ikke lagde blåveis på dommeren jeg, søte lille kengubarnet! :lol:

trheim5.jpg

Hvilket resultat fikk hun?

Noen bernerbilder:

De flotte brødrene til Bella på 1 og 3 plass av 13 stk. i åpen klasse ;) Flott debut det, to uker etter 2-års dagen sin!

NKKTrheim-Trnderspesialen036.jpg

En nedrøytet Bella:

NKKTrheim-Trnderspesialen065.jpg

NKKTrheim-Trnderspesialen067.jpg

Den vakreste hunden i Norge ble BIS4:

NKKTrheim-Trnderspesialen082.jpg

NKKTrheim-Trnderspesialen085.jpg

Meg og den herlige valpen jeg var nær ved å kjøpe!:

NKKTrheim-Trnderspesialen123.jpg

Fersk champion :P:

NKKTrheim-Trnderspesialen181.jpg

NKKTrheim-Trnderspesialen189.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg kan gratulere Bee også, med BIR og 4BIG på Libesol Taking Liberties :P Hun er vel ikke gamle jenta om jeg husker rett. :lol:

Mange takk ;) Lindsay er 9,5 mnd gammel, lille bamsen vår! Hannen vår Stecal`s Boston ble champion og BIM også. Artig helg altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang de hundene som døde (klippet litt):

Jeg kjenner at jeg rister av sinne når jeg hører om sånt. Jeg fatter ikke hvordan det kunne skje! Speakeren på stevnet maste om hunder i bil HELE tiden! Og de sa de ikke ville nøle med å knuse vindu hvis det var nødvendig. En gang oppgav de til og med merke og kjennetegn på en bil som hadde hunder i seg som sleit i varmen. Jeg mener at de som en demonstrasjon skulle ha knust rutene på den bilen og tatt ut hundene, selv om hundene kanskje hadde klart seg i fem minutter til og eieren da kanskje hadde rukket å komme og redde de ut. Det er TYDELIGVIS ikke nok fraskrekkende for folk å vite at de risikerer livet til hundene sine, men en knust rute i bilen vil ingen ha! Argh. Dessuten; når NKK nå vet at hundene har omkommet av å være i bil under arrangementet, så kan man trekke den konklusjonen at de var der pga at NKK arrangerte utstilling, og at de var medlemmer av NKK og stilte ut hundene. Jeg mener at NKK bør komme med sanksjoner mot de som gjør noe så forferdelig, og faktisk utestenge de fra NKK, gjerne på livstid. Kanskje kan de leve med to døde hunder, men å bli stengt ute fra NKK vil kanskje skremme flere fra å "prøve lykken"??! Man skulle tro at de som tok turen til NKK Trondheim var rimelig glad i hunder - over middels - og at vedkommende bør klare å ta ansvaret for at hundene de har med seg ikke dør. Det er jo ikke akkurat noe nytt at hunder ikke tåler å være i varme biler, og det ble heftig advart mot det både før og under selve arrangementet. Fåkk altså, at folk ikke forstår alvorligheten i dette! Jeg håper de som hadde ansvaret for hundene blir tiltalt for dyreplageri med døden til følge. Men det er vel ikke nok for å hindre at dette skjer igjen, og derfor mener jeg at NKK burde være knallharde på dette, og stenge ute de som lar hunder dø i solsteiken i biler.

Altså: NKK burde knust/knuse flere ruter på biler i ren demonstrasjon, de burde stenge ute de som lar hunder dø i biler i varmen, og de som har gjort noe slikt bør bli tiltalt for dyreplageri med døden til følge. Ingen kjære mor her i gården når det gjelder sånt, nei! Ingen klikkertrening, ingen lokking og ingen godis eller belønning for å gjøre rett, men kun ren, heftig aversjonsdressur med de hardeste metoder bør bli satt inn mot slike mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Huldra! Og å si at de knuser rutene, og ikke gjør det, da blir det ikke akkurat så veldig sterkt virkemiddel etterhvert heller.

Men jeg lurer på - var BIS ringen såpass dårlig som den ser ut på enkelte bilder? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye enig med deg Huldra. Jeg kan ikke fatte og begripe at to hunder kan omkomme i biler på en sånn dag,hvor man kauka over høytaleranlegget hele tiden. "pass på hundene deres,så vi slipper tragedier her idag","gå og sjekk hundene deres","luft hundene deres" og "gå og gi hundene vann". Hvor TETT der oppe går det an å bli?? Det skal ikke være nødvendig å bli påminnt det engang, og enda så klarer noen å ta livet av hundene sine.. Jeg er sjokkert over disse såkalte hundemenneskene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet huldra, det var akkurat sånn jeg tenkte/tenker jeg også... Syns nok at utestengning skulle vært tingen jeg også...

På utstillinga tenkte jeg: "Å ,så bra at de leser opp over høytaleren at de skal gå runder osv, og at de skal knuse viduene på bilene.."

Dette blir tomme trussler etterhvert... Men folk skulle uansett ikke latt hundene være i bilene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er at det kan ha dødd tre hunder på NKK Trondheim uten at NKK vet noe om det? (for det gjør de ikke) :lol:

Hvordan vet du at de ikke gjør det? Ifølge Mona her inne, så visste dyrlegen (som øyelyste) der om det, og man skulle tro h*n rapporterte det videre. Kan jo hende de vet det, men ikke har kommentert det. Eller sitter du på inside information? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...