Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim


-Vilde-

Recommended Posts

Jeg var der i 5 timer å så på i dag. Hadde med bikkjedyret også, og hun oppførte seg eksemplarisk :P Fikk tatt en del bilder (riktignok dårlige) fra Sheltiene, Colliene og agilityen. Skal legge de ut senere i kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar
Jeg var der i 5 timer å så på i dag. Hadde med bikkjedyret også, og hun oppførte seg eksemplarisk :P Fikk tatt en del bilder (riktignok dårlige) fra Sheltiene, Colliene og agilityen. Skal legge de ut senere i kveld :P

Har du tatt noen bilder av korthårs Colliene? *Englefjes*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.kval ,1 konk i går. Ingen hoffer ble bir. Streng dommer som likte stoore dyyype hunder. tror alle hoffene fikk kritikk på trangheter her og der.

i dag var det agility. hadde ingen forventninger til gutten da vi ikke har trent noe særlig.... Først var det hopp, fikk en 11.plass med ei vegring (Fenris titta på en fugl forran røret i stedet for å gå rett inn) og noen tidsfeil. I vanlig agility kom vi på 4 plass med 0 hinderfeil og 0,9 sek tidsfeil. altså førstepremie og napp! Veldig fornøyd med en våken og oppmerksom fjortis-gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.kval ,1 konk i går. Ingen hoffer ble bir. Streng dommer som likte stoore dyyype hunder. tror alle hoffene fikk kritikk på trangheter her og der.

i dag var det agility. hadde ingen forventninger til gutten da vi ikke har trent noe særlig.... Først var det hopp, fikk en 11.plass med ei vegring (Fenris titta på en fugl forran røret i stedet for å gå rett inn) og noen tidsfeil. I vanlig agility kom vi på 4 plass med 0 hinderfeil og 0,9 sek tidsfeil. altså førstepremie og napp! Veldig fornøyd med en våken og oppmerksom fjortis-gutt!

Åhh, da var det dere jeg så da! Men da klarte jeg ikke å rote meg til å ta bilde :closedeyes:

Puh, bildene er forresten under opplasting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jammen lure på hva det er med dommere. Hunden forandrer seg jo ikke SÅ mye over natten (eller?). Men vi er jo alle enige om at dommeren i dag hadde "rett"! :P Så dere forresten da dere gikk i går, sånn litt i det fjerne.

Ja det var liksom natt og dag. Ene dagen var de såvidt inne i ringen, neste dag så fikk ikke dommeren skrytt nok :P Men jeg holder en knapp på dagens dommer jeg altså :D Hans kritikk var mest lik andre kritikker vi har fått, så da stemmer sikkert den mest :P

Så forresten ingen soniser før idag jeg, vi var litt stresset da vi kom, og litt skuffet da vi dro, så vi så ikke stort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ganske så bra i rute i dag, og startet kl ti. Vi begynte med hopp, og der gikk ting bra, til og med slalåmen som det var noe rart med i går. Resultat: 1. premie, 6. plass (napp). Mange som gjorde det bra med andre ord. Agilityen var etterpå, og da var plutselig slalåmen på vrangen igjen, og resultatet ble en 2. premie og en 7. plass. Fatter og begriper ikke hva som skjedde. Jeg vedder hatten min på at hun går slalåmen kanonbra (som vanlig) i morgen.. :P

Grattis med napp! :P

Har lest altfor lite i dag, så burde gått på ustilling i stedet :P Hehe, menmen. Tror ikke jeg hadde hatt gått av det, for jeg er sååå hundesyk akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zarek, broren til Bella ble 3 beste hannhund med storcert og ble champion i går! :P:D

På første utstillingen etter han fylte 2 år for et par uker siden! :P

På spesialen i dag ble han 4 beste hannhund.

Andre broren til Bella, Aslak, ble nr 2. i åpen klasse i går og nr. 3 i åpen i dag.

Bella fikk flat rød begge dagene, hun er nedrøytet så hun får pause fram til høsten nå.

BIR begge dager samt BIG og BIS4 på NKK'en ble den utrolig nydelige hannen N S FIN DK NORD LAT LIT EST BALT INTuch SV-08 LATV-08 ESTW-08 Ola Odelsgutt av Hiselfoss.

Kennel Hiselfoss ble også BIR oppdretter begge dagene og BIS 2 oppdretter i går. :P

Bilder kommer kanskje etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med napp! :P

Har lest altfor lite i dag, så burde gått på ustilling i stedet :P Hehe, menmen. Tror ikke jeg hadde hatt gått av det, for jeg er sååå hundesyk akkurat nå!

Ja, du skulle heller kommet på utstilling, helt enig! :P

Andrea: du fikk jo noen bilder av oss jo! "Vi" er jo hun med springeren.. :D Så deg ikke, men jeg var vel litt opptatt da kan man si. Ser ikke så mye annet enn bikkja når jeg er på banen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, så forvirrende at Grete og Jeanette hadde byttet hunder :P Men det var moro å se, takk for titten :P Forøvrig far og sønn på hhv. 1. og 3. plass i BHK :P

Hihi, jeg klarer aldri å holde orden på hvem som er hvem. Med bytter av hund blir det i alle fall kaos :P

Ja, du skulle heller kommet på utstilling, helt enig! :P

Andrea: du fikk jo noen bilder av oss jo! "Vi" er jo hun med springeren.. :P Så deg ikke, men jeg var vel litt opptatt da kan man si. Ser ikke så mye annet enn bikkja når jeg er på banen. :P

Ah, men da har jeg jo fått flere bilder av dere da :P Vi satt midt mellom agilityringen og lpringen, godt plantet i våre stoler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått gode resultater :P.

Jeg fikk akkurat resultatet fra briardringen der hele EN briard var påmeldt og stilte :P. Han fikk da 1, 1, CK, 1 BHK og BIR - men fikk ikke CERTET ??? Det går da ikke an, gjør det det ? Etter mitt skjønn må da dette virkelig være feil ? Såfremt hunden har fått CK skal den da også ha CERTET ? Hunden stod også for championatet og dette var selvsagt fryktelig ergelig for eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er det en hund som har fått CK så skal den også ha Cert dersom ingen andre har fått CK. Dette hadde jeg ringt NKK om i morgen, fakset dem kritikken og bestilt championatsløyfa.

Ja ikke sant ? Det er sånn jeg også har forstått det :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ikke skal kunne få certet skal den heller ikke få ck, her er det noen som har dummet seg ut ja.

Jepp - noen har tråkka godt i salaten tror jeg :P. Vi har satt en kvinne på saken (oppdretter), så det blir nok orden i papirene ganske fort :P.

... forøvrig skal man følge litt med på det som legges inn i DogWeb - det er ikke alt som står der som er korrekt. Ser fra en utstilling forrige helg at BIR & BIM-hundene er bytta om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - noen har tråkka godt i salaten tror jeg :P. Vi har satt en kvinne på saken (oppdretter), så det blir nok orden i papirene ganske fort :P.

... forøvrig skal man følge litt med på det som legges inn i DogWeb - det er ikke alt som står der som er korrekt. Ser fra en utstilling forrige helg at BIR & BIM-hundene er bytta om.

Her har det nok gått litt for fort for ringsekretæren eller skriveren. Kan godt hende at det er skriveren som har blingset litt og at ringsekretæren oppdaget det ved gjennomgang av listene.

Det var iallefall ikke i min ring..

De fleste utstillingene legges vel inn i DogWebArra av klubbene selv nå, så feil kan ikke tilskrives NKK lenger.... Det er utrolig viktig at den som punsjer listene har tunga rett i munne, for det er ikke bare bare å få rettet opp i ettertid...

Men bare en briard....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått gode resultater :P.

Jeg fikk akkurat resultatet fra briardringen der hele EN briard var påmeldt og stilte :P. Han fikk da 1, 1, CK, 1 BHK og BIR - men fikk ikke CERTET ??? Det går da ikke an, gjør det det ? Etter mitt skjønn må da dette virkelig være feil ? Såfremt hunden har fått CK skal den da også ha CERTET ? Hunden stod også for championatet og dette var selvsagt fryktelig ergelig for eier.

Shit, så surt! Selv om de har gjort en feil og det blir registrert senere, så er det jo ikke akkurat det samme å få sløyfa i posten da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: Høres merkelig ut!??

Vi er nå veldig fornøyd med dagen. Hadde med oss to basselusker oppover. Dennis & unge Mille.

Dennis (Kingwanas Dinari) ble BIR med cert & CACIB, mens Mille (Kingwanas Entertaining Story) ble BIM med cert (for ung for Cacibet)

DVS. at Mille i en alder av 9 mnd og 10 dager innehar 2 stk STOR- cert! :rolleyes::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: Høres merkelig ut!??

Vi er nå veldig fornøyd med dagen. Hadde med oss to basselusker oppover. Dennis & unge Mille.

Dennis (Kingwanas Dinari) ble BIR med cert & CACIB, mens Mille (Kingwanas Entertaining Story) ble BIM med cert (for ung for Cacibet)

DVS. at Mille i en alder av 9 mnd og 10 dager innehar 2 stk STOR- cert! :rolleyes::P

*bøyer meg i støvet* Stort grattis - igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...