Gå til innhold
Hundesonen.no

Sånn spiritisme å sånn? din tro


siljestokka

Recommended Posts

Spiritisme er ikke mer heavy enn man gjør det til. Men det er jo gjerne endel forventninger og spenninger i forkant, og når man så driver på med spiritisme (det er ikke et spill), kan man gjerne "Hisse" seg selv litt opp. Det kan faktisk forårsake psykiske problemer. Men det er ikke pga. onde ånder som bryter igjennom, men pga. hva vi innbiller oss i hjernen. Nå sier jeg ikke at det ikke virker, det kan sikkert være en fin kanal for mange, folk har jo forskjellige metoder for å bryte igjennom til den andre siden. Det er ikke å leke med skjebnen, det er vel mer å leke med sin egen psyke. :lol:

Jeg har ingen spesiell tro, jeg er imot å bare finne seg i regler som andre har funnet på for mange år side. Jeg tror ikke det finnes en oppskrift. Og det er jo det kristendommen er omtrent, en oppskrift der du blir fortalt hva du skal gjøre og tro. Ja, jeg vet at kristendommen ikke er så sort hvit som mange skal ha det til, men man er uansett bundet innenfor visse rammer.

For min del kan folk tro hva de vil, så lenge de ikke påtvinger andre troen, og at det ikke går utover andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPIRITISME BØR MAN LIGGE LANT UNNA. INGEN VITS Å "LEKE" MED SKJEBNEN!

Man må ikke sitte i samme rom som de som spiller engang... Ganske heavy krefter man har med å gjøre...

ja.. får frysninger. Ei som fortalte om et møte med djevelen :lol:

*Skummelt*

Faren hadde komt hjem fra jobb, så satt ungene og spilte det der ånden i glasset. Så hadde faren spurt om spørsmål som ungene ikke "kunne" ha visst. EKS: Hvem er arkitekten til dette huset? . Ja, så hadde barna fått rett svar. :P . Til slutt hadde de spurt hvem de snakket med. Og da ble svaret djevelen eller noe sånt. :P

Kan godt "leke" med spiritisme, så lenge man vet hva man driver med :P . Ikke snakk med djevelen. Snakk med det gode :P .

Ps: Jeg tror på alt på en gang jeg :P .

Og jeg respekterer andres valg .. Bare så det er sakt :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først vil jeg bare si at "ånden i klasset" som du snakker om er spiritisme og det har ingen ting med religion å gjøre...

Hvis folk prøver seg på spiritisme, og følger regler under spillbruk, av feks ouija board. Vil de fleste bli ganske overrasket av att dette faktisk er helt sant..... ingen vits å kritisere dette før det er prøvd :icon_redface:

Hahah husker du når philip "snakket" med betafren sin på klasseturen.

Drev en del med spiritisme før, vet ikke helt om jeg tror på det ller ikke.

Men er absolutt IKKE kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg tror på.

Har hatt merkelige opplevelser på gudtjenester eller når vi har snakket om Gud, en merkelig følelse liksom.

Kristne har fortalt om Gud osv., men jeg klarer ikke helt å tro på det. Er noe som ikke helt stemmer for meg. Skjønner ikke helt hvordan man kan tro på noe man aldri har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen her som har sett Penn & Teller sin "avsløring" med ouiji-brettet og andre spiritisme opplegg?

Jeg er selv agnostiker. Begge foreldrene mine er veldig åpne for alt, så jeg er ikke engang døpt. Noe som passer meg bra:)

Hvis jeg skulle tilhørt en religion, så hadde det uten tvil vært buddhismen. Det er fordi denne religionen faktisk har utgangspunkt i en ekte person, som gjorde bra ting. Det liker jeg.. Også liker jeg at de ikke fokuserer så mye på døden, og hva som skjer etterpå. Det handler mer om selve livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen her som har sett Penn & Teller sin "avsløring" med ouiji-brettet og andre spiritisme opplegg?

.

Det er greit nok at de ikke tror på ouiji-brettets virke, jeg vet ikke om jeg tror selv engang. Men måten de "avslører" på er så respektløs, og umoden at jeg blir faktisk flau av å se på dem. Han som snakker (Penn sikkert) er jo blottet for forståelse av at andre faktisk kan ha en annen tro enn han selv. Han driter ut en stor gruppe mennesker, mens han forsøker å være morsom. Og det er han overhodet ikke synes jeg, bare utrolig ignorant. Måtte bare få sagt det. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok at de ikke tror på ouiji-brettets virke, jeg vet ikke om jeg tror selv engang. Men måten de "avslører" på er så respektløs, og umoden at jeg blir faktisk flau av å se på dem. Han som snakker (Penn sikkert) er jo blottet for forståelse av at andre faktisk kan ha en annen tro enn han selv. Han driter ut en stor gruppe mennesker, mens han forsøker å være morsom. Og det er han overhodet ikke synes jeg, bare utrolig ignorant. Måtte bare få sagt det. :rolleyes:

Hehehe.. Ja, jeg kan jo ikke akkurat si meg uenig i dette. Jeg synes det er litt interessant å se på til tross for dette jeg da:p Det kommer jo faktisk litt interresant fakta opp i alt tullet og overdrivingen. Det kommer da altså veldig ann på temaet de har. Den gangen de hadde om dyrevern og peta, holdt jeg meg langt unna. Da visste jeg at jeg kom til å bli provosert. Det er jo et program som prøver å provosere mer enn å informere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg tror på.

Har hatt merkelige opplevelser på gudtjenester eller når vi har snakket om Gud, en merkelig følelse liksom.

Kristne har fortalt om Gud osv., men jeg klarer ikke helt å tro på det. Er noe som ikke helt stemmer for meg. Skjønner ikke helt hvordan man kan tro på noe man aldri har sett.

Sånn hadde jeg det også... Men det er så mye mer enn det du ser på et vis..

Du må bare tro :) .. Lover deg.. Visst du leter, så finner du. Som sagt INGEN i familien min er kristen, og jeg aner fint lite om hva det egentlig går i. Men når jeg ser på folk som er der, så kan du ikke annet enn å tro. Vanskelig å forklare liksom.. Du må bare lete..

Gud har sine merkelige måter å vise seg på.. Men han er der.. Absolutt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg gjorde sann spiritisme med tre av venninene mine i går.

Jeg har aldri trodd på det før i går.

I begynnelsen gikk det ikke, så vi lagde et nytt ark.

Etter å ha lagd det nye arke prøvde vi på nytt, vi spurte om det var noen ånder i rommet,

og etter ca. et minutt gikk den bort på JA..

Vi fikk stilt mange spørsmål, om hvordan det gikk med noen av dem (åndene)

og hvem som var der, det var farfaren til den ene venninen min, morfaren de to andre,

og oldemoren min.

Jeg er ganske sikker på at ingen bevegde på glasset fordi jeg tok en test,

jeg hadde vært på hundeutstilling den dagen (igår), så jeg spurte om ånden viste hva utstillings nr. mitt var

jeg hadde ikke sagt det til noen, det var bare meg så visste det.

Så sa jeg: -Jeg har vært på hundeutstilling i dag, vet du hva utstillingsnummeret mitt var?

Det var helt utrolig når den gikk på 148 som var riktig, det var litt skummelt..

Vi fortsatte å stille spørsmål, og jeg spurte om Kaisa noen gang kom til å få et cert på en hundeutstilling,

glasset gikk til JA, så da spurte jeg neste gang om hvor mange utstillinger det var til, da gikk glasset til 2, så nå er det bare å vente å se om det blir noe cert nå snart (:

Etter å holdt på med dette en stund tenkte vi at det var på tide å gå,

vi takket for at de ville komme, og så sa vi ADJØ, glasset gikk dermed bort til ADJØ

og da var åndene borte..

Jeg tror nok dette var siste gangen jeg holder på med spiritisme.

Jeg vet ikke om det er så lurt.

Men det var helt utrolig å se det glasset bevege seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ateist. Tror ikke på noe av det som står i bibelen, det kirken sier osv.

Tror kanskje det kan være noe mer mellom himmel og jord som vi mennesker ikke vet om, men ikke nødvendigvis en gud.

Ateist, er det de som vet at det ikke er noen gud, eller de som tror at det ikke er noen gud? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derren Brown er hypnotisør.. Og han kan "lese tankene dine" bare ved å snakke med deg.

Hjernen vår er en komplisert sak, som er flink til å innbille oss ting - og tror vi på noe, så tror vi på det.

Og når man tror på noe, så kan fingrene våre gå sine egne veier - uten at man vet det selv. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ateist, er det de som vet at det ikke er noen gud, eller de som tror at det ikke er noen gud? :hug:

Ateister utelukker at det finnes noen form for gud.

En agnostiker er en som mener man ikke kan vite om det finnes en gud eller ikke.

Jeg er selv ateist, men har respekt for at andre føler at de har behov for å tro på noe. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen. :icon_redface:

Religion er en personlig opplevelse og kan i de fleste tilfeller ikke beskrives med ord etter min mening. Og det å være kristen betyr ikke å gå i kirken hver øndag, delta i kristent arbeid, be før du legger deg etc. Tror du på gud, tror du på kristendommen er du Kristen. Du trenger ikke å gjøre noe mer en å tro!

Man skal respektere andres tro. Mange av såkalte "ektremister" presser på andre sin tro, det synes jeg ikke noe om. Religion og tro er en personlig ting og burde ikke settes i tvil. Tror man så tror man. Uansett hva man tror på. Jeg ferdes både med humanister, Ateister andre kristne og snart en buddist også. Respekt for hverandre er viktig!

For alle unge som lurer, tror eller tviler på Gud, Jesus eller kristendommen anbefaler jeg en tur på Impuls(www.impulsweb.no) eller Skjergårds Festivalen. (www.sginfo.no) Der får man innblikk i det kristne liv, kan kan delta på seminarer, får delta i felleskapet og rett å slett føle gud på en helt unik måte.

Ta en tur innom Nikodemus teltet på skjergårds også! Det anbefales. Snakk om det som plager deg, spør om gud, bli bedd for, få en stille stund. Hva du enn måtte ønske! Nikodemus folkene er helt fantastiske!

Edit: jeg tror ikke på spøkelser, men jeg tror på gjenferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen spesiell tro. Jeg håper det er noe etter døden, at vi ikke bare forsvinner og blir borte. Vet ikke om jeg tror på overnaturlige ting eller ikke, altså i form av gjenferd o.l. Har opplevd mye rart oppgjennom livet og bodd i gamle hus med mange rare hendelser i byggets historie, men om det som er opplevd er innbilt eller faktisk har hendt vil jeg ikke spekulere i.

Jeg spår i tarotkort. Det jeg leser i kortene skjer ofte, men om det skjer fordi det jeg leser det og dermed ubevisst jobber for at det skal skje (eller ikke skje avhengig av hva det dreier seg om) er totalt uvisst.

Stort sett har jeg en veldig pragmatisk innstilling til det meste sånn sett. What you see is what you get.

Så grip dagen, gjør det beste ut av alt, lær av dine erfaringer og prøv å nyt livet. Ingen kan vite hva som kommer etterpå. Det er min filosofi.

Respekterer andres behov for å føle tilhørighet til en religion.

SPIRITISME BØR MAN LIGGE LANT UNNA. INGEN VITS Å "LEKE" MED SKJEBNEN!

Man må ikke sitte i samme rom som de som spiller engang... Ganske heavy krefter man har med å gjøre...

Hvorfor? Har du en begrunnelse for denne påstanden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg kristen, jeg tror ikke på alt som står skrevet ned i bibelen, og jeg tror ikke at lykken til livet er å gå i kirken hver søndag og be om tilgivelse for sine synder. Men jeg liker å være kristen jeg, spesielt miljøet blant unge i min kirke er inkluderende og det er ett av få steder jeg føler at jeg virkelig kan være meg selv. Så kanskje jeg ikke kan kalles kristen på papiret, men jeg liker kristendommen, og at jeg kan snakke med noen, om han er der eller ei når jeg trenger det. Det gir meg en betryggende følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg tror. Men jeg håper det er noe etter døden... Og jeg hadde likt å ha en gud å be til og at ting faktisk kjedde. Noe det ikke gjør i min erfaring, så vet ikke hva jeg tror.

Ånden i glasset er forresten ganske gøy, har gjort det tre ganger. Jeg liker å tro det fins ånder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kristen, og har vokst opp i kristen familie (tidligere pinsevenner), så er dermed ikke døpt (for hos oss praktiseres "voksendåp"). Jeg tror absolutt der finnes både himmel og h.e.l.v.e.t.e, hvor hver enkelt havner kan bare Gud bestemme.. Bryr meg ikke om hva andre tror, så lenge det ikke går utover de andre rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...