Gå til innhold
Hundesonen.no

Charliebass


Mari

Recommended Posts

Djises - jeg har ikke sett denne tråden før nå! :lol: Det der er, helt seriøst, den råeste hunden jeg noensinne har sett ! Fy flate for en nydelig skapning! Så til de grader velproporsjonert, med en virkelig vakker farge og et utrolig skjønt ansiktsuttrykk!

Jeg bare måper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Hvordan klarer han å se så trist ut hele tiden? :blink: Orry har det samme triste uttrykket, ser ut som de har solgt sjelen sin begge to *flir*

Flotte bilder, og Charlie er en kjekk gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er meg en ære å endelig kunne tilby et innblikk i kamphundens skjulte dobbeltliv! Familiehund by day, og biteyface-kriger by night er enhver kamphunds kall i livet. Så herved kommer en introduksjon til sporten som Charliebass utfører med en slik finesse og utsøkthet at det er en fryd å se på. Denne gang har han tatt en ungjypling i lære, og som dere ser har jenta kommet langt på de tre små dagene hun har vært innrullert i Biteyface Bootcamp.

Biteyface 101, med hjelp av Mr. Charlie Bass

1. Plukk deg ut en verdig motstander. Størrelse er ikke så avgjørende som mental utholdenhet og evnen til manipulasjon.

2616970168_e73967c98d_o.jpg

2. Overraskelsens makt er uvurderlig! Akira setter inn en rett venstre!

2616970618_06f4619446_o.jpg

3. Kampen er i gang. Akira forsøker seg på en klink av øvre fortenner, men Charlie kontrer henne kjapt og tar et poeng i en naturlig overleppeklem.

2616145155_a6de6c8264_o.jpg

4. Begge hunder foretar en sjekk av motstanderens utstyr. Dette for å legge strategien for resten av kampen.

2616144929_b1d213cf9f_o.jpg

5. Akira blir lamslått av Charliebassens finurlige kontringer på ethvert angrep hun kommer med. "Endel kommer rett og slett med erfaring", forklarer Charlie. "En dag vil du også få fram rynker du ikke trodde du hadde."

2616145333_741c0c8949_o.jpg

6. Charlie illustrerer videre, og Akira kopierer læremesteren så godt hun kan.

2616145499_14d9630e56_o.jpg

7. En velplassert rap er ikke juks. Dermot kan det være er godt virkemiddel til å psyke ut motstanderen som en del av en gjennomtenkt strategi.

Som dere ser så blir Lille Prinsesse Vil Ikke fullstendig tatt på sengen, og kunne lett ha måttet hivd inn håndkleet.

2616145671_1ecc645b64_o.jpg

8. Sist men ikke minst. Always look good for the camera. Always.

2616144075_87ae223b1c_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fiiineste læremester'n! Godt å se at han tar jobben si alvorlig (som alt annet her i livet) og lager en drapsmaskin ut av den lille og!

Får bare lyst til å kosemose han jeg da.. Vakreste, livsfarlige kamphunden det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biteyface 101, med hjelp av Mr. Charlie Bass

Oh! Biteyface-lek heter tannfekte-lek på belgerspråk! :lol:

Men staffedyr ser ikke så mye smartere ut enn belgere når de driver med sånt *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakreste, livsfarlige kamphunden det :P

Ja, han er fin inni all ondskapen! :D

Aaaw, han er den flotteste :P

Uhuh! :P Han må jo få lekt litt med den underbitte slafseleppehunden en dag?

Oh! Biteyface-lek heter tannfekte-lek på belgerspråk! :o

Er det Emma eller Dina som utfordrer til duell lurer Charliebass på?

For en fantastisk vakker hund! :P Han har det beste utrykket jeg har sett på lenge! Utrolig sjarmerende, kjekk kar det der :D

*nikke ivrig* Ja, det er akkurat det han er! Takk som satte ord på det! :D

Genial bildeserie :D

Takker og bukker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Emma eller Dina som utfordrer til duell lurer Charliebass på?

Øyh.. Dronningen leker da ikke tannfektelek, ærrugæærnell? Hun er for dannet til den slags tåpligheter, og fekter kun med tennene når hun jager innpåslitne hanner unna :D Men Emma kan hende tør tannfekteleke med Charliebasser, så lenge han ikke er ekkel grisegutt først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh.. Dronningen leker da ikke tannfektelek, ærrugæærnell? Hun er for dannet til den slags tåpligheter, og fekter kun med tennene når hun jager innpåslitne hanner unna :D Men Emma kan hende tør tannfekteleke med Charliebasser, så lenge han ikke er ekkel grisegutt først :D

Hehe, da får'a nesten værra i fred. :D

Neida, Charliebass er ever the gentleman han. Hopper litt opp og ned i frydeflørt, men han er særdeles anstendig til mann å være. Så vi er klare for besøk vi. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari! kandukkeværsåsnill og utgi noe sånn at jeg får kjøpt det og kan ha det framme til alle venna mina (ingen uten hund du - så rart?) sånn at jeg slipper å løpe til PC-en hver gang jeg skal ha noen til å le!?! Værsåsnill, værsåsnill, værsåsniiiiilll! Bildet av en maurfryktende Charlie var STORT ! og en rapende en va'kke værst det heller! *ler meg fillete* :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig kamphund du liksom.. Enhver hund ønsker seg vel en sånn godonkel som Charlie :devil: Han ser ut til å være bare god og snill den gutten der (correct me if iI'm wrong). Pen er han og!

Lilletøtta dere har på besøk er jo også fryktelig søt.. :D Hun hadde jeg ikke hatt noe imot å låne litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for et uttrykk!! Også HELE tiden da :devil: Hundene mine har sorryface de også men det har de liksom ikke på seg HELE tiden!

Håper ikke Charlie har noe imot å bli brukt som inspirasjon til litt digital "kunst" - jeg ble så inspirert her at jeg bare mååå prøve å tegne han :D Legger inn resultatet her hvis du ikke har noe imot det? Kan ta en stund da, jeg jobber treigt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...