Gå til innhold
Hundesonen.no

Charliebass


Mari

Recommended Posts

Djises - jeg har ikke sett denne tråden før nå! :lol: Det der er, helt seriøst, den råeste hunden jeg noensinne har sett ! Fy flate for en nydelig skapning! Så til de grader velproporsjonert, med en virkelig vakker farge og et utrolig skjønt ansiktsuttrykk!

Jeg bare måper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Hvordan klarer han å se så trist ut hele tiden? :blink: Orry har det samme triste uttrykket, ser ut som de har solgt sjelen sin begge to *flir*

Flotte bilder, og Charlie er en kjekk gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er meg en ære å endelig kunne tilby et innblikk i kamphundens skjulte dobbeltliv! Familiehund by day, og biteyface-kriger by night er enhver kamphunds kall i livet. Så herved kommer en introduksjon til sporten som Charliebass utfører med en slik finesse og utsøkthet at det er en fryd å se på. Denne gang har han tatt en ungjypling i lære, og som dere ser har jenta kommet langt på de tre små dagene hun har vært innrullert i Biteyface Bootcamp.

Biteyface 101, med hjelp av Mr. Charlie Bass

1. Plukk deg ut en verdig motstander. Størrelse er ikke så avgjørende som mental utholdenhet og evnen til manipulasjon.

2616970168_e73967c98d_o.jpg

2. Overraskelsens makt er uvurderlig! Akira setter inn en rett venstre!

2616970618_06f4619446_o.jpg

3. Kampen er i gang. Akira forsøker seg på en klink av øvre fortenner, men Charlie kontrer henne kjapt og tar et poeng i en naturlig overleppeklem.

2616145155_a6de6c8264_o.jpg

4. Begge hunder foretar en sjekk av motstanderens utstyr. Dette for å legge strategien for resten av kampen.

2616144929_b1d213cf9f_o.jpg

5. Akira blir lamslått av Charliebassens finurlige kontringer på ethvert angrep hun kommer med. "Endel kommer rett og slett med erfaring", forklarer Charlie. "En dag vil du også få fram rynker du ikke trodde du hadde."

2616145333_741c0c8949_o.jpg

6. Charlie illustrerer videre, og Akira kopierer læremesteren så godt hun kan.

2616145499_14d9630e56_o.jpg

7. En velplassert rap er ikke juks. Dermot kan det være er godt virkemiddel til å psyke ut motstanderen som en del av en gjennomtenkt strategi.

Som dere ser så blir Lille Prinsesse Vil Ikke fullstendig tatt på sengen, og kunne lett ha måttet hivd inn håndkleet.

2616145671_1ecc645b64_o.jpg

8. Sist men ikke minst. Always look good for the camera. Always.

2616144075_87ae223b1c_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fiiineste læremester'n! Godt å se at han tar jobben si alvorlig (som alt annet her i livet) og lager en drapsmaskin ut av den lille og!

Får bare lyst til å kosemose han jeg da.. Vakreste, livsfarlige kamphunden det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biteyface 101, med hjelp av Mr. Charlie Bass

Oh! Biteyface-lek heter tannfekte-lek på belgerspråk! :lol:

Men staffedyr ser ikke så mye smartere ut enn belgere når de driver med sånt *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakreste, livsfarlige kamphunden det :P

Ja, han er fin inni all ondskapen! :D

Aaaw, han er den flotteste :P

Uhuh! :P Han må jo få lekt litt med den underbitte slafseleppehunden en dag?

Oh! Biteyface-lek heter tannfekte-lek på belgerspråk! :o

Er det Emma eller Dina som utfordrer til duell lurer Charliebass på?

For en fantastisk vakker hund! :P Han har det beste utrykket jeg har sett på lenge! Utrolig sjarmerende, kjekk kar det der :D

*nikke ivrig* Ja, det er akkurat det han er! Takk som satte ord på det! :D

Genial bildeserie :D

Takker og bukker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Emma eller Dina som utfordrer til duell lurer Charliebass på?

Øyh.. Dronningen leker da ikke tannfektelek, ærrugæærnell? Hun er for dannet til den slags tåpligheter, og fekter kun med tennene når hun jager innpåslitne hanner unna :D Men Emma kan hende tør tannfekteleke med Charliebasser, så lenge han ikke er ekkel grisegutt først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh.. Dronningen leker da ikke tannfektelek, ærrugæærnell? Hun er for dannet til den slags tåpligheter, og fekter kun med tennene når hun jager innpåslitne hanner unna :D Men Emma kan hende tør tannfekteleke med Charliebasser, så lenge han ikke er ekkel grisegutt først :D

Hehe, da får'a nesten værra i fred. :D

Neida, Charliebass er ever the gentleman han. Hopper litt opp og ned i frydeflørt, men han er særdeles anstendig til mann å være. Så vi er klare for besøk vi. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari! kandukkeværsåsnill og utgi noe sånn at jeg får kjøpt det og kan ha det framme til alle venna mina (ingen uten hund du - så rart?) sånn at jeg slipper å løpe til PC-en hver gang jeg skal ha noen til å le!?! Værsåsnill, værsåsnill, værsåsniiiiilll! Bildet av en maurfryktende Charlie var STORT ! og en rapende en va'kke værst det heller! *ler meg fillete* :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig kamphund du liksom.. Enhver hund ønsker seg vel en sånn godonkel som Charlie :devil: Han ser ut til å være bare god og snill den gutten der (correct me if iI'm wrong). Pen er han og!

Lilletøtta dere har på besøk er jo også fryktelig søt.. :D Hun hadde jeg ikke hatt noe imot å låne litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for et uttrykk!! Også HELE tiden da :devil: Hundene mine har sorryface de også men det har de liksom ikke på seg HELE tiden!

Håper ikke Charlie har noe imot å bli brukt som inspirasjon til litt digital "kunst" - jeg ble så inspirert her at jeg bare mååå prøve å tegne han :D Legger inn resultatet her hvis du ikke har noe imot det? Kan ta en stund da, jeg jobber treigt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...