Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem har et bilde som viser...


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar
Dette bildet er jo tydeligvis ikke tatt på valentinsdagen da, men håper det går greit likevel :)

Klart det er godkjent, en må kline på Valentines day - og det har vært videre tolkninger på oppgavene her før, så kjør på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laika leker med vaskekosten :D

*Klippe fint bilde*

Om godkjent vil jeg se det fineste valpebildet du har av hunden din :D

Godkjent!

Når jeg mente lekekompis, mente jeg en hunde-lekekompis da men..

Jeg vet, men det var ingen som hadde svart på minst et døgn.

Oppdretter Linda klipper Blondie :D

*Klippe fint bilde*

Hva vil du se Blondiemamma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil se det fineste oppstillingsbilde du har av hunden din. Altså en ferdig badet, stelt hund med utstillingsline på seg :D

Stitchen på valpeutstilling i Drøbak.

aIMG_0752.jpg

Må jo nesten ta med bilde sammen med søster Lilli også :D

aIMG_0786.jpg

Bildene er tatt av Belgerpia.

Jeg vil se bilde av en stolt eier og hund som har mottatt pris i en eller annen hundesport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil se en hund som har en tydelig eksteriørmessig feil (feil farge, overbitt, feil ørestilling osv)

Valpis har feil farge, hun, sies det av de som bestemmer sånt. Vakreste fordet :)

04dc358a8b72169bd23479af2a186778.JPG

Vil se hund i soloppgang/solnedgang (sånn med masse fine farger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bildelek3.png

Godkjent? :)

I så fall vil jeg se en hund med lang tunge.

Hund i solnedgang (kanskje ikke så fryktelig mange farger igjen når dte er såpass sent på kvelden - håper det kan godkjennes allikevel :P )

_MG_1724.jpg

Jeg vil se en "sirkushund" (tolkes fritt)

Øhm, leser folk tråden i det hele tatt, eller er det bare om å gjøre å få vist bildene sine? Tror Aina var først ute her gitt, så da er det hund med lang tunge som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm, leser folk tråden i det hele tatt, eller er det bare om å gjøre å få vist bildene sine? Tror Aina var først ute her gitt, så da er det hund med lang tunge som gjelder.

var det bildet til Aina et tydlig tegn på ekstriørmessige feil? Trodde hun var for sent ute i forhold til laidback hund jeg.... Synd at du tror vi bare er ute etter å vise frem bildene våre og henger ut mitt som eksempel. Får vel sjekke og dobbeltsjekke neneste gang da for å se om man bommer helt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det bildet til Aina et tydlig tegn på ekstriørmessige feil? Trodde hun var for sent ute i forhold til laidback hund jeg.... Synd at du tror vi bare er ute etter å vise frem bildene våre og henger ut mitt som eksempel. Får vel sjekke og dobbeltsjekke neneste gang da for å se om man bommer helt da :)

Oookei, jeg trodde det var fordi Kaizer var balleløs jeg, altså et tydelig tegn på eksteriørmessige feil. :P

Beklager, var unødvendig sur, bare opplevd så mye i det siste at folk snakker totalt forbi hverandre fordi det virker som de bare er ute etter å få sagt sitt uten å bry seg om hva andre folk skriver. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...