Gå til innhold
Hundesonen.no

Eagermind Saeta Blanditia "Silma"


Caroline

Recommended Posts

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Åhh, hun er så fiiiiin! :P

Gratulerer med dagen til Silma og resten av kullet!

Gratulerer med dagen til Silma og kullsøsknene! Hun er jo helt nydelig :P

Hun er så pen :o Vet du hvordan det går med søskenene hennes da? :P

Tusen takk alle sammen :P Søsknene går det vel mest sannsynlig bra med. Hører mest fra Sari på Gjøvik, hun skal hvertfall debutere i lydighet i slutten av mnd. Har spurt pent om å få 1-årsbilder av dem, så får vi se :P

Ho var jo bare helt nydelig da. Jeg bare lurer på om du klipper henne noe?

Takk for det. Jeg klipper alle mine shelties under og rundt poter, holder hasepelsen i rimelig lengde og stusser i og rundt ørene, men ikke så mye at det ser klipt ut. Utover det skal ikke en sheltie klippes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par bilder av søster Sari (Eagermind Saeta Benigna):

IMG_4043-kompr.jpg

27-12-2008_199.jpg

Sari er så flink jente at hun skal debutere i lydighet kl. I om ikke lenge, samme helga som jeg og Saeta skal gå stevne neste gang (bare et annet sted). Vi heier selvfølgelig på Sari :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin hun er :ahappy: Jeg tror hun blir ei lita stjerne. Hehe. Hun er jo på god vei - veldig pent uttrykk på henne (selv om jeg ikke kan en shit om hvordan en sheltie BØR se ut). Jeg synes jo mamsen hennes er veldig søt og jeg, da.

Skulle du trene ag med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Silma har nå vært en god stund hos mamma, og der trives hun veldig godt med sin mormor Jóga. Hun er nå på feriebesøk her hos meg, og skal nok være her litt utover høsten så jeg får stilt henne noen ganger.

Hun har blitt 18 mnd. allerede og ser nå slik ut:

2009-07-05308copy.jpg

2009-07-05319copy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :innocent: Snutepartiet trenger nok litt mer tid, men kroppen har utviklet seg godt, og fronten, som jeg anså som det største problemet, har faktisk blitt ganske så bra! Den lille damen har hvertfall fått sin mors forbryst, og det er mangelvare på sheltie generelt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Nå er Silma på en liten ferie hos meg igjen, og vi håper å få med oss et par utstillinger før hun skal tilbake igjen. Hun fylte 2 år i januar, og har endelig begynt å se litt voksen ut! Til høsten er hennes første kull planlagt, og hun er nylig ferdig med løpetid så det blir antageligvis paring om ca. 6 mnd. Hannhund er ikke bestemt helt, men jeg står mellom 2 vakre gutter fra samme oppdrett og linjer, begge bosatt i Sverige, så får tisen vise hvem det blir. Søsteren hennes skal antageligvis også ha sitt første kull i sommer/høst så det skal bli veldig spennende å følge med på!

Ettersom hun er her så sjelden måtte jeg benytte anledningen til å ta noen nye bilder:

2010-03-28029copy.jpg

2010-03-28034copy.jpg

2010-03-28044copy.jpg

2010-03-28047copy.jpg

2010-03-28058copy.jpg

2010-03-28074copy.jpg

2010-03-28088copy.jpg

2010-03-28077copy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott! Ser ut som hun har kraftig benbygning? Mange av sheltiene jeg ser rundt her (ok er ikke så veldig mange rundt her da men) har skikkelig fyrstikkbein på diger kropp. Silma er virkelig vakker altså!

B

Når jeg tenker meg om er jo alle hundene dine vakre, så da har jeg sikkert sett litt dårlige representanter for rasen. Også er det vel sikkert typeforskjeller ute å går :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott! Ser ut som hun har kraftig benbygning? Mange av sheltiene jeg ser rundt her (ok er ikke så veldig mange rundt her da men) har skikkelig fyrstikkbein på diger kropp. Silma er virkelig vakker altså!

B

Når jeg tenker meg om er jo alle hundene dine vakre, så da har jeg sikkert sett litt dårlige representanter for rasen. Også er det vel sikkert typeforskjeller ute å går :whistle:

Takk :wub: Hun har endelig begynt å få litt masse. Hun har middels beinbygning i forhold til størrelsen, men så er jeg litt kravstor når det kommer til nettopp det da, jeg liker skikkelige bein. Derimot børster jeg alltid opp pelsen på beina, selv om det ikke er så mye pels å skryte av på beina hennes så hjelper det jo litt. Det er en del med litt svak beinstamme, men det var utrolig mye verre den gang vi hadde vår første sheltie! Fortsatt er det mye typeforskjeller ute og går, for det er jo forskjell på hva oppdretterne vektlegger. Jeg er veldig opptatt av konstruksjon og bevegelser, men vil samtidig ha en sheltie med pent hode og uttrykk. Dog er det mange med for mye stopp, runde skaller og store øyne som et resultat av feiltolkning av det søte uttrykket en sheltie skal ha. Til gjengjeld er ikke mine hunder de med mest pels, men det er tross alt en hund som skal kunne brukes, og da synes jeg faktisk de fleste av mine har nok pels :) Heldigvis har de også den arbeidsviljen jeg etterstreber, for jeg ønsker å kunne selge valper ikke bare til utstilling, men til bruk i andre hundesporter (brain & beauty).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...