Gå til innhold
Hundesonen.no

Eagermind Saeta Blanditia "Silma"


Caroline

Recommended Posts

Skrevet

Tusen takk alle sammen :whistle: Det er altså IKKE dumt om hun ligner sin mor, for å si det sånn :wub: Hun ligner sin mor i arbeidsvilje også, bare at hun har større lekelyst, og også kullsøsteren er særdeles brukbare, så jeg er veldig fornøyd med avkommene til Saeta både fra B- og C-kullet :)

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Wow, så fantastisk pen hun er blitt nå! Voksen dame jo! :whistle: Blir spennende å følge med på kullet hennes. Ellers gleder jeg meg fryktelig til Villa sitt kull også. Mulig jeg gruer meg en smule også, for jeg kommer nok til å slite med å ikke skrike ut at jeg vil ha en valp :wub:

Skrevet

Fy søren,hun er vakker.Jeg er litt svak for bliss,men den der trenger slett ikke det for å være nydelig :whistle:

Skrevet

Nommin, se hvem som har vokst inn i kroppen sin her da!! Vakker jo! :whistle:

Saetalinjene syns jeg er hunder som vokser seg penere og penere med alderen. Jeg husker fremdeles "ungdomsbilder" av Saeta :wub:

Skrevet

Nommin, se hvem som har vokst inn i kroppen sin her da! Vakker jo! :wub:

Saetalinjene syns jeg er hunder som vokser seg penere og penere med alderen. Jeg husker fremdeles "ungdomsbilder" av Saeta :)

Ja, det har skjedd mye siden 18-mnds.bildet! Og hvaaa mener du, mine linjer er da ikke trege? :whistle: Saeta var slett ikke mye pen før hun var 2 år hun heller nei :D Håper vi rekker å stille ut litt nå før pelsen fyker igjen.. Heldigvis skal den holde ca. 3 mnd. til.

Skrevet

Den hunden her var jo bare kjempe nydelig! :whistle:

Du er svært heldig som har denne nydelige jenta altså!:wub:

  • 7 months later...
Skrevet

Så nærmer damen seg 3 år faktisk. Hun har nå vært hos meg siden august ettersom vi ventet løpetid da, men frøkna ville visst utsette denne litt, og har enda ikke startet å løpe. I sommer røytet hun som aldri før, og hadde ikke et snev av dekkhår igjen på ryggen. Når hun endelig fikk igjen pelsen kom det en mørkere variant enn hun har hatt før, så nå ligner hun enda mer på sin mor :ahappy:

Noen nye bilder tatt idag:

148440_10150332574785641_732375640_15709277_1525275_n.jpg

149535_10150332574405641_732375640_15709266_4804077_n.jpg

73613_10150332573700641_732375640_15709254_6235193_n.jpg

Også litt sheltiegsalskap...

154447_10150332578060641_732375640_15709343_204289_n.jpg

76120_10150332580415641_732375640_15709377_1540972_n.jpg

74452_10150332583345641_732375640_15709411_6284695_n.jpg

76208_10150332583765641_732375640_15709418_255717_n.jpg

...og bare vakker igjen:

150234_10150332583930641_732375640_15709419_476948_n.jpg

  • 1 month later...
Skrevet

Silma har fylt 3 år og fått ganske fin, ny pels. Hun er utstilt noen ganger i vinter med ganske bra resultat. Det harvært på store utstillinger, så jeg er fornøyd med at hun oppdrettholder CK-kvaliteten med høy konkurranse. Nå har hun endelig fått sin etterlengtede løpetid, og skal neste uke til Sverige for å møte sin utkårede Steven.

Nye bilder:

162805_10150386115075641_732375640_16690595_2230162_n.jpg

164507_10150386117230641_732375640_16690661_153661_n.jpg

163277_10150386117720641_732375640_16690677_997150_n.jpg

34823_10150386118015641_732375640_16690684_5073505_n.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...