Gå til innhold
Hundesonen.no

Tolleren Nica er heime!

Susanne&Tapper

Recommended Posts

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Det får mest på sjarmfaktoren her også :D Fyrste gang eg skal ha toller så har ikkje så mykje peil på korleis dei blir som store da ... Men håpar dei blir ganske like foreldra, eller mest bestefedrene då, for dei er fiine! :D

Lillesysta mi synst gul er penast, og har alltid synst det. Eg har litt vanskelig for å bestemme meg, alle er jo skikkelig søte på sin måte :D Gleder med berre til eg skal besøke dei og sjå korleis dei er i live :D Ååå! Kan ikkje vente! Mest sannsynlig reise eg den 2. mai ... Lenge å vente de også, men gud .. Det er ikkje så altfor lenge. Eg synst ventetida går fort eg! :o Men alle dagane min er ganske fulle fram til kvalpen kjeme også da, og masse ting som har skjedd. Veit ikkje kven som blir min enda, skal prate meir med oppdrettar i morga tenkte eg, og når eg besøker dei.

Men om ca. 1 mnd og 1 veke så har eg Nica'en min heime hos meg <3 :lol::D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh,helledussen så nydelige!! jeg og vil haaa! hehe... likte at nesene deres var svarte! :P

er det lov å spørre hvilken kennel di kommer fra....?

Hehe, det er nok lov å spørje ja :ahappy: Dei kjem frå Kennel Sunlit.

I helga skal eg reise ned å besøke kvalpane :P Eg er så heldig å få sitte på med ei venninne, fordi ho skal sjå på hestar til salgs og eg skal vere med ho. Foreldrene hennar er supre, og skal kjøre meg (og dei) til oppdrettaren slik at eg får besøkt dei :ahappy: Det var jo på veien ... ;) Så neste helg hentar vi forhåpentligvis lille Nica heim! Veit enda ikkje kven av kvalpane som blir min, så eg gleda meg til å sjå korleis dei er i helga. Kaaanskje eg får vite kven av kvalpane som blir min? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg besøkt kvalpane i helga, og helledusen, dei var heilt NYDELEGE! :icon_confused: Veit sånn ca. kven av kvalpane som blir min, men ingenting er 100% sikkert enda. MEN det har dukka opp eit nytt problem. Kortid skal eg hente kvalpen? Eg kan hente neste helg, men då må eg betale for buss ned, og tog og båt heim att. Komplisert, lang og veldig skiftandes for kvalpen. Eller så kan eg vente i 2 veker til, for da kan faren min kjøre og hente kvalpen den helga. Han kan ikkje hente denne førstkommande helga. Eg har jo ikkje lyst å vente i 2 veker til, men det blir komplisert og litt vanskelig å reise den tunge veien med tog, båt og buss/bil heim att. I tillegg slepp eg å betale om vi hentar om 2 veker, så da kan eg heller bruke dei pengane på andre ting (til kvalpen ;)). Ååå, hjeelp ... Vil ha no, men kan bli en tøff reise .. Hmm ...

Bilder kjem så snart photobucket er ferdig med å laste opp bildene ;) Den er berre komt til 5 av 50 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjem bildene! :P

IMG_2358.jpg

IMG_2371.jpg

IMG_2372.jpg

Slitne etter besøket! :)

IMG_2385.jpg

IMG_2356.jpg

Det var ikkje lett å ta bilde av dei! :P Med en gang eg satt meg ned kom alle sammen stormandes mot meg og ville leike! :) Trenger eg å seie at det var ultra søte! :) Gleder meg til eg henter heim Nica'en min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) En av dei der får eg neste helg! Trur de at eg klarar å konsentere meg om noke anna? :):rolleyes: Hehe;) Nesten kvart sekund går med til å tenkte på kvalpane! Guud, kor eg gleda meg! Har vore utan hund i over et halvt år! :)

Helder på å laste opp fleire bilder! :) Så det kjem fleire etter kvart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjem fleire bilder! :icon_redface:

Eg var i kvalpehimmelen eg :ahappy:

Kvalpane013-1.jpg

Eg klarte ikkje å stoppe å smile resten av kjøreturen! Eg var SÅ glad :lol:

Nam, hender å bite på :)

Kvalpane019.jpg

Kvalpane023.jpg

Kvalpane026.jpg

Kvalpane028.jpg

Kos var dei meir en villige til å få! :o

Kvalpane029.jpg

Søte kvalpen, som er 2 veker yngre enn det kullet eg skal få kvalp i fra :P

Kvalpane031.jpg

Dei sov lett, og var ikkje så veldig aktive av seg. Små søte klumpane :)

Kvalpane032.jpg

Kvalpane034.jpg

Uhæ, skal prøve å begrense meg med bilder ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalpane035.jpg

Men det er ikkje så lett, med sånne søte små :icon_redface::ahappy:

Kvalpane038.jpg

Kvalpane039.jpg

Kvalpane040.jpg

Kvalpane111.jpg

Heile gjengen :lol: (I alle fall nesten ...)

Kvalpane114.jpg

IMG_2368.jpg

IMG_2370.jpg

Meg og kanskje Nica?

Kvalpane001.jpg

Kvalpane004.jpg

Ikkje akkurat så veldig flotte bilder. Men eg klarer ikkje å velge ut noken få, for alle er jo så søøøte :rolleyes::)

Til *Helene*: Det står mellom to av tispene, men det endelige valget tar oppdrettaren :o Men er ganske sikker på at det er ene tispa, men vil ikkje sei kven det er før det er 100% sikkert! :P

Så eg gleder meg til å finne ut kven av dei to det blir! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...