Gå til innhold
Hundesonen.no

Skriveutfordringslek!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Toalettbørsten

Man vet ikke helt hvordan toalettbørstens historie startet, eller når men man kan anta at en eller annen smart husmor var lei av å måtte dytte hendene nedi et stinkende toalett og fant ut at man kunne likegreit feste en børstelignende sak på et skaft som var langt nok så hendene slapp å måtte ned i den da illeluktende toalette som hun skulle rengjøre.

En toalettbørste kan brukes inne i skålen og rundt kanten før men bør ikke under noen omstendighet brukes på toalettsete, med mindre man vasker toalettet til noen man ikke liker.

Man vet at i 1930 ble det startet opp en stor fabrikk i USA der de produserte toalettbørster av beste kvalitet med god gripeevne så den ikke sklir i hånden. Det er også samme fabrikk som har produsert den dyreste toalettbørsten noen sinne her skafte er av gull belagt med diamanter og selven børsten er av dyrehår. Fabrikken har overlevd det meste og eksisterer selv idag, men har utvidet med toalettprodukter, ikke bare toalettbørsten.

I mange kulturer er toalettbørsten en nødvendighet, der de ikke har lov til å bruke kjemikaler av noe type som gjør det nødvendig med en god og slitesterk toalettbørste.

Man finner toalettbørste i alle prisklasser, fra 15 kr på europris opptill 250 på butikker som feks saape der alt interiøre på badet ditt skal matche får en hver pris.

Toalettbørstens navn har ingen stor hemmelighet bak seg, den blir også kalt blandt det populære navne "dobørsten", nettopp fordi det er en stor rengjøringsbørste som man rengjør toalette med, hvis den hadde fått et mer komplisert navn så hadde den nok mistet sin identitet so et hvermanseie.

Mange tenker ikke over det, men noe man er nesten sikker på å finne i enhver hjem er en dobørste.

Toalettbørsten blir vanligvis laget av hardplastikk, gjerne iblandet andre stoffer, toalettbørsten er ikke miljøvennlig.

Det har vært prøvd å få toalettbørsten miljøvennlig ved å lage det av forskjellig treslag, men til nå så er plastikk poppis, gjerne i en eller annen skrikende farge.

Det er mange som aldri tenker over hvor mange bakterier det faktisk bor i en dobørste, og det er ikke få.

Dobørsten bor byttes årlig, og man da også vurdere å bytte ut flere ting på badet mens man er igang. Man bør også vurdere å skylle toalettbørsten fra gang til gang, alt ettersom hvor mye man bruker børsten.

Før i tiden ble dobørsten hjem vekk inne i et skap på badet, alle visste om redskapet men ingen ville se det, men nå er det vanligst å finne den ved siden av toalettet.

Det har blitt prøvd å lage en automatisk dobørste, men husmødre synes det er utrolig unødvendig med tanke på hvor lite det kreves av armbevegelsen å gjøre rent.

En moderne dobørste, får et minimalistisk hjem?

En kombinert toalettbørste(som er beskytet så bakteriene kan formere og kose seg) og dopapirholder.

Toalettbørsten som kunst.

For de med en ting for Jack Sparrow.

For de lekne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar
Jeg utfordrer ...

GULLEN om skohylle.

HVA??????????? JEG??????????? :shocked: NÅ IGJEN....????????? :blink:

Jeg har jo nettopp skrevet om brusboks(er) jo... :icon_redface: .

Det finnes vel andre du kan utfordre...som ikke har skrevet om noe ennå... ...eller er dette straffen for "masinga" mi om dobørsteskrivinga di..? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt fulgt med og sett at Gullen har vært utfordret;)

Da utfordrer jeg...Einstein&Charlie til å skrive om skohyllen...På dansk da...hehe.

Takk Lill! Det var mere rettferdig ja..! :blink: *puster lettet ut*.. :D

Gleder meg til å lese hyllesten til en skohylle på dansk..! :o:icon_redface:

Nå tusler jeg til sengs...øynene vil ikke være åpne mere.. :o

I er onde :rolleyes:

men må se på det efter morgenturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skohylde

En skohylde kan være lavet af forskellige materialer som foreksempel forskellige træsorter eller forskelligt metal, jern, krom, stål eller titanium, de kan købes malet, lakeret eller i materialets naturlige farver.

Skohylder ser forskellige ud, de kan være lavet som reoler a la bogreoler med flere hylder, som oftest er de lavet af træ i dette design, nogle er lavet som skabe der åbnes op, med hylder indeni til skoene, nogle er så fancy at de til og med har glaslåger. De kan købes både som saml selv eller leveres samlet, men de er et kæmpe arbejde at samle selv, selvom det er denne løsning de fleste vælger.

Andre er lavet af metaller, når de er lavet af metal er de som oftets lavet som "bøjlereoler" af metal rør for at de ikke skal se for store og tunge ud, oftests købes de som saml selv med skruer, de er oftest en del lettere at samle selv end hvis de er lavet af træ.

Nogle skohylder ligner store postkasser man kan hænge på væggene, oftest bliver de købt af folk der har meget lidt gulvplads, de kan købes i størrelser der kan rumme alt fra et par sko og op til et to sifret antal.

Grunden til at folk køber skohylder, er som regel fordi de enten ikke har skabsplads nok til dem, gulvplads nok eller ren og skær fordi det er pænere at se på og holde styr på, hvis de står pænt på række.

Skohylder kan købes i mange forskellige slags butikker som Jydsk, Ikea, bohus etc. ligesåvel som i mange forskellige prislag, de billigste fås for 50kr hvorimod de dyreste kan løbe op i flere 1000kr, men da fungerer de som regel også som et multifunktionelt møbel og prydsgenstand.

Oftest ser man dem kun i hjem i I-lande, hvorimod i U-lande og Østen ser man dem så godt som aldrig, dog er der en untagelse, da man ofte kan se dem ved templer, både budhisttempler, moskéer og hinduistiske templer, da det ikke er tilladt at bære fodtøj, så der bliver de flittigt brugt af besøgende

Skohylder kan også bruges til andre ting end sko, nogle skohylder fungerer fint som tv-hylde, dog vil jeg nok sige at de skal være af en kraftigere slags, så de kan bære vægten, skohylden er meget effektiv som tv-hylde da der både er plads til tv, dvd og surroundsounden alt efter hvor mange hylder den er på.

Man kan dog også vælge at have skohylder af mere praktiske grunde, som hvis man ofte kommer hjem med beskidte sko og støvler, skoene/støvlerne tørrer hurtigere hvis de står på en skohylde, og hvis man er praktisk lægger man en avis under, så det er hurtigt og nemt at gøre rent under den, efter at skoene/støvlerne er blevet tørre.

Jeg udfordrer Pippin&Symra til at skrive om Hurricane lysstager :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok vælger da en anden :icon_confused:

Så må det blive Marianne der skal skrive om Hurricane lysstager.

Si det i akkurat nå tråden, for jeg tror hun bare lurker her og later som hun ikke leser. Hun kan jo ikke slippe unna hun heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det i akkurat nå tråden, for jeg tror hun bare lurker her og later som hun ikke leser. Hun kan jo ikke slippe unna hun heller!

Si meg, har ikke du en eller annen gardin du kan gå å titte over...? :icon_confused:

Jeg vet ikke hva den danske damen snakker om, så da er det ikke så lett å vite hva jeg skal skrive om, når jeg ikke vet hva det er liksom...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, har ikke du en eller annen gardin du kan gå å titte over...? :ahappy:

Jeg vet ikke hva den danske damen snakker om, så da er det ikke så lett å vite hva jeg skal skrive om, når jeg ikke vet hva det er liksom...!

Hurricane lysestaker! Slipper ikke jeg unna slipper ikke du unna :icon_confused: Gardiner har blitt liftgardiner så jeg må se under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurricane lysestaker! Slipper ikke jeg unna slipper ikke du unna :blink: Gardiner har blitt liftgardiner så jeg må se under...

Titte over, titte under, dritt samma det vel.. Gå å lek gardintitter ;)

Mariaaaaanne! Lysestaker som er ment å beskytte mot vind!

Skriv noe daaaah

Marianneeee - vi venter i spenning :blink:

Veldig til mas på dere da...! Sånn nå har jeg skrevet noe i denne tråden, holder det..? :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...