Gå til innhold
Hundesonen.no

I farta!

HildeM

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kunne ikke finne en tråd som lignet, dere får rette meg om jeg tar feil :rolleyes:

Har dere noen stilige ifarta-bilder? Vis dem frem her da vel! Kan være bilder av både dyr, mennesker og andre ting.

Jeg bidrar:

yvind-2.jpg

Mitt smågale søskenbarn Øyvind er, ehmm ..., gal.

Nå vil jeg se deres bilder! :ahappy:

• Svar 130
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Yppe-Spjotir prøver seg på Trym:

spjotirtrym.jpg

Spes i farta:

spes.jpg

Fenris:

fenris.jpg

Tulla og Fenris:

15022.jpg

Mer Tulla og Fenris:

15021.jpg

Bella blir jagd av Brutus og Terror:

0303jakt.jpg

Brutus:

0303brutus2.jpg

Brutus jager Bella

0303jakt2.jpg

Fenris:

u908.jpg

Skrevet
Edit: Arg, det funker ikke å forminske bilder på min photobucket lenger etter deres nye editor. Hjelp?

Bruker du Opera eller FF eller noe? Det funker ikke på min Opera ihvertfall, så jeg må bruke IE. Irriterende, og det tar lang tid, men det er jo fint at man kan redigere bildene skikkelig, da. Var greit når jeg ikke gadd å redigere alle i Photoshop. :ahappy:

Skrevet
Bruker du Opera eller FF eller noe? Det funker ikke på min Opera ihvertfall, så jeg må bruke IE. Irriterende, og det tar lang tid, men det er jo fint at man kan redigere bildene skikkelig, da. Var greit når jeg ikke gadd å redigere alle i Photoshop. :lol:

Bruker IE. Velger jo resize og alt det der, men bildene var jo fortsatt store :ahappy:

Skrevet

Ikke tatt av meg, men mine hunder

Tessa

tashaifarta2312076.jpg

Tammen

tammyimot0510072.jpg

tammyimot0510073.jpg

Også bebibarnet da, Shakk!

shalilsid0510071.jpg

shalilim0510072.jpg

Fascinerende å se hvordan de bruker halen bevisst på å kordinere, mer live enn på bilder da :ahappy:

shalilim0510071.jpg

Skrevet

Fart ja...det er stort sett det det har vært mest av her i huset. Høyt tempo og lite vett :ahappy:

Jeg har flest av Lyra faktisk, men det er fordi hun er så mye lettere å ta bilder av i høyt tempo, av flere grunner :lol:

20070518_0575.jpg

20070518_0574.jpg

20070419_0380.jpg

20070411_0291.jpg

20070409_0271.jpg

Her har man en av grunnene til at jeg har få bilder av Loke løpende alene. Han løper nemlig rett i kameraet i en helvetes fart hvis jeg setter meg på huk..

20070419_0391.jpg

Guest Dratini
Skrevet

Her er noen fra meg;)

Amy og Zuma

2006_1204takeoff.jpg

Zuma

2006_1204zuma1.jpg

Fenris og Zuma

2007_0124zuma_fenris.jpg

Zuma (igjen)

zuma301006_2.jpg

Odin

odin170107_1.jpg

Odin

odin301006_1.jpg

Amy

2007_0128amy1.jpg

Og ett til av Zuma til slutt :ahappy:

zuma0303_2.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
    • Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...