Gå til innhold
Hundesonen.no

I farta!

HildeM

Recommended Posts

• Svar 130
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Genialt snøscooter bilde av Lyng, Mailin! Bridie ble total forelsket her! :P

Hehe:) Han elsker den scooteren.. både å sitte på mens jeg kjører og å løpe forran for å "vise vei". Jeg sliter litt med å få ham av den til tider, nevner man ordet scooter så leter han etter den :P

Skrevet
Nydeligste Balder på farta i fjor sommer på sonenleir:

Jæven schteike, det var en forbaska pen hund!

Skrevet

mhm.. i farta bilder har jeg en del av. her er noen.. :)

hoppe opp til han far..

01072004201716Q9uqBt58akoI.jpg

01092004233536OFfb1167c85M.jpg

hihihi spøkelses hund :D;)

13122004185511rENuhbV3TUdN.jpg

gøy med snø!

301220042049489H53G4UCjxXf.jpg

26022006195812tEL5YB1FSJd7.jpg

260220061958124a2lJM7hyk7B.jpg

26022006195812kk2QJW4GY519.jpg

02032006164853DcOrbA7VA2V2.jpg

Sissi i farta! dårlig kvalitet på disse da.. men hjelp så spretten hun er, burde kasnje vurdert og trent litt AG med henne kasnje?

170420060134FZI85CBDhhekNSD2cF.jpg

170420060153NdKFffS7vnrAgyMtDA.jpg

170420060106zp1c9h7YnwwFEwfNxa.jpg

200420061423FPs8OJ98YjnJMiTFcs.jpg

2004200614048Wy73MdlsofeJxZedv.jpg

200420061427gn83OQNSfBLLpNb6Uv.jpg

200420061432VsXSz5GHXYmwPp1atz.jpg

BBene og Doffen. ( tåke på det nederste )

0407200623347WTm3O8QwUCyZrs41r.JPG

040720062335zV9Befy4zp5sPmwfIO.JPG

Skrevet
Jæven schteike, det var en forbaska pen hund!

Balder var jo skikkelig skitfiiin

Ja, helt enig! Og det beste er at han var like koselig og snill som han er pen. :ahappy:

Skrevet

Sissi: For noen utrolig kule bilder, likte spesielt godt det spøkelses bildet, utrolig tøfft :drool: Og hvor høyt den hunden kunne hoppe..! :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...