Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har fått valper 13/4!

Guest Dratini

Recommended Posts

Guest Dratini
Skrevet

Ja, endelig kan jeg skrive at vi venter valper!

På torsdag fikk vi bekreftet at Amy er drektig og at vår "kjærlighetstur" til Nederland var "ikke forgjeves".

Dette blir hennes andre kull og vi håper at alt skal gå like bra som sist gang.

Hannen vi har paret henne med har jeg tittet på i flere år og i januar i fjor "hoppet" jeg i det og sendte mail til eieren. Jeg hadde vurdert denne hannen for hennes første kull, men fant ut at å dra så langt for første paring var litt for stor risiko, men nå er det altså gjort.

Her er hannen:

Dch VDHch IHFch VDH-eur.sg-07 Amsw07 Biko van de Bremmerstee

biko1.jpg

Og akkurat i dag deltar han i/på Crufts.

Og her er mamma:

N uch skoddevikas Black Amy

amy1305_07.jpg

• Svar 260
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Spennende! Når venter du valpene?

Har ikke sett svart hoverwart før - han var stilig! Finnes det mange svarte i Norge?

Skrevet
Spennende! Når venter du valpene?

Har ikke sett svart hoverwart før - han var stilig! Finnes det mange svarte i Norge?

Står at valper ventes ca 11/2...

Skrevet
Står at valper ventes ca 11/2...

Men det er nok skriveleif, for det står også:

Ja, endelig kan jeg skrive at vi venter valper!

På torsdag fikk vi bekreftet at Amy er drektig og at vår "kjærlighetstur" til Nederland var "ikke forgjeves".

Altså, torsdag. Og innlegget ble skrevet i dag. :hmm:

Skrevet
Men det er nok skriveleif, for det står også:

Altså, torsdag. Og innlegget ble skrevet i dag. :hmm:

Ja eg såg det...

Guest Dratini
Skrevet

Beklager, feil dato, riktig er 11/4.

Det finnes sorte i Norge, men ikke så mange. Egentlig har det vært født for få sorte i Norge og med denne kombinasjonen kan vi få alle tre fargevalgene :hmm:

Skrevet

Så spennende! Lykke til, gleder meg masse til å se bilder av de små :hmm:

Flott hannhund du har valgt!

Skrevet

Disse valpene gleder jeg meg til å se.

Har ikke hørt om denne rasen før jeg ble medlem i forumet. Veldig spennende :hmm:

Edit: Glemte å gratulere!

Skrevet

Så spennende! Liker veldig godt rasen, så litt på den rasen selv da jeg skulle finne meg vofs, men så ble det rottis på meg gitt :hmm:

flotte er de i alle fall, har truffet en dame som har en sånn her i Bergen - men det er ikke så mange av de i Norge?

Fine er de :-)

Guest Dratini
Skrevet

Takker for gratulasjonene som har kommet :hmm:

Gratulerer så masse! :P

Håper på mange bilder når nøstene melder sin ankomst :rolleyes:

Takker :P Det blir en spennende tid fremover. Og akkurat som sist gang kjente vet'n minst 5 valper (tar ikke ultralyd), sist gang kom det 9 valper :P

Så spennende! Liker veldig godt rasen, så litt på den rasen selv da jeg skulle finne meg vofs, men så ble det rottis på meg gitt :P

flotte er de i alle fall, har truffet en dame som har en sånn her i Bergen - men det er ikke så mange av de i Norge?

Fine er de :-)

Om alt går som vi håper kommer det en sort hanne til Bergen :P Det er vel ca 300 i Norge, rasen er på vei oppover men vi håper inderlig at den ikke blir kjempepopulær...

Bilder kommer så fort valpene er her og jeg kommer helt sikkert til å lege ut bilder av "tjukka" når hun blir større. Sist fikk hun 9 valper og fødselen gikk kjempefint.

Gratulerer :P

Ser på rusultatene fra crufts at faren ble reserve beste hanne, kjempebra!

Stemmer det: Pappaen til kullet ble andre beste hanne på/ved Crufts i dag, BIR ble hans datter Annvad Daimys Prinsess.

Skrevet

Uff da, hoffebarn er jo farlige søte :)

Er ikke lenge siden jeg fikk kose litt på opdrettern her i bygda sine valper. De er jo så nydelige.

Hoffe er en av rasene jeg vurderer i framtiden:)

Skrevet

Gratulerer! Endelig er det sikkert at det ble vellykket parring - gleder meg til å følge med! :)

Guest Dratini
Skrevet
Uff da, hoffebarn er jo farlige søte :)

Er ikke lenge siden jeg fikk kose litt på opdrettern her i bygda sine valper. De er jo så nydelige.

Hoffe er en av rasene jeg vurderer i framtiden:)

Ja, de er da gode og farlig søte :) Synd at den oppdretteren mista så mange i siste kull. Kjenner henne veldig godt også :) Kommer nye valper der snart igjen :D

Gratulerer! Endelig er det sikkert at det ble vellykket parring - gleder meg til å følge med! :D

Joda, Amy begynner å bli "tykk". Skal prøve å ta bilder av henne snart, magen henger nå og hun har 29 dager til termin... OG det er lov til å komme og sosialisere, ta med deg Fenrisgutten også :)

Skrevet
Ja, de er da gode og farlig søte :) Synd at den oppdretteren mista så mange i siste kull. Kjenner henne veldig godt også :) Kommer nye valper der snart igjen :D

Jaa :)

Kira barn kunne jeg tenkt meg :)

Guest Dratini
Skrevet
Jaa :)

Kira barn kunne jeg tenkt meg :)

Kira er ei kosejente og spennende hanne som er valgt også :) Glemmer ikke da eieren til Kira var stressa (har du sett henne stressa??? :) ), spesialutstilling og hun skulle selv gå med Tina. "Enn Kira da?" spurte jeg, "hun fikk da CK og skal også inn i btk!". Det endte med at jeg sprang til hennes bil, henta ut Kira og viste henne i ringen ;)

Skrevet
Kira er ei kosejente og spennende hanne som er valgt også :) Glemmer ikke da eieren til Kira var stressa (har du sett henne stressa??? :) ), spesialutstilling og hun skulle selv gå med Tina. "Enn Kira da?" spurte jeg, "hun fikk da CK og skal også inn i btk!". Det endte med at jeg sprang til hennes bil, henta ut Kira og viste henne i ringen :)

hehe, kan ikke huske direkte å sett henne stressa nei, men sint å ellers slikt :)

Guest Dratini
Skrevet
hehe, kan ikke huske direkte å sett henne stressa nei, men sint å ellers slikt :)

Hun var bare glad at det var Kira og ikke Tina jeg skulle hente. DET var et syn for guder å se henne stressa :) , tro meg. I ettertid flirer vi godt av hele episoden.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...