Gå til innhold
Hundesonen.no

astrid


Elisabeth

Recommended Posts

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar

en Rotweiler med riktig psyke er ikke god å trene klikkeliklikk med mener jeg.

:) Det er jo helt lov til å ha sin egen mening om treningsmetoder, bare man er åpen for andres meninger :P Det hadde jo vært fryktelig kjedelig om alle var enige i alt :) Jeg trener kontakttrening med Rottiser som jeg gjør med sheltier, kan love deg at det funker også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du er riktig psyke på en rottweiler da?

jeg liker en hund som er litt å ta i. En som ikke bare blir helt psyka ut. En god rotweiler er en som har rask reaksons evne, og som ikke blir redd for alt. Mange rottiser er sånn. Det er de som passer til klikkeliklikk synes jeg. det går dårlig med klikkertrening på en ekte rotweiler mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er IKKE å vise respekt å kalle klikkertrening klikkerliklikk.

2. Buhund-jenta har faktisk tatt frem et eksempel tidligere her hvor hun forteller om en rottweiler som er klikkertrent og kjempeflink, og Gunn forteller at hun trener rottweilere på kurset (eller, instruerer er kanskje mer rett?) med samme metode som med sheltiene, noe som ikke inkluderer å ta i dem.

3. Forstår jeg deg rett, vil du at psyken til hunden din skal være sånn at den tåler at du tar den. Eller klyper i øret eller lignende. Er man en god leder fra første stund er vel dette unødvendig? Jeg skjønner ikke hvorfor du vil ha en hund som du kan ta på en måte. Hvorfor vil du ta hunden? Hvorfor vil du ikke ha en hund med "middels" psyke eller mildere så du slipper det å ta den? At det er unødvendig? :?

Jeg greier ikke å få frem hva jeg mener akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er IKKE å vise respekt å kalle klikkertrening klikkerliklikk.

2. Buhund-jenta har faktisk tatt frem et eksempel tidligere her hvor hun forteller om en rottweiler som er klikkertrent og kjempeflink, og Gunn forteller at hun trener rottweilere på kurset (eller, instruerer er kanskje mer rett?) med samme metode som med sheltiene, noe som ikke inkluderer å ta i dem.

3. Forstår jeg deg rett, vil du at psyken til hunden din skal være sånn at den tåler at du tar den. Eller klyper i øret eller lignende. Er man en god leder fra første stund er vel dette unødvendig? Jeg skjønner ikke hvorfor du vil ha en hund som du kan ta på en måte. Hvorfor vil du ta hunden? Hvorfor vil du ikke ha en hund med "middels" psyke eller mildere så du slipper det å ta den? At det er unødvendig?  :?  

Jeg greier ikke å få frem hva jeg mener akkurat nå.

1. jeg kaller det klikkerliklikk, for jeg syns det passer bedre :) ikke noe negativt ment med det.

2. jaja, men jeg mener ikke det funker like bra.

3. er man en god leder er man konsekvent, og jeg liker ikke hunder som er svake i psyken som bare yngler seg på for hver minste ting. Jeg liker en hund med godt språk, og som ikke bukker under for alt mulig. jeg syns det er greit om den ikke trenger å tas, men jeg vil ha en sterk psyke, og hunder med sterkt psyke er ofte litt mer egenrådige. du kan værsegod å mene hva du vil. jeg tror du kun mener dritt om meg uansett, så du trenger ikke si mer :) jeg vet hva du vil frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. jeg kaller det klikkerliklikk, for jeg syns det passer bedre :) ikke noe negativt ment med det.

2. jaja, men jeg mener ikke det funker like bra.

3. er man en god leder er man konsekvent, og jeg liker ikke hunder som er svake i psyken som bare yngler seg på for hver minste ting. Jeg liker en hund med godt språk, og som ikke bukker under for alt mulig. jeg syns det er greit om den ikke trenger å tas, men jeg vil ha en sterk psyke, og hunder med sterkt psyke er ofte litt mer egenrådige. du kan værsegod å mene hva du vil. jeg tror du kun mener dritt om meg uansett, så du trenger ikke si mer :) jeg vet hva du vil frem til.

Ja, men det ville kanskje gi andre et bedre inntrykk om du ikke sa klikkerliklikk? Jeg kan jo begynne å kalle Nordenstam for Nordenslam. Høres ikke hverken bra eller respekterende ut? Hehe!

Passer bedre, hva mener du? :?

Ok.. for en saklig uttalelse :P At jeg mener bare dritt om deg? Det gjør jeg ikke, og det er et argument som ikke hører hjemme i denne diskusjonen. At jeg ikke trenger å si mer? Vel.. Jeg TRENGER sikkert ikke, men jeg liker en god diskusjon :) OG jeg føler at jeg kommer med relativt gode argumenter som ikke peker mot at "jeg bare mener dritt om deg"

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke rakket ned på deg og Vicky. Og det er jeg lite lysten på å forsvare at jeg ikke har gjort flere ganger, jeg gjorde det mange nok ganger til at du faktisk burde ha skjønt det i den andre tråden :)

det var mobbing på det groveste. du merket kanskje ikke at det var mobbing, men det var det det var. Ferdig med den saken. Prøv å diskuter i en litt vennligere tone er du grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min side var det ikke ment som, og det var aldri, mobbing.

Da kan jeg si at du mobba meg og Mona også :)

Og hva i all verden mener du med "diskuter i en vennligere tone"? Jeg har en ordentlig tone jeg nå  :?

du mobba meg, og når man presser noen på det groveste er det vanlig at det kommer en reaksjon etter hvert. Det som kom fra meg var en reaksjon på alt det ekle du sa.

og man merker at du ikke diskuterer like høflig mot meg som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid: Hvis det er noen som diskuterer i en uvennlig tone er det i alle fall ikke Julie. Hun legger det hun mener fram på en ordentlig og klar måte, i stedet for å trakassere/mobbe/være usaklig osv. Dessuten skal man gjerne se på seg selv før man påstår noe om andre.

ahh, var det ikke som jeg tenkte :) gjettet riktig jeg. tenkte du ville komme til i en slik diskusjon. hehe. du får synes som du vil, men jeg syns at det i den forrige tråden var nedrakking og skikkelig ekkel mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh, var det ikke som jeg tenkte :) gjettet riktig jeg. tenkte du ville komme til i en slik diskusjon. hehe. du får synes som du vil, men jeg syns at det i den forrige tråden var nedrakking og skikkelig ekkel mobbing.

For du var ikke frekk og nedlatende? I en diskusjon på internett skal man ikke ta alt personlig, jeg tar aldri noe her inne personlig, for jeg veit at den eneste som forsåvidt har sett nok av Tinka og meg sammen ikke har sagt noe imot meg. Om søstera mi hadde kommet inn her og sagt at jeg er en dårlig hundetrener hadde jeg tatt det personlig, men om noen som ikke engang har sett Tinka og meg sammen omtrent sier at jeg ikke er noe flink med hunden min/at hunden min er fæl osv så driter jeg i det. For de vet ikke nok om Tinka og meg sammen til å si noe sånt. Og nå skreiv jeg fort og uten å forklare så veldig grundig og flott.

Og hva mener du forresten med: "tenkte du ville komme til i en slik diskusjon."?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du mobba meg, og når man presser noen på det groveste er det vanlig at det kommer en reaksjon etter hvert. Det som kom fra meg var en reaksjon på alt det ekle du sa.

og man merker at du ikke diskuterer like høflig mot meg som før.

Jeg mobbet deg ikke. Og jeg skal ikke engang skrive et eksempel på hva jeg ville ha skrevet dersom jeg virkelig hadde gått inn for å såre deg! Jeg kan love deg at jeg hadde skrevet på en totalt annerledes måte dersom jeg hadde diskutert uhøflig med deg, noe jeg ikke føler at jeg gjør :)

Det jeg mener er at du kanskje ikke burde kalle klikkertrening for klikkerliklikk trening, for andre kanskje kan se på det som en hånlig måte å beskrive deres trening på, selv om det kanskje bare er din måte å si det på :)

Også lurte jeg på hva du mente med det psyke og ta i hunden og alt det der, og det fikk jeg svar på! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For du var ikke frekk og nedlatende? I en diskusjon på internett skal man ikke ta alt personlig, jeg tar aldri noe her inne personlig, for jeg veit at den eneste som forsåvidt har sett nok av Tinka og meg sammen ikke har sagt noe imot meg. Om søstera mi hadde kommet inn her og sagt at jeg er en dårlig hundetrener hadde jeg tatt det personlig, men om noen som ikke engang har sett Tinka og meg sammen omtrent sier at jeg ikke er noe flink med hunden min/at hunden min er fæl osv så driter jeg i det. For de vet ikke nok om Tinka og meg sammen til å si noe sånt. Og nå skreiv jeg fort og uten å forklare så veldig grundig og flott.

Og hva mener du forresten med: "tenkte du ville komme til i en slik diskusjon."?

hehe, det der med personlig, og det sier DU! :) kult... det er jo du som går rundt å ikke liker meg når du ikke kjenner meg, og har såvidt sett meg. hihi... jaja, folk er forskjellige..

hvorfor jeg tenkte du ville komme til i en slik diskusjon? i en slik diskusjon er det kanskje muligheten til å trakkasere meg! for det er jo så "morro" det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mobbet deg ikke. Og jeg skal ikke engang skrive et eksempel på hva jeg ville ha skrevet dersom jeg virkelig hadde gått inn for å såre deg! Jeg kan love deg at jeg hadde skrevet på en totalt annerledes måte dersom jeg hadde diskutert uhøflig med deg, noe jeg ikke føler at jeg gjør :)

Det jeg mener er at du kanskje ikke burde kalle klikkertrening for klikkerliklikk trening, for andre kanskje kan se på det som en hånlig måte å beskrive deres trening på, selv om det kanskje bare er din måte å si det på :)

Også lurte jeg på hva du mente med det psyke og ta i hunden og alt det der, og det fikk jeg svar på! :P

jeg vet godt hva mobbing er. og jeg så tydelig hva du brukte den diskusjonen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det der med personlig, og det sier DU! :) kult... det er jo du som går rundt å ikke liker meg når du ikke kjenner meg, og har såvidt sett meg. hihi... jaja, folk er forskjellige..

hvorfor jeg tenkte du ville komme til i en slik diskusjon? i en slik diskusjon er det kanskje muligheten til å trakkasere meg! for det er jo så "moro" det :P

Jeg syns ikke det er moro å trakkasere deg, for det har jeg aldri gjort. Hadde jeg villet gjøre det så hadde du merket det. Men jeg liker å diskutere - ja.

Hva har det at jeg aldri tar ting på internett personlig med å gjøre hvorvidt jeg liker deg eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid, det er såå mange ting jeg har lyst til å si nå, men i stedet stenger jeg denne diskusjonen :roll: Eller, jeg kan få Kine til å gjøre det så det ikke er en som deltar aktivt som stenger den.

Dersom det er noe kan du sende meg en PM eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
×
×
  • Opprett ny...